Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
ZBC
|
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
S2025gt2 En (Sgt2 En)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
UK From Island to Empire and Back
Under dette emne præsenteres eleverne igen for fagets identitet som kultur- og historiefag i vores undersøgelse af Storbritannien som kolonimagt. Emnet har et særligt fokus på Indien som tidligere britisk koloni. Derudover trænes eleverne i engelskfaget som metode og teorifag, idet vi arbejder med forskellige metodiske tilgange til tekstanalyse, så som the historical and post-colonial approach to literary criticism samt CAIP analyse.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
ELF
Going Global - English as Lingua Franca
- Det engelske sprogs grammatik, udtale, ortografi og tegnsætning
- Ordforråd og idiomer
- Standardsprog og variation
- Det engelske sprog anvendt som globalt lingua franca
- Tekster, der tilsammen beskriver væsentlige sproglige, historiske,
kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
16,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
The UK - From Island to Empire and Back
Under dette emne præsenteres eleverne igen for fagets identitet som kultur- og historiefag i vores undersøgelse af Storbritannien som kolonimagt. Emnet har et særligt fokus på Indien som tidligere britisk koloni. Derudover trænes eleverne i engelskfaget som metode og teorifag, idet vi arbejder med forskellige metodiske tilgange til tekstanalyse, så som the historical and post-colonial approach to literary criticism samt CAIP analyse.
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/165/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72988712317",
"T": "/lectio/165/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72988712317",
"H": "/lectio/165/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72988712317"
}