Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
X - TEC
|
|
Fag og niveau
|
Matematik B
|
|
Lærer(e)
|
Martin Madsen
|
|
Hold
|
2025 LGF6 Ma (LGF6 Ma)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Grundforløbet - Lineære sammenhænge
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Udlevering af maTEMAtik materiale: teorihæfte, opgavehæfte og regnehæfte.
-
IMDK metoden_matematik.pdf
-
Vi læser 1.0 og 1.1 i teorihæftet, og løser opgaverne: 0.4 + 1.1-1.5
-
Vi arbejder med proportionale sammenhænge. Vi læser 1.3 i teorihæftet.
-
Øvelse til kompendium og opgavehæfte.pdf
-
Kære GF6.Jeg var desværre syg i sidste uge, da vi skulle have vores første moduler. Derfor starter vi selvfølgelig fra begyndelsen i dag. Det betyder også, at jeg har måtte rykke jeres første aflevering. Alt dette snakker vi mere om, når vi ses.
-
Lektie: Mød op og vær' klar til tiden i dag! Vi har meget vi skal nå.
-
Vi læser afsnit 2.0 i teorihæftet og løser opgave 2.1 og 0.3.
-
Kom i gang - slå op på s. 9 i dit teorihæfte:Husker du? Skriv dine egne ord for de 5 begreber: Sammenhæng, Variabel, Repræsentation, Symbol.Tilføj begrebet "konstant".
-
Vi læser 1.2 i teorihæftet og løser opgaverne 1.6-1.13.
-
Vi læser afsnit 2.0 i teorihæftet og løser opgave 2.1 og 0.3
-
Afsnit
-
Program: 0: Aflevering af afleveringer.
-
Lektie til i dag!:LÆS HELE kapitel 2.1 i teorihæftet, dvs. s.11-13. Læs gerne med en overstregningstusch!
-
HUSK: Aflevering 1 skal ligge klar på mit bord ved modulets begyndelse.
-
Aflevering 1 retur med feedback.
-
Vi arbejder med bestemmelse af koefficienterne a og b i den lineære funktion (formel). Vi læser afsnit 2.2 og løser opgaverne 2.3-2.8.
-
Vi læser afsnit 2.3 i bogen.
-
Aflevering af aflevering 2.
-
OBS: Klipsemaskine
-
Næste aflevering
-
Afleveringer retur.
-
Vi arbejder med 2 ligninger med 2 ubekendte og fokuserer på substitutionsmetoden, som også står beskrevet i afsnit 3.3. Hertil løser vi opgaverne 3.18-3.30.
-
IMG_5392.jpeg
-
Husk aflevering 3OBS: Klipsemaskine
-
Det kan være en fordel at have skimmet afsnit 2.4 i teorihæftet til i dag.
-
Læsning - læseruter.
-
Vi fokuserer i dag på at forstå indholdet i "Mindste Kvadraters Metode".
-
Grundforløbsscreening 2025.pdf
-
Grundforløbs projekt - Den Vitruvianske Mand - 2025.pdf
-
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1SEneeM98vmNR8TnLBIrmcyOiajLbA1L1FZXuxY9k31M/edit?usp=sharing
-
Lektie: Læs s. 19 og 20 i teorihæftet. Spring over Boks 3 og Boks 4. Læs også eksempel 16.Vigtige begreber at forstå mens i læser:1. Forklaringsgrad.2. Gyldighedsområde for en model.3. Rækkevidde for en model.
-
Aflevering 4 retur.
-
Fremlæggelser af plancher og aflevering af projektrapport.
|
|
Omfang
|
Estimeret:
32,00 moduler
Dækker over:
32 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1681/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75418162047",
"T": "/lectio/1681/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75418162047",
"H": "/lectio/1681/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75418162047"
}