Holdet 2024 SP/sh_HHX7 - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution X - NEG
Fag og niveau Spansk A
Lærer(e) Helle Klausen
Hold 2024 SP/sh_HHX7 (sh_HHX7 SP)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Grundforløb

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Grundforløb

Formål:
Eleverne introduceres til det spanske sprog og spansk kultur igennem korte tekster, lydfiler og dialoger. Gennem arbejdet med teksterne lærer eleverne basisgrammatik. Der er fokus på grammatik, udtale, lytte- og læsestrategier. Eleverne oparbejder et basisordforråd til brug i dagligdagssituationer, f.eks. præsentation af dem selv. Desuden indgår geografi i den spansktalende verden som en lille del af forløbet.

Kernestof (faglige mål):
- et centralt alment ordforråd til brug for mundtlig og skriftlig kommunikation
- forstå hovedindholdet i et tydeligt talt spansk om almene og kendte emner formidlet gennem forskellige medier
- grundlæggende principper for sprogets anvendelse og opbygning, herunder morfologi, syntaks, fonetik og pragmatik

Materialer:
- Grundforløbskompendium

Supplerende materiale:
- Caminando (Systime)
- Ya va (Systime)
- Tapas (Systime)
- Quizlet og andre interaktive øvelser
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Presentación personal 15-09-2024
Verbernes bøjning på spansk 22-09-2024
Artikler og adjektiver på spansk 06-10-2024
Opgave 4 - Podcast 13-10-2024
Selfie-safari 22-10-2024
Omfang Estimeret: 22,00 moduler
Dækker over: 27 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Skrive
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde