Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Esbjerg Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Dansk A
|
Lærer(e)
|
Pernille Christensen Asmussen
|
Hold
|
2022 DA/b (1b DA, 2b DA, 3b DA)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
PA - Myteforløb fortsat
Et forløb hvor genrerne og fagets grundlæggende begreber defineres og anvendes.
MATERIALER
(I elevmaterialet "Myteforløb - fortsat")
1. Naja Marie Aidt "Den blomstrende have" (1993) (8 s)
2. Pia Tafdrup "Tabt paradis" (!992)
3. Niels Thomsen "Aspirationer" (1991)
4. "The Matrix" (sci-fi spillefilm)
5. "Jesus som computernørd" Samvirkeartikel om "the Matrix"-filmen (4 s)
6. Postmoderne filmtræk/ filmanalysemodel (3 s)
Vi udarbejder et dokument: "Begreber i dansk" især på baggrund af:
- om fortæller og synsvinkel: https://www.youtube.com/watch?v=uPRmpEtrZwk
- om metaforer og billedsprog: https://www.youtube.com/watch?v=LuwR7w6kWec
SKRIFTLIGHEDSKURSUS
7. Anders Thomas Nielsen og Tomas Villum Jensens "Ernst og lyset" (1997). Her introduceres eleverne til skrivning som en proces, begrebet tænkeskrivning & afprøvning af forskellige skriveteknikker som fx brainstorm, hurtigskrivning, del-og-stjæl-runder, disposition. Slutmålet er en analyserende artikel om kortfilmen.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
PA - Kortfilm + VRK 1
Et forløb om kortfilmen som genre.
MATERIALE
1.Teori om kortfilm inkl. Raskins parametre
2. Jørn Faurschou: "Life is a bitch" (1993)
3. Vi laver et dokument med definition af de filmiske virkemidler (cfu.dk):
https://docs.google.com/document/d/1RBKep3wowaE8S-It2w6f43Ukjz9I83nUoKfrnz_AWy0/edit
4.Milos Foremann Af "Amadeus" () spillefilm (myten om det guddommelige geni, eneren med direkte adgang til gud)
5.Anders Thomas Jensen: ”Wolfgang” (1997)
6.Anders Thomas Jensen: "Valgaften" (1999) Oscarvinder. MEDIEVÆRK 1
7.Anders Walter: "Helium" (2014) Oscarvinder
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
PA - Rifbjergs "Under vejr med mig selv" - VRK
Værklæsning - først i plenum siden i grupper om forskellige digte.
MATERIALE
1.Klaus Rifbjerg: "Under vejr med mig selv" (1956) (Fælles analyse af "Undfangelse" og "Børnehave").
2.Om Rifbjerg & tiden i "Litteraturens veje" p.346-352 (kopi).
3.Tre uddrag fra interview med forfatteren via "Danske forfattere" på systime.dk: https://danskeforfattere.systime.dk/?id=1222 (1) Baggrund (6 min), Temaer (3 min), 3) Debut (1 min))
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
PA - Folkeviser - litt.hist.
Et forløb hvor vi læser udvalgte folkeviser + om middelalderens kultur
MATERIALE - om kulturen (inkl. litterære begreber)
1. Teori om folkevisen: https://dansksiderne.dk/index.php?id=5243
2. Aktantmodellen
MATERIALE - folkeviser:
3. "Torbens datter" (2 s)
4. "Ebbe Skammelsen" (3 s)
5. Af "Ebbe skammelen" (tegneserie) (5 s)
6. "Harpens kraft" (3 s)
7. "Sorten muld" musik (via youtube) og folkevistekster fx. "Kirstin", "De 2 søstre", "Venelite", "Ravnen" (4 s)
ØVELSER: Remediering af folkeviser. Fx Hr Villemands instagram profil og en sms-tråd om hhv. "Kirstin" og "Ebbe Skammelsen"
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
PA - Oplysning - Litt.hist
Et forløb om den litterære periode oplysningstiden præget af rationalismen og dens krav om, at alt skal stå "fornuftens prøve".
MATERIALE
(i elevmaterialet Oplysningstid)
1. Mindmap om oplysningen ("Fra runer til grafitti" p.40-43 og 43-49)
2. Ludvig Holberg af "Erasmus Montanus" (1723) (5 s)
3. Ludvig Holberg "Jeppe på bjerget" (1723) (5 s)
4. "Jeppe på bjerget" (uddrag af filmet version af opførelse på Det Kongelige med Ole Ernst i hovedrollen)
5. Nicolai Arcel "En kongelig affære" (spillefilm om oplysningsmænd vs parykker)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
PA - DHO Problemer til debat
Et forløb om sociale forhold omkring år 1900 i DK (i samarbejde med historie).
OPGAVEFORMULERING: Hvordan skildres sociale forhold i Danmark omkring år 1900?
1.Redegør for centrale sider af samfundet og dansk litteraturhistorie i perioden omkring år 1900 – især med fokus på sociale forhold
2.Analysér 2 selvvalgte materialer fra perioden (1 litterær tekst og 1 historiekilde) med særlig fokus på, hvad der kan udledes om de sociale forhold. Materialet vælges ud fra elevmaterialet.
3.Vurdér forskelle og ligheder mellem de to fags metoder og materialer.
MATERIALE I DANSK
(i elevmaterialet DHO)
Brandes & radikalismen.
1. PA mindmap om Brandes, positivisme & radikalisme (4 s)
2. ”Kulturkamp, kapitalisme og bordelromaner (1800 tallet på vrangen)”, 39 min CFU (Brandes mm).
3. G.Brandes af ”Hovedstrømninger…” (1872) (2 s)
Pontoppidan & realismen.
4. PA om realismen (via mindmap) (3 s)
5. H.Pontoppidan ”En stor dag” (1887) (2 s)
A.Skram & sædelighedsfejden.
6. PA om sædelighedsfejden (via mindmap) (3 s)
7. A.Skram af ”Constance Ring” (1885) (6 s)
8. ”Revolutionsdrømme – realisme & dobbeltmoral” (1800-tallet på vrangen) 39 min CFU (sædelighedsfejde & Pontoppidan).
Nexø og realismen (set indefra)
9. M. A.Nexø af ”Pelle Erobreren” (1906) (5 s)
10. Bille August af ”Pelle Erobreren” (spillefilm/ uddrag)
11. Johan Skjoldborg: af "Gyldholm" (1902) (5 s)
METODE
12.”Metoder i faget dansk” (kopi); præsentation af hhv. tekst-eksterne metoder (fx socialhistorie) og tekst-interne metoder (fx nykritik & strukturalisme) (4 s)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
PA - Det monstrøse - fiktionens gys
Et forløb om gysergenrens karakteristika og danskfaglige metode - her især fokus på psykoanalysen (jvf Freuds pointe fra drømmetydning: Alt skal tolkes). Desuden illustreres udviklingen i fremstillingen af det monstrøse fra at være placeret udenfor mennesket (magisk/overnaturligt) til at være et menneske (psykopaten).
MATERIALE
1. E.Krogh m.fl. "Gys, splat & Freud" DLF 1994 (om Freud og psykoanalysen som metode)
2. Rikke Schubart "Gysets anatomi" i "HUG" nr.5,1992 (tidsskift)
3. Artiklen "Angstens lystbilleder" (red) i "HUG" nr.5,1992 (tidsskrift)
4. Rikke Schubert om genren & hvorfor bør vi se gysere; http://mediefag-rosborg.blogspot.com/2016/03/gys.html -
5. Om gyserfilm: https://filmcentralen.dk/grundskolen/filmsprog/genreanalyse-af-gyserfilm
6. "Vildt" kortfilm (https://www.youtube.com/watch?v=wozPV_fS3PA)
7. Af Mary Shelly "Frankenstein" (1816)
8. Edgar Allen Poes "Det ovale portræt"(1842)
9. Af Bram Stoker "Dracula" (1897) inkl. 45 min af F.Ford Coppolas "Bram Stoker´s Dracula"
10. Tom Kristensen "Henrettelsen" (1922)
11. Bret Easton Ellis´ af ”American psycho” (1991)
12. Mads Brenøe af "Eva" (1993)
13. Gyserfilm: "The Shining" (analyseret via filmanalysemodel 2020) VÆRK
13. Gyserfilm: "Sinister" ( )
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
PA - Retorik og argumentation
Et forløb om kommunikation - fx i form af taler. Analyse af taler og artikler med argumentations- og retorik-begrebsapparat samt start på den analyserende artikel med analyse af sagprosatekster og den debatterende artikel.
MATERIALE
Småopgaver (kopi) + præsentation af retorikanalysemodel
1. Hvad er retorik? Fra "Håndbog til dansk", systime (4 s).
2. Toulmins udvidede model: https://dansksiderne.dk/index.php?id=2979#c22157
3."Four yorkshiremen" Monthy python (youtube)
4.Dahlerups takketale til DF Årsmøde 2003 (2 s)
5.Jan Gintberg: Fra "Tæskeholdet" (radioprogram): "Gintbergs tale til nationen" nr 6, 7, 8, 9
6.Anne Sofia Hermansen: ”Vi lever i en undskyldningskultur”, Berlingske Blog d.25.5.2011 (2 s)
7.”Festen” Dogmefilm af Thomas Vinterberg
8.John F Kennedy: ”Ich bin ein Berliner” 1963 (2 s)
9.DR2: Berthelsen & Messerschmidt (6 min): "nazisvin-samtalen"
10.Ulf Pilgaards portræt af Hanne Bech Hansen, politidirektør i KBH (om sprogkorrekthed)
9.Sofie Lindes tale til Zulu Comedy Galla august 2020
11.Uffe Holm "Jeg troede, vi skulle se noget, der var sjovt" i BT d.2.9.2020
12.Poul Madsen "Ødelægger sexisme-sagen" i Ekstra Bladet d.11.10.2020
13. "Sexisme bag skærmen" afsnit 1 + 3 (dokumentar om MeToo-kulturen på TV2)
Øvelse:
- Skriv en tale a la Gintbergs tale til nationen om et aktuelt emne & afhold den
- Pro et contra-øvelse i argumentation
- skriv en præsentation af dig selv (eller en anden person) med udgangspunkt i det retoriske pentagram. Dels i form af et CV (til en potentiel arbejdsgiver) og til et socialt medie som fx TicToc, FB eller Tinder. Hvilke sproglige (identitetsmæssige) forskelle er der? Inddragelse af Goffmans begreber om front stage (maske) og back stage (uden maske).
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
PA - Modernisme/ Realisme I: VRK - Oh Romeo
Millenium & Minimalisme-værklæsning
MATERIALE
1. Merete Pryds Helle: "Oh Romeo" (2009) = VRK (140 s)
2. Minimalisme i 90´erne via: https://dansksiderne.dk/index.php?id=7029
3. "Romeo + Juliet" (1996) Film med Leonardo de Caprio og Claire Danes (perspektivering af "Oh Romeo").
Noter samlet + uploadet i Lectio
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
PA-SRO (Ud)dannelse
PA - SRO: (Ud)Dannelse
SRO - DA og EN: (Ud)Dannelse
Opgaveformulering:
1.Der ønskes en analyse og fortolkning af N.H.Kleinbaums ”Dead poets society” (1989)- især med fokus på person-, miljøkarakteristik og tematik.
2.Derefter ønskes en tematisk sammenligning med Hans Scherfigs ”Det forsømte forår” (1940).
3.Til sidst perspektiveres til tidligere læst i stof i dansk eller engelsk
Rammer:
- 9 moduler - 4 til hvert fag og 1 modul arbejd selv & 3 skrivedage
- Alle formalia til SRP, men med særligt fokus på videnskabsteori
- 6-8 sider
Materiale:
”Dead poets society” (1989) N.H.Kleinbaum
Af ”Det forsømte forår” (1940) Hans Scherfig
"Det forsømte forår" (filmatisering)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
PA - Dokumentarforløb inkl. VRK
Et forløb om dokumentarfilmgenren. Med fokus på 6 forskellige dokumentargenrer og de filmtekniske virkemidler, der signalerer hhv. fakta og fiktion (autencitetsmarkører).
MATERIALE
1. Om dokumentaren i "Håndbog til dansk" (kap.5.2.), systime.dk (6 s)
2. Teori om dokumentargenren via ppt (uploadet i Lectio) (10 s)
3. Eksempler på filmvirkemidler fra "Håndbog til dansk", systime: https://hbdansk.systime.dk/?id=295
4. “Life is a bitch” Kortfilm fra CFU
5. Klip fra: "AFR", "Den dyre støtte", "En måde at flyve", "Bowling for Columbine", "Armadillo", "Blekingegade" (= eksempler på forskellige typer dokumentarer)
6. "Modern Family" sæson 1, episode 1 (fokus på autencitetsmarkører)
7. "Armadillo" fra CFU = VÆRK (om soldater i Afghanistan)
8. "Tragedien i Tjæreborg" afsnit 1+3
9. "Dokumentarfilm og virkeligheden” CFU (debatudsendelse om dokumentargenren)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
PA - skr årsprøve i DA
Følgende hjemmesider (opslagsværker/ ordbøger) må bruges til eksamen:
- roplus.dk
- ordnet.dk
- dsn.dk
Varighed? Prøven varer 5 timer.
Hvad skal jeg tage med? Du må medbringe alt materiale fra undervisningen; noter, kopier, bøger…OG ørebøffer, hvis du vil skrive om et film/ lydklip (desuden må man høre musik fra sin computer).
Se iøvrigt dokumentet "Eksamen i dansk stx" uploadet i dokumenter
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
PA - Romantikken (inkl. VÆRK)
Et forløb om den litterære periode Romantikken fra 1800-1870
MATERIALE
1. Hvad er romantikken? Centrale litteraturhistoriske begreber defineres på baggrund af netmateriale (10 s)
2. Adam Oehlenschläger "Guldhornene" (1803) (3 s)
3. Schack Staffeldt "Indvielsen" (1804) (1 s)
4. N.F.S.Grundtvig ”Dejlig er den himmelblå” (1810) (1 s)
5. ”På sporet af julens sange” (cfu.dk). Om ”Dejlig er den himmelblå” af Grundtvig.
6. St.St.Blicher af "Hosekræmmeren" (1829) (8 s)
7. H.C.Andersen "Nattergalen" (1843) (5 s)
8. H.C. Andersen "Skyggen" (1847) romantisme (8 s)
9. Gruppearbejde om selvvalgte H.C.Andersen eventyr; Den grimme ælling, Klods Hans, Klokken, De røde sko, Den standhaftige tinsoldat, Prinsessen på ærten? = VÆRK
10. ”HC.Andersen (2)” cfu.dk, 47 min (= dramadokumentar) + skriveøvelse om Andersens liv og eventyr
ØVELSE
Remediering - omskriv et Andersen eventyr til en nyhedsartikel.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
PA - Avis & New Journalism
Et forløb om Nyhedsjournalistik (med inddragelse af reklamefilm for avislæsning). Begreber og teori: Habermas´ Borgerlig offentlighedsmodel, journalistiske nyhedskriterier, avisgenrer, avis layout, komposition m.m. Samt produktion af egne artikler.
OG om nyhedsgenren New journalism eller den fortællende journalistik - den journalistiske blandingsgenre, der så dagens lys under DMG. Genren er karakteriseret ved, at der bruges virkemidler fra fiktionen for bidrage til underholdningsværdien. Men hvor troværdige er artiklerne?
MATERIALE
1. Teori om avisjournalistik i "Håndbog til dansk", systime.dk (kap.5.1) (9 s)
2. Sammenligning af hjemmesiderne: DR.dk og TV2.dk (overblik over genre, opbygning - forside, nyhedskriterier, sprogbrug)
3. Sammenligning af hjemmesiderne til Politikken og Ekstra Bladet (overblik over genre, opbygning - forside, nyhedskriterier, sprogbrug)
4. Nyhedskriterierne: en sammenligning af 2 fotos af terror i Mumbai (i Mumbai i www.mutiny.in 2008 og i www.flickr.com/photos/priyamdhar 2008 (i kopi)
5. Habermas´ Borgerlig offentlighed: Analyse af 2 artikler (& fotos) (i "Her og nu" forside fra 2008 (om Robinson-vinder) og i "Vild med finans" + foto i Information d.2.1.2009 (om "Vild med dans") (i kopi)
6.Forskellige udgaver af "Den omvendte Cavling" fra "Tæt på sandheden" DR.tv-program med Jonathan Spang
7. "Jeg er bare den logerende” reklamefilm af Niels Hausgaard & Lone Scherfig (for at læse avis)
8. "Hoved og røv" artikel analyseres efter repetition af argumentationsmodel:
https://dansksiderne.dk/index.php?id=2979#c22157
9. Teori om genren New journalism (ark i kopi)
10. Herman Bang: "Branden" (5 s)
11. "Øgendahl og de store forfattere - Bang" (CFU 28 min)
12. Morten Sabroe: Det var ikke lige det, vi drømte om (2006) (3 s)
13. Sandra Brovall, Peter Hove Olesen: af "Da Yahya Hassan blev digter" 2013 (3 s)
14. Morten Sabroe: "Ondskabens nat"
15. Om fortællende journalistik: https://lixen.dk/naar-virkelighedens-historier-bliver-fortalt-med-fiktionens-greb/
ELEVPRODUKTION
En artikel med brud på god presseskik? En pløk om interessant, aktuelt emne?
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
15
|
PA - DMG - igen
Et forløb hvor vi samler op på DMG-litteratur
1. Ibsen af ”Et dukkehjem” 1879 i Falkenstjerne bd.2
2. Ibsens "Brev til Erik af Edholm" + ”Morgenbladets” anmeldelse af ”Et dukkehjem”
3. Uddrag af Det Kongelige Teaters opførelse af "Et dukkehjem" cfu.dk (den sidste dialog mellem ægtefællerne).
4. ”Skam” sæson 2, episode 2 og ”Skam” sæson 2, episode 12. cfu.dk. (fokus på ligheder/ forskelle mellem ”Et dukkehjem” og ”Skam”)
5. Herman Bang af ”Ved Vejen”
6. Katinkas sang ”Du rejser” (inspireret af Bang)
7. Herman Bang ”Pernille” (1880)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
16
|
PA - Sprogsociologi / Rap
Et sprogsociologisk tema om raptekster. Vi laver argumentationsanalyse (udfra retorik & argumentationsanalysemodellen) på avisartiklerne, hvor afsenderne bl.a. er Hanne Vibeke Holst på den ene side og på den anden side Niarn & Jokeren. Vi inddrager Sulkas seneste bidrag til debatten om kvindeundertrykkelse i raptekster. Desuden laver vi sproglig analyse med fokus på gruppesprogstræk - af dels en af Jokerens tekster, dels en af Niarns tekster.
MATERIALE (kompendiet "Rap - sprog med et beat")
1. Hanne Vibeke Holst ”Du er fucking sexist, Niarn!” i Politiken d.13/11-04 (2 s)
2. Interview med Niarn ”Vi er ikke sexister, bitch” i Politiken d.18/11-2004 (2 s)
3. Jokeren ”Kvinde din – møgluder” (2 s)
4. Jokeren “Godt taget” (video med Hanne Vibeke Holst)
5. Niarn ”Antihelt” (2 s)
6. Sulka "La´nu vær´"
7. "Vi skulle have lyttet til Hanne Vibeke Holst i 2004" af Eva Eistrup i Politiken d.27.5.2022
8. Goldie "Tiuati" + rap-fest med Goldie
9. "Tupac - ressurection" (dokumentarfilm)
10. Elevvalgte rap-tekster (nyeste tid): www.raptekster.dk/tekst.php?id=177 eller www.rapspot.dk/board/hiphop
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
17
|
PA - Modernisme / Realisme inkl. VRK
Et forløb om litteraturen gennem 1900-tallet - med svingning mellem modernisme og realisme. Og tilsidst op omkring millenium, hvor litteraturen eksploderer (kæmpe romaner) og imploderer (minimalisme) og bliver stadig mere selvbiografisk (autofiktion).
MATERIALE
Til illustration af forholdet mellem realisme og modernisme (at se gennem ruden eller at se ruden) læser vi som værk "Nordkraft".
1. Jakob Ejersbo af "Nordkraft", del 1 VÆRK
2. Ole Christian Madsen: "Nordkraft" (spillefilm)
Tidlig modernisme & realisme:
1.Johannes V. Jensen: "Arbejderen" (4 s) (i sammenligning med M.A.Nexø: "Pelle erobreren")
60´er modernisme:
2. "Fra runer" p.218-233 (+ mindmap) (12 s)
3. Christian Kampman "Johns ekstraarbejde” (1962) (8 s)
4. Peter Seeberg "Patienten" (1962) (3 s)
80´er modernisme:
5. Af "Kroppen her i rummet nu" (kopi) om 3 kulturelle ordner: Det traditionelle, moderne & post (eller sen-) moderne (6 s)
6. Michael Strunge af "Den hæslige by" & "Coma"(1981) (3 s) (sprogligt fokus)
7. Uddrag af "Væbnet med ord og vinger" (dokumentar om Strunge)
Millenium-litteratur
8. Jan Sonnergaard "Kraft Werk som litterær mentor" (1998) (en poetik) (4 s)
9. Jan Sonnergaard "Polterabend" (1997) (fra novellesamlingen "Radiator") (11 s)
Autofiktion:
10. Claus Christensen & Peter Jensen af ”Livsværk” (2008) om autofiktion (noter i kopi) (3 s)
11. Yahya Hassan ”Plasticblomst” & ”Ghettoguide” (2013) & FB-paratekst (6 s)
12. "Yahya Hassan - den fødte digter" (CFU.dk)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/181/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52525259909",
"T": "/lectio/181/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52525259909",
"H": "/lectio/181/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52525259909"
}