Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Esbjerg Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Idræt B
|
Lærer(e)
|
Kim Sønderskov Kristensen
|
Hold
|
2022 Id/z (1z Id, 2z Id, 3z Id)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Jive
Jive til Gallafest
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Rytmiske opvarmningsprogrammer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Crossfit
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Miniforløb - volley
kort intro til : baggerslag, fingerslag og serv (underhånd/overhånd)
Færdigt spil
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Fodbold
Praktisk: Teknisk og taktisk træning inden for fodbold.
Teknisk: fokus på inderside, yderside, lodret vristspark, halvt liggende vristspark, tæmninger, vendinger og headning.
Taktisk overlap, finter,overtalsspil, og og angrebsspil (herunder kort om målmanden da afslutningsøvelserne fordrede en målmand)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Pickleball
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Basket
raktisk: Basketball
Mål: Basale færdigheder indenfor basketball - regler, rimelig sikkerhed i driblinger og i skud og layup, så eleverne fra de kortere distancer har en relativ høj scoringsprocent. Kender til, og kan udføre forskellige finter og angrebsåbninger. Kendskab til det færdige spil og spille 2 vs. 2
Eleverne bør have opnået en grundliggende sikkerhed i at drible med bolden, og hvordan kroppen bruges til at beskytte bolden.
Fokus på driblinger, afleveringer (Brystaflevering, studsaflevering) og afleveringsformer., skud , lay-up, finter:v-cut, give and go, Backdoor cut, Rebound.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Hip-Hop
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Sundhedsfloorball
loorball hvor der har været fokus på de tekniske elementer, samtidigt med at der har været blik for sundhedsfordele i forhold til at spille floorball.
Tekniske: Greb, Driblinger, Afleveringer (trækaflevering) og skud (træk-skud, slagskud og kendskab til håndledsskud)
Sundhedsaspekt: Teknikbaner og intervalspil (2 vs.2)
HITT træning, Aerob/anaerob
Samtidigt har vi kigget på KRAMS-faktorer og sammenlignet med Portugal i forbindelse med studietur til Porto
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Lanciers og dans
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Repetition
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/181/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52656447974",
"T": "/lectio/181/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52656447974",
"H": "/lectio/181/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52656447974"
}