Ribe Katedralskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Ribe Katedralskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 IT - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Ribe Katedralskole
Fag og niveau
Italiensk A
Lærer(e)
Peter Martin Nielsen
Hold
2022 IT (
1g IT
,
2g IT
,
3g IT
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Begynderundervisning
Titel 2
Il giallo
Titel 3
Fiabe Eks. emne
Titel 4
Migrazione Eks. emne
Titel 5
Il Fascismo Eks. emne
Titel 6
Aspetti della vita moderna
Titel 7
Il mondo dei giovani Eks. emne
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Begynderundervisning
La vita - italiensk for begyndere af Sune Chrestian Hother Petersen, 2006. Capitolo 1-15 + supplerende materiale af forkellig art.
Indhold
Kernestof:
Ciao.docx
La Vita Capitolo.pdf
I kan spørge-svar skemaet udenad. I kan bøje "essere" udenad og har styr på Capitolo 1.
Titel
I har styr på Capitolo 2 af La Vita og spørgsmålene dertil
Sune Chrestian Hother Petersen: La Vita italiensk for begyndere m/2CD, Systime; sider: 12, 16-17, 19-20, 24, 27-28, 32, 36, 40-41, 43-44, 47, 49, 52-54, 57-58, 60-61, 67-68, 71
Capitolo 2 har I totalt megagalaktisk styr på og spørgsmålene dertil.
Grammatica
I har totalt styr på Capitolo 3
Det fra i onsdags
Domande
I kan alle gloserne til Capitolo 3
elegante, malato, stanco, carino, giovane, misterioso, interessato, vecchio, duro
Capitolo 4 styres med hård hånd!
I numeri.pdf
Canzone dei numeri 1-100
Grammatica: I skal kunne bøje "at have", "avere" udenad!
Og godt, hvis I kan alle gloserne til de 4 første kapitler!
I kan bøje "avere" udenad!
I har giga-hamrende styr på Capitolo 5
1
2
Til og med 3
4
Nu kan I eddersprøjtme bøje avere udenad!
I har totalmente styr på Capitolo 6.
Første halvedel af Capitolo 7 - I finder de bestemte artikler og har styr på betydningen.
Bestemt artikel
Sangen fra sidst: opgave 11 - I fortæller lige hvilke ingredienser, der skal til (ci vuole) din danske livret (piatto preferito).
Capitolo 7 færdigforskes og vi skal ind på spørgsmålene på side 33.
I læser paragraf 7 hamrende grundigt og laver resten af de 12 sætninger, som vi gik i gang med sidst.
Capitolo 8 + le domande
La Grammatica di Pietro Professore.docx
I forsker i §8
https://www.youtube.com/results?search_query=dark+polo+gang+cono+gelato
I lærer den grønne kasse på side 43 udenad, thi så kan I sige ufatteligt mange ting på italiensk.
Capitolo 9 færdig
I præsenterer jeres Gruppe + sang fra i går: Måneskin og Mahmoooooooooooooooooooooooooooooooood!
Capitolo 9 færdigforskes og vi skal snakke om spørgsmålene på side 41. I kan selvfølgelig de regelmæssige verber udenad nu!
Vi samler desuden op på det skriftlige arbejde, I arbejdede med sidst. Labre udtryk og nogle sætninger til oversættelse.
I verbi regolari
I kan bøje "bere" og "dovere"
Første halvdel af kapitel 10 styres med hård hånd.
Vi skal høre jeres bar-dialoger!
I forsker i og forstår disse sider samt nyder billederne.
I har læst og oversat kapitel 11 og er klar til at gå på marked
Le domande skal vi ind på!
Che cosa c´è sulla pizza.docx
Vi skal høre om, hvad der skal på hhv. yndlingspizzaen og den blasfemiske pizza med hæs napoletansk stemme. Desuden skal vi samle op på oversættelsen fra sidst.
Billedbeskrivelse
Capitolo 12
Billedbeskrivelse I.doc
I ser også lige på billedbeskrivelsen igen
I læser om klokken på italiano på side 57 og laver esercizio 5 på side 57.
Esercizio 4 og 5
Beskrivelse af ens dag med refleksive verber.docx
Capitolo 13
Oversættelsen fra sidst!
I lærer lige de her 3 fff'er udenad. Desuden lærer I lige ugedagene.
I GIORNI DELLA SETTIMANA - Canzone per imparare i giorni @Renatoloscienziato
I kan bøje volere og potere udenad!
I læser Capitolo 15 færdig og forstår det!
FFF
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 85
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Il giallo
Dov´ è Yukio, Alma Edizione.
La commissaria, Alma Edizione.
Le donne non sanno aspettare, fra Capito II
Un simbolo della Sicilia nuova, fra Capito II
Autostop I, fra Capito II
(bearbejdede tekster)
_____________
Al Bano rompe il silenzio (artikel i lectiomappe)
Romina ha iniziato Nostra figlia alla droga (artikel i lectiomappe)
Sang: Al Bano&Romina Power: Felicità.
Sang: Al Bano: È la mia vita
Niccolò Ammaniti: Io non ho paura, Einaudi, 2001. S. 35-38, 47 - 54, 92 - 93, 149 - 152, 217 - 219
- Io non ho paura ( filmen af Gabriele Salvatores ).
Film: Yara, instruktør: Marco Giordana. 2021.
(ikke bearbejdet materiale)
Indhold
Kernestof:
Alessandro De Giuli: Dov´é Yukio?, ALMA Edizioni Firenze; sider: 4-6, 9-10, 12-21, 24-26, 29-30
Yukio.pdf
Yukio domande capitolo II.docx
Yukio compiti capitolo II .pdf
Grammatisk repetition _ 1 - 4 Yukio.docx
Vi samler op på Capitolo II og opgaverne i lavede i fredags!
La Grammatica di Pietro Professore.docx
I har helt styr på CAP V af Yukio
Vi arbejder videre med possessiverne i grammatikken.
Domande cap V.doc
Possessive pronominer.docx
Sune Chrestian Hother Petersen: La Vita italiensk for begyndere m/2CD, Systime; sider: 15-16
I læser og forstår det højdramatiske CAP VI
Titel
Yukio Cap IX
CAP IX
Compiti Yukio i-IX.pdf
S_t artikel p_ f_lgende substantiver og s_t dem i pluralis.doc
Side 30-31
Capitolo XVI vero falso.docx
Vi samler op på vero-falso´erne fra sidst.
I læser og forstår sidste kapitel af vores spændingsroman
I har selvfølgelig localizzare arket med fra sidst.
I kigger ekstremt ekstraordinært exceptionelt excessivt grundigt på §10 i min Bibel.
I har naturligvis Localizzare-arket med.
I præsenterer jeres billede og jeres refleksive dag fra sidst.
Yukio la sera prima.docx
La sera prima domande.docx
Il passato di Yukio in Giappone.docx
Imperfetto (beskrivende datid).pdf
I har styr på Yukios fortid, jeres egen og på alle italienske verber i hele verdens fortid.
Gino Paoli.pdf
Yukio il film.docx
Dov' è Yukio.pdf
Gino Paoli.pdf Opgave 13
Le donne non sanno aspettare
I kan de her 24 gloser udenad.
Le donne non sanno aspettare.pdf I læser, forstår og finder pronominer på første side indtil de sidste tre linjer.
Le donne non sanno aspettare.pdf
I har styr på slutningen af dramaet. Knive i ryggen accepteres ikke. Desuden har I jeres køkken fra sidst med.
Le donne non sanno
I gør jer klar til via stikord at præsentere teksten for mig og hvor jeg stiller jer nogle spørgsmål. Desuden skal vi samle op på opgaverne til teksten.
Parole chiavi per fare un riassunto del testo Le donne non sanno aspettare.docx
Lektien fra i torsdags
Væsnerne, der var væk i går, præsenterer via stikord for mig i dag.
Un simbolo della Sicilia nuova.pdf
Side 40 af Un simbolo della Sicilia nuova
20231115153130518.pdf
Så skal jeg have afleverings-guf om truckere og kærlighed.
Un simbolo della Sicilia nuova vero falso prima parte.docx
la moglie più bella (film completo)
I læser historien om Viol-Franca og Melodi-Fillip færdig.
Her er linket til filmatiseringen, hvis I tør se den. Smukke Ornella Muti spiller hovedrollen som Viol-Franca!!!!!
Una ragazza al bar.docx
Un simbolo della Sicilia nuova.docx I kan lige dissehersens gloser og udtryk og I har billedet af emo-pigen med.
Så skal der falde afleveringer som manna fra himlen
Side 19 linje 1-10 i La Grammatica di PP
Side 19 læses, forstås og alle opgaverne laves!
Autostop I.pdf
Side 28 + 29
Autostop I domande pagina 28 ed espressioni.docx
I har totalt og aldeles styr på slutningen af vores road-story dvs. "Nella trattoria".
Det fra i tirsdags
Al Bano e Romina Power Felicità.docx
I har styr på sangen og på, hvad Al og Rominaaaaaaaa synger, at lykken er.
Al Bano & Romina Power - Felicita • TopPop
I læser igen på vores nye datidsform
Ylenia, Al Bano rompe il silenzio.docx
I fatter så godt, som I nu er i stand til, denne her højdramatiske artikel fra La Repubblica om Al Banos og Rrrrrrominaaaas datter Ylenia.
Parole chiavi per riportare Al Bano rompe il silenzio.docx
I kan disse gloser udenad og kan inddrage dem i nogle meningsfyldte sætninger om teksten fra sidst.
Al Bano _Romina iniziò nostra figlia alla droga_.docx
Vero Falso Romina e Al.docx
Al Bano È la mia vita.docx
Io non ho paura (versione 2021).pdf
Gloser - Io non ho paura 36-37.docx
I læser og fatter første afsnit af romanuddraget, hvorfra vores vanvittige spændingsfilm har taget sit udgangspunkt. Og I understreger lige alle passato prossimo formerne (crash bang whallop smack kapow boom bang).
Io non ho paura gloser 53 54.docx
I bedes have styr på side 53 og 54
Gloser - Io non ho paura 91-92.docx
Gloser 151 152.docx
I har helt styr på dette sidste uddrag af romanen "Io non ho paura". To gloser jeg kræver i perspektiverer til dette uddrag er: substantivet "il tradimento" (forræderi/snitchelini) og verbet "tradire" (forråde/snitchelare).
Nuovi artisti popolari in Italia e le loro canzoni.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 106
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Fiabe Eks. emne
La ragazza mela, fra Capito II, GAD, 1998.
L´ uomo contento, fra Capito II, GAD, 1998.
Il lupo e le tre ragazze, fra internettet.
Il lupo buono però cretino, fra Hupfeldt Nielsen: Lupi, pricipesse e maghi, Gyldendal 2006
Carlo Collodi: Pinocchi, Edibimbi, 2008. ( Tegneserie )
Pinocchio, Guillermo del Toro, Film fra 2022
Eros Ramazzotti: Favola, fra Tutte Storie, 1993.
Indhold
Kernestof:
Nuovi artisti popolari in Italia e le loro canzoni.docx
Ævle bævle tøs
La ragazza mela.pdf
Facile 34 35 36 37.pdf
I læser og forstår resten af eventyret. Det bliver dramatisk!
La ragazza mela compiti di grammatica.docx
La ragazza mela
www.youtube.com
Ulven Peter 1966
Il lupo e le tre ragazze.docx
Minlæring
I læser eventyrer uuuuuuuuhhhhh færdig. Og vi samler op på -uto.
Domande per la fiaba Il lupo e le tre ragazze.docx
Lav opgave 37 og gør jer klar til at besvare spørgsmålene til eventyret.
L'uomo contento.pdf
L´ uomo contento vero falso.docx
Che cosa è tipico per una fiaba.docx
I anvender dette her på L'uomo contento
L'uomo contento
Pinocchio på dansk - Godnathistorie for børn
Pinocchio - Wikipedia, den frie encyklopædi
Vi samler desuden op på eventyrteorien mht. L'uomo contento.
Pinocchio.pdf
Pinocchio per bimbi gloser.docx
I læser og forstår side 1-5 af Pinocchio (husk at det er det med dværg-skrift).
6-9 i Pinocchio
Billedsbeskrivelsen af Pinocchio fra igår
Side 10-13 læses og fattes
Le differenze più importanti tra la fiaba popolare e la fiaba d.docx
I har styr på Gepettos sang fra 1970 filmatiseringen af Pinocchio og vi ser Guillermo del Toros oscarvindende animationsfilmsversion af Pinocchio færdig.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 38
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Migrazione Eks. emne
-
https://it.wikipedia.org/wiki/Immigrazione_in_Italia
- Una storia di immigrazione: un romeno a Firenze, STX studentereksamensopgave, 27. maj 2015.
- Dall’Africa all’Italia: storia di un immigrato:
http://ilnomadeonline.altervista.org/2014/09/03/dallafrica-allitalia-storia-
immigrato/
- Due poster sull´immigrazione
- Vivere all'estero: STX studentereksamensopgave. 27 maj 2016.
- Terraferma, film af Emanuele Crialesi, 2011. Udvalgte scener af drejebogen af Peter Nielsen.
- La grande emigrazione, Wiki.it
- Due canzoni popolari dall'epoca della grande emigrazione: Trenta giorni di macchina a vapore, Dall' Italia siam partiti
Indhold
Kernestof:
20+ Sentences Using Italian Modal Verbs in a Fun Story! [ENG SUB]
Delprøve 1.docx
I genlæser årsprøveteksten om vor rumænske immigrant grundigt. Så vil vi lave nogle mundtlige øvelser om den.
Jeg snakker i mindre grupper italiensk med jer om teksten, og smider et billede i hovedet på jer, som vi også skal snakke om.
Un rumeno a Firenze
Delprøve 2.docx
Flemming Forsberg, Bernhard Hagen: La Grammatica-øvebog, Gyldendal; sider: 8, 10-11, 18
Opgave 1
I kan med fordel have kigget lidt på § 26-36 i La Grammatica
Dall´ Africa all´ Italia - storia di un immigrato II.docx
I læser og forstår side 2 så godt, at I forstår årsagen til, hvordan Yayas tragiske flugt begyndte.
Side 3 indtil linje 20 læses og forstås. Vandalismo = hærværk I har desuden styr på jeres del af sangen om Pedro
I læser resten af Yaya færdig.
Due poster.docx
Esercizi facili substantivernes pluralis dannelse.pdf
Vi samler op på de to posters fra sidst og grammatikøvelsen. I er velforberedte eller ...
Terraferma - Copione.docx
Gruppearbejde Terraferma Første Scene.docx
Terraferma I
Læs og forstå side 5+6 øverst 28.57-34.47 i min Terraferma-drejebog. Notér dig lidt om handlingen "Che succede?" (Hvad sker der) Che cosa dicono le persone di interessante?
Øvelse 12
samlet cervelli in fuga.pdf
De, der var der sidste time, fortæller et pjækkevæsen om Gabriele fra Palermo og hans liv i Holland.
I bedes læse og forstå testo numero 2 "Vivere in Messico", og vi samler op på opgave 1-11, som I lavede sidste gang.
Flemming Forsberg: La Grammatica-Italiensk grammatik, Gyldendal; sider: 89-91
Læs om de bundne pronominer i Biblens paragraf 87,88 og 89
Delprøve 2 Giovani neofascisti.docx
I læser materialet igennem igen. Denne gang med hjælpemidler.
Emigrazione italiana - Wikipedia
Trenta giorni di macchina a vapore.doc
I har lige styr på denne sang, som migranterne sang ombord på skibene på vej til Amerika. Se også på dværgopgaverne dertil.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 52
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Il Fascismo Eks. emne
- Horisont på DR: De italienske patrioter:
https://www.dr.dk/drtv/se/horisont_-de-italienske-patrioter_336762
- Mussolini-dokumentar fra DR:
https://www.dr.dk/drtv/serie/mussolini-_-den-foerste-fascist_411154
- La prima e la seconda guerra mondiale, fra In Italia, Munksgård, 1999.
- Uddrag om Mussolini fra "Læsebog for anden klasse" fra under fascismen.
- Lettere di donne a Mussolini 1922-1943, Rizzoli.
- Giovinezza, tekst og musik fra internettet.
- Rosetta Loy: La parola ebreo, Einaudi, 1997. (Side 3-7)
- Roberto Benigni e Vincenzo Cerami: La Vita e bella, 1997. Scenerne: 19, 53,74 og 83.
- Faccetta nera,scritta da Renato Micheli e musicata da Mario Ruccione, sang fra nettet fra 1935.
- Neofascisti – Forza nuova, Italia,Ritratto del neofascista da giovane da Christian Raimo, giornalista e scrittore
29 gennaio 2018
- Svend Lundberg: Kampen om Italien, 2011, udvalgte sider om fascismen.
- Thomas Harder: Italien, Samleren, 1999, side 114-115,
Indhold
Kernestof:
I præsenterer jeres tildelte brev: I læser det pænt op, oversætter det pænt og fortæller pænt om det begyndende med "Nella lettera l'emigrato racconta ..."
In Italia pagina 17.pdf
I præsenterer lige jeres afsnit om tiden i Italien om hhv. Første og Anden Verdenskrig.
Flemming Forsberg, Bernhard Hagen: La Grammatica-øvebog, Gyldendal; sider: 38-40, 63, 77
Opgave 37
Refleksive Verber
Læsebog for anden klasse nyere version.docx
Esercizi.docx
Siena II La donna innamorata di Mussolini.docx
Opg. 39 linje 1-8
Vi samler op på spørgsmålene til gårdsdagens brev
Donna militante fascista.docx
Spørgsmålene til brevet fra i går
Invitation Sprogcamp2025 (003).pdf
Praktiske oplysninger kontaktpersoner Sprogcamp2025 (002).pdf
Falconara II 1942.docx
I har omsat ca. 5 linjer i et af de tre breve til Mussolini til uformel "du"-form.
Futuro.pdf
I lærer lige futuro bøjningen her
1: I har styr på indholdet af sangen 2: I finder futuro-former i sangen 3: I gør jer intellektuelle overvejelser over, hvad der undrer jer ved sangens indhold.
I har godt styr på første afsnit af vores nye romanuddrag. Tag desuden futuro-arket fra sidst med .... hvis I vil have en futuro.
Billedbeskrivelse I.doc
JUKE BOX.doc
La parola ebreo: side 4-5 + le domande dertil, I arbejdede med sidst.
Side 6-7 indtil "Questa sono io nell`inverno del 1936"
I har jeres drejebog til La vita è bella med.
Canzone dei numeri 1-100
La vita è bella scene 19 53 74 83.doc
La vita è bella Guido alla scuola FP
Side 49 "Buon giorno principessa" - 51 "... nella sua bellezza" læses og forstås. Brug de vedhæftede gloser.
Delprøve 1
Læs og prøve at fatte De 10 punkter i Il manifesto della razza, som I fik udleveret i torsdags.
Man
Flemming Forsberg: La Grammatica-Italiensk grammatik, Gyldendal; sider: 189-190, 243
Piacere under "bemærk
I bedes tjekke disse to aspekter af grammatikken og have styr på de 10 punkter i det racistiske manifest fra 1938
S. 125-127 (Scena 53) samler vi op på, og I har markeret "man" og "behage".
MinlæringMinlæring Piacere
Opg. 65
Opg. 80
Minlæring
I læser de to sidste sider af La vita è bella
La vita è bella de to sidste sider + et par billeder.doc
Jeg taler med jer i mindre grupper om spørgsmålene og billederne her.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 50
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Aspetti della vita moderna
Fra Cannibali ed altri, Knudsen og Knudsen, 1999.:
Perché lo ha fatto
Luigi Malerba: L' uomo ragno, fra Cannibali ed altri, Kaleidoscope, 1999.
Stefano Benni: Fratello Bancomat, fra L'ultima lacrima, 1994.
Eros Rammazzotti: Cose che ho visto, musik og tekst fta nettet.
Aldo Cazzullo: metti via quel cellulare (tidligere eksamensopgave, vinter 2019)
Ragazzi, tornate a parlare tra voi (tidligere eksamensopgave 2019)
Tinder (tidligere eksamensopgave, 23 maj 2017)
Indhold
Kernestof:
I har styr på teksten Metti via quel cellulare
Tinder og traduzione
Duolingo
Minlæring
Vi samler på arkene fra sidst og laver lidt: ikke Duo for en duo men Duo for en klasse.
I har læst og fattet første side af Fratello Bancomat (Bro ATM)
Fratello Bancomat esercizi e compiti.docx
Vi samler op på jeres arbejde med Fratello Bancomat og I får delprøve 1 tilbage
Minlæring - Ne og Ci
I har læst og forstået Fratello Bancomat sidste side og I har jeres grammatikbog med.
Flemming Forsberg: La Grammatica-Italiensk grammatik, Gyldendal; sider: 97-99
§97 og §98 gennemforskes i den store fede grammatik og I har lavet opgaverne til Fratello Bancomat! I har naturligvis jeres øvebog med, hvis I vil gøre jer forhåbninger om en bestået karakter.
I har læst Oristanos brev til Benetton og svaret på de 10 vero/falso sætninger. I kan med fordel igen læse om ne og ci.
Flemming Forsberg, Bernhard Hagen: La Grammatica-øvebog, Gyldendal; sider: 47-48
Opgave 49a
La vita moderna.pdf
Condizionale.pdf
I gennemforsker L'uomo ragno første side ned og 2. side til og med øverste afsnit.
Hav jeres grammatikbog med
Side 82 linje 6-37 læses og forstås
I læser historien færdig fra nederst på næstsidste side, hvor hovedpersonen hænger i rebet og dingler med blødende pande ude foran en lejlighed på anden sal.
Lektien fra i går
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 30
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Il mondo dei giovani Eks. emne
Studenti e anziani nella stessa casa, Studentereksamensopgave, Torsdag den 27. maj 2021.
Il giovane chef, Studentereksamensopgave, 23. maj 2022.
Sogni di giovani in azione, Studentereksamensopgave, 27 maj 2020.
Ginevra, Studentereksamensopgave, 22 maj 2017.
I giovani, sang af Jovanotti, 1994.
Indhold
Kernestof:
Konjunktiv.pdf Cose che ho visto ( Eros ).doc Forstå sangen. Besvar de tre spørgsmål nederst og giv en forklaring på, hvorfor den mærkelige noob italiensklærer har markeret visse verber med blå skrift.
Teksten fra sidste gang + så mange opgaver dertil, som I når. Konjunktiv-folket får lige lidt supplerende opgaver.
Il giovane chef + opgaverne
I læser og forstår teksten, i fik sidst: "Sogni di giovani in azione".
Ginevra læses og forstås og I læser om de relative pronominer i §17
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/184/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52731214056", "T": "/lectio/184/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52731214056", "H": "/lectio/184/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52731214056" }