Holdet 2023 DA/q - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Varde Gymnasium
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e) Christian Sylvest Lauridsen, Jørgen Kalbæk
Hold 2023 DA/q (1q DA, 2q DA)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forløb 1 - Litteraturanalyse
Titel 2 Forløb 2 - Kommunikation
Titel 3 Forløb 3 - Nyhedsmedier
Titel 4 Forløb 4 - Skriftlighed i dansk 1
Titel 5 Forløb 5 - Romantikken
Titel 6 Forløb 6 - Socialrealisme
Titel 7 Forløb 7 - Digital dannelse
Titel 8 Forløb 8 - Billeder og reklamer
Titel 9 Forløb 9 - Litteraturanalyse
Titel 10 Forløb 10: Skriftlig fremstilling
Titel 11 Forløb 11 - Sproghandlinger
Titel 12 Forløb 12 - Retorik og argumentation
Titel 13 Forløb 13 - Journalistik
Titel 14 Forløb 14 - Billedsprog og metaforer
Titel 15 Forløb 15 - Kanonforfattere
Titel 16 Tilladte digitale online hjælpemidler til eksamen

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forløb 1 - Litteraturanalyse

1. Litteraturanalyse
- Darger, Birgitte m.fl. ”Begreb om dansk” (2009) – Kap. 2
- ”De uaktuelle nyheder – Teenagepigebands” (DR)
- Bang, Herman. ”Gennem Rosenborg have” (1912)
- Aarestrup, Emil. ”Angst” (1838)
- Hesselholdt, Christina. ”Månestrålesofaen” (1998)

2. Fortæller og Dramaturgi
- Darger, Birgitte m.fl. ”Begreb om dansk” (2009) – Kap. 3 (33-38, 44-45)
- Sonnergaard, Jan. ”Sex”. (1997)
- Langstrup, Sten. ”Alene og et let offer” (2000)

3. Miljø- og personkarakteristik
- Darger, Birgitte m.fl. ”Begreb om dansk” (2009) – Kap. 4 (49-56)
- Lindgren, Astrid. ”Brødrene Løvehjerte”. (1973)
- Dagerman, Stig. ”At döda et barn” (1955)

4. Sproglige figurer
- Darger, Birgitte m.fl. ”Begreb om dansk” (2009) – Kap. 6
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – 219-223
- Andersen, Benny. ”På det tørre” (1962)
- Vers, Per. ”Black Power” (2005)
- Test i billedsprog + Test i rimstruktur

5. Sammenlignende analyse
- Hassan, Yahya. ”ALLAH ER UVIDENHED” (2013)
- Strunge, Michael. ”TE-VE” (1980)

6. At analysere en roman
- Panduro, Leif. ”Rend mig i traditionerne” (1958) - (Værk 1 - Roman)

Omfang - ca. 200 sider


Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Forløb 2 - Kommunikation

1. Kommunikation
- Stoltenberg, Jens ”Mindehøjtidelighedstale” (2011)
- Video af Stoltenbergs tale
- Darger, Birgitte m.fl. ”Begreb om dansk” (2009) – Kap. 7+8 (83-87/95-97)
- Uddrag af ”4-stjerners middag” med Sidney Lee (2 min)
- Uddrag af Kristian Thulesen Dahls Grundlovstale fra 2013

2. Argumentation
- Manu Sareen om ordvalg - Fra Kampen om Sproget 4:5 (DR)
- Uddrag af Kristian Thulesen Dahls Grundlovstale fra 2013
- Darger, Birgitte m.fl. ”Begreb om dansk” (2009) – Kap. 8+9 (98-107/109-113)
- Hanne Vibeke Holst: ”Du er fucking sexistisk, Niarn” (13.11.04, Politiken)
- Niarn: ”Jeg er fucking realistisk, Hanne!” (20.11.04, Politiken)

3. Stilistik
- Espersen, Lene. ”Grundlovstale 2010”
- Dahlerup, Ulla ”Tale ved DF’s årsmøde” (2003)
- Ole Schultz Larsen - Håndbog til Dansk (Uddrag) - Sproglige figurer / Diskursanalyse
- Opgave med sproglige figurer

Omfang - ca. 54 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Forløb 3 - Nyhedsmedier

1. Nyhedsmedier
- Klip fra tv-aviser (DR2)
- De uaktuelle nyheder - Kritiske Licensbetalere (DR2)
- Steffen Jensen i ISIS-tunneller (TV2)
- Bertel Haarder går amok (DR)
- Birthe Rønn Hornbech tier stille (TV2)
- Tv!Tv!Tv! - Breaking News (DR2)
- Ole Schultz Larsen - Håndbog til Dansk (2017) - Avisjournalistik
- Tophistorier fra Netaviserne på Ekstra Bladet og Politiken

2. Artiklens udtryk
- Ole Schultz Larsen - Håndbog til Dansk (2017) - Nyhedskomposition
- Årets pressefoto 1977 - Svend Aage Kuhl / Årets pressefoto 2007 - Gregers Tycho Axelsen / Årets pressefoto 2014 - Martin Lehmann
- Tank Man 1989 - Jeff Widener / Pulitzer 1994 - Kevin Carter / Pulitzer 2002 - New York Times
- Ekstra Bladet 9. maj 2017 - Dødsmaskiner har frit spil
- Niels Henrik Frimann og Benjamin Gregersen: ”Det glade vanvid” (12.02.11, Ekstrabladet)
- Carsten Ellegaard: ”Skoleudflugt endte i tragedie” (12.02.11, Jyllands-Posten)

3. Medier på nettet
- Selvvalgt netavis
- Selvvalgte sociale medier

4. Medieanalyse
- Ekstra Bladets redaktion: ”Løgn på løgn på løgn” (31.10.17, Ekstrabladet)
- Anna Gottschalck: ”Her er Peter Madsens skiftende forklaringer” (31.10.17, Berlingske)

Omfang - ca. 65 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Forløb 4 - Skriftlighed i dansk 1

1. Grammatik
- Grammatik for dummies 1-4 (Videoer fra Sproget.dk)
- Grammatikøvelser
- Ordklasser – Oversigt
- Sætningsled – Oversigt
- Kommaregler – Oversigt
2. Skriftlighed i dansk (1)
- Hesselholdt, Christina. ”Månestrålesofaen” (1998)
- Michael Kvium - ”European Eksperimental Painting” (1992)
3. Skriftlighed i dansk (2)
- Lærerproduceret opgaveeksempel
4. Den analyserende artikel 1
- Øyehaug, Gunnhild. ”Lille knude” (2018)
- Kvium, Michael. ”Future jingle” (1995)

Omfang - ca. 40 sider
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Opg. 1 - Præsentation og resume 19-01-2024
Opg. 2 - Analyse 24-01-2024
Opg. 3 - Perspektivering 31-01-2024
Opg. 1 - Indledning 02-02-2024
Opg. 2 - Afslutning 07-02-2024
Analyserende artikel 1 13-03-2024
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Forløb 5 - Romantikken

1. Oplysningstiden
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – Oplysningstiden
- ”Jeppe på bjerget” af Ludvig Holberg - (Nordisk film - 1981)

2. Intro til Romantikken
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – Romantikken
- 1800-tallet på Vrangen (1800-1814) (DR)
- Oehlenschläger, Adam. ”Morgenvandring” (1805) (uddrag)
- Oehlenschläger, Adam. ”Guldhornene” (1802)
- Skovgaard, P.C. Landevej ved herregården Vognserup. Lundbye sidder ved vejkanten og tegner. (1849)
- C.W. Eckersberg. Udsigt fra Kronborg Vold over flagbatteriet og Sundet til den svenske kyst (1829)
- C.A. Lorentzens. Dannebrogs fald fra himlen under slaget ved Lyndanise (1809)
- Platons hulelignelse – Alex Gendler

3. Universalromantik
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – Universalromantik og Nyplatonisme + Dannelsestanken
- Andersen, H.C. ”Klokken” (1850)
- A.W. Schack von Staffeldt: Indvielsen (1804)
- Friedrich, Caspar David. ”Der Wanderer über dem Nebelmeer” ("Vandreren over tågehavet") (ca.1818)

4. Nationalromantikken
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – Grundtvig og Nationalromantikken
- 1800-tallet på Vrangen (1814-1830) (DR)
- Grundtvig, N.F.S. ”Danmarks trøst” (1820)

5. Romantisme
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – Blicher og Romantismen
- Aarestrup, Emil: ”Paa Sneen” (1838)
- Blicher, St. St.: ”Sig nærmer tiden” (1838)

6. Folkeviser
- Germand Gladensvend
- Ebbe Skammelsøn
- Den psykoanalytiske metode (Video)
- Fibiger, Johannes og Gerd Lütken. ”Litteraturens veje”. (2010) – Folkeviser
- Folkevisen som genre

7. Eventyr
- Kong Lindorm
- Brdr. Grimm. ”Den lille Rødhætte” (1812-15)
- Andersen, H.C. ”Den lille pige med svovlstikkerne” (1845)
- Fibiger, Johannes og Gerd Lütken. ”Litteraturens veje”. (2010) – Folkeeventyr / HCA’s Eventyr

Omfang - ca. 130 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 13,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Forløb 6 - Socialrealisme

1. Den analyserende artikel 2
- Haslund-Gjerrild, Rakel. ”Vinterligger” (2018)
- Blicher, St. St. ”Sig nærmer tiden” (1838)

2. Socialrealisme og det moderne gennembrud
- Brandes, Georg. ”Indledning til Hovedstrømninger i Europæisk litteratur”. (1871)
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – Det moderne gennembrud (91-96)
- 1800-tallet på Vrangen (1864-1880) (DR)
- Skram, Amalie. ”Constance Ring” (1885) (Uddrag)

3. Herman Bang og Impressionismen
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – Impressionisme (96-99)
- Bang, Herman. ”En lille replik” (1890)
- Bang, Herman. ”Foran Alteret”. (1880)
- Bang, Herman. ”Ved vejen” (Uddrag) (1886)
- 1800-tallet på vrangen (1890-1900) DR (Uddrag)

4. Henrik Pontoppidan og Naturalismen
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – Henrik Pontoppidan (104-109)
- Pontoppidan, Henrik. ”En stor dag” (1899), Fra hytterne (ny udgave)
- Pontoppidan, Henrik. ”Ane-Mette” (1887), Fra hytterne.
- 1800-tallet på vrangen (1880-1890) DR

5. Henrik Ibsen
- Ibsen, Henrik. ”Et Dukkehjem” (1879) (Værk 2 – Drama)
- Kjær-Hansen, Barbara og Tinne Serup Bertelsen. ”Litteraturhistorien - på langs og på tværs” (2012) – Henrik Ibsen (103)

Omfang - Ca. 100 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Forløb 7 - Digital dannelse

1. Digital dannelse
- Christiansen, Malene Sommer. ”Hvad er digital dannelse?” (2017)
- Dragsdahl, Andrea. ”Drop True Crime - Lysten til morbid underholdning skal ikke stilles med andre menneskers tragedie” (2019)
- Dobbeltmordet (DR Radio)
- Mørkeland - Ep. 51 (uddrag)
- Quass, Lisbeth. ”Over 1.000 unge sigtes for at have delt børneporno på nettet” (2018)
- Ritzau. ”To drenge dømt - Delte video med terrordrab i Marokko” (2019)

2. Debat i det offentlige rum
- Brynnum, Mads” Fuck tonen” (2016)
- Deadline - 03.01.2016 - Sociale medier
- Osmundsen, Mathias. ”Hvorfor er debatten på sociale medier så fuld af had?” (2019)

Omfang - Ca. 50 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Forløb 8 - Billeder og reklamer

Teori og praksis:
Håndbog til dansk - litteratur, sprog, medier
Ole Schultz Larsen og Dansklærerforeningens Forlag og Systime 2015
Side 240-262

Introduktion til diverse analyse modeller
Tekstanalyse og fortolkning - forarbejde til genrer. Skriftligt arbejde.

Væsentligste arbejdsformer:
Klasseundervisning, elevoplæg, gruppearbejde, skriftligt arbejde

Kreativt projekt: Gruppearbejde: Lav en reklamefilm
Analyse af forskelligt materiale herunder, malerier, fotos, reklamer, reklamefilm, historiske fotografier mm.
Analyse af diverse reklamefilm herunder, Arla nyd det gode. Youtube
Ekstrabladets reklame med klovnedukken, Youtube

Vita proe reklamerne:
https://www.youtube.com/watch?v=qLAwczrcm64

https://www.youtube.com/watch?v=t_EtIy1JW20

https://www.youtube.com/watch?v=ZYU6dkhU_bk

https://www.youtube.com/watch?v=T9Pn7yra4YQ

Gruppearbejde med selv valgte billeder til analyse

Brug af analysemodel




Omfang ca. 60 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Forløb 9 - Litteraturanalyse

Håndbog til dansk - litteratur, sprog, medier. Ole Schultz Larsen og Dansklærerforeningens Forlag og Systime 2015. Side 38-70

Johannes V. Jensen: Bo'l. 1910. Himmerlandshistorier. Gyldendal 2005

John Nehm: Fru Poulsen får altid besøg. Fremmed fugl og andre historier. Fremad 1979

Pia Juul: Opgang. "Novellesamlingen De 10 bud". 2001 Gyldendal
Anne Strandvad: To piger ved havet {1985} Novellesamlingen Når mænd elsker mænd og kvinder elsker kvinder. Forum 2003

Jesper Wung Sung: Kender du ikke akkusativ? Kapitel 1. Samleren 1999

Naja Maria Aidt ” Torben og Maria” Bavian 2008

Eksamensvideo:
Peter Seeberg Biografi af en snegl. 1981
H.C. Andersen: Sommerfuglen. 1862
Nina Kragh: Den grænseløse selskabelighed. Politiken 2003
Villy Sørensen: De forsvundne breve. 1955

Værk 3: Novellesamling
Helle Helle ”Biler & dyr”. Samleren 2000

Særlige fokuspunkter: Tekstanalyse og fortolkning - forarbejde til genrer. Skriftligt arbejde.
Væsentligste arbejdsformer: Klasseundervisning, elevoplæg, gruppearbejde, skriftligt arbejde
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Forløb 10: Skriftlig fremstilling

Introduktion til resume og præsentation. Indledning og afslutning.

Nielsen & Schütter: Skriveøvelser til hf-dansk. Systime 2014
Anja Otterstrøm: Sportsbutik. Skriveøvelser til hf dansk Systime 2014

De fire læsestadier, fra refererende til analyserende referat. Tal + Skriv. Systime 2005. Munk+Hauer
Skriveøvelse om ”Morbror Leif”. Jan Sonnergaard. Gamle historier 1990-2008.
Gyldendal 2009

Introduktion til essaygenren. Tal + Skriv. Systime 2005. Munk+Hauer

Læsning af essay: Anne Knudsen. Lad os sætte os ned. Essaysamlingen ”Her går det godt, send flere penge. 1996

Særlige fokuspunkter: Tekstanalyse og fortolkning - forarbejde til genrer. Skriftligt arbejde.
Væsentligste arbejdsformer: Klasseundervisning, elevoplæg, gruppearbejde, skriftligt arbejde
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11 Forløb 11 - Sproghandlinger

Sproghandlinger i teori og praksis: Begreb om dansk. Litteratur, sprog og medier. Forfatterne og Dansklærerforeningens Forlag, 2009. side 83-87

”Æggescenen” fra filmen: Blinkende lygter. Anders Thomas Jensen 2000 Scanbox

Novellen: Oppe i Norge. Mads Kastrup. Mandefald Gyldendal 2010

Line Knutzon: Guitaristerne, 2006. Uddrag. Drama


Særlige fokuspunkter: Tekstanalyse og fortolkning - forarbejde til genrer. Skriftligt arbejde.
Væsentligste arbejdsformer: Klasseundervisning, elevoplæg, gruppearbejde, skriftligt arbejde
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Forløb 12 - Retorik og argumentation

Introduktion til retorik
Ole Schultz Larsen og Dansklærerforeningens Forlag og Systime 2015
Side 150-167

Introduktion til genren. Appelformer, argumentationsanalyse, taletyper, mm.

"Syv ud af ti ungdomsuddannelser holder baren åben for alle elever". Pernille Mainz

Mette Højbjerg:
Vi er galt på den, når hver femte elev mobbes. Politiken 23/10-2014

Tine Bryld. "For et ungdomshus". Rådhuspladsen 1981. Danske taler.dk

Opgave: Skriv en tale

Hilary Clinton. Lad os være stærkere sammen 30. juli 2016 Politiken Sektion 2 (Debat) Side 5

Donald J. Trump: Jeg er jeres stemme. 23. juli 2016 Politiken.

Tine Bryld. For et ungdomshus. Demonstrationstale 31/10-1981. Dansketaler.dk

Særlige fokuspunkter: Tekstanalyse og fortolkning - forarbejde til genrer. Skriftligt arbejde.
Væsentligste arbejdsformer: Klasseundervisning, elevoplæg, gruppearbejde, skriftligt arbejde
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 17 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13 Forløb 13 - Journalistik

Ole Schultz Larsen og Dansklærerforeningens Forlag og Systime 2015
Side 198-219+223-27

Fortællende journalistik + fakta og fiktionskoder: Begreb om dansk. Litteratur, sprog og medier. Forfatterne og Dansklærerforeningens Forlag, 2009. side 17-25

5. værk Dokumentarfilmen om Blekingegadebanden. Scanbox 2009. Anders Riis Hansen
Dokumentarfilmen: Den hemmelige krig, 2006 af instruktøren Christoffer Guldbrandsen
Interview og reportage God aften Danmark TV 2. 2016
https://www.youtube.com/watch?v=HTL3QV2tlxQ

Herman Bangs reportage: Nationaltidende 4. oktober 1884: Branden. Arkiv for dansk litteratur.dk

Mads Sandemann :Fra Sydsjælland til Sønderjylland Jydske Vestkysten 17/8-15

Jacob Mark, mf, gruppeformand: Fem grunde til at afskaffe licensen Politiken 2017

Ina Kjøgx Pedersen: Jagten på rigtige ting, Weekendavisen 14/6-2013

Peter Holdt Christensen: Undervisning i et blåt skær er spild af ressourcer, Jyllands-Posten 2018

Rasmus Clemmensen Løppenthin: Hr. Torbens datter - og so fucking what?, Information, april 2003

Jon Gehlert: Reportage: En nat i kulden med de hjemløse, Kristeligt Dagblad 2012

Særlige fokuspunkter: Tekstanalyse og fortolkning - forarbejde til genrer. Skriftligt arbejde.
Væsentligste arbejdsformer: Klasseundervisning, elevoplæg, gruppearbejde, skriftligt arbejde

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14 Forløb 14 - Billedsprog og metaforer

Teori og praksis:
Håndbog til dansk - litteratur, sprog, medier
Ole Schultz Larsen og Dansklærerforeningens Forlag og Systime 2015
Side 112-126

Clarice Lispector: Bøflen. Familiebånd. Arena 2011
Benny Andersen, ”Ordet fred” "Tiden og storken". {1985}
Michael Strunge: ”Langsomme nætter”. Popsange {1983}
Nephew: Hospital. Albummet ”Interkom kom ind”. {2006}
Ulla Dahlerup: Tale til Dansk Folkepartis årsmøde 2003. Uddrag, Begreb om dansk. Litteratur, sprog og medier. Forfatterne og Dansklærerforeningens Forlag, 2009

Tom Kristensen: “Nat i Berlin”. 1921. ”Landet Atlantis”. 1921.

Viggo Sommer. Som en russer uden vodka” 2002. Albummet Så sku' den ged vist være barberet.
Dan Tyrell & Sølvstjernerne. Velkommen mine damer og herre. Olufsens Rocords 1993

Statsminister Mette Fredriksens nytårstale anno 2025

Analyse af diverse avisoverskrifter april 2025

6 værk, fagpakkeværket:

Health
- Tine Høgh: ”Sult”, 2022
Life
- Zandra Alex Berthelsen: ”Jeg er her jo”, 2022
Business
Jesper Buch ”Kick-ass fra kælder til milliard”, 2012

Særlige fokuspunkter: Tekstanalyse og fortolkning - forarbejde til genrer. Skriftligt arbejde.
Væsentligste arbejdsformer: Klasseundervisning, elevoplæg, gruppearbejde, skriftligt arbejde
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 16,5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15 Forløb 15 - Kanonforfattere

Klaus Rifbjerg: Hm. Og andre historie. 1964

Martin Andersen Nexø: Lønningsdag. 1900, Muldskud.

Martin A. Hansen: Paradisæblerne. 1953

Karen Blixen. Ringen. 1958

Særlige fokuspunkter: Tekstanalyse og fortolkning - forarbejde til genrer. Skriftligt arbejde.
Væsentligste arbejdsformer: Klasseundervisning, elevoplæg, gruppearbejde, skriftligt arbejde
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16 Tilladte digitale online hjælpemidler til eksamen

Indhold
Omfang Estimeret: 0,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer