Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Vejen Gymnasium og Erhvervsskole
|
Fag og niveau
|
Samfundsfag A
|
Lærer(e)
|
Karen Gram Høy
|
Hold
|
2022 SA/b (1b SA, 2b SA, 3b SA)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Dansk politik efter FT 22
Kernestof:
Politiske partier i Danmark og politiske ideologier.
Politiske beslutningsprocesser i Danmark i en global sammenhæng.
Politiske deltagelsesmuligheder, rettigheder og pligter i et demokratisk samfund, herunder ligestilling mellem kønnene.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at redegøre for aktuelle samfundsmæssige problemer og diskutere løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemer.
Undersøge aktuelle politiske beslutninger, herunder betydningen af EU og globale forhold.
Formidle indholdet i enkle modeller, tabeller og diagrammer med brug af digitale hjælpemidler.
Formidle faglige sammenhænge på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af faglige begreber.
Argumentere for egne synspunkter på et fagligt grundlag og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 60 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
19,00 moduler
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Integration i Danmark
Kernestof:
Identitetsdannelse og socialisering samt social differentiering og kulturelle mønstre i forskellige lande, herunder Danmark.
Politiske ideologier, skillelinjer, partiadfærd og vælgeradfærd.
Magt- og demokratiopfattelser samt rettigheder og pligter i et demokratisk samfund, herunder ligestilling mellem kønnene.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre.
På et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 90 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): "Skik følge - land fly" - en introduktion"
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): "Hvem er det, der skal integreres?"
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): "Hvem er de, og hvor kommer de fra?"
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): "Integration - "at forbinde en mangfoldighed til en helhed""
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker - Perker dansker, Columbus; sider: 29-33, 68-77, 81-88, 90, 93-99
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): Indvandrernes politiske deltagelse - at være medborger
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): Medborger eller modborger - om kriminalitet, radikalisering og "defekte forbrugere"
-
Victor Bjørnstrup m.fl. (2017): Fra drengestreger til bandekrig; sider: 53-66, 105-110
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): Indvandrere og integrationspolitik - en værdipolitisk skillelinje
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): Issue-voting og indvandrerpolitik i Danmark
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): Indvandring og integration - en ny skillelinje
-
Integrationsbarometer: De nationale målsætninger
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): "Medierne og den dagsordensættende funktion"
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): "Medierne og nyhedskriterierne"
-
Morten Hansen Thorndal: Ærkedansker – perkerdansker, 2. udg. (ibog): "Medierne og integrationen"
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
25,00 moduler
Dækker over:
25 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Økonomi og velfærd (I)
Kernestof:
Velfærdsprincipper, herunder stat, marked og civilsamfund.
Det økonomiske kredsløb, økonomiske mål og økonomiske styringsinstrumenter.
Kvantitativ og kvalitativ metode.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at redegøre for aktuelle samfundsmæssige problemer og diskutere løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemer.
Undersøge konkrete prioriteringsproblemer i velfærdssamfundet.
Formidle faglige sammenhænge på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af faglige begreber.
Argumentere for egne synspunkter på et fagligt grundlag og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 40 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Ulighedens mange ansigter
Kernestof:
Identitetsdannelse og socialisering samt social differentiering og kulturelle mønstre i forskellige lande, herunder Danmark.
Politisk meningsdannelse og medier, herunder adfærd på de sociale medier.
Samfundsforandringer og forholdet mellem aktør og struktur.
Politiske ideologier, skillelinjer, partiadfærd og vælgeradfærd.
Kvalitativ og kvantitativ metode, herunder tilrettelæggelse og gennemførelse af undersøgelser samt systematisk behandling af forskellige typer data
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre.
Undersøge konkrete økonomiske prioriteringsproblemer nationalt, regionalt og globalt og diskutere løsninger herpå.
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
Formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere.
På et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 85 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Jakob Glemstrup Jensby, Peter Brøndum: Ulighedens mange ansigter, Columbus; sider: 48-58, 67-69, 72-75, 107-112, 125-136, 143-151, 202-203
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "De tre indikatorer for fattigdom i Danmark - en fastlagt grænse eller ej?"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Lighedsbegreber"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Årsager til social ulighed"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Ulighed og ideologi"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Liberalismen"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Socialliberalismen"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Konservatismen"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Socialismen"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Socialdemokratisme"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Afrunding: Menneskesyn og ideologi"
-
klassesamfund.dk: "Tema 1: Det danske klassesamfund i dag"
-
Politiken 26.2.2023: Mareridtet er en halvandetværelses i Albertslund
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Den sociale uligheds konsekvenser for samfundet som helhed"
-
Jacob Glenstrup Jensby & Peter Brøndum (2019): Ulighedens mange ansigter, 2.udg. (ibog): "Sammenhængskraft og økonomisk ligheds gavnlighed"
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
27,00 moduler
Dækker over:
27 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Dansk økonomi
Kernestof:
Velfærdsprincipper og forholdet mellem stat, civilsamfund og marked, herunder markedsmekanismen og politisk påvirkning heraf.
Globaliseringens og EU’s betydning for den økonomiske udvikling i Danmark, herunder konkurrenceevne og arbejdsmarkedsforhold.
Makroøkonomiske sammenhænge, bæredygtig udvikling, målkonflikter og styring nationalt, regionalt og globalt.
Statistiske mål, herunder lineær regression og statistisk usikkerhed.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Undersøge konkrete økonomiske prioriteringsproblemer nationalt, regionalt og globalt og diskutere løsninger herpå.
Påvise faglige sammenhænge og udviklingstendenser ved hjælp af foreliggende og egne beregninger, tabeller, diagrammer og modeller med brug af digitale hjælpemidler.
Analysere og formidle – skriftligt og mundtligt – empiriske og teoretiske sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af fagets terminologi.
På et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 95 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Lene Nibuhr Andersen, Jakob Sinding Skött: Økonomibogen 2. udgave, Columbus; sider: 16-20, 23-24, 26-38, 45-52, 85-91, 138-140, 143-147, 162-165, 174-176
-
Jacob Graves Sørensen (2021): Økonomiens kernestof; sider: 20-32, 48-55, 74-81, 98-114, 176-180, 182-186
-
Negative eksternaliteter
-
Kate Raworth: "En sund økonomi designes til at trives, ikke vækste"
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
26,00 moduler
Dækker over:
26 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Unges mistrivsel i netværkssamfundet
Kernestof:
Identitetsdannelse og socialisering samt social differentiering og kulturelle mønstre i forskellige lande, herunder Danmark.
Politisk meningsdannelse og medier, herunder adfærd på de sociale medier.
Samfundsforandringer og forholdet mellem aktør og struktur.
Kvalitativ og kvantitativ metode, herunder tilrettelæggelse og gennemførelse af undersøgelser samt systematisk behandling af forskellige typer data.
Statistiske mål, herunder lineær regression og statistisk usikkerhed.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre.
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
Formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere.
Forholde sig kritisk til forskelligartede materialer fra forskellige typer afsendere og anvende viden om samfundsvidenskabelig metode til at gennemføre mindre empiriske undersøgelser.
Påvise faglige sammenhænge og udviklingstendenser ved hjælp af foreliggende og egne beregninger, tabeller, diagrammer og modeller med brug af digitale hjælpemidler.
Analysere og formidle – skriftligt og mundtligt – empiriske og teoretiske sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af fagets terminologi.
På et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 80 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
22,00 moduler
Dækker over:
22 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Danmark i EU
Kernestof:
Politiske beslutningsprocesser i Danmark i en global sammenhæng, herunder de politiske systemer i Danmark og EU.
Globaliseringens og EU’s betydning for den økonomiske udvikling i Danmark, herunder konkurrenceevne og arbejdsmarkedsforhold.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Undersøge og dokumentere et politikområde, herunder betydningen af EU og globale forhold.
På et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 65 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
25,92 moduler
Dækker over:
25,92 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
IP: En verden i opbrud (I)
Kernestof:
Aktører, magt, sikkerhed, konflikter og integration i Europa og internationalt.
Mål og muligheder i Danmarks udenrigspolitik.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Forklare begivenheder og udviklingstendenser i det internationale system og diskutere Danmarks handlemuligheder i forbindelse hermed.
På et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 45 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
11,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Det amerikanske præsidentvalg
Kernestof:
Politiske ideologier, skillelinjer, partiadfærd og vælgeradfærd.
Magt- og demokratiopfattelser samt rettigheder og pligter i et demokratisk samfund, herunder ligestilling mellem kønnene.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Undersøge og dokumentere et politikområde, herunder betydningen af EU og globale forhold.
Forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre.
Formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere.
Forløbets omfang: 25 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
IP: En verden i opbrud (II)
Forløbet er en fortsættelse af forløbet IP: En verden i opbrud (I).
Forløbets omfang: 50 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
11,92 moduler
Dækker over:
11,92 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Tillid og polarisering i det danske samfund
Kernestof:
Politisk meningsdannelse og medier, herunder adfærd på de sociale medier.
Politiske ideologier, skillelinjer, partiadfærd og vælgeradfærd.
Magt- og demokratiopfattelser samt rettigheder og pligter i et demokratisk samfund, herunder ligestilling mellem kønnene.
Kvalitativ og kvantitativ metode, herunder tilrettelæggelse og gennemførelse af undersøgelser samt systematisk behandling af forskellige typer data.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Undersøge og dokumentere et politikområde, herunder betydningen af EU og globale forhold.
Forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre.
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
Formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere.
Forholde sig kritisk til forskelligartede materialer fra forskellige typer afsendere og anvende viden om samfundsvidenskabelig metode til at gennemføre mindre empiriske undersøgelser.
Påvise faglige sammenhænge og udviklingstendenser ved hjælp af foreliggende og egne beregninger, tabeller, diagrammer og modeller med brug af digitale hjælpemidler.
Analysere og formidle – skriftligt og mundtligt – empiriske og teoretiske sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af fagets terminologi.
På et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 105 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Jesper Hjarsbæk Rasmussen: Politikkens Kernestof, Columbus; sider: 8-15, 20-31, 36-39, 44-49, 54-63, 68-76, 82-95, 100-108, 112-115, 120-127, 132-141
-
Mandag Morgen 12.11.2024: Danmarks nye elite skubber folket fra sig
-
Jakob Glenstrup Jensby m.fl. (2019): Politikbogen; sider: 130-133
-
Johanne Grøndahl m.fl.: Gode spørgsmål, rigtige svar, Gyldendal; sider: 71-80
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
25,92 moduler
Dækker over:
25,92 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Globalisering og international økonomi
Kernestof:
Globaliseringens og EU’s betydning for den økonomiske udvikling i Danmark, herunder konkurrenceevne og arbejdsmarkedsforhold.
Globalisering og samfundsudvikling i lande på forskellige udviklingstrin.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Undersøge og dokumentere et politikområde, herunder betydningen af EU og globale forhold.
Undersøge konkrete økonomiske prioriteringsproblemer nationalt, regionalt og globalt og diskutere løsninger herpå.
Forklare begivenheder og udviklingstendenser i det internationale system og diskutere Danmarks handlemuligheder i forbindelse hermed.
På et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 65 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
13,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Køn og ligestilling i Danmark
Kernestof:
Identitetsdannelse og socialisering samt social differentiering og kulturelle mønstre i forskellige lande, herunder Danmark.
Samfundsforandringer og forholdet mellem aktør og struktur.
Magt- og demokratiopfattelser samt rettigheder og pligter i et demokratisk samfund, herunder ligestilling mellem kønnene.
Faglige mål:
Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå.
Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser.
Forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre.
På et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Forløbets omfang: 25 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,92 moduler
Dækker over:
6,92 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Økonomi og velfærd (II)
Forløbet er en fortsættelse af forløbet Økonomi og velfærd (I).
Forløbets omfang 25 ns.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/186/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73852059413",
"T": "/lectio/186/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73852059413",
"H": "/lectio/186/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73852059413"
}