Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Vejen Gymnasium og Erhvervsskole
|
Fag og niveau
|
Filosofi C
|
Lærer(e)
|
Michael Søbygge Pedersen
|
Hold
|
2022 fi/2b3g (2b3g fi)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Etik - hvordan skal vi handle?
Vi har talt om for de forskellige typer af etik, som optræder i bogen. Vi har forsøgt at begrebsafklare og definere de "nice to know" og "need to know"-begreber, som bogen lægger op til.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Videnskabsteori - hvad er god videnskab?
Vi har talt om for forskellige syn på videnskab, som optræder i bogen. Vi har forsøgt at begrebsafklare og definere de "nice to know" og "need to know"-begreber, som bogen lægger op til.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Mennesket - hvad vil det sige at være menneske?
Vi har talt om for forskellige syn på mennesket, som optræder i bogen. Vi har forsøgt at begrebsafklare og definere de "nice to know" og "need to know"-begreber, som bogen lægger op til.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Politisk - hvordan skal vi indrette vores samfund?
Vi har talt om for forskellige syn på politik og samfund, som optræder i bogen. Vi har forsøgt at begrebsafklare og definere de "nice to know" og "need to know"-begreber, som bogen lægger op til.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Repetition
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7,85 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/186/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73852059725",
"T": "/lectio/186/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73852059725",
"H": "/lectio/186/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73852059725"
}