N. Zahles Gymnasieskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
N. Zahles Gymnasieskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2024 if/3g - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
N. Zahles Gymnasieskole
Fag og niveau
Informatik C
Lærer(e)
Michael Torben Hallundbæk
Hold
2024 if/3g (
3g if
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Udvikling af spil
Titel 2
Udvikling af webside
Titel 3
Udvikling af applikation
Titel 4
Udvikling af kampagne
Titel 5
Udvikling af informationssystem
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Udvikling af spil
sekvenser, løkker og forgreninger
variable og funktioner
Indhold
Kernestof:
Hvad er informatik C.docx
Hvilken slags informatikelev er jeg.docx
Informatik C på NZG.pdf
Tabeller i LaTeX
Afsnit
Katten efter musen i Scratch.docx
The Impact of Video Games on Culture
Wolfenstein
Engelsk vals for androider i Scratch
Funktioner og procedurer i Scratch.docx
Engelsk vals for androider.docx
Slow Waltz music: Secret Garden – Dreamcatcher
Functions vs. Procedures - What's the Difference?
Rutediagrammer
Anna og Isabella
Carl og Anton
Philip og Theo
Send mig et delelink til jeres projekter.
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Udvikling af webside
internettets teknologi og sikre kommunikationsformer
client-server arkitektur
Indhold
Kernestof:
Informatik C på NZG.pdf
Websidekritik.docx
Hvad skal væk HTML.docx
Seksten HTML-tags.docx
Find to websider, en som du godt kan lide, og en som du ikke bryder dig om. I første omgang behøver du ikke at spekulere over hvorfor websiden tiltaler eller ikke tiltaler dig.
Seksten CSS-kommandoer.docx
Hvad skal væk CSS.docx
Dansk Datalogi-Dyst - Datalogi konkurrence for gymnasie-/folkeskoleelever
Protokol.docx
Prompt | Den store smalltalk-test | DR LYD
morgenmiddagaften.html
indud.html
dalmatiner.gif
bolcher.html
Kort om top-level-domæner
Punktum dk - administrator for .dk
Skabelon til ændring af et grafisk element.html
Skabelon til udskrivning.html
Skabelon til at konvertere input til output.html
BUM
9 Principles of Good Web Design
NielsBrock.html
NielsBrock.png
Hvad er DNS? | Hvordan virker det og hvad er sårbarhederne
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Udvikling af applikation
design af en brugergrænseflade
principper for interaktionsdesign
prototyper og brugerinddragelse
brugsmønstre til afdækning af krav til et IT-system
brugertest til kvalitetssikring af et IT-system
kategorisering af innovative it-systemer
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Programmering-opgaver.docx
4-modellen for innovation (bruges i timen)
Materiale-4-p-moddelen-for-innovation.pdf
AppLab
Seksten JS-kommandoer.docx
Seksten HTML-tags.docx
Seksten CSS-kommandoer.docx
innovation.html
Afrunding af forløb II: Kast et blik på det interaktive element i dit eget projekt. Det er implementeret i javascript. Forbered en kort gennemgang heraf. Tænk modtagerorienteret.
Informatik C på NZG.pdf
Skabslås.docx
Minervamodellen.pdf
Personas
Design principper
Gulf of Evaluation and Gulf of Execution
Arbejdsspørgsmål
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Udvikling af kampagne
it-systemer og brugeres gensidige påvirkning i forhold til etik og adfærd
Indhold
Kernestof:
Informatik C på NZG.pdf
smaakage.html
smaakage.jpeg
kagesmaa.jpg
Lav øvelserne A59. Skriv dine svar ind i logbogen.
En række danske hjemmesider ramt af hackerangreb
AKtilMH.png
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Udvikling af informationssystem
modellering som middel til at forstå et problemområde
abstraktion og strukturering, begrebs- og datamodeller
data og datatypers repræsentation og manipulation
Indhold
Kernestof:
Informatik C på NZG.pdf
Studenterhuer.docx
PhilipOgIsabellaPoster.pdf
MetoderCarlRebecca.png
AntonTheoBlockchain.pdf
CookiesAnnaChristine.pdf
Hvordan ville projekt 5 se ud i SQLite?
sqlite_online_vejledning.docx
sqlite_online_kommandoer.docx
sqlite_online_forespoergsler.docx
Overvej om det sidste forløb skal foregå i AppLab eller i SQLite.
Intro til datalag i AppLab
Så gik der lige det meste af en måned...
Send mig en besked per gruppe indeholdende
oprette slette opdatere
Loginsystem
Send mig en besked der beskriver hvordan slutbrugeren/slutbrugerne interagerer med jeres informationssystem. Hvad kan han/hun/de?
opdatere record
Send mig en besked om hvad I roder med. Det handler sandsynligvis om funktionalitet, dvs. noget i logiklaget, mere specifikt om hvordan slutbrugeren tilgår og/eller manipulerer data. Spørg gerne om hjælp til at implementere dette eller hint, men husk
Udkast til en eksamensopgave i if C -- spar på energien.docx
200810-Informatik-C-hhx-htx-stx-vejledning-juni-2020.pdf
Alles lægehus
Rum(data)base
Blockbuster
Delebil
Fagene informatik B og C, it A, programmering B og C og informatik B merkantil eux samt teknikfag A, digitalt design og udvikling er undtaget, da der i disse fag er særlige faglige grunde, der kan tale for brugen af chatbots med kunstig intelligens o
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d63903858471", "T": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d63903858471", "H": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d63903858471" }