N. Zahles Gymnasieskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
N. Zahles Gymnasieskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2024 if/f - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
N. Zahles Gymnasieskole
Fag og niveau
Informatik C
Lærer(e)
Michael Torben Hallundbæk
Hold
2024 if/f (
3f if
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Udvikling af spil
Titel 2
Udvikling af webside
Titel 3
Udvikling af applikation
Titel 4
Udvikling af kampagnemateriale
Titel 5
Udvikling af informationssystem
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Udvikling af spil
sekvenser, løkker og forgreninger
variable og funktioner
Indhold
Kernestof:
Hvad er informatik C.docx
Hvem er 3f inf.docx
Informatik C på NZG.pdf
Katten efter musen i Scratch.docx
The Impact of Video Games on Culture
Abekongen har lagt Kina ned – voksne mennesker pjækker fra arbejde for at spille med
Wolfenstein
Funktioner og procedurer i Scratch.docx
Engelsk vals for androider.docx
Slow Waltz music: Secret Garden
Functions vs. Procedures - What"s the Difference?
kloner
Flowchart
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Udvikling af webside
internettets teknologi og sikre kommunikationsformer
client-server arkitektur
Indhold
Kernestof:
Den kloge ugle
Red skildpadderne
Universspil
De olympiske guder
Escape Room
Lectio tildeler jer borde ved ankomst til 403.
Informatik C på NZG.pdf
Internet og www -- er det bare det samme?
UI UX og IxD i HCI.docx
Hvad skal væk HTML.docx
Seksten HTML-tags.docx
bevaeget.html
morgenmiddagaften.html
Hvad er HTTP, HTTPS og HTTP/2
Skabelon til ændring af et grafisk element.html
Skabelon til udskrivning.html
Skabelon til at konvertere input til output.html
Lidt om TCP fra Khan Academy
dalmatiner.gif
Niels Gamborg om gestaltlove
bolcher.html
9 Principles of Good Web Design
Børne– og Undervisningsministeriet
NikolineVitus.zip
JulieJoel.zip
FilippaMikkel.zip
AugustNikolaj.zip
EllenJulius.zip
CarlFrederik.zip
SalomeClara.zip
Forskel mellem Client-Server and Peer-to-Peer Network
Send mig jeres projekt som zip-fil (en per par).
Omfang
Estimeret: 25,00 moduler
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Udvikling af applikation
design af en brugergrænseflade
principper for interaktionsdesign
prototyper og brugerinddragelse
brugsmønstre til afdækning af krav til et IT-system
brugertest til kvalitetssikring af et IT-system
kategorisering af innovative it-systemer
Indhold
Kernestof:
Skabslås.docx
Informatik C på NZG.pdf
Kategorisering af innovation.docx
innovation.html
Lectio tildeler jer de herligste pladser ved ankomst til 403.
Skovfogedapplikation.docx
skovfogedapplikation
Skovfogedapplikation
Elevatorkontrolpanel.JPG
Mikkel & Salome
Carl og Vitus
Clara & Julie
Frederik og Julius
August & Ellen
Filippa & Nikolaj
Joel & Nikoline
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Udvikling af kampagnemateriale
it-systemer og brugeres gensidige påvirkning i forhold til etik og adfærd
Indhold
Kernestof:
Informatik C på NZG.pdf
Kort om SoMe.docx
smaakage.jpeg
smaakage.html
Kærlighed i algoritmernes tid.pdf
En række danske hjemmesider ramt af hackerangreb
Studerende betaler hackere for hjælp til eksamenssnyd
Elever har fået lækket følsomme oplysninger i hackerangreb
AKtilMH.png
Nye alternative til de ondsindede cookies.png
Nu får du ikke brug for dine børnebørn længere
Poster -- sådan beskytter du din netbank og e-mail
Falske billeder med KI
HTTPS
Beskyt din identitet -- undgå at blive snydt online
The dark web
Send jeres poster til mig i pdf senest mandag aften.
Hvis man vil forberede sig til prøven, kan man genlæse kapitel 3 i kompendiet.
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Udvikling af informationssystem
modellering som middel til at forstå et problemområde
abstraktion og strukturering, begrebs- og datamodeller
data og datatypers repræsentation og manipulation
Indhold
Kernestof:
Studenterhuer.docx
Informatik C på NZG.pdf
Huemaal med oel
Intro til datalag
Send mig en besked per gruppe indeholdende
Loginsystem
Send mig en besked med følgende oplysninger:
Send mig en besked om hvad I roder med. Det handler sandsynligvis om funktionalitet, dvs. noget i logiklaget, mere specifikt om hvordan slutbrugeren tilgår og/eller manipulerer data. Spørg gerne om hjælp til at implementere dette eller hint, men husk
Udkast til en eksamensopgave i if C -- spar på energien.docx
Folketinget
Find Your Model
Association of Tennis Professionals
Klubfodbold
Skolekantine
Måner og planeter i Solsystemet
Skolebibliotek
Fagene informatik B og C, it A, programmering B og C og informatik B merkantil eux samt teknikfag A, digitalt design og udvikling er undtaget, da der i disse fag er særlige faglige grunde, der kan tale for brugen af chatbots med kunstig intelligens o
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66309211053", "T": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66309211053", "H": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66309211053" }