Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
N. Zahles Gymnasieskole
|
|
Fag og niveau
|
Matematik B
|
|
Lærer(e)
|
Katrine Lindholm Nicolaisen
|
|
Hold
|
2025 Ma/y (1y Ma)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Lineære funktioner (Grundforløbet)
Modeller og variable
Modeller med to variable (uaafhængig og afhængig variable)
Beregning af a og b i forskriften
Beviset for topunktsformlen
Lineære modeller
Materiale N. Zahles Grundforløbskompendiet, s. 3-14.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Algebra (Grundforløbet)
Regnearternes hierarki
1) at udregne brøker
2) at gange flere faktorer sammen
Bogstavregning
1) tal, der går ud med hinanden
Parenteser
1) parenteser ganget med et tal
2) minus-parenteser
3) parenteser ganget med parenteser
Brøker
Ligninger-grundlæggende regler
1) brøkligninger
2) symbolligninger
Materiale N. Zahles Grundforløbskompendiet, s. 16-28.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Deskriptiv Statistik (Grundforløbet)
Ikke-grupperede observationer
Kvartilsæt og spredning
Diagrammer til ikke-grupperede observationer
Grupperede observationer - histogram og sumkurve
Materiale N. Zahles Grundforløbskompendiet, s. 30-38.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72743725336",
"T": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72743725336",
"H": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72743725336"
}