Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
N. Zahles Gymnasieskole
|
|
Fag og niveau
|
Billedkunst C
|
|
Lærer(e)
|
Mette Vestergaard
|
|
Hold
|
2025 bk/1 (1gf bk1, 1g bk1)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Samtidskunst
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
IMG_1147.HEIC
-
IMG_2426 2.JPEG
-
IMG_4045.HEIC
-
IMG_4597.HEIC
-
IMG_7239.HEIC
-
IMG_7240.HEIC
-
Præsentér en streetart-kunstner.docx
-
Afsnit
-
Banksy i Gaza
-
Gaza Murals, August 2015 - Banksy Explained
-
ANALYSEMODEL TIL INSTALLATIONER.doc
-
Installationer.pptx
-
ARTIKEL Rose Eken.docx
-
Jakobsen, Ole Bak, "Pedellens kost og en glemt skoletaske"19 jan 2017; sider: 1-5
-
Rose Eken
-
Padlet - Rose Eken noter BK1.pdf
-
Ballund, Benedikte, "Jeg starter en historie, som folk selv gør færdig", PORTRÆT 16. september 2018 , i: Dagbladenes Bureau; sider: 1-5
-
Lav en analyse af en installation af Jeppe Hein.docx
-
ONE TWO THREE SWING! – SUPERFLEX
-
Læs om samtidskunst i vedhæftede pdf og besvar spørgsmålene nedenfor (1-5). Læg svarene på elevfeedback inden timen. OBS: Der er ingen lektie til i morgen, fordi den er lang i dag:
-
Hvorfor arbejde med samtidskunst?, katalog fra Museet for samtidskunst og skoletjenesten, 2010; sider: 1-9
-
LEKTIE.docx
-
Marina Abramovic on performance, presence & transformative experiences
-
Spørgsmål til interview med Marina Abramovíc.docx
-
Marina Abramovic - AAA-AAA performance
-
Spørgsmål til filmen, The Artist is present.docx
|
|
Omfang
|
Estimeret:
25,00 moduler
Dækker over:
25 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Værker i fladen fra renæssance til popart
I forløbet er der fokus på følgende:
- Kendskab til farvelære
- Kendskab til formal- og betydningsanalyse af værker i fladen med fokus på rumskabende virkemidler samt farvelære
- Kendskab til formlære i fladen
- Kendskab til renæssance, romantik, realisme, ekspressionisme, kubisme, surrealisme og popart
- Vi har særligt fokus på surrealismen og tager blandt andet afsæt i udstillingen, "Surrealismens tegninger" på Statens Museum For Kunst.
Praktisk:
- perspektivtegning
- collage fra statisk til dynamisk
- gruppeværker med afsæt i surrealisternes teknik
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
21 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Mennesket i skulpturen
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
20 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
Eksamensprojekt
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
20 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72743728271",
"T": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72743728271",
"H": "/lectio/19/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72743728271"
}