Y - Gammel Hellerup Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Y - Gammel Hellerup Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 DA/h - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Y - Gammel Hellerup Gymnasium
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Mikael Skou Hougaard Jørgensen
Hold
2022 DA/h (
1h DA
,
2h DA
,
3h DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Mytemotiver
Titel 2
Motiver for mytologisering
Titel 3
Om skriftlighed - det ender med en klumme
Titel 4
Det moderne og det folkelige gennembrud
Titel 5
Hvordan ondskab ser ud - i filmkunst og litteratur
Titel 6
Naturkunst - fra middelalder til antropocæn
Titel 7
Hvad er (det) moderne?
Titel 8
Kvindelige forfattere og feminisme - en kanon?
Titel 9
Store kanoner - en maskulin litteratur?
Titel 10
Breaking!: Nyhedsformidling...
Titel 11
Krig i litteraturen - litteratur om krig
Titel 12
Danskfaglig slutspurt
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Mytemotiver
Hvad er en myte? Hvilken funktion kan en myte have?
Udarbejdelse af remedialiseringer.
Faglige mål:
- demonstrere viden om og kunne perspektivere til træk af den danske litteraturs historie, herunder samspillet mellem tekst, kultur og samfund
- kanonforfatter
Kernestof:
- tekster fra tiden før 1700
- tekster gennem kreative arbejdsprocesser.
- produktivt arbejde med medieudtryk i sociale sammenhænge, herunder kendskab til remediering.
Indhold
Kernestof:
1. mosebog kap. 3. Syndefaldet og uddrivelsen af Edens have.docx
Den blomstrende have af Naja Marie Aidt, 1993_.pdf
Drivhuset af Anders Bodelsen.pdf
Karen Blixen. De blå øjne.pdf
Willy - Charlotte Weitze.pdf
Den lille Rødhætte.docx
Den lilla møghætte og pulven.pdf
Medbring en selvvalgt bog.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Hvem gemmer sig her?
14-11-2022
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Motiver for mytologisering
Forløb om retorik, taler og mediering.
Faglige mål:
– udtrykke sig præcist, nuanceret og formidlingsbevidst mundtligt, skriftligt såvel som multimodalt
Kernestof:
- retorisk analyse, herunder analyse af kommunikationssituationen, appelformer og argumentation
Indhold
Kernestof:
Mette Frederiksens nytårstale 1. januar 2023
Medbring Begreb om dansk (på klassen arbejder vi med kap. 8: "Retorik og kommunikation").
Program – Danmarksdemokraterne
Ny regering dropper rød aftale om sociale ydelser
Medbring Begreb om dansk (på klassen arbejder vi med kap. 9: "Sproget i samfundet).
Darger, Hansen og Nielsen: Begreb om dansk - Grundbog, Dansklærerforeningens forlag 2014
Medbring "Begreb om dansk" (på klassen arbejder vi med siderne 119-128).
Medbring en god bog at læse i.
Medbring "Begreb om dansk".
Niels Bubandt_Antropocæn - Historien om verden af i morgen_Hvad er så antropocæn_En anden slags verdenshistorie.pdf
Antropocæn - den menneskeskabte tidsalder
The Anthropocene Extinction - Wikipedia
Uddrag af Theis Ørntoft_Solar_antropocæn opgave.docx
Theis Ørntoft_Solar, s. 51-75.pdf
Humanure (album) - Wikipedia
Medbring affald og andre gode sager til fremstilling af dit eget antropocæne landskab.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
En politisk tale
31-01-2023
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Om skriftlighed - det ender med en klumme
Skriftlighedsforløb.
Faglige mål:
– beherske skriftsprogets normer for korrekthed og anvende grammatiske og stilistiske grundbegreber
Kernestof:
- sproglig analyse, fortolkning og vurdering
- retorisk analyse, herunder analyse af kommunikationssituationen, appelformer og argumentation
- produktivt og refleksivt arbejde med elevernes udtryksfærdighed i dansk og andre fag, herunder forløb med særligt fokus på skriftlighed i 1. og 3.g
- kommunikationsanalyse
Indhold
Kernestof:
Medbring en god bog at læse i.
Medbring "Så skrivefrøene" (det er meget vigtigt, du får den med!). På klassen arbejder vi med øvelsen på s. 45-46 + læser s. 47-48 + arbejder med øvelsen på s. 49-50.
Stemme1 Klumme3 Paa ti dage har jeg haft flere aha oplevelser.pdf
Aaquist & Christoffersen: Så skrivefrøene, Dansklærerforeningens forlag; sider: 51-63
Stemme1-Klumme-4-Overlevelsesguide-til-vinterdeprimerede.pdf
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Det moderne og det folkelige gennembrud
Forløb i samspil med historie og som faglig optakt til DHO.
Faglige mål:
– undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes, herunder i samspil med andre fag
Kernestof:
- læsning af norsk tekst (uddraget af "Lucie")
- værklæsning (selvvalgt roman)
- kanonforfattere
- læsning af en afgrænset periode før 2000
- tekster fra 1900-tallet, herunder realisme og modernisme
- litteraturanalyse og -fortolkning
- anvendelse af relevante litterære metoder
Indhold
Kernestof:
Læs s. 91-95 i Litteraturhistorien - på langs og på tværs.
Husk at aflevere klummen i dag.
Amalie Skram_Lucie_uddrag.pdf
Barbara Kjær-Hansen & Tinne Serup Bertelsen: Litteraturhistorien - på langs og på tværs, Systime; sider: 99-102, 105-109, 112-113, 126-130, 184-188, 196-198
Lützen_Analyse og relevans_kap. 8_Litterære metoder.pdf
Medbring den samfunds- og problemorienterede roman, du har valgt at læse (meget vigtigt).
Medbring også "Dansk læsebog" (også meget vigtigt).
Medbring din selvvalgte problem- og samfundsorienterede roman på dansk.
Steen Larsen og Lars Jensen (Red.): Dansk læsebog 3. og 4. udg., Systime; sider: 132-133, 156-170
Medbring også "Litteraturhistorien - på langs og på tværs" + "Så skrivefrøene".
Læs "Bonde-Idyl" færdig og besvar arbejdsspørgsmålene til novellen i elevfeedback på modulet den 19. april. Medbring "Dansk læsebog".
Medbring din selvvalgte samfunds-/problemorienterede roman. I skal sidde og læse i dag og derudover ud i samtalegrupper. NB: Romanen skal læses færdig inden DHO-perioden går i gang, jf. læreplanen for dansk + at den måske kan bruges i en perspektiver
Husk også at aflevere stil.
Jeppe Aakjær
www.youtube.com
Medbring "Dansk læsebog" (på klassen læser vi Jeppe Aakjærs "Tyendesang").
Afsnit
Hvor er det nu, det skal sættes? Alle danskere kan nu få gratis kommakursus | Nyheder | DR
Thøger Larsen
Medbring "Dansk læsebog" (på klassen læser vi Martin Andersen Nexøs "Murene".
Medbring "Dansk læsebog" (på klassen læser vi Hans Kirks "En plads i verden").
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Skriv en klumme
22-03-2023
Litterær analyse af "Franz Pander"
02-05-2023
Omfang
Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Hvordan ondskab ser ud - i filmkunst og litteratur
Hovedfokus på oplevelse, analyse og fortolkning af forskellige udgaver af ondskab og deres fremtrædelsesformer.
Faglige mål:
- analysere, fortolke og perspektivere fiktive og ikke-fiktive tekster i alle medier
- demonstrere viden om og kunne perspektivere til træk af den danske litteraturs historie, herunder samspillet mellem tekst,
kultur og samfund
- demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder
- anvende centrale skriftlige fremstillingsformer (herunder redegøre, diskutere, analysere, fortolke og vurdere) med
formidlingsbevidsthed
Kernestof:
- værklæsning, dokumentarfilm ("The Act of Killing"). PS: Også arbejdet med dokumentarfilm som værk på grundforløbet.
- værklæsning, digtsamling ("White Girl")
- kanonforfatter
- svensk tekst (klippene fra "Onskan")
- medieanalyse og -fortolkning, herunder basale filmiske virkemidler
- analyse og vurdering af mediers funktion i sociale, kulturelle og historiske sammenhænge
Indhold
Kernestof:
Inden du fortsætter til Google Søgning
det onde | lex.dk – Den Store Danske
Naja Marie Aidt_Slik.pdf
Medbring "Dansk læsebog". I timen læser vi Naja Marie Aidts "Slik".
filmcentralen.dk
DRTV - The Look of Silence
Titel
Dramatiserede erindringer
Velkommen til filmleksikon
"The Act of Killing" som metafilm
Jensen_Oktobernat (1901).pdf
Alle bedes færdiggøre og uploade arbejdet i Elevfeedback fra sidst.
Det onde ud af skabet
www.youtube.com
'RIP Paul Allen' Scene | American Psycho
Evil (Ondskan) (trailer)
Ondskan - Rutan
Vad i helvete glor du på?!?!
Speak No Evil | Trailer
Jan Sonnergaard_Jeg er stadig bange for Caspar Michael Petersen_fil 2 af 2.pdf
Jan Sonnergaard_Jeg er stadig bange for Caspar Michael Petersen_fil 1 af 2.pdf
Anmeldelse af White Girl. Information. 2012.docx
1. Medbring den udleverede digtsamling "White Girl".2. Husk at aflevere skriftlig opgave.
Læs "White Girl" færdig til i dag og medbring den til modulet.
Medbring en bog (ikke en som I har med fra andre fag), som du gerne vil læse i.
Ansari, Haidar
Haidar Ansari.docx
Husk at aflevere stil i dag.
Medbring "Litteraturhistorien - på langs og på tværs" + "Dansk læsebog".
AI-slide.jpg
Medbring en bog (eller to).
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Digtanalyse
28-08-2023
Ondskab, forbrydelse og straf a la Ole Kollerød
22-09-2023
Skriv som den ond White Girl (eller Boy)
27-10-2023
ChatGPT får Kunstnerlængsel
13-11-2023
Omfang
Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Naturkunst - fra middelalder til antropocæn
Tematisk forløb med epokale nedslag.
Faglige mål:
– dokumentere kendskab til en bred repræsentation af dansk litteratur gennem tiderne med perspektiv til litteraturen i Norden, Europa og den øvrige verden
Kernestof:
- kanonforfattere
- tekster fra 1700- og 1800-tallet, herunder fra oplysningstid, romantik, romantisme og naturalisme
- tekster fra 2000-tallet, herunder fra de seneste fem år
Indhold
Kernestof:
Naturhistorier. En litteraturhistorisk temabog_Introduktion til temaet.pdf
Barbara Kjær-Hansen & Tinne Serup Bertelsen: Litteraturhistorien - på langs og på tværs, Systime; sider: 9-11, 33-44, 51-59, 67-76
Medbring "Dansk læsebog".
Medbring "Dansk læsebog". På klassen læser vi Kingos "Hver har sin skæbne".
Medbring en bog at læse i. Medbring også "Begreb om dansk", så I kan læse siderne om argumentation i forbindelse med den kommende danskaflevering.
Medbring "Dansk læsebog" og "Begreb om dansk".
Den yndigste rose er funden
Medbring også "Dansk læsebog". I dag og næste gang arbejder vi med uddraget af Holbergs "Niels Klims underjordiske rejse" og med Brorsons "Den yndigste rose".
Medbring "Litteraturhistorien..." og "Dansk læsebog".
Adam Oehlenschläger
N.F.S. Grundtvig
Steen Steensen Blicher: Trækfuglene (1838)
Emil Aarestrup
Steen Steensen Blicher
Medbring "Dansk læsebog" og "Litteraturhistorien - på langs og på tværs".
SMK - Statens Museum for Kunst
Sædemanden, 1910 | SMK Open
Ugens kunstner: Allan Otte - kunsten.nu - Online magasin og kalender for billedkunst
Ugens kunstner: Allan Otte
Guldalder og nationalromantik - Den Hirschsprungske Samling
Naturhistorier. En litteraturhistorisk temabog_Efter 1980_Antropocæn - Mennesket, den største miljøfaktor.pdf
Naturhistorier. En litteraturhistorisk temabog_Efter 1980_Antologi.pdf
Theis Ørntoft_Solar, s. 51-75.pdf
Theis Ørntoft_Solar_s. 138-168.pdf
Bøgetid (2022, uddrag)
www.dr.dk
Greta Thunberg friad i domstol i London
Medbring en bog at læse i.
Døtreskole - Anmeldelse i Politiken.pdf
Nøjsomheden - Anmeldelse fra Information.docx
Døtreskole (uddrag 1) Gammel Hellerup.pdf
Døtreskole (uddrag 2) Gammel Hellerup.pdf
Uddrag 1 Nøjsomheden -22.docx
Uddrag 2 Nøjsomheden - Barndommens gade.docx
Litteraturens dag 2024.pdf
Arbejdsspørgsmål til Inger Christensen.png
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Mågerne kommer - og ulven!
19-01-2024
Censurér klimabenægterne - og tosserne!
06-02-2024
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Hvad er (det) moderne?
Faglige mål:
– demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder
Kernestof:
- kanonforfattere
- oversat international litteratur
- tekster fra 1900-tallet, herunder realisme og modernisme
- litteratur-, kultur-, og bevidsthedshistoriske perspektiveringer
Indhold
Kernestof:
Bjarne Jess Hansen - Vi voksne kan også være bange
Her er historien om Danmarks mest kontroversielle sang. Fortalt af manden, der skrev den
as the world caves in - matt maltese // lyrics
Bøgetid (2022, uddrag)
Natterædsel_Postkorttegner.pdf
IMG_2673.jpg
Georg Simmel_Storbyerne og det åndelige liv_1903_Bemærk at siderne 75 og 76 er byttet om.pdf
Zygmunt Bauman (1925-2017) - Polsk-engelsk sociolog - lex.dk
Eksempler fra eksamensgenrerne.pdf
Medbring "Så skrivefrøene" (jf. s. 71-74).
Barbara Kjær-Hansen & Tinne Serup Bertelsen: Litteraturhistorien - på langs og på tværs, Systime; sider: 112-116, 148-156
Medbring både "Litteraturhistorien..." og "Dansk læsebog".
Medbring en bog at læse i.
Kafka_Forvandlingen.pdf
Medbring "Forvandlingen". Vi læser (noget af) den på klassen.
Grafiske romaner_Fædre.pdf
Medbring "Forvandlingen".
Hvis man ikke var der sidste gang, skal man hver især sørge for at have læst "Forvandlingen" (den grafiske roman) færdig.
Medbring "Litteraturhistorien - på langs og på tværs".
af Eksistentialisme er en humanisme_Jean Paul Sartre.pdf
Peter Seeberg - Kanon14 - podcast til undervisning
Medbring "Dansk læsebog".
Fremmedgørelse og erfaringstab i det forhastede samfund
Hvis du ikke var der sidst, skal du
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Hvad er det moderne?
23-04-2024
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Kvindelige forfattere og feminisme - en kanon?
Faglige mål:
– dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund
Kernestof:
- værklæsning, drama ("Et dukkehjem")
Indhold
Kernestof:
Ibsen: Et dukkehjem (kopier findes); sider: 15-74
Medbring "Et Dukkehjem".
NB: Medbring "Et Dukkehjem". Vi læser tredje akt på klassen.
www.dr.dk
Læs tredje akt færdig, hvis du ikke blev færdig i går.
Fernisering/fremførelse af remedialiseringer af "Et Dukkehjem". Det glæder jeg mig til.
litteratursiden.dk
Antigone – Den Store Danske | Lex
www.information.dk
Forfatter til "The Handmaid’s Tale" er nu forbudt i amerikansk delstat: »Wow, jeg er nok den farligste lille gamle dame på 84«
Etik til forhandling_Den litterære moralisme.pdf
Ny rapport: Bogbranchen skal passe på med selvcensur
Møde med Nikita Klæstrup og Twerk Queen Louise | Tæt på sandheden | DR2
Ludermanifestet_uddrag af forord_kap. 5.pdf
Alle hader feminister, ep. 4
Nordenhof_det enkla och det ensamma_forside.jpg
det nemme og det ensomme_forside.jpg
Nordenhof_Det nemme og det ensomme.pdf
Læs afsnittet "Det nemme og det slemme" på s. 487 og afsnittet "Køn og hudfarve til debat" på s. 463 i "Litteraturens veje". Medbring bogen til undervisningen.
Tove Ditlevsen_Dolken.pdf
Johannes Fibiger og Gerd Lütken: Litteraturens veje [4.udg.], Systime 2021, 4.udg.; sider: 300-304, 328-329, 340-345
Karen Blixen_Ringen.pdf
At læse Karen Blixen_Det kønskritiske fokus.pdf
Onkel
11%_Maren Uthaug_uddrag.pdf
Forlag nægtede at udlevere roman til kritisk avis: 'Det går ikke, at et anmeldereksemplar er en præmie for ros'
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Der var engang...
18-09-2024
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Store kanoner - en maskulin litteratur?
Faglige mål:
– anvende centrale skriftlige fremstillingsformer (herunder redegøre, diskutere, analysere, fortolke og vurdere) med formidlingsbevidsthed
Faglige mål:
- værklæsning, roman ("Den kroniske uskyld")
- kanonforfattere
- litteraturanalyse og -fortolkning
- anvendelse af relevante litterære metoder
Indhold
Kernestof:
Johannes Fibiger og Gerd Lütken: Litteraturens veje [4.udg.], Systime 2021, 4.udg.; sider: 277-282, 340-345
Medbring "Den kroniske uskyld".
Medbring "Dansk læsebog". På klassen skal vi læse og arbejde med "Udløbet i uendeligheden" af Sophus Claussen og "Tråden ovenfra" af Johannes Jørgensen.
Johannes Fibiger og Gerd Lütken: Litteraturens veje, Systime; sider: 227-230
Rudolf Broby-Johansen_Bordelpige dræber ufødt.pdf
Tom Kristensen_Nat i Berlin 1921.pdf
Rifbjerg: Den kroniske uskyld
Medbring "Litteraturens veje" og "Den kroniske uskyld. På klassen arbejder vi med s. 24-25 om den nykritiske læsning.
Mænd i litteraturen
Medbring "Litteraturens veje" + "Dansk læsebog". På klassen arbejder vi med siderne 25-27 om strukturalistisk læsning + s. 322-326 i førstnævnte samt læser Martin A. Hansens "Soldaten og pigen" i sidstnævnte.
Medbring "Litteraturens veje" og "Dansk læsebog". Læs følgende i "Litteraturens veje" hjemmefra:
Andrej Kurkov_God ven af liget_uddrag.pdf
Litteraturens voksne taberdrenge
Eneste lektie til i dag: Medbring "Litteraturens veje" og "Dansk læsebog".
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
3h DA skr. prøve
16-12-2024
3h DA skr. prøve#2
16-12-2024
Mere køn...
08-01-2025
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Breaking!: Nyhedsformidling...
...og andre former for fake news.
Særligt fokus på skriftlighed, herunder akademisk skrivning.
Faglige mål:
– anvende centrale mundtlige fremstillingsformer (herunder holde faglige oplæg og argumentere for et synspunkt) med formidlingsbevidsthed
– demonstrere kendskab og forholde sig reflekteret til mediebilledet i dag
– navigere, udvælge og forholde sig kritisk og analytisk til information i alle medier samt deltage reflekteret i og bidrage til digitale fællesskaber
Kernestof:
– sproglig analyse, fortolkning og vurdering
– produktivt og refleksivt arbejde med elevernes udtryksfærdighed i dansk og andre fag, herunder forløb med særligt fokus på skriftlighed i 1. og 3.g
- kommunikationsanalyse
- analyse og vurdering af mediers funktion i sociale, kulturelle og historiske sammenhænge
- produktivt arbejde med medieudtryk i sociale sammenhænge, herunder kendskab til remediering.
Indhold
Kernestof:
Stop. Tænk. Tjek Det
Camilla Aaqvist & Rene Christoffersen: Pluk sprogblomsterne, Dansklærerforeningens forlag 2022; sider: 4-12, 17-19, 22-26, 29-36
Misinformation, desinformation og malinformation
Lærervejledning og information om materialet
Nedenfor er links til grupperne opgavebeskrivelser. Det er vigtigt, at grupperne ikke ser hinandens opgavebeskrivelser, da de så vil få svarene på den del af forløbet, der handler om at lave faktatjek.
Sådan faktatjekker TjekDet
Komma - sproget.dk
Medbring "Pluk sprogblomsterne".
Den demokratiske samtale
Log ind ‹ Gammel Hellerup Gymnasium — WordPress
www.ghg.dk
Aflevér "White Girl" i bogkælderen. På forhånd tak.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
3h DA skr. prøve#3
29-01-2025
Eksamenssæt X
05-02-2025
Danskfaglig skrivning 1
19-02-2025
Danskfaglig skrivning 2
28-02-2025
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Krig i litteraturen - litteratur om krig
Faglige mål:
– demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder
Indhold
Kernestof:
Dy Plambeck_Krigens sprog.pdf
Dy Plambeck_Mikael_uddrag_s. 11-14, 49-54, 97-112.pdf
Dy Plambeck_Mikael_uddrag_s. 209-218, 242-258, 263-266.pdf
Dy Plambeck_Krig er et kontrolleret kaos.pdf
Soldater_Fordommenes bog_Frelseren fra Hvidovre.jpg
Han vil bygge et nyt sprog for krig
Mikkel Brixvold_Så efterlades alt flæskende_første fem digte_titeldigtet_sidste fem digte.pdf
Medbring "Litteraturens veje" (vi skal se på den ideologikritiske læsning).
Afghanistan-veteran afbryder sig selv i opsigtsvækkende interview om døde civile: ’Jeg kan ikke sidde og undskylde’
Krigsdans_dokumentar
Krigsdans | Soldaterlegatet
Krigen rammer også altid litteraturen - Mediearkiv - Infomedia.pdf
Carsten Jensen_Den første sten_uddrag.pdf
Den 1. Verdenskrig, s. 111-118_Jünger, Remarque_Engelsk angreb i 1915.pdf
Krigen rammer også altid litteraturen_fælles noter til artiklen.docx
Læs følgende i "Litteraturens veje":
Johannes V. Jensen_Kongens Fald_uddrag.pdf
Kaspar Colling Nielsen_Den danske borgerkrig 2018-24_uddrag.pdf
Læs s. 534-538 i uddraget af "Den første sten" (ligger på tirsdagens modul). Uddraget begynder med "Den første nat..." og slutter med: "Er min mission i grunden så forskellig fra jeres hallucinationer?" Læsespørgsmål:
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Danskfaglig slutspurt
Afrunding og opsamling.
Indhold
Kernestof:
Etik til forhandling_Kan onde forfattere være gode.pdf
Elon Musk’s Cruel Moral Sentiments - Public Seminar
Elon Musk: "My Companies Are Suffering Because I'm in Government"
3h_grupper til wiki-skrivning.docx
Èn fra hver wiki-gruppe bedes uploade jeres wiki i mappen "Elev-wikier over undervisningsforløb". Sørg for, at de er tjekket igennem - som mindstemål for faktuelle fejl.
Dansk-1-2020-Medier-og-sprog.pdf
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Portfolio 2
30-04-2025
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/2009/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73187424876", "T": "/lectio/2009/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73187424876", "H": "/lectio/2009/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73187424876" }