Titel
6
|
Eksamensemner: Hiphop, Filmmusik og Remix
Alle grupper
Soundboksen
Hvordan er nummeret produceret?
Hvordan er effekter brugt? Fx EQ, Reverb/Chorus, Delay, Tremolo, Vibrato, Panorering, Wah Wah, Gate, Overdrive/Distortion…
Er der brugt automation? Fx envelopes, sidechaining, autotune…
Hvor hårdt er nummeret komprimeret?
Evt. andre forhold i nummerets sound, som skal tages i betragtning? Fx formmarkører.
Hvilke producervalg skaber nummerets sound, og hvilken betydning har valget af sound for nummerets/produktionens udtryk?
Hiphop-gruppen:
Carl Madsen, Carl-Emil Røpke, Daniel Lev, Gustav Friis, Herman Knop, Malthe Just, Noah Melamies
Kanye West: Touch the sky
Darryl and Joe - Run DMC - bl.a Layeringdsanalyse
Peter piper: run DMC
Kapitel 3 "Hiphop" i Musikalskproduktion
Herunder, Toasting, Scratching , Punch-phasing, Cutting, Turntablisim, Sampling, Computerprogrammering, Flowtyper (Dynamisk-, Slow-, Teknisk-, Turbo-flow) , Layering , tempo, dynamik, instrumentation, sound.
Remix-gruppen
Albert Huge, Frederik Rhode, Lukas Jacobsen
The Supremes: Stop in the name of love
Stop in the Name of Love/The Supremes. fuTuRo-reFresh
Ed Sheeran - Shape Of You (BKAYE Remix)
Green Day feat. Oasis - Boulevard Of Broken Dreams & Wonderwall
Coldplay - Viva La Vida (Eastern Odyssey Remix)
Kapitel 4 "Remix" i Musikalskproduktion
Everything is a remix part 1
https://www.youtube.com/watch?v=X9RYuvPCQUA&t=20s
Herunder, Delay, Breakdown, Hypotekst og hypotektser, Remake, Clubmix, Shredmix, Mashup, Melodi, tempo, dynamik, instrumentation, sound.
Filmmusik:
Alma Iversen, Mads Kristoffersen, Yazan Ibrahim
ET Ride in the sky
https://www.youtube.com/watch?v=oR1-UFrcZ0k
Gromit meets Norbot 🍃 | Film Clip 🐧 | Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl
https://www.youtube.com/watch?v=pkabvV22Vc4
Mission: Impossible II: Stop mumbling!
https://www.youtube.com/watch?v=YsottmKrX8M
Kapitel 2 "Lyd på film" i Musikalskproduktion
kapitel2.1 Reallyde og effekter
kapitel 2.1 Reallyde og realisme
Kapitel 2.1 Reallyde til personkarakteristik
kapitel 2.2 "Filmmusikteori" Musikkens forhold til billedsiden
Herunder, Dialog, Reallyde, Lydeffekter, Musik: Som en del af handlingen (diegetisk) eller som underlægningsmusik (ikke-diegetisk), Foleylyd, parafraserende, polariserende og kontrapunkterende musik. Den syntetiserede oplevelse. realisme/hyperrealisme Tempo, dynamik, instrumentation, sound.
Faglige mål
̶ skabe forskellige typer af musik- og lydproduktioner gennem kreative og innovative processer i målrettede æstetiske og kommunikative sammenhænge
̶ anvende relevant lydteknologi
̶ formidle, dokumentere, analysere, fortolke og vurdere musik- og lydproduktioners design i forhold til kommunikationsforhold, betydning, brug af musikalsk materiale, stil- og genremæssige overvejelser og teknologiske løsninger med anvendelse af fagets terminologi
̶ bringe analysen ind i en relevant historisk, mediemæssig, kulturel og global sammenhæng
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder
̶
. Kernestof
̶ egne og andres musik- og lydproduktioner
̶ relevante musikalske og lydteknologiske grundbegreber
̶ lydteknologi og -software
̶ betydning og anvendelse af lyd i medier
̶ relevante modeller og metoder til analyse og fortolkning
|