2023/24 - NEXT - Vestskoven Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
2023/24 - NEXT - Vestskoven Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet A 2023 Ty/1 STX VF - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24
Institution
2023/24 - NEXT
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Annemette Bach Hansen
Hold
A 2023 Ty/1 STX VF (
A 1g apTy/1 STX VF
,
A 1g Ty/1 STX VF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
AP-tysk
Titel 2
Generation Selfie
Titel 3
Anders Sein
Titel 4
Märchen
Titel 5
Liebe
Titel 6
Jugend im dritten Reich
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
AP-tysk
AP-forløb med fokus på grammatikindlæring
Indhold
Kernestof:
Opgaver
4.1 Syntaktisk analyse
Midtvejsprøve - Læs op på både morfologi (ordklasser) og syntaks (sætningsanalyse). Kig evt. tilbage på de moduler vi har haft indtil nu.
Genlæs jeres refleksioner efter midtvejsprøven sidst. Vi samler op fælles.
4.11 Syntaktisk analyse og ledsætninger
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Generation Selfie
Et introforløb om sociale medier. Der er arbejdet med forskellige typer lettere tekster med fokus på inddragelse af egne erfaringer om emnet.
Indhold
Kernestof:
Aufgabe Deutsch 1808.docx
Wien in 5 Minuten | Reiseführer | Die besten Sehenswürdigkeiten
Einstieg
Tim Bendzko: Programmiert
Lukas Böing: Wie wäre mein Leben ohne Internet, Handy, Facebook und Co.? Ein Vergleich
Skriv 8-10 ting på Elevfeedback på tysk, som I gør om morgenen - f.eks. spiser morgenmad, børster tænder osv.
AfsnitLukas Böing: Wie wäre mein Leben ohne Internet, Handy, Facebook und Co.? Ein Vergleich
Kira Brück: Gefällt mir: So geht Social Media
Wolf Wondratschek: Mittagspause
Mittagspause Ein Bild beschreiben
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Anders Sein
Et kortere forløb, hvor der blev arbejdet analogt med tekster, der kredser som at være anderledes. Forløbet blev afsluttet med filmen "Vincent will Meer"
Indhold
Kernestof:
In welchen Weisen (på hvilke måder) kann man anders sein? Overvej spørgsmålet hjemmefra (men hvis I vil skrive noget ned til det, må I gøre det på papir!)
"Alptraum", Pausewang iTextmosaik
Was sieht man auf diesem Bild? Schlagt Wörter im Wörterbuch nach, die das Bild beschreiben können (skriv ned på papir, hvis I har brug for det, for vi er analoge i timerne et par gange endnu !)
Se lektien under "opgaver", hvor der er et link til MinLæring. Jeg har nemlig valgt at I får lidt elevtid til at øve svage verber!
Afsnit
Filmkritik Vincent will Meer.pdf
Vincent will Meer - Filmkritik Fragen.docx
6 Weihnachtstraditionen in Deutschland – Nürnberger Sprachschule Blog
Nyt teamslink
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Märchen
Et forløb om eventyr med fokus på eventyrtræk samt folke- og kunsteventyr.
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Begriffskarte Märchen/Märchenmerkmale
Märchen 2024.pdf
"Der Süsse Brei" - Brüder Grimm
Brüder Grimm: Rotkäppchen
"Vom Ritter, der nicht aus seiner Rüstung herauswollte", Pausewang i Beziehungen
Was ist typisch für einen Ritter. Schreibe 3 Sätze!
Volksmärchen und Kunstmärchen im Vergleich
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Liebe
Et forløb om kærlighed, der med forskellige typer tekster favner mange forskellige former for kærlighed.
Indhold
Kernestof:
Liebe tekster 2024.pdf
"Amour", Rammstein i Kurzum
Deutschland im Jahre 1945.pptx
Oversæt de tyske modalverber til dansk: dürfen, können, mögen, müssen, sollen, wollen.
Forbered jer på at tale på tysk med mig i 5 minutter om "Das Brot" og om Tyskland i tiden lige efter 2. Verdenskrig. I må gerne medbringe noter i stikordsform på papir - IKKE computer.
Das Brot II.docx
"Gefunden", Johann Wolfgang von Goethe
"Stille Wasser sind attraktiv", Julia Engelmann,
Forbered test i verber. Kig på opgaven, som I får tilbage senest tirsdag aften - se hvor I har flest fejl og øv jer på regelmæssige verber, modalverber og forskelle på regelmæssige/uregelmæssige verber.
"Liebe im Internet", loveline.de
"Chronik einer Liebe", Moorstedt i "Auf Uns" (2016-udg)
Afsnit
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 34
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Jugend im dritten Reich
Et relativt kort forløb, der omhandler unge mennesker - og hvordan de blev påvirket af at leve i Hitlertyskland. Forløbet har en del fokus på film - der bliver både set - og arbejdet med - Napola og Die Welle.
Indhold
Kernestof:
CFU-login
Beschreibe dieses Foto aus einem Waldbad (Schwimmbad).
Jugend im dritten Reich 1.g.pdf
Afsnit
Oversæt de sidste linjer i teksten:
Die Welle - baggrund for filmen.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
Log ind
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/20240043/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59871154381", "T": "/lectio/20240043/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59871154381", "H": "/lectio/20240043/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59871154381" }