Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24
|
Institution
|
2023/24 - NEXT
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
Lærer(e)
|
Henrik Jensen
|
Hold
|
A 2023 En/k HF (A 1k En HF)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Social Media
Dette forløb har haft sit udgangspunkt i emnet 'Social media'.
Eleverne har beskæftiget sig med sociale mediers repræsentativitet og ægthed ifm. arbejdet med to kortfilm om deling på sociale medier. Her er eleverne blevet introduceret til begreberne "theme" og "message", og har analyseret kortfilmene med fokus på disse begreber.
Eleverne har desuden arbejdet med novellen "Lightbox", og er i den forbindelse blevet introduceret til de analytiske begreber. Characterisation, setting, Point of View, Plot, Plot Twist, begreber som de har brugt til at analysere novellen. I forlængelse af dette, har eleverne arbejdet med summaryskrivning.
Endvidere har forløbet fokuseret på puns og poems, hvor vi har arbejdet med spoken word poetry (Prince Ea's "How to auto-correct humnaity). Her skulle eleverne bl.a. fokusere på language, word-play and incorrect grammar.
Endeligt er eleverne blevet introduceret til det retoriske pentagram og de tre appelformer. Her har eleverne skulle bruge deres tilegnede viden til at analysere Ted-Talken "How to Quit Social Media".
Grammatisk, er eleverne blevet introduceret til substantiver og verber. Her har vi fokuseret på substativers bøjning i ental/flertal (herunder regelmæssig og uregelmæssig bøjning, samt tællelige og utællelige substantiver) og bestemt/ubestemt form.
I arbejdet med verber er eleverne blevet introduceret til verbets tider, men fokus har været på bøjning af verber i nutid og datid og i den forbindelse har vi beskæftiget os mest med regelmæssig/uregelmæssig bøjning af verber.
Eleverne har desuden arbejdet med kongruens.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
32 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Coming of Age
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Volunteering - assignment 6B
|
18-12-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
34 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Twisted Minds
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Grammar Pictures
|
13-03-2024
|
Twisted Stories: Presentations
|
08-04-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
46 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
US Area Study
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Screencast: The American Dream
|
12-05-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/20240043/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59876766690",
"T": "/lectio/20240043/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59876766690",
"H": "/lectio/20240043/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59876766690"
}