2023/24 - NEXT - Sukkertoppen Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
2023/24 - NEXT - Sukkertoppen Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet S2022 DA/k - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2023/24
Institution
2023/24 - NEXT
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Hold
S2022 DA/k (
S1k DA
,
S2k DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb#3
Titel 2
Fortællende journalistik
Titel 3
DIO
Titel 4
Menneske og maskine (Værklæsning)
Titel 5
Forløb#4
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb#3
Indhold
Kernestof:
Om at skrive en populærvidenskabelig artikel_Sune Weile.docx
Sorte huller_artikel.docx
Den lille guide til den populærvidenskabelige artikel.docx
Dansksiderne: At skrive en god indledning
I har givet jer selv lektier for - tjek jeres noter :) (Som sagt: I skal være klar til at skrive artiklen færdig i timen. Der bliver cirka 60 minutters skrivetid.)
Minlæring
Arbejdsspørgsmål til Simons Superkræfter.docx
DRTV - Simons Superkræfter: Tankens Kraft
Danske infantarister trækker en kanonlavet ved tilbagetoget fra Dannevirkestillingen
Den faglige fortælling - Populærvidenskabelig formidling.pdf
Sådan ser der ud 4.000 meter under isen i Arktis
Arbejde med skriveøvelse og artikel fra Videnskab.dk.docx
Enden er nær 3:4, om global pandemi
16. Medieanalyse af podcastdokumentar
Komma (Med startkomma)
Litterære Genrer fra Håndbog til Dansk.pdf
Camilla Christensen Søndag.pdf
Arbejdsspørgsmål Søndag.docx
Gustaf Munch-Petersen 1932.docx
Bjørn Rasmussen 2016.pdf
Inger Christensen 1991.docx
Olga Ravn 2016.docx
Intro til lyrik.docx
Morten Nielsen Foraarets Horisont.docx
Teori om lyrik.docx
Afsnit
Morten Nielsen - Foraarets Horisont med opgaver.docx
Uddrag fra Erasmus Montanus.pdf
Den Danske Ordbog
Syllogismer.pdf
Arbejdsark Erasmus Montanus.docx
Fremlæggelser i genreforløbet.docx
H.C. Andersen: Skrubtudsen med opgaver
Skrubtudsen med moderne ortografi
Olga Ravn: De ansatte
Olga Ravn De Ansatte.docx
Færdiggør spørgsmålene til De ansatte, hvis ikke I nåede det på klassen.
Kommaregler
Analyse af Kasper Spez - Fantasten.docx
Kasper Spez – Fantasten (Sangtekst)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 53
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Fortællende journalistik
Indhold
Kernestof:
Og hele månen blev som blod - opgaver.docx
_Og hele månen blev som blod..._ - Mediearkiv - Infomedia.pdf
4. Sprog | Håndbog til dansk
Herman Bang - Branden
Spørgsma_l til Herman Bangs Branden.docx
Håndbog til dansk | 4.3 Sproglige figurer
Genrehistorie 1. del.pdf
Henrik Cavling - Henrettelse.pdf
Arbejde med Henrik Cavlings Henrettelse.docx
Genrehistorie 2. del.pdf
Frank Sinatra er forkølet - Analyse.docx
Frank Sinatra er forkølet.pdf
Frank Sinatra er forkølet del 2.docx
Færdiggør analysen af portrættet af Frank Sinatra fra sidst, hvis ikke du nåede det på klassen. Vi gennemgår det i starten af timen.
Minlæring | God Stil | Analyse, vurdering og diskussion
Vi gennemgår sidste uges skriveøvelse, så hvis den ikke blev færdig, er det lektier til i dag at lave den hjemme.
Med koldt blod.docx
Med koldt blod uddrag.pdf
Vi gennemgår analysen af resten af "Med koldt blod". Det er lektier, hvis ikke du nåede det på klassen.
Om featuren + "Fortiden vender frygteligt tilbage"
Teori: Den tredje fortællemåde og anslag-kerne-krop-hammer
Opsummering af forløb om fortællende journalistik.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 24
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
DIO
Indhold
Kernestof:
DIO gang 1 Holberg og Heiberg.pptx
Gang 1 - Holberg epistel.docx
Gang 1 P.A Heiberg, Ordener hænger man på idioter, arbejdsspørgsmål og gloser til.docx
Gang 1 P.A. Heiberg, Intro til forfatter + Ordener hænger man på idioter.docx
DIO 2021 - Gang 2 - Fra Gutenberg til Google.pptx
Hvis sociale medier skal udøve censur, skal de demokratiseres (med læsespørgsmål)).docx
Gang 2 Fra Gutenberg til google.pdf
Tekst 1. DR-serie lærte unge om sugardating - derfor skal medierne huske deres ansvar.docx
Tekst 2 - Et øksehug i ytringsfriheden.docx
Tekst 3. Ny dansk sexisme-teknologi kan være nyttig for danske medier.docx
Tekst 4. Hvad var det Samuel Paty forstod, som danske lærerforeninger ikke forstår.docx
Tekst 5 - Danmark bør gå forrest og forbyde Tik Tok.docx
Tekst 6. Skal dit barn klædes ud til halloween Så tænk lige over, hvem du _disser_.docx
Gang 3 - Begrænsninger for ytringsfriheden.pptx
Færdiggør analysen af "Hvis sociale medier skal udøve censur, skal de demokratiseres", som vi påbegyndte i lektionen.
Gang 4 Os og dem 109-110+112-116.pdf
Gang 6. Anette Heick artikel fra BT 2014 (1).pdf
KRONIK - hvis jeg er neger, er du racist.docx
Ekko Shortlist præsenterer: Delphi
Arbejdsspørgsmål til kortfilmen Delphi.docx
How to DIO.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Menneske og maskine (Værklæsning)
Indhold
Kernestof:
Verdenshjertet intro.docx
Verdenshjertet 1. kapitel.docx
Læs til og med s. 43 i Verdenshjertet. Mangler I bogen sidder jeg på lærerværelset tirsdag fra 9.45-12.45
Verdenshjertet 63-85.docx
Læs til og med s. 85 i Verdenshjertet
HB til dansk: 1. Litterær analyse af romaner, noveller og kortprosa
Læs til og med side 121 i Verdenshjertet
Læseroller til 4. kapitel.docx
Færdiggør dit arbejde til din læserolle, hvis ikke du nåede det sidst.
Verdenshjertet 5. kapitel.docx
Læs kapitel 5 af Verdenshjertet
Verdenshjertet 6. kapitel.docx
Læs Verdenshjertet færdig
Skriveøvelse og Delphi.docx
Olga Ravn: De ansatte
Lav perspektiveringen til Delphi færdig, hvis ikke du nåede det på klassen sidste mandag.
Olga Ravn De ansatte.docx
Frederik Kulager: Jeg fik en chatbot, der interesserer sig mere for mig end mine venner (2017)
Færdiggør opgaverne til De ansatte, hvis ikke I nåede det på klassen.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 24
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Forløb#4
Indhold
Kernestof:
En syg sjæl i et sundt legeme?
Medbring Verdenshjertet, så I kan aflevere den
Peter Seeberg: Patienten
At analysere tegneserier og grafiske romaner
Litterær analyse af romaner, noveller og kortprosa
Enjambement.docx
Nike 1-10.docx
Nike 11-27.docx
Centrallyrik og interaktionslyrik.docx
Læs s. 11-27 i Nike
Nike 27-55.docx
Læs s. 28-44 i Nike indtil "... man frem for jeg". Jeg har lagt lydfiler af en oplæsning ind i vores klasseteam med sidetalsangivelse. På klassen læser vi derudover 44-55, så det er også en mulighed at se på dem hjemmefra, hvis man vil have et forspr
Fuck normen - Crip - side 85 til 88.pdf
Nike 55-88.docx
Læs Nike færdig
Caspar Eric: Den handicappede krop er fremtiden
Caspar Eric Den handicappede krop er fremtiden.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
Log ind
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/20240518/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56627155882", "T": "/lectio/20240518/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56627155882", "H": "/lectio/20240518/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56627155882" }