Holdet V2023 Ti/uy - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24
Institution 2023/24 - NEXT
Fag og niveau Teknologi B
Lærer(e)
Hold V2023 Ti/uy (V1uy Ti)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Materialekandskab metaller og Enrergiforbrug
Titel 2 Materialekendskab - Plast
Titel 3 Vandforløb
Titel 4 Upcycling: Udfordringer i at arbejde med genbrug

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)

Titel 2 Materialekendskab - Plast

Tematisk forløb om polymerer med fokus på plast. Indledende gennemgang af polymerer og monomerer og herefter identifikation af plasttyper samt lidt arbejde med Anyshape (plast med lavt smeltepunkt). Hvis tid også lidt arbejde med 3D print og plasttyper til dette.
Formålet med hele forløbet er at dække kernestoffet ”udvalgte materialer, komponenter, softwareelementer, deres egenskaber, opbygning og egnethed i forskellige sammenhænge, samt processer, bearbejdnings- og sammenføjningsmetoder relevant for de på skolen udbudte værksteder”.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 Vandforløb

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Vandforløbet 19-05-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 35 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Projektarbejde

Titel 4 Upcycling: Udfordringer i at arbejde med genbrug

Formål: At gennemføre et helt projekt med problemanalyse, ide-, design-, produktion samt afprøvning.
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning