Kolding Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Kolding Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 3d enAs (2024/25) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Kolding Gymnasium
Fag og niveau
Engelsk A
Lærer(e)
Amalie Due Bak, Mads Knudsen
Hold
2022 enA/d (
1d enAs
,
2d enAs
,
2d enAs skr
,
3d enAs
,
3d enAs skr
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
The American Dream - EKSAMEN
Titel 2
Fantasy
Titel 3
English across the globe
Titel 4
Activism - Fighting for a better world
Titel 5
Dystopia (+ værk 1) - EKSAMEN
Titel 6
SRO (FF4)
Titel 7
South Africa - EKSAMEN
Titel 8
Being British
Titel 9
Rhetoric/American Elections
Titel 10
Postmodernism
Titel 11
Nature & Civilization (+ værk 2)
Titel 12
The Pains of Love - EKSAMEN
Titel 13
Humor - EKSAMEN
Titel 14
Tilladte hjælpemidler
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
The American Dream - EKSAMEN
I dette forløb kigger vi på idéen om den amerikanske drøm. Vi dykker ned i USA's historie for at undersøge, hvad drømmen udspringer af, og hvilke tanker og værdier, der ligger bag den. Vi ser på eksempler på den amerikanske drøm (Schwarzenegger, Chris Gardner), men også på kritik af den (King, "Teenagers Are Losing Confidence ...")
Grammatik vi gennemgår i forløbet: Passiv, bestemt og ubestemt artikel.
Normalsider læst i forløbet: ca. 50 ns.
Baggrundsteksten til forløbet er taget fra American Ways: An Introduction to American Culture (4th edition, 2014)
Indhold
Kernestof:
American Values and Beliefs (med øvelser).docx
Flocabulary: The History of Colonial America
The Declaration of Independence (excerpt).docx
Ellis Island (from history.com).docx
Arnold Schwarzenegger (interview with Studs Terkel, 1980).pdf
A. Schwarzenegger, Youtube video: 35 Years as a Citizen, 50 Years in America
I Have A Dream - speech by Martin Luther King.docx
Devices for Speech Analysis.docx
Film analysis.docx
Movie: The Pursuit of Happyness (Sony Pictures, 2006, dir. Gabriele Muccino)
Teenagers Are Losing Confidence in the American Dream (article).docx
Rihanna - American Oxygen (music video)
American Oxygen - song by Rihanna.docx
Supplerende stof:
First 300 Words: Declaration of Independence
Link: Interactive Tour of Ellis Island
What is the American Dream.pdf
The American Dream - bestemt artikel.docx
Martin Luther King - I Have A Dream Speech - August 28, 1963 (video)
I Have A Dream (worksheet).docx
Øvelse - Martin Luther King - ubestemt artikel.docx
The Pursuit of Happyness (worksheet).pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Fantasy
I dette forløb om fantasy kigger vi på, hvad fantasy-genren kan, og hvorfor den er blevet så populær. I første del af forløbet stifter eleverne bekendtskab med forskellige typer af fantasy-settings samt den typiske fantasy-helt og hans/hendes rejse. Vi arbejder desuden med begrebet allegori.
Senere ser vi på de mørkere dele af fantasy (Troll Bridge, Game of Thrones) med særligt fokus på brud med genrekonventioner.
Grammatik gennemgået i forløbet: Relative pronominer, do-omskrivningen, adjektiver, adjektiver vs. adverbier.
Normalsider læst i forløbet: ca. 60 ns.
Indhold
Kernestof:
Entering Worlds of Fantasy (pp. 8-12).pdf
C.S. Lewis - The Lion The Witch and the Wardrobe (excerpt).pdf
Relative pronominer - Narnia.docx
Clip: The Lion, the Witch and the Wardrobe - Aslan's Resurrection
Grammatik - relative pronominer fortsat - Harry Potter.docx
J.K. Rowling - Harry Potter and the Philosopher's Stone (excerpt).pdf
What Makes A Hero? (TED-Ed)
The Hero's Journey.docx
Fantasy - Harry Potter and the Chamber of Secrets (excerpt).docx
Fantasy - Why is the genre so popular (blog entry).docx
Troll Bridge by Neil Gaiman (1998).pdf
Troll Bridge - grammatik.docx
Grammatik - A Game of Thrones - with answers.docx
Gritty Fantasy.docx
A Game of Thrones by George R.R. Martin (excerpt).docx
Supplerende stof:
Oversættelse - fantasy.docx
Fantasy settings - task.docx
LWW - worksheet.docx
Engelsk d. 13. januar 2023.docx
Test your knowledge - fantasy.docx
Worksheet 1d EnA - Harry Potter and The Philosopher_s Stone.docx
Do-omskrivningen - Harry Potter (løsninger).docx
Troll Bridge - glossary.docx
Eksempel på hook + to analyseafsnit.docx
Den ultimative guide til skriftlig engelsk STX A.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
English across the globe
I dette forløb skal eleverne opnå viden om engelsk om et globalt sprog. Hvorfor er engelsk blevet så udbredt? Hvilken rolle spiller engelsk i en global verden? Hvad er konsekvenserne – positive såvel som negative – ved at have engelsk som et lingua franca? Eleverne skal desuden reflektere over forholdet mellem sprog og identitet samt forholde sig til sproglige fordomme.
Normalsider læst i forløbet: ca. 40 ns.
Indhold
Kernestof:
English across the globe - compendium.docx
Video: David Crystal: Will English Always Be the Global Language?
Video: Are Americans trashing the English language?
Video: What is a "Lingua Franca"?
Article - Native English speakers are the world_s worst communicators.docx
Video: Both Not Half: How language shapes identity
Minfong Ho - Multilingual Identity.docx
Xiaolu Guo - Language.pdf
Xiaolu Guo - How it felt to leave China for Britain (article).docx
Article - What does your accent say about you.docx
Video: The English Language In 24 Accents
Kommaregler på engelsk.docx
Henvisninger engelsk.png
Den ultimative guide til skriftlig engelsk STX A.pdf
Supplerende stof:
Lesson plan Monday 13th.docx
Xiaolu Guo - Language (study questions).docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Activism - Fighting for a better world
I dette forløb kigger vi på aktivister, og hvordan de arbejder på at gøre en forskel i verden. Vi genopfrisker retoriske analyseredskaber og har primært fokus på non-fiction. Afslutningsvis holder eleverne et lille oplæg for hinanden om en aktivist efter eget valg.
Normalsider læst i forløbet: ca. 20 ns.
Indhold
Kernestof:
Activism - introduction.docx
Emma Watson at the HeForShe Campaign 2014 - Official UN Video
Emma Watson's Speech (2014).docx
Video: Greta Thunberg and George Monbiot make short film on the climate crisis
These Teen Black Lives Matter Activists Are Writing The Future (article).docx
Video: Black Lives Matter explained: The history of a movement
Springboards-for-discussing-racism.pdf
Video: Structural Racism Explained (Othering and Belonging Institute, UC Berkeley)
Supplerende stof:
Emma Watson - analysis.docx
NEWS - German research vessel return from dying Arctic.docx
Pre-reading - semantic fields.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Dystopia (+ værk 1) - EKSAMEN
Dette forløb handler om dystopier i litteraturen. Hvad kendetegner et dystopisk samfund? Hvad er karakteristisk for protagonisten, der opholder sig i det? Og sidst – men ikke mindst – hvad er formålet med dystopiske fortællinger? Disse spørgsmål udforsker vi gennem læsning af dystopiske tekster (roman, romanuddrag, film samt afsnit af en TV-serie).
Normalsider: ca. 200 ns. (værklæsning)
Indhold
Kernestof:
The dystopian genre - definition and characteristics.pdf
TED-Ed: How to recognize a dystopia by Alex Gendler (video)
The Hunger Games by Suzanne Collins - chapter 1.pdf
Fahrenheit 451 by Ray Bradbury (1953)
TED-Ed: Why should you read “Fahrenheit 451”? - Iseult Gillespie (video)
Article: In Denmark, Beloved Christmas TV Special Cancelled For Blackface Scenes (Worldcrunch.com)
Grammatik - eksamenstræning 2d - dystopia.docx
Dystopia - lydfil.mp3
Nosedive, Black Mirror s3e01, 2016, Netflix, dir. Joe Wright.
Video: Fahrenheit 451 - Thug Notes
Article: Why Fahrenheit 451 Is the Book for Our Social Media Age.docx
Movie: V for Vendetta (James McTeigue, 2005)
Supplerende stof:
The Hunger Games - study questions.docx
Fahrenheit 451 - tasks.docx
Oversættelse - Fahrenheit 451.docx
Scene from Fahrenheit 451 (adaptation 1966): Old lady prefers to die than leave her books
Fahrenheit - omskriv fra præteritum til præsens (p. 60).docx
Article: What Is Political Correctness? Definition, Pros, and Cons
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
SRO (FF4)
Engelsk/samfundsfag.
Emne 1: Den amerikanske drøm
Emne 2: Raceulighed
Indhold
Kernestof:
One Friday Morning by Langston Hughes (1941).pdf
Be ready with your 10 min. presentations in your groups.
If you weren't there last time, you must read the text "One Friday Morning" for today.
TedTalk: How racism makes us sick | David R. Williams
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
South Africa - EKSAMEN
I lærerplanen for engelsk står der, at I som elever skal opnå kendskab til "historiske og aktuelle forhold i andre engelsksprogede regioner [end Storbritannien og USA]". Vi kører derfor et forløb om Sydafrika med fokus på apartheid. Vi udforsker livet under apartheid gennem både fiction og non-fiction texts for at få en forståelse for den institutionaliserede racisme i det sydafrikanske samfund. Afslutningsvis kigger vi på forholdene i Sydafrika efter apartheid.
Normalsider læst i forløbet: ca. 30 ns.
Indhold
Kernestof:
South Africa - Research and vocabulary.docx
Timeline - South Africa.docx
What Life Was Like in South Africa during Apartheid - Michelle Faul.pdf
What was apartheid.docx
The Sharpeville Massacre.pdf
How to analyze pictures.pdf
Painting - The Sharpeville Massacre (1960) by Gerard Sekoto (002).jpg
The Soweto protest turns violent.pdf
South Africa - "The Bench"
South Africa - "Goodbye Bafana" (film)
South Africa - Nelson Mandela Speech.
South Africa - "Invictus"
South Africa - Dead Man's Shoes
South Africa - "The State of the Rainbow Nation"
Mandela's rainbow nation has gone from hero to zero. Can it reclaim his legacy?
Supplerende stof:
YouTube video: Comedian Trevor Noah On being mixed race in South Africa
The Sharpeville Massacre - Questions.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Being British
I dette forløb om The United Kingdom beskæftiger vi os med centrale aspekter ved Storbritannien. Efter et kort kig på landets historie stiller vi skarpt på aspekter som klasseperspektivet, devolution, the North/South-divide. Vi går herefter særligt i dybden med Storbritannien som et multikulturelt samfund og fokuserer på, hvad det vil sige at befinde sig mellem to kulturer samt hvilke holdninger der er til multikulturalisme.
Klassens kompendium består af en introduktion til Storbritannien fra antologien What's Up, Britain? samt et kapitel - "Multicultural Britain - a complex issue" - fra antologien Being British.
Normalsider læst i forløbet: ca. 40 ns.
Indhold
Kernestof:
Multicultural Britain
British-Isles-United-Kingdom-Ireland.webp
Multicultural Britain - Being British (Fortsat)
Multicultural Britain. UK's Migrant Invasion (Article)
Multicultural Britain.
Multicultural Britain - Creative Task
Multicultural Britain - Creative Task (fortsat)
Multicultural Britain - BBC
Næste Skriftlige Aflevering
Skriftlig engelsk årsprøve forberedelse - plus afslutning med quiz.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Rhetoric/American Elections
Why does Donald Trump convince so many(?) Americans? How does Kamala Harris appeal to voters?
This sequence looks at the art of persuasion, or rhetoric, and at the end of it, it may be possible to make a qualified guess as to who may win the upcoming election of Nov. 5th.
At the same time as studying their use of rhetorical features, we analyze the rhetoric of American presidents through time: Abraham Lincoln's Gettysburg address, Franklin D. Roosevelt's Fireside chats and *A date, which will live in Infamy', John F. Kennedy's first televized debate and his speech on the Cuba crisis, Ggeorge W. Nush's reactions to 9/11 and his way of using mass media, Barack Obama's oratory flair, while we make cross-overs to the actual acmpaigns for Presidency in 2024.
Doing so, we study:
- rhetorical theory and media analysis
- how rhetorical choices differ through time and circumstances
- the influence of the media: radio, TV and mass media
- pivotal moments in American history
- legendary rhetorical texts and their effects
Indhold
Kernestof:
Trump Jan 6th
jan 6th transcript.docx
Materialet er til brug i timen:).
Material til brug i timen:)
No homework - I am too late:_)
Worksheet An Inconvenient Truth.docx
From the link, analyze Al Gore's ethos with questions from the sheet (attached). Remember, ethos is:
Lav 'pre-reading' spørgsmålene med det nummer, du er blevet tildelt i klassen, og læs 'The Gettysburg Address. Jeg vil gerne se jeres arbejde:) Se vedhæftet fil. (Vi forbereder den lille opgave til 30.08)
For use in class: The Fireside Chats: Roosevelt's Radio Talks
Watch Vice President Kamala Harris' full acceptance speech at the Democratic National Convention
Please read the article (link) and listen to at least two of the clips. Document for use in class.
Fireside chats worksheet.docx Have your questions finished on the Fireside Chats from Monday (attached again here, and please read the article (second link). We listen to Franklin Delano Roosevelt inaugural speech in class.
The Inauguration of Franklin D. Roosevelt (U.S. National Park Service)
Work in class:
nothing to fear worksheet.docx
Please finish your paragraph from FDR's Inaugural Address, and fill out the form for all of us to practice:
For work in class: FDR: "A date which will live in infamy ..."
Learn the new vocabulary from 'Nothing to fear' (now uploaded as a word doc in your folder). I will check:). Worksheet FDR Fear finished.docx Also, please do the tasks from slide 12-16 in the powerpoint (in folder rhetoric/American elections), and f
Please do pre-reading questions fro the speech "A date which will live in infamy". See document:). I will check.
vocabulary infamy.docx
As agreed in out last class, prepare a five minutes' presentation about either ethos, logos, or pathos with your group about 'A date which will live in infamy'. (FDR). Please use the powerpoint and a transcript of the text in your folders.
We make a start with media analysis and watch the first televised Presidential debate: Kennedy - Nixon and make a comparison with Trump - Harris
We revisit Kennedy- Nixon and perform a first analysis. Cross-over to Trump-Harris.
We distribute tasks for the attached article for next class.
No homework - we read the article in class. Sorry:_(
Please read the article from the link.
Link for use in class
Read or listen to entire Kennedy speech on the Cuba Missile crisis, and answer post-reading question that was assigned to you in class. People who weren't there: pick G or H.
Prepare your presentations; 1 slide per person. For topics, see attached doc. We will play rhetoric bingo and listen to presentations:).
We return to Kennedy vocabulary in the debate I made a glossary for you:), see attached. We'll battle in class.
Re-read the Cuba crisis speech and see how rhetorical devices are distributed. Where is ethos used? Where pathos, where ethos? Why? see attached and in folders.
We continue with the rhetoric of death...
Nov. 25, 1963 | JFK Jr. Salutes His Father
Please read the attached text: "Experts Keep Bush' picture perfect"
Please read attached text (forget the questions) and mark every rhetorical feature you see.
Clips from George W. last Monday: which one has most rhetorical power, according to you? See links attached here
Doc for use in class
Prepare presentations. Three slides per pair. See attached doc for refreshment:).
We prepare speeches:
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Lincoln Gettysbrug address
30-08-2024
Comparison Kennedy-Nixon and Trump-Harris debate
29-09-2024
Obamania
12-10-2024
Omfang
Estimeret: 30,00 moduler
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Postmodernism
Vi kører et forløb om strømningen postmodernisme. Teksterne i forløbet har fokus på individet i det postmoderne samfund - ofte som isoleret, fremmedgjort, psykisk udfordret eller midt i en identitetskrise. Eleverne skal opnå forståelse for de væsentligste træk ved postmoderne litteratur - denne forståelse styrkes ved inddragelse af det mediemæssige perspektiv (film + afsnit af tv-serie).
Kernestof:
- "Post-Modernism - late 20th century till today" (pp. 79-85) in Gitte Vest Barkholt & Jørgen Døssing Jepsen: A Short History of Literature in English. Systime, 2011.
- "Happy Endings" (1983) by Margaret Atwood. In Jonna Engberg-Pedersen, Mette Grønvold & Hanne Ohland-Andersen: Wider Contexts - Basisbog til engelsk A. Gyldendal, 2012. 1. udgave, 4. oplag, 2014.
- "KID" by Simon Armitage. In Kid (poetry collection, Faber & Faber, 1992).
- "The Red Line" (1993) by Charles Higson. In René Bühlmann: Now & Zen - postmodern stories from London, Systime, 2009.
- "Recitatif" (1983) by Toni Morrison. In Nina Baym, Jerome Klinkowitz, Patricia B. Wallace: The Norton anthology of American literature. Volume E, Literature since 1945. 2007.
- The Affair, episode 1, dir. Mark Mylod, Showtime, 2014.
- Fight Club, dir. David Fincher. 1999.
Normalsider læst i forløbet: ca. 30 ns
Indhold
Kernestof:
KID by Simon Armitage.docx
The Red Line.pdf
Movie: Fight Club. David Fincher, 1999.
Supplerende stof:
The Red Line - Oval.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Nature & Civilization (+ værk 2)
Vi kører et forløb om temaet Natur og civilisation. Teksterne i forløbet har fokus på forholdet mellem mennesket og naturen – ofte som en kamp mellem civilisationens normer og naturens kræfter, men også som en refleksion over menneskets indre natur og spørgsmålet om arv og miljø. Eleverne skal opnå forståelse for centrale temaer vedrørende værdisæt, moral og identitet – denne forståelse styrkes ved inddragelse af et visuelt og mediemæssigt perspektiv (maleri + dokumentar).
Normalsider læst i forløbet: ca. 300 ns
Indhold
Kernestof:
William Golding: Lord of the Flies (novel, 1953)
"The Real Lord of the Flies" (shortened). In Rutger Bregman: Humankind - A Hopeful History. Bloomsbury Press, 2021 edition.
Poem: The Echoing Green (1789) by William Blake.docx
"Wilderness" (1991) by Rick DeMarinis. Short story. In: Travellers (ed. Grethe Kirkeby Poulsen & Bodil Hohwü Nielsen). Systime, 2007.
Painting: Frederic Edwin Church. Tropical Scenery (1873)
Documentary: A New Kind of Wilderness (Jacobsen, 2024).
Supplerende stof:
Nature and Civilization - vocabulary training.docx
9 Lord of the Flies ch 1 last part.docx
10 Lord of the Flies ch 2.docx
Passive og aktive sætninger (ch 1) - for 3d with notes.docx
11 Lord of the Flies ch 3.docx
Lord of the Flies 3d - ordstilling.docx
12 Lord of the Flies ch 4.docx
Modern Classics Summarized: Lord Of The Flies
Den ultimative guide til skriftlig engelsk STX A.pdf
Discussion - human nature - example.docx
Tilladte hjælpemidler 3d engelsk.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
The Pains of Love - EKSAMEN
Kærlighed gør ondt. Dette udsagn kredser vores forløb, The Pains of Love, om. Vi reflekterer indledningsvist over, hvad der gør ulykkelige kærlighedshistorier så fascinerende, og læser om Robert Sternbergs triangular theory of love. Herefter dykker vi ned i klassikeren Romeo and Juliet og en af Shakespeares sonetter. I vores arbejde med teksterne i forløbet fokuserer vi på, hvad der kan gøre kærlighed umulig og adskille det forelskede par: klasseskel, slægtens misbilligelse og endda døden. Vi perspektiverer afslutningsvis til en moderne historie om star-crossed lovers: Brokeback Mountain.
Normalsider læst i forløbet: ca. 30 ns
Indhold
Kernestof:
The Pains of Love - introductory quotes.docx
Introduction to love (from Wider Contexts).pdf
Robert Sternberg, Triangular theory of love.pdf
The Raven by Edgar Allan Poe (1845).docx
Romeo and Juliet act I scene 5 (meeting), act II scene 1 (balcony), William Shakespeare.pdf
Thou (øvelse).png
Romeo & Juliet, Act I, Prologue.pdf
William Shakespeare - Sonnet 147.docx
Victorian Literature and the Byronic Hero.pdf
Jane Eyre (excerpt, chapter 23).docx
Brokeback Mountain (excerpt, first pages).docx
Movie: Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005)
Supplerende stof:
Introduction, vocabulary.docx
The Raven | Animation | Edgar Allan Poe
Tasks 3dEnA - Romeo and Juliet.docx
Romeo and Juliet scene (first meeting, scene from the 1968 movie)
thou thee thy thine.png
Balcony scene from Romeo & Juliet (1968 movie)
Skam S3E3: Isak and Even first kiss
Clip: Jane Eyre 2011 - Proposal Scene Complete
Clip: Mr Rochester Begs For Forgiveness | Jane Eyre (2011) | Screen Bites
Jake Gyllenhaal talks about Brokeback Mountain.mp3
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Humor - EKSAMEN
Omdrejningspunktet i dette forløb er humor, og hvorfor mennesker griner. Til at belyse dette analyseres fiktions og nonfiktionstekster baseret på tre overordnede teorier om latter. Derudover analyseres hvilke humoristiske begreber der medvirker til at gøre tekster sjove, og vi diskuterer, hvad man som afsender opnår ved at bruge humor.
Kernestof:
- "Toolbox for Analysing Humorous Texts", fra Clausen & Kaalund: Serious Business (Systime, 2011), pp. 8-25.
- Simon Rich. "Unprotected". Short story. The New Yorker. 2012.
- Colin Cohen. "No Death Penalty, No Easter Bunny". Article. 2003. Clausen & Kaalund: Serious Business (Systime, 2011), pp. 68-71.
- Bibi’s Dog Is Dead. Short film, YouTube (Kermani, 2024)
- Jonathan Swift. "A Modest Proposal". 1729. Clausen & Kaalund: Serious Business (Systime, 2011), pp. 60-65.
- Monty Python. "Army Protection Racket". Sketch from "Full Frontal Nudity," (Monty Python's Flying Circus, 1x08). 1969.
- e.e. cummings: nobody loses all the time. 1926. Poem.
- Shakespeare, Sonnet 130 ("My mistress' eyes are nothing like the sun"). 1609.
Indhold
Kernestof:
BIBI'S DOG IS DEAD (Canadian short comedy film 2024)
Supplerende stof:
Quizlet - humor
Scream-Behind-you.mp4
Jaguars- Emperors new groove
Can I Stay With You? [SHREK 2001]
Repetitionsark - Fantasy EnA 2025.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Tilladte hjælpemidler
I må benytte jer af følgende hjemmesider til årsprøver, terminsprøver og eksamen:
-
https://www.ordbogen.com/
-
https://www.merriam-webster.com/
- America's most trusted online dictionary for English word definitions, meanings, and pronunciation.
-
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
-
https://dictionary.cambridge.org/
-
https://www.minlaering.dk/
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/203/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52184839768", "T": "/lectio/203/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52184839768", "H": "/lectio/203/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52184839768" }