Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Kolding Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
Lærer(e)
|
Ida Rønn Nissen, Jessica Jæger Nilsson
|
Hold
|
2023 enB/h2 (1h enB/2, 2h enB/2)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb#1 Growing Up (IJN)
Fælles opstartsforløb for alle 3 HF klasser på årgangen (dette hold bestod oprindeligt kun af elever fra q-klassen) forud for niveaudeling og dermed oprettelse af blandede hold.
Eleverne introduceres til forskellige undergenrer inden for fiktion (short story, poetry, short film, film) og for non-fiktion i form af en artikel. Fokus i forløbet har været at give eleverne en indføring i tekstanalyse idet vi har arbejdet med summary, characterisation, setting, POV og filmiske virkemidler.
Kernestof:
-det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
-principper for tekstopbygning
-et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
-tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
Materiale
-Ken Elkes, David's Haircut , (u.å)
-Richard Brautigan, Greyhound Tragedy , (1976)
-John Cheever, Reunion, (1962)
-Daniel Ransom, Rendezvous, (1985)
-Alison Fell, The Shining Mountain, (1992)
-Philip Larkin, This be the verse, (1971)
-The Economist, Teenagers are better behaved and less hedonistic nowadays, (2018) https://www.economist.com/international/2018/01/10/teenagers-are-better-behaved-and-less-hedonistic-nowadays
-Tyler Reeves, When I Grow Up, (2019) https://www.youtube.com/watch?v=dh3jIrD8C
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Miniforløb - Disney Villains (IJN)
Forløbsbeskrivelse
I forlængelse af opstartsforløbet om growing up arbejder vi i dette korte forløb med fokus på Disney villains. Eleverne analyserer 5 udvalgte sange - herunder hvilke ligheder og forskelle der er på Disney skurke og hvad der kendetegner skurke.
Kernestof:
-det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
-udtale, ordforråd og idiomer
-principper for tekstopbygning
-tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
Materiale
- Lady and the Tramp, The Siamese Cat Song , (1955) https://www.youtube.com/watch?v=rlQYqQs0R3w
- The Lion King, Be Prepared , (1994) https://www.youtube.com/watch?v=08-uyfp2iPM
- The Hunchback of Notre Dame, Hellfire, (1996) https://www.youtube.com/watch?v=U3NoDEu7kpg
- The Princess and the Frog, Friends on the Other Side, (2009) https://www.youtube.com/watch?v=yZAY-78zhmw
- Tangled, Mother Knows Best (2010) https://www.youtube.com/watch?v=-7jWt3JvJto
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Forløb#2 Fairy Tales (IJN)
Hvad er det egentlig der kendetegner et klassisk eventyr og hvilke elementer genbruges i moderne fortolkninger? Disse spørgsmål prøver vi at besvare i dette forløb hvor fokus er på introduktion til litterær analyse samt forskellige analysemodeller for eventyr; hjem-ud-hjem modellen og aktant modellen. Fokus er særligt på Little Red Riding Hood, men vi kigger også på moderne udgaver af Cinderella og Sleeping Beauty.
Kernestof:
-udtale, ordforråd og idiomer
-principper for tekstopbygning
-kommunikationsstrategier, standardsprog og variation
-et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
-tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
Materiale
- Video. British Library: "What is a fairy tale? With Michael Rosen" (2022)
- Video. Bedtime Story: Donkeyskin (2014)
- Charles Perrault: Little Red Riding Hood (1697), fra Old-Time Stories,
- Brothers Grimm: Little Red-Cap , fra Grimm’s Fairy Stories,
- TV-Episode. Adam Horowitz and Edward Kitsis: Red-handed, S01E15 fra tv-serien Once Upon A Time (2012)
- Traditional version of Cinderella, fra bogen Passwords (2005)
- Video. Dropout: Tinderella: A Modern Fairy Tale /url] (2014),
- James Finn Garner: Politically Correct Cinderella (1981)
- Brother's Grimm: Sleeping Beauty
- Film. Robert Stromberg: Maleficent (2014)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Miniforløb - Christmas (IJN)
Miniforløb med fokus på træning af mundtlighed og anvendt grammatik ved hjælp af Minlærings grammatikjulekalender med materiale, der samtidig afspejler amerikansk og britisk juletradition og kultur.
Reklameanalyse med fokus på filmtekniske virkemidler og samtaleøvelser til den britiske julereklame: Sainsbury's The Christmas Truce
Mundtlighedsøvelser med jule-Taboo
Materiale:
Minlærings Julekalender øvelser https://www.merrychristmas.nu/
Christmas Ad. Sainsbury's: "The Christmas Truce" (2014)
Short Story. Michael Plemmons: Noel (2013)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Forløb #3 British Identity (IJN)
Forløbsbeskrivelse
Formålet med dette forløb er at introducere eleverne til nogen af de grundsten der udgår briternes identitet og selvforståelse.
Vi starter ud med præsentationer, hvor eleverne samler viden ind om forskellige underemner og præsenterer dem for klassen, også får at få trænet deres evner til at informationssøge, strukturere og formidle en præsentation foran klassen på engelsk.
Emner: British Imperialism | The Government | The Royal Family | The School system | British culture: food and drinks | British football culture | London Sights | Brexit
Derefter arbejder går vi videre til at arbejde med UK som multikulturelt samfund, immigration i relation til nationens fortid som imperium, klassesamfundet, kort omkring Brexit og den nuværende regering, det engelske sprogs historie hertil også engelsk som et globalt lingua franca.
Afslutningsvist diskuterer vi Britishness i forbindelse med filmen Bend it like Beckham
Udover generel analytisk træning i både fiktion og non-fiction, munder forløbet ud i et lille skriftlighedsforløb, hvor eleverne gennem skriveworkshops, peerfeedback og genafleveringer træner at skrive en opgave 6A til Andrea Levys novelle Loose Change i forbindelse med emnet.
Materiale
- Short story: Susmita Bhattacharya: Dusk over Atlantic Wharf, 2006
- TV-episode. Julian Fellowes: Downton Abbey S1E1, 2010
- Article: "What is the British Class System? " i greatbritishmag.co.uk
- Video. TED-Ed: How to use rhetoric to get what you want - Camille A. Langston , 2016
- Speech. Rishi Sunak's first speech as Prime Minister
- Video. The Open University: History of the English Language in 10 minutes , 2011
- Article. What is English
- Poem. Benjamin Zephaniah: "The British (serves 60 million)", 2000
- Short story. Andrea Levy: Loose Change, 2005
- Film: Bend it like Beckham, 2002
Faglige mål
Sprogfærdighed
• forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
• udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
• læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
• skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst og kultur
• gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk analysere og
• perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
• anvende viden fra faget, herunder hensigtsmæssige kommunikationsstrategier, i almene og faglige sammenhænge
• orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
• anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
Kernestof
• det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
• udtale, ordforråd og idiomer
• principper for tekstopbygning
• kommunikationsstrategier, standardsprog og variation det engelske sprog anvendt som globalt lingua franca
• et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
• tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive
• tekster væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
• historiske og aktuelle forhold i andre engelsksprogede regioner.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
British Identity - Presentations
|
25-01-2024
|
Engelsk - Analysis
|
22-03-2024
|
Engelsk - Analysis del 2
|
30-04-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Forløb #4 Truly Sorry (IJN)
Forløbsbeskrivelse:
I dette forløb stifter eleverne bekendtskab med undskyldningsretorik og de retoriske virkemidler, der bruges, når man skal lave en undskyldning eller en apologi. Eleverne har arbejdet med forskelligartet non-fiction fra forskellige medier, fra taler og podcast til instagram opslag og YouTube videoer.
Eleverne lærer om Benoits fem strategier for hvordan folk reagerer på at skulle undskylde og de 7 elementer der skal til for at give en oprigtig undskyldning og søge om tilgivelse hos de/den forurettede.
Formålet er at de gennem deres retoriske analyse skal kunne give en vurdering af hvorvidt afsenderen giver en oprigtig undskyldning (apology) eller i virkeligheden forsvarer sine handlinger (apologia)
Nøgleord
Apology | Apologia (defense of ones actions) | Benoit's 5 strategies | Denial | Evasion of responsibility | Reducing offensiveness | Corrective action | Mortification | Lose face | Credibility | Set | Props | forgiveness |
Materialer:
- Kathrine Brøndsted og Mathias Larsen: "On apologies and apologia" from Narrating Truth (2021). Alt i Ord. Theory
- Vox: "Explained: apologies" s3e8 (2021) Documentary
- The Guardian: "Watch the uncensored moment Will Smith smacks Chris Rock on stage at the Oscars, drops F-bomb" (2022) YouTube
- The Telegraph: Will Smith breaks down in Oscars 2022 speech after hitting Chris Rock (2022) A YouTube video.
- Will Smith: "It's been a minute" (2022) A YouTube apology.
- Dan Harmon: Don’t Let Him Wipe or Flush -uddrag fra podcasten Harmontown (2018),
- Video. Jackfilms: Choose your own apology video , 2020
- ABC News: Logan Paul interview: YouTube star speaks out after controversial video , 2018
- Logan Paul: So Sorry . (2018),
- "Nikki Glaser Addresses Taylor Swift Controversy & Past Struggles With Eating Disorders | Talk Stoop" , 2020
-Nikki Glaser: Nikki Glaser's instagram post to Taylor Swift (2020)
YouTube Apologies: først har vi stiftet bekendtskab med YouTube apologier som genre på klassen. Herefter har eleverne i grupper udforsket og analyseret forskellige YouTube Videoer og har kunne starte med disse:
1. Liver King confesses that he lied to his “primals”-fanbase. 2 December 2022
2. PewDiePie “My Response”, 12 September, 2017
3. RiceGum “This Dude Calls Me Out For Mystery Unboxing…”, 3 January, 2019
4. Alfie Deyes Vlogs “Let's talk about the £1 video”, 18 June, 2018
5. Olivia Jade “im sorry”, 16. aug. 2018
FunForLouis “MY RESPONSE…”, 17 August, 2016
Faglige mål
Sprogfærdighed
• forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
• udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
• læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
Sprog, tekst og kultur
• gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
• anvende viden fra faget, herunder hensigtsmæssige kommunikationsstrategier, i almene og faglige sammenhænge
• orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
• anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
Kernestof
• det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
• udtale, ordforråd og idiomer
• principper for tekstopbygning
• kommunikationsstrategier
• et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
• tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive
• tekster væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Forløb #5: Horror m. værklæsning (IJN)
Forløbsbeskrivelse
I dette forløb har vi fokus på, hvad der skræmmer mennesket og hvorfor. Vi bruger to video-essays som baggrundsteori og har især fokus på forskellen på gross-out, horror og terror samt nøglebegreberne ambiguity og suspense. Vi kommer desuden omkring begrebet foreshadowing som virkemiddel.
I første del af forløbet undersøger vi hvordan man skræmmer mennesket ved brug af filmtekniske virkemidler samt opbygningen af suspense ved hjælp af både klippene fra baggrundsteorien og gennem kortfilmen Red Balloon . I forbindelse stilladseres arbejdet med filmtekniske virkemidler i en skriveworkshop over flere lektioner, hvor deres analytiske arbejde med kortfilmen omsættes til en 6C analytical essay.
Dette bliver yderligere eksemplificeret senere i forløbet gennem en analyse af uhyggen i Jordan Peeles horror film Get Out hvor vi også analyserer filmens brug af symbolik og hvordan horror kan bruges som samfundskritik.
Derefter tager vi hul på værklæsningen af Neil Gaimans roman Coraline , hvor vi har fokus på characterization, men også setting, atmosphere og horror features, og hvordan dette kommer til udtryk i det skrevne sprog.
Vi runder værklæsningen af med en diskussion af themes og message,
Samt anvendt grammatik på uddrag fra Coraline, der træner sprogopgaverne i den skriftlige prøve.
Afslutningsvist ser vi om vi kan forklare begejstringen for horror genren ud fra psychologisk perspektiv, med argumentation fra New York Times artiklen "How Horror Stories Helps Us Cope With Real Life". Her har eleverne også afleveret en speaking exercise hvor de perspektiverer artiklen til de andre kernetekster i forløbet.
Grammatisk har eleverne arbejdet med
- Præpositioner
- Adjektiver
- Prøvesæt fra den skriftlige prøve (sprogopgaverne 1-5), et rigtigt samt et med Coraline tema.
Nøgleord
Gross-out | horror | terror | ambiguity| suspense | foreshadowing |
Materiale
- Vsauce/ Michael Stevens: "Why Things are Creepy " (2013) YouTube
- Screened: "Elements of Horror - Don't Look" (2009)
- Damien Mace and Alexis Wajsbrot: Red Balloon, 2010 (UK) Short film
- Jordan Peele: Get Out (2017). Film
- Neil Gaiman: Coraline (2002). Novel
- Melina Moyer: "How Horror Stories Helps Us Cope With Real Life" (2022) in New York Times Article
- Christensen og Tornøe: Skriftlig eksamen i engelsk - stx og hf (den lyseblå), Systime
- Barding, Bjerregaard og Bach: "Filmtekniske virkemidler" i Do it, Write! På minlæring.dk https://app.minlaering.dk/bog/25/kapitel/64292
Faglige mål
Sprogfærdighed
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst og kultur
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
- analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
Kernestof
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
- principper for tekstopbygning
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
- tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Forløb #6 Humour
Forløb om humour, hvor vi beskæftiger os med forskellige teorier om humour, samt forskellige virkemidler, der er hyppigt anvendte - al sammen ud fra spørgsmålet om, hvad der får os til at grine og hvorfor.
De tre teorier, vi arbejder med er: 1) incongruity theory 2) superiority theory og 3) relief theory og The Benign Violation Theory. Derudover har vi fokus på virkemidlerne: absurdity, intertextuality, metafiction, satire, caricature, irony og sarcasm mm.
Vi læser forskellige fiktionstekster og ser videoer, som alle indeholder forskellige former for humour, og vi ser en film; fælles for dem alle er, at de eksemplificerer de forskellige teorier om humor.
Derudover arbejder vi også med argumentation med afsæt i The Toulmin Argument.
I forløbet skal eleverne aflevere en større skriftlig aflevering, hvor de skal redegøre for noget humour theory, og arbejde dybdegående med en artikel. Slutteligt skal de aflevere en portfolio #1, som en opsummering på forløbet.
Faglige mål:
Sprogfærdighed:
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- Skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst og kultur:
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
- analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Movie
|
23-01-2025
|
Bo Burnham presentations
|
03-02-2025
|
2h enB/2 skr. prøve
|
04-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
11,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Forløb#7 South Africa
I dette forløb har vi haft fokus på 'South Africa'. Vi undersøger forholdene for sorte og hvide i Sydafrika - både under og efter apartheid. Vi får besøg af Carl Davis, som fortæller om sin opvækst i SA.
Kernestof:
- Excerpt from The Freedom Charter (1955)
- Nelson Mandela’s Inaugural Address (1994) (speech)
- South Africa’s National Anthem (1997): https://www.youtube.com/watch?v=NBKjWRjwMkY
- The State of the Rainbow Nation (2012) by Jeff Cangialosi (blog)
- "Dead Man's Shoes" (1998) by David Evans (short story)
Supplerende:
- Major historical events, siderne 15, 16, 20 & 48-50 i From Dompas to Democracy
- The Apartheid Era: Grand and Petty Apartheid Laws
- Uprisings in SA: The Sharpeville Massacre: Humphrey Tyler’s eye-witness report & The Soweto protest: Soweto protest turns violent (1976) BBC (articles)
- Carl Davis - presentation on growing up in SA (guest lecturer)
- Goodbye Bafana (2007) (film)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Forløb #8 Love
I dette forløb har vi fokus på 'Love'. Vi analyserer forskellige typer tekster ud fra Robert Sternberg's Triangular Theory of Love.
Kernestof:
- Sonnet 18 (1609) & sonnet 130 (1609) by William Shakespeare (poetry)
- Prologue, excerpt from Act 1, Scene V & excerpt from Act 2, Scene 2 from Romeo and Juliet (1597) by William Shakespeare (drama)
- “Happy Endings” (1983) by Margaret Atwood (short story)
- 10 Things I Hate about You (1990) (film)
Supplerende stof:
- Robert Sternberg's Triangular Theory of Love
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Forløb #9 The American Dream (USA)
I dette forløb har vi fokus på USA's historie og kultur. Vi starter forløbet med forskellige definitioner af "The American Dream" og inddrager senere "6 Basic American Cultural Values".
Kernestof:
- Martin Luther King: “I Have a Dream” (speech)
- The Pursuit of Happyness (2006) (film)
Supplerende
- "What is The American Dream?"
- Six Basic American Cultural Values
- The Bill of Rights / Excerpts from the US Constitution
Student presentations - Events that shaped America:
The American Revolution
The U.S. Constitution
What is the American Dream?
The Civil Rights Movement
Immigration to the U.S.
The U.S. Government
Famous American Landmarks
American Popular Music
The U.S. Economy
American Sports
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/203/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58687462083",
"T": "/lectio/203/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58687462083",
"H": "/lectio/203/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58687462083"
}