Kolding Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Kolding Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2h3g muB/v1 (2024/25) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Kolding Gymnasium
Fag og niveau
Musik B
Lærer(e)
Bo Skibelund
Hold
2024 muB/v1 (
2h3g muB/v1
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Musikteori og musikalsk analyse.
Titel 2
Forløb 1 Barok, Wienerklassisk og Romantik Eksamen
Titel 3
Sang og sammenspil og koncerter
Titel 4
Forløb 2 Musikprojekt elektronisk musik Eksamen
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Musikteori og musikalsk analyse.
Eleverne har arbejdet med musikteori - noder - intervaller -skalaer og harmonisk analyse - ud fra bogen "Nøgle til musikken -grundlæggende musikteori" af Johannes Grønager., Systime 2000: side 7 - 68
Holdet har også læst afsnit om melodianalyse fra hjemmesiden
https://www.musikipedia.dk/stikord-til-musikanalyse
om afsnittene "stikord til musikanalyse" og "melodisk analyse"
I forbindelse med dette teoretiske arbejde har eleverne sunget og analyseret en række sange melodisk og harmonisk gennem skoleåret fra WH1 - WH5
I forbindelse med det grundlæggende musikteoretisk arbejde har eleverne brugt nodeprogrammet Musescore til enkle nodeøvelser.
Indhold
Kernestof:
Vi samler op på jeres arbejde med Musikipedia og I arbejder lidt videre. I de sidste 45 minutter øver vi Billie Eilish "Bad Guy"
Vi øver Billie Eilish "Bad guy"
Vi arbejder med teori i de første 45 minutter. Så hedder det gospelkorsang og så....hvis der tid, sammenspil. Husk G-nøglebogen.
Vi samler op på nodearbejdet noder, intervaller, skalaer og akkorder. og øver Gospel og Billie Eillish
Vi repeterer skalaer. Læs i G-nøglebogen om skalaer og lav nogle øvelser i Musikipedia. I anden halvdel af timen arbejder vi med "Bad Guy"
I skal øve på skalaer i musikipedia og læse om skalaer i G-nøglebogen og musikipedia.
Vi kigger kort på jeres opgave i Musescore - lytter til et par stykker!! Lidt intro til akkorder og de sidste 50 minutter spiller vi Eilish.
Vi skal arbejde med akkordforståelse og opbygning i den første halvdel af timen. Sammenspil i 2 halvdel.
Vi arbejder videre med akkordforståelse. Jeg skal have styr på, hvem der kan spille tirsdag aften til forældreaften på gymnasiet.
Vi øver sammenspil til optræden d 24/9 i tidsrummet kl. 19.10 - 19.20
Vi skal øve sammenspil til tirsdag.
Husk G-nøglebogen. Vi skal arbejde med harmonisk analyse, forberedelse til d 10/10 og gå i gang med den klassiske musik.
Husk G-nøglebogen -genlæs afsnittet om Trintalsbecifring. I musikhistoriebogen skal i læse afsnitttet om barokken s 66 -70.
Sammenspil: Vi spiller Billie Eillish.
I skal læse siderne 71 - 81 i musikhistoriebogen. I skal komme med forslag til et nyt sammenspilsnummer. I skal medbringe g-nøglebogen.
ca. 45 minutter teori og analyse og 45 minutter sammenspil.
I skal medbringe jeres g-nøglebog og noden til "Flow my tears" af John Dowland, hvis I har den liggende derhjemme.
M1-2_harm01-yndig.pdf
Vi skal have taget hul på funktionsharmonisk analyse og igang med analysen af barok musik.
Sammenspil!
Vi skal arbejde med funktionsharmonik ( G-nøglebog) og klassisk musik -husk tipskuponen fra sidst og så skal vi kigge på fugaen som musikalsk form i barokken.
I første halvdel af timen skal vi arbejde med fugaen og den barokke musik og analyse. I anden halvdel er det sammenspil.
I skal medbringe G-nøglebogen og klaverpartituret til Händels Messias. I skal 1) læse den gamle tekst "Introduction" i begyndelsen af partituret 2) følgende korte tekst om værket: Messias (Händel) - Wikipedia, den frie encyklopædi I skal lytte til fø
I skal lytte til nr 12 side 42 i Händels Messias "For unto us a child is born" (https://open.spotify.com/track/7GyvpZAGAnvrjR1f7QR5Jr?si=f9c1306f2b094320) og prøve at beskrive, hvordan musikstykket er opbygget. Det består af forskellige formdele og
Sammenspil med Moleko! Øv derhjemme!
I skal genlytte koret i "For unto us a child is born" og lave en formanalyse af de enkelte A-stykker. I kan gense fugaanalysen her: What is a Fugue? (Music Appreciation)
Vi analyserer Händel og når måske videre til sammenspil.......hvis alle kommer til timen. Så husk partituret til Händel og g-nøglebogen.
Vi samler op på de sidste pointer i Händel og så er der sammenspil. Så husk partituret og jeres noter.
Vi skal lige se på et par detaljer fra Händel, så medbring klaverpartitur. I skal også medbringe de udleverede papirer med funktionsanalyser, som vi har været i gang med.
læs siderne 110 -122 i træk af den vestlige verdens musikhistorie - tag noter, så I kan fremlægge for hinanden, hvad indholdet i afsnittet er.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 34
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb 1 Barok, Wienerklassisk og Romantik Eksamen
Holdet har arbejdet med den klassiske musik som første emne og her beskæftiget sig med Barok, Wiener klassik og Romantik.
Holdet har analyseret : 1) G.F Händel - "For unto us a child is born" fra "Messias";
2) Wolfgang A. Mozart - Klaverkoncert nr 23 i A , I sats
3) Derudover har holdet i analyseret Schuberts Lied "Frühlingstraum" fra "Winterreise"
Holdet har set følgende videoer fra YouTube: "What is a fugue?"
https://www.youtube.com/watch?v=vAFETgpt9PA
"What is an ostinato" :
https://www.youtube.com/watch?v=vAFETgpt9PA
"Paganinis Violin - 1706 -Guarneri"
https://www.youtube.com/watch?v=6ykJ-o2oTmM
Holdet har i forbindelse med det musikhistoriske arbejdet sunget "Flow my tears" af John Dowland og prøvet kræfter med koret i indledningen til "For unto us a child is born"
Eleverne har læst følgende afsnit fra bogen Træk af den vestlige verdens musik - Fra gregoriansk sang til rock - Edition Wilhelm Hansen 1979 om de tre perioder: Barokken: s 66 - 81; Wienerklassikken: s 110 - 128; Romantikken: 151 - 165.
Indhold
Kernestof:
I skal øve på skalaer i musikipedia og læse om skalaer i G-nøglebogen og musikipedia.
Vi kigger kort på jeres opgave i Musescore - lytter til et par stykker!! Lidt intro til akkorder og de sidste 50 minutter spiller vi Eilish.
Vi skal arbejde med akkordforståelse og opbygning i den første halvdel af timen. Sammenspil i 2 halvdel.
Vi arbejder videre med akkordforståelse. Jeg skal have styr på, hvem der kan spille tirsdag aften til forældreaften på gymnasiet.
Vi øver sammenspil til optræden d 24/9 i tidsrummet kl. 19.10 - 19.20
Vi skal øve sammenspil til tirsdag.
Husk G-nøglebogen. Vi skal arbejde med harmonisk analyse, forberedelse til d 10/10 og gå i gang med den klassiske musik.
Husk G-nøglebogen -genlæs afsnittet om Trintalsbecifring. I musikhistoriebogen skal i læse afsnitttet om barokken s 66 -70.
Sammenspil: Vi spiller Billie Eillish.
I skal læse siderne 71 - 81 i musikhistoriebogen. I skal komme med forslag til et nyt sammenspilsnummer. I skal medbringe g-nøglebogen.
ca. 45 minutter teori og analyse og 45 minutter sammenspil.
I skal medbringe jeres g-nøglebog og noden til "Flow my tears" af John Dowland, hvis I har den liggende derhjemme.
M1-2_harm01-yndig.pdf
Vi skal have taget hul på funktionsharmonisk analyse og igang med analysen af barok musik.
Sammenspil!
Vi skal arbejde med funktionsharmonik ( G-nøglebog) og klassisk musik -husk tipskuponen fra sidst og så skal vi kigge på fugaen som musikalsk form i barokken.
I første halvdel af timen skal vi arbejde med fugaen og den barokke musik og analyse. I anden halvdel er det sammenspil.
I skal medbringe G-nøglebogen og klaverpartituret til Händels Messias. I skal 1) læse den gamle tekst "Introduction" i begyndelsen af partituret 2) følgende korte tekst om værket: Messias (Händel) - Wikipedia, den frie encyklopædi I skal lytte til fø
I skal lytte til nr 12 side 42 i Händels Messias "For unto us a child is born" (https://open.spotify.com/track/7GyvpZAGAnvrjR1f7QR5Jr?si=f9c1306f2b094320) og prøve at beskrive, hvordan musikstykket er opbygget. Det består af forskellige formdele og
Sammenspil med Moleko! Øv derhjemme!
I skal genlytte koret i "For unto us a child is born" og lave en formanalyse af de enkelte A-stykker. I kan gense fugaanalysen her: What is a Fugue? (Music Appreciation)
Vi analyserer Händel og når måske videre til sammenspil.......hvis alle kommer til timen. Så husk partituret til Händel og g-nøglebogen.
Vi samler op på de sidste pointer i Händel og så er der sammenspil. Så husk partituret og jeres noter.
Vi skal lige se på et par detaljer fra Händel, så medbring klaverpartitur. I skal også medbringe de udleverede papirer med funktionsanalyser, som vi har været i gang med.
læs siderne 110 -122 i træk af den vestlige verdens musikhistorie - tag noter, så I kan fremlægge for hinanden, hvad indholdet i afsnittet er.
Det er tid til sammenspil! Lyt til nummeret: Since U been gone:
Derhjemme skal I lytte til mozart klaverkoncert i A-dur første sats (den udleverede node) I skal også huske noden. I skal genlæse afsnittet i musikhistoriebogen om Sonatesatsform og overveje sammenhængen til 1. satsen: https://open.spotify.com/playli
I skal huske partituret til Mozart KV 488. Vi arbejder videre med 1. sats - klaverstemmen. I anden halvdel af timen er det meningen at i skal spille.
I første halvdel af timen skal vi se på klaverets indtræden i koncerten. I skal analysere eksposition 2, med henblik på at finde de tilsvarende formdele, vi så i orkesterekspositionsdelen. Dermed skulle i også gerne få en ide om, hvor modulationsdele
Vi kigger på gennemføringsdelen i klaverkoncerten 488 - vi skal også øve sammenspil. Vi er blevet spurgt, om vi kan spille til Juleafslutningen fredag i næste uge.
I første halvdel af timen skal vi gøre Mozart færdig. Så husk noder og noter og lyt til værket igen.
I skal foretage en analyse og gennemgang af reprisens opbygning og i den forbindelse sammenligne den med expositionsdelen. I skal også prøve at lave en melodisk analyse/beskrivelse af HT og ST. Læs her om melodisk analyse: Melodisk analyse | Musikipe
Vi skal kigge på Mozart en sidste gang og måske se film!!! ja...Husk partituret.
Romantik historie og musik Orla Vinter.pdf
I skal lave becifring til akkorderne i klaveret fra takt 95, 1. slag til takt 98 1. slag i Mozarts klaverkoncert 1. sats.
I skal læse den udleverede tekst - er også vedhæftet timen -I skal også lytte til Lieden - Frühlingstraum, som i kan finde på denne playliste: Klassisk B niveau 2024- 2025 - playlist by Bo Skibelund | Spotify
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 42
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Sang og sammenspil og koncerter
Holdet har gennem de to semestre sunget en lang række danske og udenlandske sange:
Frihedens lysdøgn - Anne Vad, Julie Maria, Nikolaj Busk
Let it Be - Lennon/McCartney
With a little help from my friends -Lennon/McCartney
Det levende ord - Mads Langer
Gi´ os lyset tilbage -Rasmus Skov Borring
Danse i måneskin - Frans Bak, Per Nielsen
Rør ved mig -Juan Carlos Calderon Victor Skaarup
Til havs med solfyllda segel - Stefan Forssén et al.
Smuk og dejlig - Anne Linnet
Undantag - Bo Kaspers Orkester
Hjem fra fabrikken - Andreas Odbjerg
Kor og sammenspilsnumre:
"Dos palomas" Cubansk korsats af Electo Silva
"Let it grow" Eric Clapton SAB
"Like a mighty river" Martin Ahlfsen (SAB)
Holdet har spillet en lang række sammenspilsnumre og spillet for skolens elever adskillige gange.
"Dum for dig" Barbara Moleko
"Bad Guy" Billie Eilish
"Så længe jeg er sexy" Annika
" Jeg vil la' lyset brænde" Ray Dee Ohh
Holdet har deltaget i Operation Syng i efteråret 2024 i Esbjerg:
Syng selected"På Kanten af Ingenting" (Arr. Morten Vinther og Line Groth)
PATINA: Flammer Rammer (Arr. Kirsten Bjerregaard)
Pil og Andreas odbjerg: Omvendt (Arr. Margrethe Debel)
Holdet har hørt en koncert med MGK-elever fra Kolding Kulturskole.
Indhold
Kernestof:
I skal øve på skalaer i musikipedia og læse om skalaer i G-nøglebogen og musikipedia.
Vi kigger kort på jeres opgave i Musescore - lytter til et par stykker!! Lidt intro til akkorder og de sidste 50 minutter spiller vi Eilish.
Vi skal arbejde med akkordforståelse og opbygning i den første halvdel af timen. Sammenspil i 2 halvdel.
Vi arbejder videre med akkordforståelse. Jeg skal have styr på, hvem der kan spille tirsdag aften til forældreaften på gymnasiet.
Vi øver sammenspil til optræden d 24/9 i tidsrummet kl. 19.10 - 19.20
Vi skal øve sammenspil til tirsdag.
Husk G-nøglebogen. Vi skal arbejde med harmonisk analyse, forberedelse til d 10/10 og gå i gang med den klassiske musik.
Husk G-nøglebogen -genlæs afsnittet om Trintalsbecifring. I musikhistoriebogen skal i læse afsnitttet om barokken s 66 -70.
Sammenspil: Vi spiller Billie Eillish.
I skal læse siderne 71 - 81 i musikhistoriebogen. I skal komme med forslag til et nyt sammenspilsnummer. I skal medbringe g-nøglebogen.
ca. 45 minutter teori og analyse og 45 minutter sammenspil.
I skal medbringe jeres g-nøglebog og noden til "Flow my tears" af John Dowland, hvis I har den liggende derhjemme.
M1-2_harm01-yndig.pdf
Vi skal have taget hul på funktionsharmonisk analyse og igang med analysen af barok musik.
Sammenspil!
Vi skal arbejde med funktionsharmonik ( G-nøglebog) og klassisk musik -husk tipskuponen fra sidst og så skal vi kigge på fugaen som musikalsk form i barokken.
I første halvdel af timen skal vi arbejde med fugaen og den barokke musik og analyse. I anden halvdel er det sammenspil.
I skal medbringe G-nøglebogen og klaverpartituret til Händels Messias. I skal 1) læse den gamle tekst "Introduction" i begyndelsen af partituret 2) følgende korte tekst om værket: Messias (Händel) - Wikipedia, den frie encyklopædi I skal lytte til fø
I skal lytte til nr 12 side 42 i Händels Messias "For unto us a child is born" (https://open.spotify.com/track/7GyvpZAGAnvrjR1f7QR5Jr?si=f9c1306f2b094320) og prøve at beskrive, hvordan musikstykket er opbygget. Det består af forskellige formdele og
Sammenspil med Moleko! Øv derhjemme!
I skal genlytte koret i "For unto us a child is born" og lave en formanalyse af de enkelte A-stykker. I kan gense fugaanalysen her: What is a Fugue? (Music Appreciation)
Vi analyserer Händel og når måske videre til sammenspil.......hvis alle kommer til timen. Så husk partituret til Händel og g-nøglebogen.
Vi samler op på de sidste pointer i Händel og så er der sammenspil. Så husk partituret og jeres noter.
Vi skal lige se på et par detaljer fra Händel, så medbring klaverpartitur. I skal også medbringe de udleverede papirer med funktionsanalyser, som vi har været i gang med.
læs siderne 110 -122 i træk af den vestlige verdens musikhistorie - tag noter, så I kan fremlægge for hinanden, hvad indholdet i afsnittet er.
Det er tid til sammenspil! Lyt til nummeret: Since U been gone:
Derhjemme skal I lytte til mozart klaverkoncert i A-dur første sats (den udleverede node) I skal også huske noden. I skal genlæse afsnittet i musikhistoriebogen om Sonatesatsform og overveje sammenhængen til 1. satsen: https://open.spotify.com/playli
I skal huske partituret til Mozart KV 488. Vi arbejder videre med 1. sats - klaverstemmen. I anden halvdel af timen er det meningen at i skal spille.
I første halvdel af timen skal vi se på klaverets indtræden i koncerten. I skal analysere eksposition 2, med henblik på at finde de tilsvarende formdele, vi så i orkesterekspositionsdelen. Dermed skulle i også gerne få en ide om, hvor modulationsdele
Vi kigger på gennemføringsdelen i klaverkoncerten 488 - vi skal også øve sammenspil. Vi er blevet spurgt, om vi kan spille til Juleafslutningen fredag i næste uge.
I første halvdel af timen skal vi gøre Mozart færdig. Så husk noder og noter og lyt til værket igen.
I skal foretage en analyse og gennemgang af reprisens opbygning og i den forbindelse sammenligne den med expositionsdelen. I skal også prøve at lave en melodisk analyse/beskrivelse af HT og ST. Læs her om melodisk analyse: Melodisk analyse | Musikipe
Vi skal kigge på Mozart en sidste gang og måske se film!!! ja...Husk partituret.
Romantik historie og musik Orla Vinter.pdf
I skal lave becifring til akkorderne i klaveret fra takt 95, 1. slag til takt 98 1. slag i Mozarts klaverkoncert 1. sats.
I skal læse den udleverede tekst - er også vedhæftet timen -I skal også lytte til Lieden - Frühlingstraum, som i kan finde på denne playliste: Klassisk B niveau 2024- 2025 - playlist by Bo Skibelund | Spotify
Hej B-niveauEfter DOT skal vi i gang med det elektroniske projekt - og derfor får i lektier for allerede nu som forberedelse til arbejdet. I skal downloade og installere programmet Reaper -det er gratis -og se på en række videoer, for at blive fortro
[drums interesting] Drum Machine online
Vi øver på vores cubanske kornummer og så skal I videre med Soundscape. vi skal høre de sidste scapes og så skal I i gang med at lave jeres egne optagelser til et soundscape. I skal i forbindelse med afleveringen af disse soundscapes lave en dokument
I skal gøre jeres soundscape nr 2 færdig i dag til afspilning og aflevering. i 2. halvdel skal vi snakke sammenspil og koncert d 9/5
I skal læse side 33 - 43 i bogen "Musikproduktion og sound"
I skal medbringe den nye bog om musikproduktion - vi skal lytte til nogle af numrene fra historieafsnittet.
The Ronettes Be my baby.mp3
Til timen skal I læse resten af kapitel 3 "Fra fonogram til laptop" til og med side 66. I anden halvdel af timen er det tid til sammenspil/solo.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 49
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Forløb 2 Musikprojekt elektronisk musik Eksamen
Elektronisk musik
Som det andet musikemne har eleverne efter eget valg arbejdet med elektronisk musikproduktion og historie. Holdet har brugt programmet Reaper og også fået en introduktion til den digitale synthesizer Helm:
https://tytel.org/helm/
eleverne har arbejdet enkeltvis med en række mindre opgaver, der tilsammen udgør det samlede projekt. De har 1) lavet 2 soundscapeøvelser med inspiration fra fra Gert Uttenthals musikproduktionshjemmeside -
http://muprod.pbworks.com/w/page/36744601/Musikalsk%20produktion%20p%C3%A5%2computer
- .
2) eleverne har arbejdet med remix og lavet to remix af musikstykker efter eget valg.
3) Holdet har i en afsluttende opgave lavet et egentligt mix af et stykke popmusik efter eget valg hentet fra hjemmesiden:
https://www.cambridge-mt.com/ms/mtk/
I forbindelse med arbejdet opgives følgende tekster til eksamen: Fra bogen "Musikproduktion og sound" , Simon Juul Hyldgaard, Karl Pedersen, Canta-libris, 2022, afsnittet "Produktion" s 20 - 32, og afsnittet "Fra fonograf til laptop" s 33 - 66,
Fra e-bogen "Musikalsk produktion", Lasse Nielsen, Marie Højlund, Systime 2013, opgives afsnit 4, Remix, afsnit 6 Reaper, afsnit 7.2 Analyse; afsnit 7.3 produktion.
Holdet har desuden set videoer på YouTube om brugen af programmet Reaper fx: 1)https://www.youtube.com/watch?v=1W8mJ0Y4z5Q
samt set flere videoer med Kenny Gioia: fxhttps://www.youtube.com/watch?v=l87vi7mEQC0
Indhold
Kernestof:
Hej B-niveauEfter DOT skal vi i gang med det elektroniske projekt - og derfor får i lektier for allerede nu som forberedelse til arbejdet. I skal downloade og installere programmet Reaper -det er gratis -og se på en række videoer, for at blive fortro
[drums interesting] Drum Machine online
Vi øver på vores cubanske kornummer og så skal I videre med Soundscape. vi skal høre de sidste scapes og så skal I i gang med at lave jeres egne optagelser til et soundscape. I skal i forbindelse med afleveringen af disse soundscapes lave en dokument
I skal gøre jeres soundscape nr 2 færdig i dag til afspilning og aflevering. i 2. halvdel skal vi snakke sammenspil og koncert d 9/5
I skal læse side 33 - 43 i bogen "Musikproduktion og sound"
I skal medbringe den nye bog om musikproduktion - vi skal lytte til nogle af numrene fra historieafsnittet.
The Ronettes Be my baby.mp3
Til timen skal I læse resten af kapitel 3 "Fra fonogram til laptop" til og med side 66. I anden halvdel af timen er det tid til sammenspil/solo.
Sammenspil! Husk eventuelle eller instrumenter.
I dag skal I i gang med remix. Jeg foreslår, at I besøger Gerts Websted med Remix : muprod [licensed for non-commercial use only] / Remix-øvelse ud fra Vinnie Who: Remedy og ser Videoen med Kenny.....: ReMix Anything in REAPER using AI Stems - YouTu
I skal arbejde videre med jeres remix i første halvdel af timen. I skal også begynde at udfylde vedlagte skema.
Vi arbejder videre med Remix en 30 minutter. I skal spille jeres arbejde so far for hinanden. Derefter skal der arbejdes med sammenspil og solo frem mod fredag d 9/5.
I skal arbejde videre med Remixet. Mulighed for sammenspil i slutningen af timen, når vi alle er her.
Her er nøgle til systimes e-bog:
Velkommen tilbage fra påskeferien. Vi begynder timen med at få ryddet lidt op i jeres afleveringer. Der skal laves noget dokumentation på bla. remix og soundscape og I skal render nogle filer! Så skal vi samle op og forberede til optræden d 9/5 i 4.
Hele timen er afsat til sammenspil. Husk at øve og medbringe noder.
Jeg synes, I skal arbejde videre med sammenspilsnumrene, så de kan komme på plads. Så der skal øves derhjemme!
I den første halvdel af timen skal I gå i gang med den sidste mixopgave - udvælg et musikstykke fra The 'Mixing Secrets' Free Multitrack Download Library - lyt til det - download det til reaper - udvælg de tracks/instrumenter i vil arbejde med og ove
Halvdelen af timen skal vi/I arbejde med mix. Som hjemmeforberedelse skal I se videoerne til afsnittet 7.3.1 i systime udgivelsen Musikalsk produktion:7.3.1 Mix | Musikalsk produktion
Vi begynder dobbeltlektionen med sammenspil.
Vi skal øve sammenspil og slæbe instrumenter og grej op i auditoriet.
Vi begynder timen med at hente instrumenterne fra auditoriet. I skal I gang med mixopgaven og vi skal lave en analyse af et mix. Genlæs afsnittet om mixing i bogen og kig på videoerne fra E-bogen Musik- og lydproduktion.
I skal lytte til nummeret "Somebody that i used to know" og følge med i produktionsanalysen, der blev udleveret i timen.
I dag vilvi gå tilbage til romantikken og kigge på Schuberts Lied, "Frühlingstraum". Så husk noden og læs afsnittet om romantikken i jeres musikhistoriebog side 151 - 165
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/203/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64685587759", "T": "/lectio/203/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64685587759", "H": "/lectio/203/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64685587759" }