Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Rosborg Gymnasium og hf
|
Fag og niveau
|
Samfundsfag C
|
Lærer(e)
|
Jeanette Thomsen
|
Hold
|
2024 sa/y (1y sa)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Partier og ideologier i Danmark
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Det politiske system i Danmark
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Knap hver tredje dansker er utilfreds med demokratiet
-
PeterBrøndum,ThorB.Hansen: LUK SAMFUNDET OP (3.Udg.), Columbus; sider: 127-142, 147-154, 159-167
-
Opgaver til side 132_137 i Luk Samfundet Op.docx
-
I dag går vi i gang med et SRP 1 forløb med fagene fysik og samfundsfag. Det er et slags "emneforløb", hvor vi vil undersøge mulighederne for at bekæmpe klimaforandringer og øge den grønne omstilling ved at få mere vedvarende energi på banen i Danmar
-
Forslag til lov om ændring af lov om fuldbyrdelse af straf m.v. (Afskæring af voldtægtsdømte personers mulighed for at afsone med fodlænke).
-
Vi går videre med vores SRP1 forløb om fremtidens energiforsyning i Danmark. I dette modul skal vi undersøge, hvordan en lov bliver til i Danmark.
-
Vi starter med en kort intro. Derefter skal I i mindre grupper bruge modulet på at forberede jer på et rollespil, som vi fyrer af i morgen. Som lektie skal I læse den vedhæftede artikel, der skal ses som indspark til vores rollespil og omhandler eksp
-
Klimaeksperter. Drop defaitismen. Hold fast i 1,5 graders-klimamålet. Politiken, januar 2024.docx
-
Gruppeopgave.docx
-
Plan: 8.05-9.00: Vi afvikler vores rollespil. Husk at tage tøj på, der matcher jeres rolle i rollespillet😎🕺💃. Hvordan ser en hippiesocialist ud fra Enhedslisten? Hvordan ser en kynisk, profitfokuseret LA´er ud:). 9.00-9.40: - jeg viser et par ekse
-
Mai Villadsen Demokrati og medborgerskab
-
Sofie Carsten Nielsen Demokrati og medborgerskab
-
Rasmus Jarlov Demokrati og medborgerskab
-
Ole Birk Olesen Demokrati og medborgerskab
-
Morten Messerschmidt Demokrati og medborgerskab
-
Mette Thiesen Demokrati og medborgerskab
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Dansk økonomi og velfærd
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Diskutere
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
4
|
Identitet i forandring
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/204/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65482590591",
"T": "/lectio/204/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65482590591",
"H": "/lectio/204/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65482590591"
}