Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24
|
Institution
|
Y - Allerød Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
Lærer(e)
|
Heidi Lundgaard Olsen
|
Hold
|
2023 En/t (1t En)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
The Possibility of Evil
Fokus for dette forløb er på den skønlitterære analyse samt på variationer inden for horror-genren. Desuden undersøges og diskuteres begreber som "evil", "empathy", "mob mentality", "ethical dilemmas", "antisocial personality disorders", "attachment disorder", "psychosis", "alienation" og "the shadow self". I forbindelse hermed inddrages filmen "We Need to Talk About Kevin" (2011).
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Mindre skr. opg. 1
|
15-12-2023
|
Mindre skr. opg. 2
|
02-02-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
22 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Great Speeches
Målsætningen for forløbet er en bevidstgørelse om diverse retoriske begreber og stilistiske virkemidler i 'non-fiction'-tekster - herunder begreber fra bl.a. Benoits "Image Restoration Theory" og Toulmins "Model of Argumentation". Hovedvægten i forløbet er lagt på talen som genre og dens sproglige særtræk. Der vil ud over analyse også være fokus på egenproduktion og formidling.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Større mdt. opgave 1
|
15-03-2024
|
Mindre mdt. + skr. opg. 1
|
26-04-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
18,00 moduler
Dækker over:
23 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvtillid
- Kreativitet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
{
"S": "/lectio/2051/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67134725888",
"T": "/lectio/2051/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67134725888",
"H": "/lectio/2051/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67134725888"
}