Nørre Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Nørre Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 DA c - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Nørre Gymnasium
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Nanna Sig Kramer
Hold
2022 DA c (
1c DA
,
2c DA
,
3c DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Køn og seksualitet i litteratur, sprog og medier
Titel 2
Værkslæsning: Gunlaug Ormtunges saga
Titel 3
Folkeviser
Titel 4
Kort forløb om retorik og argumentation
Titel 5
Værklæsning, podcast: Mors afskedbrev
Titel 6
Debatterende artikel
Titel 7
Klassekamp + værklæsning: Thomas Korsgaard
Titel 8
Lidt om autofiktion i
Titel 9
Romantik og romantisme del 1
Titel 10
Dokumentargenrer og optakt til studietur
Titel 11
Romantik og romantisme del 2 inkl værklæsning
Titel 12
Gennembrud
Titel 13
Den reflekterende artikel
Titel 14
Ekspressionisme og BLOD
Titel 15
Værklæsning: Christian Lollike the re-muhammedty s
Titel 16
Litterære læsestrategier
Titel 17
Eksistentialisme
Titel 18
Akademisk skrivning forud for srp
Titel 19
Det, vi mangler og repetition
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Køn og seksualitet i litteratur, sprog og medier
Forløbet beskæftiger sig med fremstillingen og forståelsen af køn og seksualitet i litteratur, sprog og medier. Samtidig er forløbet en introduktion til danskfaget og danskfagets områder og arbejdsredskaber. Forløbet afsluttes med en introduktion til diskursanalyse og diskursanalysens metode.
Indhold
Kernestof:
Læs forud for modulet: den_blomstrende_have_.pdf
skal først bruges i timen: Arbejdsspørgsmål til uddraget af Niviaq Korneliussen.docx
Læs forud for modulet: Niviaq Koneliussen Homo Sapienne - uddrag kap 14.pdf
Medbring papir og blyant, så vi kan leve op til offline onsdag
Teori (dobbeltblik) + Glasklokken
Spørgsmål til Fuck normen.docx
Spørgsmål til Glasklokken.docx
Skal først bruges i timen: Fuck normen om queer
Skal først bruges i timen: queer-teori.docx
skal først bruges i timen: Arbejdsspørgsmål til hvilket køn er du.docx
Ingen læselektie. Vi tager det i timen
Sæt jer i netværksgrupper ved modulets start
Autenticitetsmarkører i dokumentarfilm.docx
Arbejdsspørgsmål til Et helt menneske 1c.docx
diskursanalyse.pdf s.8-11
Begrebsark til diskursanalyse.docx
opgave til diskursanalyse.docx
Det er ikke ligesom at farve.pdf
Søren Villemoes Falsk alarm
Hun troede det var en forbandelse men det var i (e93bd330).pdf
Kønsreaktion - lev med det.pdf
Arbejde med diskursanalyse 1c.docx
Ingen læselektie. Vi skal arbejde videre med diskursanalysen. Sæt jer i netværksgrupper fra modulets start
kvikguidetilTeamsElever[2755].pdf
I skal have læst de tekster (til diskursanalysen), I skal arbejde med til dette modul. Oversigt vedhæftet (hvis I skulle have glemt det).Arbejde med diskursanalyse 1c.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Værkslæsning: Gunlaug Ormtunges saga
Vi arbejder med Gunlaug Ormtunges saga. Eleverne introduceres til sagaens samtid, tekstens udtryksform og de centrale begreber slægt og ære
Indhold
Kernestof:
Grupper sangskrivning + krav til sangtekst.docx
Læs s.25-30 (nederst) forud for modulet. Læg mærke til, at der er mange personer i teksten, så læs langsomt, så I kan holde styr på teksten. Gunlaug Ormtunges saga.pdf
gloser gunlaug.pdf
Spørgsmål til Gunlaug s.25-31.docx
Hvis I ikke blev færdige med at læse "Gunlaug" i timen, skal den læses færdige til dette modul. Husk, at I ikke behøver at kunne huske alle navne, hav fokus på Gunlaug og hans oplevelser
1c. Gruppearbejde, Gunlaugs saga, januar 23.docx
skal først bruges i timen: fra Litteraturens veje sagaen som genre.docx
intro til sagatiden fra litt.veje.
skal først bruges i modulet: Gode råd til opgaven om Gunlaugs saga.docx
intro til sagatiden fra littveje.pdf
Kompositionsmodel s-100 om sagalitteratur (fra efterskriftet til Gisles saga)-2.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Skrive
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Titel 3
Folkeviser
VI arbejder med folkeviserne "Hr. Torbens datter", "Ebbe Skammelsøn" og "Germand Gladensvend". Samtidig introduceres klassen til middelalderens tankesæt og livsverden
Indhold
Kernestof:
Hr. Torbens datter.pdf
Læs forud for modulet - læs det afsnit, der hedder "Folkeviser": om folkeviser fra Litteraturens veje s.58-60.PDF
Spørgsmål til litteraturens veje om folkeviser.docx
Ebbe Skammelsøn.pdf
skal først bruges i timen: Germand Gladensvend.tekst.doc
skal først bruges i timen: FOLKEVISER - samlet kompendium med analysemodel, stilistiske kendetegn, kendetegn for ridder- og trylleviser, ordliste-1 kopi.doc
Læs forud for modulet: Om forlkeviser - trylleviser.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Kort forløb om retorik og argumentation
Vi repeterer Toulmins model og appelformerne. Derudover arbejder vi med forskellige argumenttyper. Vi lærer at afkode disse og forstå, hvordan de anvendes, når man skal overbevise en læser. Vi lærer om det retoriske pentagram. Vi påbegynder at arbejde med skriftlig analyse af argumenterende tekster. Vi arbejder også med forskellige sproglige figurer og analyserer deres udtryk.
Kort fællesfagligt projekt med musik, hvor klassen dels skal skrive en sang (mu) og dels skal skrive en tekst med udgangspunkt i bestemte sproglige virkemidler (da)
Indhold
Kernestof:
skal først bruges i timen: Argumentation1-modellen og øvelser.PDF
se frem til 6:20 forud for modulet: Retorik og argumentation - Toulmins argumentationsmodel
skal først bruges i timen: Ciceros pentagram
skal først bruges i timen: Retorik og argumentation - retoriske virkemidler
skal først bruges i timen: Ulla Dahlerup Tale 2003.pdf
Skal først bruges i timen: Fokuspunkter til sproglig karakteristik.docx
oversigt over appelformer og argumentation.docx
Sikke jeg glæder mig til at se jer. Det er 100 år siden. Repeter gerne Toulmins model med alle seks dele forud for timen.
skriv en sang 1c.docx
Sangskrivningsgrupper 2.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Værklæsning, podcast: Mors afskedbrev
Værklæsning: Vi arbejder med analyse og fortolkning af Adrian Lloyd Hughes podcast: Mors afskedsbrev (DR - 2021). Vi tager udgangspunkt i i Olsen, Houlind og Palle: "Podcast" (2020). Vi arbejder med analyse af virkemidler, dramaturgi, fortælleforhold, persontegning, ligesom vi sætter podcasten i relation til radiomediet og autofiktionsgenren.
Indhold
Kernestof:
Jeg glæder mig til at se jer, gutter :-). Ingen lektie til første time. På gensyn <3 Medbring opladt telefon og høretelefoner, der passer til telefonen.
Mors afskedsbrev | DR LYD
Lyt til afsnit 3+ 4 af "Mors afskedsbrev"Mors afskedsbrev | DR LYD
Medbring telefon og høretelefoner
Arbejdsark til Podcastens særtræk og formater.docx
Lyt "mors afskedsbrev" færdig, så I har hørt alle seks afsnit
Podcastopgave 2c.docx
Husk at medbringe podcastbogen
Oplæg skal være færdige. De holdes i matrix-grupper:-)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Debatterende artikel
Indhold
Kernestof:
Politiken.pdf
BT.pdf
Politiken-tekst i Word: Dansk kvindesamfund.docx
BT-tekst i word: Normal-reklame. BT.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Klassekamp + værklæsning: Thomas Korsgaard
vi arbejder med klassekampen i litteraturen. V tager udgangspunkt i Glenn Bechs "Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet". Herfra kigger vi både tilbage i litteraturen til Pontoppidan, Andersen-Nexø og Ditlevsen. Vi læser også digte af Yahya Haasan, ligesom vi læser et uddrag af Stine Askovs "Nøjseomheden". Vi slutter forløbet af med værkslæsning af Thomas Korsgaards "Hvis der skulle komme et menneske forbi", der også linker til det korte forløb om autofiktion, der følger efter.
Indhold
Kernestof:
Skriv en disposition for den debatterende artikel og tag den med. Hvis du er gået i gang med opgaven, tager du også det med, du har skrevet.
Skal først bruges i timen: Arbejderklassen slår igen.docx
Skal først bruges i timen: Genstart | Klassen forfølger dig | DR LYD
De tre nedenstående dokumenter skal først bruges i timen:
Arbejdsark til Glenn Bechs Manifest 2c.docx
Lyrikanalyse - værktøjskasse.pdf
Arbejdsspørgsmål til Bondeidyl.docx
Ideologikritiske spørgsmål til teksten.docx
Læs forud for modulet: Pontoppidan En Bondeidyl, Fra Hytterne TEKST.pdf
Arbejdsark Lønningsdag.docx
Læs forud for modulet: Martin Andersen Nexø Lønningsdag.doc
skal først bruges i timen: Debatterende artikel - k__n i reklamer f_ªrdig.docx
Brug 5-10 min på at orientere jer i materialet til næste skriftlige opgave
Læs: Barndommens gade kap 10.pdf
Læs s. 20 - 31Askov Nøjsomheden uddrag.pdf
skal først bruges i timen: Individuel læsning og arbejde med Yahya Hassan digte.docx
Kan bruges som opslagsværk i timen: Lyrikanalyse.doc
digte Yahya Hassan.pdf
Samtale mellem Glenn Bech og Haidar Ansari. Vi har set de første 10 min: Haidar Ansari og Glenn Bech anerkender ikke længere jeres autoritet
Læs s.7 - 36 i "Hvis der skulle komme et menneske forbi"
Læs s.38-82 i "Hvis der skulle komme et menneske forbi"
Fortsæt karakteristik af Tue, hans far og bedsteKarakteriser de forskellige miljøer, vi møderKarakteriser tekstens sprog og overvej, hvordan de mange dialoger påvirker vores opfattelse af teksten
skal først bruges i timen: Blod, sved og skabertrang | DR LYD
Læs s.83-133 i "Hvis der skulle komme et menneske forbi"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Lidt om autofiktion i
List om autofiktion i forlængelse af forløbet om Korsgaard
Indhold
Kernestof:
Livsværker.intro.pdf
Arbejdsspørgsmål til Livsværker.docx
Læs s.133-183 forud for modulet
Virtuelt: Vi tjekker lige ind med hinanden ved modulets start. Ellers får I hele modulet til at læse, så I forhåbentlig kan blive færdige med bogen :). Link til teamsmøde nedenfor.
Bogen skal være læst færdig
Lige om lidt kommer katastrofen - Interview med Thomas Korsgaard (1).pdf
Tjek morgenmadslisten. Husk bestik, tallerken og kop - ellers er der ikke morgenmad - og det vil jo være ærgerligt:-)!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Romantik og romantisme del 1
Vi arbejder med romantikken og dens undergenrer; universalromantik, ny-platonisme og nationalromantik. Vi arbejder med biedermeier og opgøret med dette (Blicher). Vi starter forløbet med at se et afsnit af 1800-tallet på vrangen og bevæger os derefter ind i perioden.Herunder værklæsning: St St Blicher: "Sildig opvaagnen".
Vi arbejder med romantismen, og hvordan denne periode både ligger i forlængelse af og er et opgør med romantikken.
Indhold
Kernestof:
Store tanker - Trange tider DR2
I bruger første del af modulet på at hjælpe hinanden med at blive klar til at skrive den næste opgave. Anden del af modulet bruger I på at se første del af "1800-tallet på vrangen" (nedenfor) og tage noter til (individuelt arbejde). Vi starter nemlig
Romantikken_Litteraturens Veje.pdf
Universalromatik. Definer begreber..docx
Arbejdsspørgsmål til Klokken.docx
Læs forud for modulet: H.C. Andersen- Klokken (1).docx
Ingen læselektie
Adam Oehlenschläger
Arbejdsspørgsmål til Öehlenschlägers.docx
Læs om nyplatonisme i Litteraturens veje (vedhæftet modulet d.11.1) s.144-146 forud for modulet
Alt nedenstående skal først bruges i timen: Nyplatonisme afklaring og begreber.docx
Schack Staffeldts Indvielsen og Platons Hulebillede.doc
Indvielsen_Kryds og tvÃÆÃâ_rs.docx
Arbejdsark_Indvielsen.docx
Arbejdsark 2c 29.1.24.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Dokumentargenrer og optakt til studietur
Vi arbejder med dokumentargenrer og dokuemtarfilm-serien Heavy Agger (DR). vi tager udgangspunkt i Bill Nichols definitioner og arbejder videre herfra. Klassen producerer deres egne dokumentarfilm på studieturen til Andalusien
Indhold
Kernestof:
Dokumentarfilm (Bill Nichols)
Typer af dokumentarfilm
Dokumentaranalyse
Noteark til dokumentargenrer 2c.docx
Arbejdsspørgsmål. Indledning. Heavy Agger.docx
Arbejdsspørgsmål.De medvirkende. Heavy Agger.docx
Skal først bruges i timen: Arbejdsspørgsmål Natur.Musik. Journalist. Heavy Agger.docx
DOKUMENTARFILM,2c, andalusien. udkast.docx
Skema til dokumentar.docx
Grupper til dokumentar om Andalucía.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Romantik og romantisme del 2 inkl værklæsning
Romantik og romantisme del 2 inklusiv værklæsning af "Sildig opvaagnen". Hængeparti. Se forløbbeskrivelsen ovenfor
Indhold
Kernestof:
skal først bruges i timen:Thomasine Gyllemburg- denlillekaren-1.doc
skal først bruges i timen: Thomasine Gyllemburg- den lille Karen. arbejdsspørgsmål.-2.docx
Læs s.152 - 154 i pdf'en om romantikken. I læser frem til anden spalte på s.154, hvor der står "denne uskyldige form" (l.13):Romantikken_Litteraturens Veje.pdf
Afsnit
skal først bruges i timen: Arbejdsspørgsmål til St. St. BlicherSildig opvaagnen.docx
Læs forud for modulet s.1- 5 (l.10)St. St. Blicher - Sildig Opvaagnen-2-2.pdf
7 ROMANTISMEN.docx
Emil Aarestrup
Læs resten af Sildig Opvaagnen. Vedhæftet modulet i torsdags.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Gennembrud
Vi rarbejder med det moderne gennembrud. I forlængelse af dette perspektiverer vi til "Lønningsdag" (som vi tidligere har læst)fra det folkelige gennembrud, således at der skabes en sammenhængende forståelse af, hvad det er den moderne tilværelsestolkning bryder med og arbejder for. Vi forholder os både til det konkrete tekstlige; hvilke karakteristika er typiske i hhv. det moderne og folkelige gennembrud( hvordan er udtrysformen?), men også - hvilket livs- og omverdenssyn er teksterne udtryk for. Vi placerer teksterne litteraturhistorisk og forstår hvilken samtid, de er rundet af.
Indhold
Kernestof:
Pontoppidan. Arbejdsark 3c.docx
En vandringsmand.pdf
DMG - litt. veje.pdf
Litt - his 1870-1914.pdf
Arbejdsspørgsmål til Henrik Pontoppidans.docx
Hvis I har lektier for til dette modul, har I aftalt det med hinanden
I får en halv time af modulet til at færdiggøre jeres projekt, og så skal I være klar til at vise det for resten af klassen
Arbejdsark til J.P.Jacobsen- Et skud i Taagen.docx
Læs forud for modulet: Jacobsen, J P, Et skud i tågen, 1875 (1).doc
Arbejdsspørgsmål Til Bangs Frøkenen.docx
Læs forud for modulet: HERMAN BANG- Frøkenen.docx
Læs forud for modulet - fra "Impressionisme som skrivestil... "og resten af dokumentet: Skrivestil og sprog Litteraturhistorien ââ¬â pÃÂ¥ langs og pÃÂ¥ tvÃÂ_rs (iBog).pdf
Læs til og med s.64 forud for modulet (den ligger også på E-reolen, starter ved 1 t. og 21 min): Kaspar Colling Nielsen - En advarsel til fremtidige generationer - Klima Historier, Politikens Forlag 2022.pdf
Arbejdsark til Kasper Colling Nielsens.docx
Skriv en utopi.docx
I arbejder med jeres skriftlige opgave i dette modul. Sæt jer i jeres netværksgrupper. Jeg har lavet vedhæftede ark, I kan tage udgangspunkt i.Selvstændigt arbejde med stil.docx
Constance Ring og sædelighedsfejden.docx
Læs forud for modulet: Uddrag Constance Ring(1).pdf
Husk at tage "Hvis der skulle komme et menneske forbi" med og aflevere den i bogkælderen.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Personlige
Selvstændighed
Initiativ
Ansvarlighed
Kreativitet
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Eksperimentelt arbejde
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 13
Den reflekterende artikel
Vi arbejder med den reflekterende artikel
Indhold
Kernestof:
Øvelser. Personlig stemme..docx
skal først bruges i timen: Øvelser forud for ref.art. .docx
skal først bruges i timen: Indledninger, overgange mv.docx
To eksempler - skal først bruges i timen: Et sted - Reflekterende artikel.docx
Stedet i litteraturen - aflevering 2.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Ekspressionisme og BLOD
. Vi beskæftiger os med de dominerende litterære strømninger i mellemkrigstiden. Vi interesserer os særligt for ekspressionismen og baggrunden for denne. Værkslæsning: Broby- Johansen: BLOD
Indhold
Kernestof:
Ekspressionisme - litteraturens veje.pdf
Tom Kristensen (1).PDF
Arb spm til Det blomstrende Slagsmål.docx
Ingen læselektie. Vi starter på ekspressionisme i dag (ikke Ukendt Kunstner, som jeg ellers sagde).
Skal først bruges i timen: Broby-Johansen Blod (1).pdf
Skal først bruges i timen: Foråret kommer til cafeen. Arbejdsark.docx
Hvis I ikke blev færdige med arbejdsarket til "Det blomstrende slagsmål", skal det gøres færdigt til dette modul.
Arbejde med Broby-Johansen 3c.docx
I skal have læst hele "Blod" forud for dette modul
Vedhæftet er planen for jeres oplæg. Her kan I også se, hvad I skal læse forud for modulet:plan for oplæg om Blod 3c.docx
Læs opgaveformuleringen inkl materiale til næste opgave igennem
1 MændKvinderByenNaturenPå hvilken måde fremstilles det, at mennesket er et produkt af sin tid/sine vilkår? Hvordan bruges sproget til at understøtte dette?
Læs forud for modulet:LitterÃ_r artikel - HÃ_rvÃ_rk.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Værklæsning: Christian Lollike the re-muhammedty s
Indhold
Kernestof:
Læs i dette modul: Chr. Lollike- Undervæket - the re-Muhammdty show.pdf
Gruppearbejde. Underværket.docx
I har læst "Underværket - the re-muhammedty-show" forud for modulet-
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
Litterære læsestrategier
Vi arbejder med nogle af litteraturteoriens tilgange til tekstlæsning.
Eleverne arbejder med nykritik, Strukturalisme, læserorienteret læsning , psykoanalylist læsning og queerlæsning.
Eleverne kender socialhistorisk læsning på forhånd.
Indhold
Kernestof:
Skal først bruges i timen: Årets-ord-2024.docx
Ingen læselektie. Vi starter op på et forløb om litterære læsestrategier
nykritikken.html
Lagkagemodel.png
Tove Ditlevsen-Jeg er din barndoms gade.docx
Skal først bruges i timen: Strukturalisme.docx
skal først bruges i timen: Folkeeventyr_Kong Lindorm pararbejde .doc
Lav den nykritiske læsning færdig til dette modul
Læs også: Kong Lindorm.PDF
skal først bruges i timen: En læserorienteret læsning.docx
Læs forud for modulet: Helle Helle Køreplaner.PDF
Læsemodul! Læs begge vedhæftede tekster
skal først bruges i timen: Arbejdsspørgsmål til Franz Pander.docx
Læs forud for modulet (læg mærke til ordliste til sidst i dokumentet): Bang, H. Franz Pander.pdf
Læs forud for modulet: Aidt- Kvinden i baren.pdf
Hej med jerI skal til oplæg med Inge Duus i dag i starten af 3.modul. I skal bare møde op til oplægget i 061/063. Jeg er stadig syg, så efter oplægget kan I tage en lang pause inden 4.modul.Vi ses efter ferien.KHNanna
Genlæs forud for modulet - vi har lige et hængeparti fra før ferien: Aidt- Kvinden i baren.pdf
Totte rydder op - forskellige læsninger dansk.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
Eksistentialisme
Vi arbejder med eksistentialisme. Vi læser tekster af Martin A. Hansen, Kierkegaard og Peter Seeberg. Vi læser litteraturhistorien for at forstå forfatternes kontekst.
Indhold
Kernestof:
Skal først bruges i timen: Arbejdsspørgsmål. Paradisæblerne..docx
Martin A. Hansen, Paradisæblernee, i antologien Men jeg er mig selv, s. 35-41 (1)-OCR.pdf
Arbejdsspørgsmål til Skibsdrengens fortælling.docx
Blixen skibsdrengens fortællinger-OCR.pdf
Litt. veje om Søren Kierkegaard.PDF
Spørgsmål til Litt.veje om Kierkegaard.docx
Uddrag Forførerens dagbog.docx
Arbejdsark til forførerens dagbogm mv.docx
skal først bruges i modulet: Litteraturens veje, eksistentialisme.pdf
skal først bruges i timen: Arbejdsark til litteraturens veje. Sartre + Camus.docx
LÆs forud for modulet: Peter Seeberg Hullet.PDF
hendes.pdf
Læs forud for modulet: Albert Camus Sisyfos Myten.pdf
Hvilke ligheder kan I se?På hvilken måde er Seeberg inspireret af Camus’ arbejde?På hvilken måde er såvel Sisyfos som arbejderne i ”Hullet” absurde helte?
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 18
Akademisk skrivning forud for srp
akademisk skrivning forud for srp.
Indhold
Kernestof:
Akademisk skrivning.pdf
Akademisk skrivning ââ¬â eksempler pÃÂ¥ indledninger og konklusioner i SRP.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 1
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 19
Det, vi mangler og repetition
Indhold
Kernestof:
skal først bruges i timen:
Lagerkvist og Johs V. Jensen. Materiale udleveres på papir i timen.
Titel
Johannes V. Jensen
Øve-spørgsmål.docx
Læs forud for modulet - denne gang på norsk: Lars Saabye Christensen (f 1953) - Grisen (2004).docx
Uddrag Erasmus Montanus II akt.docx
Læs jeres noter til de litteraturhistoriske perioder igennem forud for modulet + noter til andre forløb om, hvor der indgår littratur
Grundtvig: Langt højere bjerge så vide på jord.pdf
SRP talepapir_elevdokument.pdf
SRP talepapir_lærer- og elevdokument.pptx
Ulla Dahlerup Tale 2003.pdf
https://ordnet.dk
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51743951071", "T": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51743951071", "H": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51743951071" }