Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Nørre Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Idræt C
|
Lærer(e)
|
Julie Dyrvig Strenov, Marc Hammer, Murat Kosar
|
Hold
|
2022 id/z (1z id, 2z id, 3z id)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Rytmisk opvarmning
Forløbet indgår ikke som grundlag for eksamen
OPVARMNINGSPROGRAM
I skal sammensætte et rytmisk opvarmningsprogram. Det skal vare 15 minutter.
Til programmet skal udvælges passende musik (passende = den rette energi samt det rette tempo). Musikken må meget gerne klippes sammen, så den bare spiller i et stræk.
I skal vise, at I kan bevæge jer til musikkens rytme.
Øvelserne i programmet må gerne være udfordrende og kreative – I skal blot som gruppe kunne magte dem. I behøver ikke tænke på, at alle skal kunne finde ud af det.
Programmet skal være indøvet, så I alle viser det samme, viser det synkront og skifter øvelse samtidigt.
Alle i jeres gruppe skal indgå i forevisningen, men det giver god mening, at I aftaler, hvem der er hovedansvarlig for de forskellige sekvenser.
Tænk over at I skal tage os andre igennem jeres opvarmning – så hvordan vil I stille op, hvor skal vi stå, hvordan vil I guide os, osv.?
Alt i alt; jo mere rytmiske bevægelserne er, jo sværere de er, jo mere kreativt de er fundet på, jo større bevægelseskvalitet de indeholder og jo mere indøvet forevisningen af jeres program er, desto bedre.
Og husk, opvarmningsprogrammerne bliver så sjove og gode, som I selv gør dem til – det bliver fedt!
SKRIFTLIGT PRODUKT
I skal desuden aflevere en lille grupperapport knyttet til jeres opvarmningsprogram.
• Rapporten skal indledningsvist indeholde et kort afsnit om, hvorfor man skal opvarme (brug bl.a. teorien fra den læste litteratur (Yubio) – skriv ca. 1⁄2 side).
1z 2023
2
• Opstil programmet kronologisk.
Det skal fremgå̊, hvor lang tid hver enkelt sekvens tager (fx løb 2 min.).
• Til hver sekvens skrives hvilket musiknummer der bruges og hvor mange sek.16 taktslag i musikken tager.
• De forskellige øvelser i opvarmningsprogrammet skal beskrives (gerne med tegninger/billeder).
• Til hver øvelse (fx krydsløb, sprællemand, mavebøjninger) angives, hvor
mange gentagelser der laves.
Der er afsat tre moduler til arbejdet.
Den skriftlige rapport skal afleveres i Lectio senest d. 27/3 2023 kl. 20.
I skal være klar til fremvisning d. 30/3 2023.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Grundtræning
Forløbet indgår ikke som grundlag for eksamen
Uanset hvilken sportsgren, man ønsker at blive bedre til, kræver det træning. Med begrebet
”Grundtræning” mener man grundlæggende træning, der har til formål at skabe en forbedring
indenfor et bestemt fysisk område.
Formålet med forløbet er at få kendskab til forskellige træningsformer og -programmer, der forbedrer hhv. kondition, muskelstyrke og muskeludholdenhed.
Der arbejdes både med generelle træningsprogrammer samt funktionelle.
Afslutningsvis udarbejder eleverne i små grupper et specifikt træningsprogram.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
3
|
Dans
Forløbet indgår ikke som grundlag for eksamen
Les Lanciers samt moderne danseforestilling.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Basketball
Forløbet indgår som grundlag for eksamen.
Kommentar:
Forløbet er gennemført med 5 moduler i 2g og afsluttet med 1 modul i 3g.
Faglige mål:
Formålet med forløbet er, at eleverne skal tilegne sig tekniske og taktiske færdigheder inden for basketball.
De skal opnå forståelse af, hvad det vil sige at spille på et hold (holdtaktik). De skal ligeledes opnå viden om de grundlæggende regler.
Særlige fokuspunkter:
Teknik:
- aflevering (bryst-, studs-)
- driblinger
- finter (cross-step, kænguru)
- skud (lay up samt stående/hopskud)
- triple threat position, jumpstop og pivotering
- cuts
Taktik:
- forsvarsprincipper: zone- og mandsopdækning
- angrebsprincipper: give-and-go, screening
- generel forståelse af opstilling og løbebaner
Til eksamen:
I skal til eksamen fremvise forskellige enkeltøvelser med fokus på specifikke tekniske elementer, fx afleveringer. I skal ligeledes fremvise mere sammensatte øvelser/småspil med fokus på de taktiske elementer. Til sidst skal I vise det færdige spil i kamp.
Praktik:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne udføre de valgte tekniske elementer
- kunne placere dig hensigtsmæssigt på banen
- vise forståelse for det taktiske i både forsvar og angreb.
- kunne forstå og overholde reglerne i spillet
- kunne indgå på et hold i en kampsituation
Teori:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne forklare teknikken i de valgte tekniske elementer
- kunne forklare din og holdets måde at bevæge sig på på banen
- kunne forklare reglerne i spillet
- kunne forklare, hvad der kræves af en basketballspiller fysiologisk
Teoristof: Yubio version 2023 - 2025
- kap 12.2 (s. 547-552 "Regler, idé og organisering")
- s.554-555 (De vigtigste regler i basketball og 3x3-basketball)
- Kapitel 14.6 (s. 657-658): Den gode floorballspiller - kapitlet er læst under floorball-forløbet, men er også gennemgået i forhold til, hvad der kræves af en basketballspiller.
Antal sider: 8
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Træning til idrætsdag samt idrætsdag
Forløbet indgår ikke som grundlag for eksamen
Eleverne skal træne de valgte discipliner til idrætsdagen og lave Nørre G-dansen samt deltage i idrætsdagen.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Træningsprojekt
Forløbet indgår ikke som grundlag for eksamen
I træningsprojektet i 3.g skal eleverne med baggrund i idrætsundervisning arbejde med et personligt træningsprogram. De skal selv formulere formålet med træningen og har selv ansvaret for gennemførelsen.Undervejs skal de foretage to biptests og deltage i Nørre G-løbet. Projektet er individuelt, men træningen kan afvikles i par eller grupper, som eleverne finder det bedst. Afslutningsvist afleveres individuelt en rapport.
Projektets primære formål er at opnå en forbedring af den konditionsmæssige træningstilstand. De skal desuden arbejde med sundhed. Undervejs skal eleverne arbejde med pulsmålinger/Borgskalaen og justere deres træningsprogram om nødvendigt.
Læsestof:
- Aerob træning: (”konditionstræning”) ”C-det er idræt s. 32-44”
- Sundhed, motion og livsstil: ”C-det er idræt side 80-94” (samt figurer fra Yubios sundhedsafsnit)
- Yubio (version 2022- 2024) s. 67-69
Antal sider: 20
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Inden modulet skal I have meldt jer på mindst 5 discipliner i nedenstående sheet (I må meget gerne vælge flere):
-
Folkedans til idrætsdag: Hamborg
-
I skal læse om parkour i afsnit 26.2 "Regler, idé og organisering" s. 1000 - 1002 i Yubio
-
Casino Royale Movie CLIP - Parkour Chase (2006) HD
-
Bruges i modulet:
-
Læs om parkours historie i kapitel 26.1 på s.1011 - s.1013 i Yubio.
-
Vælg to balancer, to jumps, to vaults og to rails
-
Læs s.32-41 i det vedhæftede om basal træningsfysiologi.
-
C-det er idræt_Træning og Testning_side 32-44.pdf
-
Læs s.1035 - 1037 (kapitel 26.6) i Yubio. Meld jer til en distance til Nørre G-løbet på onsdag (se sheet). Som udgangspunkt vælger man 5 eller 10 km, men 3 km kan også vælges, hvis man føler, at 5 eller 10 km ikke passer ind i træningsplanen.
-
Nørre G løb 2024 tilmeld 3z
-
I skal vælge 3 øvelser inden for 3 af hovedområderne ( jumps, rails og vaults). I vælger således 9 øvelser i alt i Yubio på siderne s.1016- 1031. I kan også vælge nogle af de øvelser, som jeg har vist i rails (bomme) - "vend i bom", "rul hen over bom
-
Ingen lektie
-
Eksempel pa_ drejebog til idræt c.docx
-
Skabelon til drejebog idræt C.docx
-
HVAD SKAL JEG KUNNE?
-
Videoer i Yubio på siderne s.1016- 1031. I kan også vælge nogle af de øvelser, som jeg har vist i rails (bomme) - "vend i bom", "rul hen over bom".
-
HVAD SKAL JEG KUNNE? HVAD SKAL JEG KUNNE?
-
Læs Sundhed, motion og livsstil: ”C-det er idræt side 80-89(nederst)” (vedhæftet).
-
C-det er idræt_Sundhed Motion og Livsstil_side 80-94.pdf
-
Bruges i modulet: Titel
-
Bruges i modulet: Sundhed 3g.pptx
-
Læs om hiphops historie og hiphop og breakdance i Yubio s. 1377-1380 (kap 33.1 og 33.2).
-
Ingen lektie.
-
Læs følgende i Yubio:
-
Ungeprofilen.dk
-
ETU (Elevtrivsel)
-
Skim afsnittet om subkultur i Yubio side1035-1037 (kap 26.6). Vi læste det under parkour.
-
Telefonnummersekvens 3z.docx
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Parkour og subkultur
Forløbet indgår som grundlag for eksamen
Faglige mål:
Eleverne skal kunne udføre grundlæggende teknikker inden for de fire hovedområder: balance, jumps, rails og vaults og sætte dem sammen i forskellige baner og gennemløb (fra A til B). Eleverne skal desuden sammensætte deres egen bane, hvor de involverer teknikker fra alle 4 hovedområder . Eleverne skal ligeledes have en viden om begrebet subkultur.
Parkourelementer:
Forskellige balancer (på gulv og bom)
Cat crawl
Safety vault
Dash vault
Monkey vault
Lazy vault
Speed vault
Reverse vault
Turn vault
Catleap
Precision jump
Strides
Tic tac
Gå på væg
Hop over rails/bom med greb
Underbar
"vend i bom"
"rul hen over bom"
Indhold og arbejdsformer:
Vi arbejder primært med stationstræning, hvor eleverne ved hver station arbejder med nogle specifikke teknikker. Ved nogle stationer vil undervisningen være lærerstyret, mens eleverne ved andre stationer arbejder selv med et specifikt vault, jump eller lignende.
Særlige fokuspunkter:
- Balance
- Koordination
- Præcision
- Afsæt
- Flow
Til eksamen:
I skal til eksamen først vise en række grundlæggende teknikker inden for de 4 hovedområder: balance, jumps, vaults og rails. Derefter skal I sætte teknikkerne sammen til mindre sekvenser. Til sidst skal I lave en færdig bane (et gennemløb) fra A til B.
Praktik:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne udføre forskellige teknikker indenfor de 4 hovedområder: balance, jumps, vaults og rails.
- kunne sætte flere teknikker sammen efter hinanden
- kunne gennemføre en bane/et gennemløb, hvor du bruger de rigtige teknikker til at passere forhindringerne undervejs.
Teori:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne beskrive parkours historie i overordnede træk
- kunne gøre rede for teknikkerne i de enkelte balancer, vaults, jumps og rails, idet du inddrager gruppens fremvisning.
- kunne redegøre for begrebet subkultur og koble det til parkour og den udvikling, som parkour har gennemgået i Danmark
Teoristof - i Yubio Idræt C+B (2023 - 2025)
- Parkours historie (afsnit 26.1) s.1011- 1013
- Subkultur (afsnit 26.6) s.1035 - 1037 - disse sider indgår også under hiphop-forløbet
- Regler og idé for parkour: (afsnit 26.2) s. 1013 - 1015
- Starten af filmen "Casino Royal" (James Bond) - snak om parkourelementer ud fra filmen.
- Udvalgte videoer til parkourøvelser i Yubio s.1018- 1031.
Antal sider: 10
|
Indhold
|
Kernestof:
-
I skal læse om parkour i afsnit 26.2 "Regler, idé og organisering" s. 1000 - 1002 i Yubio
-
Casino Royale Movie CLIP - Parkour Chase (2006) HD
-
Bruges i modulet:
-
Læs om parkours historie i kapitel 26.1 på s.1011 - s.1013 i Yubio.
-
Vælg to balancer, to jumps, to vaults og to rails
-
Læs s.32-41 i det vedhæftede om basal træningsfysiologi.
-
C-det er idræt_Træning og Testning_side 32-44.pdf
-
Læs s.1035 - 1037 (kapitel 26.6) i Yubio. Meld jer til en distance til Nørre G-løbet på onsdag (se sheet). Som udgangspunkt vælger man 5 eller 10 km, men 3 km kan også vælges, hvis man føler, at 5 eller 10 km ikke passer ind i træningsplanen.
-
Nørre G løb 2024 tilmeld 3z
-
I skal vælge 3 øvelser inden for 3 af hovedområderne ( jumps, rails og vaults). I vælger således 9 øvelser i alt i Yubio på siderne s.1016- 1031. I kan også vælge nogle af de øvelser, som jeg har vist i rails (bomme) - "vend i bom", "rul hen over bom
-
Ingen lektie
-
Eksempel pa_ drejebog til idræt c.docx
-
Skabelon til drejebog idræt C.docx
-
HVAD SKAL JEG KUNNE?
-
Videoer i Yubio på siderne s.1016- 1031. I kan også vælge nogle af de øvelser, som jeg har vist i rails (bomme) - "vend i bom", "rul hen over bom".
-
HVAD SKAL JEG KUNNE? HVAD SKAL JEG KUNNE?
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Hiphop
Forløbet indgår som grundlag for eksamen
Faglige mål:
Eleverne skal kunne udføre en række basale moves inden for hiphop. De skal kunne udføre en hiphopserie og selv konstruere mindre serier og til sidst en længere serie (performance). Eleverne skal kende Labans bevægelseslære og kunne bruge den i forhold til deres egen hiphopserie.
Indhold:
I starten af forløbet vil det være lærerstyret, hvor eleverne følger læreren, som foreviser en række grundlæggende moves. Der vil ligeledes være en fælles hiphopserie, som alle eleverne skal lære. Der er fokus på udtryk, attitude og koordination. I løbet af forløbet vil eleverne arbejde mere i grupper, hvor de skal sammensætte deres moves til mindre serier. Forløbet rundes af med en performance, hvor eleverne fremviser deres hiphopserie for klassen.
Fokuspunkter
Grundtrin (grundlæggende moves)
Kropsbevidsthed
Koordination
Rytmisk forståelse
Kendskab til særlige kendetegn ved stilarten
Udførelse af bestemte hiphopmoves
sammensætning af hiphopserie
Bevidsthed om rum og tid ud fra Labans bevægelseslære.
Evaluering:
Performance på 3 minutter i grupper som optages og/eller afleveres i lectio som video. Elevernes performance vises desuden til resten af klassen.
Hiphopmoves:
- Bounces https://www.youtube.com/watch?v=y_oMs8w5aWM&feature=youtu.be
- Step bagved og til siden/funky grapewine https://www.youtube.com/watch?v=y_oMs8w5aWM&feature=youtu.be
- Pas des Beurrée: https://www.youtube.com/watch?v=g3sCr0-rl0w&feature=youtu.be
- Træd til side (med arme): https://www.youtube.com/watch?v=g3sCr0-rl0w&feature=youtu.be
- Kryds over og hæl i jord/top rock: https://www.youtube.com/watch?v=ZMJxyy6kBOY&feature=youtu.be
- Slides https://www.youtube.com/watch?v=J7RynqvN7pE&feature=youtu.be
- Body role/ormen: https://www.youtube.com/watch?v=mv0ZPYq7yzM&feature=youtu.be
- Kick ball change https://www.youtube.com/watch?v=xCttcmo3xrI&feature=youtu.be
- Running man https://www.youtube.com/watch?v=xCttcmo3xrI&feature=youtu.be
- Funky salsa https://www.youtube.com/watch?v=xCttcmo3xrI&feature=youtu.be
- Klap/kryds ben og børste skidt af skulder
- Pisken (trin bagved)
- cross jump
- Bokseren
- Krydsskridt samt hop
- Fortrydelsesskridt, spark rundt og arme i vejret
- Top rock med 3 hop
- Gadedrengeløb med pose på gulv
- battle
Til eksamen:
I skal til eksamen fremvise en række "basic moves". Derefter skal I sætte jeres "moves" sammen til mindre sekvenser. Til sidst skal I lave en koreografi, hvor I indtænker Labans bevægelseslære. I må gerne lave gentagelser undervejs.
Praktik:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne bevæge dig i takt med musikken og gruppen
- koordinere både arm og ben i takt til musikken
- fremvise det rigtige udtryk (bounce, attitude, arbejde mod jorden)
- sammensætte og vise nye og kendte bevægelser i en koreografi
Teori:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne beskrive hiphoppens historie i overordnede træk
- kunne beskrive, hvad der kendetegner hiphop
- kunne redegøre for hiphop i forhold til begrebet subkultur
- kunne forklare, hvordan I har brugt Labans bevægelseslære i forhold til jeres koreografi
Teoristof:
(Yubio version 2023 - 2025)
- s.1308-1310 (Labans bevægelseslære)
- s. 1377-1380 (Hiphops historie og udtryk)
- s. 1381 - 1395 (udvalgte videoer med grundtrin)
- s. 1035-1037 (subkultur) - er også læst under parkourforløb.
Antal sider: 10
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Floorball og den gode floorballspiller
Forløbet indgår som grundlag for eksamen
Beskrivelse og faglige mål:
Formålet med floorballforløbet er en grundlæggende indføring i de centrale aspekter af floorball. I de første lektioner er hovedvægten på basal boldtilvænning. Herefter øves driblinger, modtagninger, afleveringer og afslutninger, og til sidst sættes det hele sammen, hvor sammenspil og taktik er i fokus.
Særlige fokuspunkter:
- Aflevering til makker 5-10 meter væk
- Modtagning af aflevering fra 5-10 meters afstand
- Drible med forside/bagside af stav stående og i let tempo
- Indgå i samspil med medspiller, mens modstander presser
- Udføre et trækskud hvor bolden løftes fra jorden
- Afslutte mod mål både med og uden moderat pres fra modstander
- Kunne følge løbemønstre i taktiske øvelser
- Indgå i kampsituationer, hvor du modtager bolden og spiller den videre
- Kende reglerne og basale taktiske overvejelser i angrebsspillet og forsvarsspillet.
Til eksamen:
I skal til eksamen fremvise forskellige enkeltøvelser med fokus på specifikke tekniske elementer, fx afleveringer. I skal ligeledes fremvise mere sammensatte øvelser/småspil med fokus på de taktiske elementer. Til sidst skal I vise det færdige spil i kamp.
Praktik:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne udføre de valgte tekniske elementer
- kunne placere dig hensigtsmæssigt på banen
- vise forståelse for det taktiske i både forsvar og angreb.
- kunne forstå og overholde reglerne i spillet
- kunne indgå på et hold i en kampsituation
Teori:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne forklare teknikken i de valgte tekniske elementer
- kunne forklare din og holdets måde at bevæge sig på på banen
- kunne forklare reglerne i spillet
- kunne forklare, hvad der kendetegner den gode floorballspiller fysiologisk.
Materialer: (Yubio - 2035 -2025)
Kapitel 14.2 (s.628- 635): Regler, idé og organisering
Kapitel 14.6 (s. 657-658): Den gode floorballspiller
Antal sider i alt: 10
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Pickleball
Forløbet indgår som grundlag for eksamen
Forløbet er kørt i 1g og 2g, ligesom der har været 2 modulers repetition i 3g.
Beskrivelse og faglige mål for forløbet:
Formålet med forløbet er en grundlæggende indføring i reglerne, teknikken og taktikken i pickleball. Først læres grebet og de forskellige slag. Herefter sættes slagene sammen i forskellige slagserier, og der spilles kampe. Mange af slagene øves på halv bane for at få så mange boldberøringer som muligt, men der spilles ofte doublekampe.
Særlige fokuspunkter
- Kende slagene serv, grundslag/returnering, dink, short drop/dropshot, lob & flugtning
- Være bekendt med de grundlæggende regler i pickleball
- Rimelig beherskelse af grundslag, dink, flugtning og short drop/dropshot
- Rimelig beherskelse af serv, returnering og flugtning i forhåndssiden
- Kunne udføre slagsekvenser, hvor det er tydeligt at se hensigten med slaget
- Have en taktisk forståelse af egen placering på banen
Til eksamen:
I skal til eksamen fremvise udvalgte slag fx serv. I skal ligeledes fremvise forskellige slagsekvenser, og til sidst skal I vise det færdige spil i en doublekamp.
Praktik:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne udføre de valgte slag
- kunne placere dig hensigtsmæssigt på banen
- vise forståelse for det taktiske i spillet
- kunne forstå og overholde reglerne i spillet
- kunne indgå i en kampsituation med en doublemakker
Teori:
I forhold til bedømmelsen skal du:
- kunne forklare teknikken i de valgte slag
- kunne forklare reglerne i spillet
- kunne forklare din og din makkers placering på banen i en kampsituation
Teoristof:
Yubio (version 2023 - 2025)
Kapitel 210.2 (s.1256-1261): Regler ídé og organisering
Desuden udvalgte videoer om spillet og teknikken i de enkelte slag; primært fra Yubio s.1261 - 1263 samt
short drop: https://www.pickleballchannel.com/Master-Third-Shot-Drop-Pickleball411
lob: https://www.youtube.com/watch?v=AURQbATV5Pg
Antal sider: 7
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Forløb#5
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51756272225",
"T": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51756272225",
"H": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51756272225"
}