Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Nørre Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Mediefag B
|
Lærer(e)
|
Stefan Røttinge Sørensen
|
Hold
|
2024 3g Me (3g Me)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Oscar-filmen
Forløbet beskæftiger sig med film som har vundet, eller været nomineret til, bedste film ved Oscarshowet. Vi beskæftiger os med hvilke kendetegn der er ved filmene, hvad der har ændret sig gennem oscarshowets historie, og kort om selve showet.
Litteratur: Oscar (16:9)
Film: "Everything, everywhere, all, at once", "Oppenheimer"
Artikler: Oscarfilmens sidste suk
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Praktisk produktion (fiktion)
I forløbet producerer holdet i grupper en fiktions kortfilm
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Den dramatiseret dokumentar & praktisk produktion
Forløbet beskæftiger sig med den dramatiseret dokumentar ud fra Ib Bondebjergs teori. Der vises eksempler på alle formerne: Det iscenesatte eksperiment, Reality, Dramadok og Dokudrama samt Mockumentary. Fokus har været på de to første former.
Derudover produceres der sideløbende små korte spots om senior idræt til den lokale organisation Energicenter Voldparken.
Film og tv: Gift ved første blik (s.10 e.1), Too hot to handle (s.1e1), Kneecap, Flugt (et kort klip), Koldt på toppen, American vandal (s1e1)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
David Lynch som instruktør
Forløbet beskæftiger sig med David Lynch som auteur. Forløbets fokus ligger også på hans brug af genrer.
Film: Blue Velvet, Twin Peaks (pilot, e1-2), Mulholland Drive
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Eksamensproduktion
I forløbet har eleverne udviklet deres ideer, lavet synopsis, skrevet manuskript og arbejdet med storyboards. Derefter på produktion med efterfølgende redigering på Nørre G.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
24,00 moduler
Dækker over:
22 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64742344415",
"T": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64742344415",
"H": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64742344415"
}