Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Nørre Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Mediefag C
|
Lærer(e)
|
Stefan Røttinge Sørensen
|
Hold
|
2024 me eut 4 (1g me eut 4)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Terminologi
Forløbet beskæftiger sig med faget terminologi, indenfor filmiske virkemidler og dramaturgi. Forløbet blander teori, med eksempler fra filmen "Underverden", med praktiske øvelser over de forskellige begreber.
Litteratur: Levende billeder - filmiske virkemidler, Fokus - dramaturgi
Film: "Underverden"
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Dystopiske universer i nyere amerikanske serier
Forløbet beskæftiger sig tematisk med dystopiske elementer i nyere amerikanske serier. Derudover arbejdes der med hvilke genrer som serierne har elementer af og seriedramaturgi. Forløbet afsluttes med en praktisk øvelse hvor eleverne selv laver nogle scener i en dystopisk univers.
Serier: The Last of Us, Black Mirror (White Christmas, Nosedive), The Handmaids Tale.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Fortællinger om musik
Forløbet beskæftiger sig med musikdokumentarer som dokumentarisk genre. Der tages udgangspunkt i formerne autoritativ og observerende dokumentar, samt autenticitetsmarkører og bølgemodellen, samt seriedramaturgi som dramaturgisk ramme.
Film: 7 years of Lukas Graham, Musikrevolutionen (afsnit 1&2)
Litteratur: DOX
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Eksamensproduktion
I forløbet har eleverne udviklet deres ideer, lavet synopsis og storyboards. Derefter på produktion med efterfølgende redigering på Nørre G. Til sidst har eleverne set hinandens produktioner og evalueret.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65065709246",
"T": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65065709246",
"H": "/lectio/21/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65065709246"
}