Holstebro Gymnasium og HF
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Holstebro Gymnasium og HF
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 EN/c - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Holstebro Gymnasium og HF
Fag og niveau
Engelsk A
Lærer(e)
Mai Pedersen
Hold
2022 EN/c (
1c EN
,
2c EN
,
3c EN
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Fairy Tales
Titel 2
FS1 Samfundsfag og Engelsk
Titel 3
Shrek
Titel 4
human trafficking
Titel 5
Stolen Generation (Australia) EKSAMENS EMNE
Titel 6
1. værklæsning
Titel 7
Scotland EKSAMENS EMNE
Titel 8
Serial killers in the US
Titel 9
Sitcoms representing the American society
Titel 10
The Hate U Give (Roman læsning)
Titel 11
online materiale til brug ved eksamen
Titel 12
Macbeth vs Game of Thrones (EKSAMENS EMNE)
Titel 13
Victorian literature and horror (EKSAMENS EMNE)
Titel 14
Prison USA (EKSAMENS EMNE)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Fairy Tales
Vi arbejder med emnet "fairy tales", ud fra analyser og fortolkninger af diverse eventyr. (traditionelle eventyr (folktales), literary folktales, omskrivninger af traditionelle eventyr samt fabler.)
vi arbejder ud fra analyse arket "how to analyse fairytales", hvorved eleverne også kommer ind over de forskellige analyse modeller (aktant modellen, home-out-home modellen og kontrakt modellen)
gennemgået materiale:
uploadet dokument (uddrag fra "once upon a time")
- introduktion til eventyr generelt
- Lazy Jack
- Tom Tit Tot
- Kate Krackernuts
- Little Red-cap
- omskrivninger af Little Red-cap (Little Red Riding Hood and the Wolf, The Little Girl and the Wolf, The Werewolf)
- The Selfish Giant
- The Lion in Love
- Too Big for Her Skin
deruover har eleverne selv prøvet kræfter med at skrive deres egne fabler og deres eget eventyr.
film: "hoodwinked" svarer til ca. 15 sider.
tekst: ca. 26 sider.
(ca. 5%)
Indhold
Kernestof:
Vi laver engelsk screening i timen - husk høretelefoner, pc og oplader.
https://screening.systime.dk/tinyurl/TZ-a71e072537
læs s. 6-20 (sidetal i kompendiet ikke i pdf'en) (about Folk Tales, An Overview, Classic English Folk Tales, Lazy Jack) i "fairy tale compendium" som ligger i dokumenter i mappen fairy tales. (der er mange billeder, så det er ikke så galt, som det se
Voting
læs s.21-26 (Tom Tit Tot) i kompendiet. (der stadig ligger i dokumenter i mappen fairy tales
Vi starter timen med at samle op på Lazy jack
I TIMEN: følg linket til engram og lav den opgave den linker til. Opgaven ligner det I skal lave til eksamen.
læs s. 30-33 (Kate Crackernuts) i kompendiet
Vi bruger lige starten af timen til at afslutte fagligt samspil og ser jeres kampagne videoer :)
læs "little Red-Cap" (den ligger bagerst i kompendiet) med fokus på hvordan rødhætte og ulvens karakterer er fremstillet - samt aktant modellen.
læs: "The Werewolf" af Angela Carter. (den ligger i kompendiet på side. 83-84)
julehygge :) I bestemmer hvad vi laver ;)
læs: "the Selfish Giant" s. 88-94
The Selfish Giant 1c.docx
læs: "Fables then and now" s. 123 + "the lion in love" + "Too big for her skin" s. 124 + 125.
fokus når vi ser filmen:
Hvis man var fraværende i sidste time, skal man se filmen hjemme som lektie til idag. (Hoodwinked ligger i vores engelsk team på TEAMS under filer.)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
FS1 Samfundsfag og Engelsk
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Shrek
et lille forløb om Shrek.
Hoved fokus er på filmanalyse.
Derudover trækker vi tråde til fairytales emnet.
(ca. 2%)
Indhold
Kernestof:
Fokuspunkter til når vi ser filmen:
husk tilmelding til studietur :)
husk tilmelding til studietur
fokus punkter til filmen.
Sidste chance for indbetaling af 1500kr depositum til studieturen og "jeg vil gerne med seddel" til Mai
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
human trafficking
Emnet arbejder med Human Trafficking, primært med fokus på Sex Trafficking.
Fokus har været på ordforråd, samtale og analyse af nonfiktion og film.
Materiale:
Eget sammensat kompendium.
film set:
Human Trafficking (miniserie) 2005 af Christian Duguay.
(ca. 3%)
Indhold
Kernestof:
I TIMEN: I går ind på Engram (minlæring) og arbejder med jeres fokuspunkter fra jeres skriftlige aflevering. Når I har arbejdet med jeres fokuspunkter, kan I gå til de emner I har svært ved f.eks. verbets tider og genitiv. MEGET VIGTIGT: husk at læse
TIL EMMA Nielsen: vi arbejder med side 1 i kompendiet (det ligger i dokumenter i mappen "human trafficking")
Hvis ikke I blev færdige med side 2-6, så skal det være færdige til denne time.
VI SKAL LAVE NAVNELISTE TIL STUDIETUREN - det er vigtigt at det navn vi skriver på listen er det navn der står i jeres pas.
I arbejder med jeres essay opgave - I må gerne hjælpe hinanden ved f.eks. at diskuterer ideer og vinkler osv.. men opgaven er selvfølgelig individuel ;)
læs de sidste to tekster i kompendiet som lektie.
Fokus når vi ser filmen:
I TIMEN: se første del af filmen "human trafficking" I skal se INDTIL: 01.28.23 - resten ser vi sammen. Filmen ligger i teams - vores engelsk team og så under filer (se billedet)
Human Trafficking movie
Dette er det sidste modul I får til at arbejde med jeres video assignment.(opgaven ligger under opgaver) Så resten skal laves i fritiden. :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Stolen Generation (Australia) EKSAMENS EMNE
Emnet arbejder med the stolen generation(s) i Australien.
der er blevet lavet elevoplæg som introduktion til emnet, med fokus på forskellige aspekter i Australien, både samfundsmæssigt, økonomisk, turismen, kunst og kultur etc.
der er arbejdet med: non-fiktion, fiktion, digte, taler og film.
tekster i forløbet:
"This land" af Ian Mudie
"the past" af Kath Walker
"the new true Anthem" af Kevin Gilbert
"N'goola" af Katharine Susannah Pritchard
"Apology to a stolen generation" af Kevin Rudd
"Australia must act now to prevent a new stolen generation tragedy" af Michael Lavarch.
film der er set i forløbet er:
"Rabbit proof fence"
(ca. 15%)
Indhold
Kernestof:
Opstart på stolen generation.docx
læs: "this land" + "the past"
I TIMEN: I skal arbejde med spørgsmålene herunder:
læs: "The new true anthem"
tag 3 forskellige farver med - enten farveblyanter/tusser eller overstregningstusser. I skal bruge dem til at under/overstrege i teksten i timen.
bog fra systime om skriftlig eksamen, med gode råd og hjælp.
spg til Rabbit proof fence.docx
læs: apology to a stolen generation fokus på taleanalyse dvs. retoriske virkemidler, så som appelformer, ordvalg, repetition osv. .. (den ligger i lectio mappen stolen generation) ( jeg smider også et link til den fra youtube, så kan I lytte til den
Vi starter med lige at samle op på jeres arbejde med "Rabbit-Proof Fence". Så I skal have lavet det færdig til timen.
opsamling på "an apology to a stolen generation", så I skal have lavet analyse færdig
I får også noget af timen til den sidste finpudsning af DHO
læs: "Australia must act now...."
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
1. værklæsning
eleverne starter op på deres første værk og laver en indlednings podcast.
værket læses færdigt i løbet af sommerferien og der afleveres en book talk som første aflevering i 2g.
Indhold
Kernestof:
hvis du har en bog på engelsk derhjemme, som du gerne vil læse som værk, så tag den med til timen. Det eneste krav er at bogen skal være fiktion og på engelsk. (og minimum ca. 130 sider). Har du ikke en bog med, går vi på skolens bibliotek og finder
Udfyldes i timen og hvis man er fraværende derhjemme.
Husk at tage din bog med
husk at tage din bog med
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Scotland EKSAMENS EMNE
Emne om Skotland.
første del handler om Outlander, hvor vi læser de første 6 kapitler og ser afsnit 1 og 2 af serien.
Historisk arbejdes der med The battle of Colloden, Jacobites og lign.
tråde trækkes til nutiden og Skotlands forsatte kamp for uafhængighed.
internet materiale:
https://www.politico.eu/article/nicola-sturgeon-scottish-national-party-snp-scotland-independence-uk/
(27.09.23)
https://www.yes.scot/introduction-what-is-the-debate-really-about/ (27.09.23)
https://www.dailyrecord.co.uk/news/politics/scottish-independence-support-soars-among-22694382
(27.9.23)
The course is ended with English as Lingua Franca/a global langauge and the challenges in relation to this.
(ca. 10%)
Indhold
Kernestof:
læs Chapter 1 i "Outlander" (kompendiet ligger i Scotland mappen i dokumenter)
læs chapter 2 i "Outlander"
I DAGENS TIME: I skal se første afsnit af "Outlander" dvs. sæson 1 episode 1. Serien kan findes på viaplay, Hbo og Netflix, så forhåbentligt har I en af de tjeneste, ellers kan det være I kan finde ud af det indbyrdes. ;) husk at svarer på spørgsmåle
image.png
læs Chapter 3 i "Outlander"
I skal have afgivet værelsesønsker inden kl 9 idag, spørgeskema på lectio.
Læs chapter 4 i "Outlander"
læs chapter 5 i "Outlander"
læs chapter 6 i "Outlander"
Vi arbejder med næste aflevering
Lesson 6.docx
LÆS (der kommer spørgsmål til dette): "Background to the '45" indtil "the Battle of Culloden" (7 sider inkl. billeder - brug lidt tid på at kigge på billederne)
Vi samler op på historie arbejdet - så I skal være færdige med spørgsmålene. Vi går derefter til arbejdet med sangene.
What is the Scottish independence debate really about? — Yes
Support for Scottish independence soars among young Scots, polling finds
LÆS:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Serial killers in the US
Serial killers in the US in the 20th century.
i dette forløb har vi arbejdet primært med profilering og forståelse af hvorfor nogen bliver seriemordere og hvad en seriemoder faktisk er.
der er lavet elevfremlæggelser (om en specifik seriemoder pr. gruppe), dokumentar analyse, film analyse, samt lagt stor vægt på diskussion.
Langt det meste af materialet har været visuelt, da fokus har været på mundtlighed og diskussion.
arbejdsformerne har været et mix af gruppearbejde, pararbejde og klasseundervisning.
forløbet afsluttes med et film og podcast projekt - eleverne vælger selv mellem 6 seriemorder film og skal lave en review/film talk som podcast.
(film muligheder: "Se7en" (1995), "The Bone Collector" (1999), "Silence of the Lambs" (1991), "Zodiac" (2007), "Untraceable" (2008), Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile" (2019))
materiale:
uddrag fra "encyclopedia of serial killers"
"mindhunter s1e2" (netflix)
"Criminal minds s1e15" (Disney+)
youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=NQNwjEkszvg&ab_channel=RealStories
"Interview With A Serial Killer | Real Stories" (44.23min)
https://www.youtube.com/watch?v=LHqbfJ3tq4Y
"Former FBI analyst explains criminal profiling". (16.11 min)
https://www.youtube.com/watch?v=XVNxZmPwU0s
"the disturbing trait that almost all serial killers share". (6.57)
https://www.youtube.com/watch?v=0cBs9sOIRKg
"what is a serial killer" (2.28 min)
https://www.youtube.com/watch?v=EdYaa_ZbTRs
"9 types of serial killers" (4.03 min)
https://www.youtube.com/watch?v=rEjAwyYaTNY&ab_channel=CrimeandInvestigationUK
"Nature or Nurture – Are serial killers born or made?" (9.05min)
https://www.youtube.com/watch?v=Vs7_ChnFt7o&ab_channel=TEDxStoga
"Nature vs nurture: what makes a serial Murderer" (10.54min)
(ca. 15%)
Indhold
Kernestof:
forløbet.docx
Questions: what do you find especially interesting? What might the challenges be in a conversation between a native speaker of English and an Indian speaker of English?
Læs: s. 1-6 + 10-12 + 14-16 (background and theory) kompendiet ligger i dokumenter - serial killers USA
Presentation worksheet 2c.docx
der skal fremlægges idag - I ligger bare jeres powerpoint ind i den mappe der tilhører jeres seriemorder i lectio, så bruger vi min pc til powerpoints.
læs s. 8-9 i baggrunds materialet (background and theory) ligger i dokumenter
Mindhunter questions.docx
2c Crime Scenes
Sørg for at have tøj til at kunne være ude i med/på - vi skal lave noget udenfor.
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Sitcoms representing the American society
Forløbet gik ud på hvordan det Amerikanske samfund er blevet portrætteret igennem sitcoms igennem tiden.
Udgangspunktet for forløbet er dokumentar serien:
https://www.dr.dk/drtv/serie/gode-grin-_-historien-om-den-amerikanske-sitcom_362348
Fokuspunkter:
udviklingen af det amerikanske samfund
udviklingen af sitcoms
humor teori.
(emnet fungerede ikke i praksis)
(ca. 2%)
Indhold
Kernestof:
TV and American Culture
læs: side 4-6 i dokumentet.(sitcom format + sitcom characteristics)
Hvis I ikke blev færdige med denne opgave, skal den laves til idag. Vælg de 3 events fra tidslinjen, som I mener har haft mest indflydelse på det Amerikanske samfund idag. Overvej hvordan I ser det og på hvilken måde det har haft indflydelse.
The Changing Face of the American Family.docx
Vi starter timen med opsamling af analysen af artiklen fra sidste time - så I skal have lavet den færdig.
Jeg har SRP vejledning i ca. første halvdel af timen, så I starter timen med at snakke om 2 afsnit af "the history of sitcoms". (ligger på DR for de af jer der ikke var der)
sitcom pitches (humour).docx
LÆS: The philosophy of humour.docx
I TIMEN: I ser "history of sitcoms e7" (virkelighedsflugt). DRTV - Gode grin - Historien om den amerikanske sitcom: Virkelighedsflugt
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
The Hate U Give (Roman læsning)
Der startes op på romanen "The Hate U Give" som skal læses færdig over sommerferien.
Romanen bruges til at øve skriftlighed og evt. mundtlighed - i form af både en skriftlig og en mundtlig aflevering. 3g starter op med en KORT skriftlighedsforløb.
(ca. 3%)
Indhold
Kernestof:
Husk bogen!
Husk bogen! - I arbejder selv, da jeg skal til afslutning med 3g/2hf. (I bestemmer selv hvor I læser, bare skriv på elevfeedback hvor meget I har læst ;))
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
online materiale til brug ved eksamen
Eleverne har i undervisningen brugt følgende online materiale/ibøger, og må derfor også bruge disse til eksamen.
Engram
ordbogen.com
https://dictionary.cambridge.org/
https://www.thesaurus.com
https://skriftligeksameniengelskstxoghf.systime.dk/
www.minlæring.dk
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Macbeth vs Game of Thrones (EKSAMENS EMNE)
MACBETH
Hovedværk: Macbeth (act. 1 og 4).
fokus er på: magt, kvindens rolle, karakterenes udvikling.
Elevpræsentationer i matrixgrupper om Shakespeare, hans tid og måde at skrive på.
Der er blevet brugt "No fear shakespeare" i undervisningen.
Eleverne har desuden arbejdet med sonnets nr. 29 +130, samt skrevet deres egne sonnets
film: "Macbeth" med Judi Dench og Ian McKellen. Midget entertainment 2006.
GAME OF THRONES
Vi arbejder med serien "Game of Thrones" som en moderne "version" af "Macbeth". Lighederne ses primært i tematikker.
Der laves sammenligninger af de to med fokus på : magt, kvinders rolle, udvikling af karaktererne.
Derudover er der fokus på filmtekniske virkemidler og film som medie. (ideen om transmedier kommer ind).
Vi ser udvalgte afsnit og titelsekvenser. (afsnit 1, 2, 5, 6, 9, 10)
forløbet afsluttes med at eleverne laver en podcast.
(ca. 15%)
Indhold
Kernestof:
husk "the Hate U Give" bogen!
The Hate U Give Essay.docx
Podcast opgaven.docx
PÅ TIMEN: I skal lave en podcast om "The Hate U Give" - se dokumentet for mere info. Jeg kunne desværre ikke få 10 lokaler, så I er 2 grupper om et lokale, så I må deles/skiftes til at være derinde.
LÆS de sider som du skal stå for (står i næste dokument) intro.pdf
matrix intro shakespeare 3c 2024.docx
læs: overview shakespeare.pdf
kig spørgsmålene igennem inden timen - da det er spørgsmål til filmen. I skal arbejde med dem EFTER vi har set filmen. Men det er rart lige at vide på forhånd hvad det er I skal lægge mærke til.Summary of Macbeth (film).docx
I TIMEN: svar på spørgsmålene om filmen - hjælp hinanden, det er vigtigt at ALLE er med på handlingen i Macbeth.
questions for Macbeth.docx
Alle skal have svaret på resume spørgsmålene til "Macbeth"
HUSK Macbeth bogen
Ingen lektier, men HUSK Macbeth bogen, I læser/acter videre på Act 1. (I de samme grupper som sidst, så I skal huske dem)
creative work act 1.docx
PÅ SKOLEN: lav de kreative opgaver i vedhæftede dokument, i de grupper I arbejdede i sidst. Billederne afleveres på lectio under "gruppeaflevering virtuelt Macbeth". husk at lave det som en gruppe.
Husk Macbeth bogen
Macbeth Vocab.docx
Working with the sonnets 3c.docx
Shakespearean Sonnets.docx
læs:
Shakespearian Sonnets introduction.docx
How To Write A Sonnet
Watch the first episode s1e1. (60min)Questions:Who, when, where, whatWhat premonitions does the episode make?What do we expect there to happen?Who are the heroes?Characterisation:Chose one character and make a characterization, include what this char
Read the summaries of episodes 3 and 4. (wait with the rest!)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Victorian literature and horror (EKSAMENS EMNE)
Victorian literature som løber over i horror literature.
Der laves elevpræsentationer som indledning til emnet, med forkus på et element i perioden samt en forfatter, som vi senere kommer til at arbejde med.
Der læses 3 hovedforfattere indenfor Viktoriansk litteratur.
Oscar Wilde: The Importance of being Earnest (play)
Emily Brönte: Wurthering Heights (uddrag af Roman)
Charles Dickens: Hard Times (novelle)
Film: "Oliver Twist" (1997)
Som overgang til Horror læses:
Edgar Allan Poe: Tell-tale heart.
derefter fortsætter vi i horror genren:
Bram Stoker: The Squaw
Stephen King: the Boogeyman
der er også læst introduction fra "a taste of horror".
afslutningsvis ser vi "Frankenstein" (1994 versionen)
ca. 15%
Indhold
Kernestof:
opstart elevark 3c 2024.docx
Hvis du ikke var til timen: orienter dig i de 3 dokumenter i lectio (victorian lit and horror), som er start materiale til jeres oplæg. Du kan se i vedhæftede elevark, hvilken gruppe du er med i, og hvad du skal have fokus på, når du orienterer dig.
Fremlægge - alle skal kunne alt.
læs: "Hard Times" (der er 2 små tekster i pdf'en og begge læses, som ligger i dokumenter - victorian lit - texts)
Undervisningsministeriets trivselsværktøj
Vi samler op på "Hard Times" så I skal være klar til klasse opsamling.
kom 5 min før timens start, sørg for at have tisset af og hentet vand osv. så vi kan gå igang præcis til time start og gerne lidt før. Filmen tager 1time og 31min, så vi kan lige nå at se den færdig inden weekenden.
orienter jer i fokuspunkterne inden timens start: Focus in Oliver twist.docx
læs første uddrag af "wurthering Heights" (the story + I am Heathcliff"
læs andet uddrag af "wuthering heights" (Her presence was with me)
opsamling på "I am Heathcliff" (comprehension, analysis 1a,b,e and 3a, b, c)
læs: "Being Earnest" pdf'en (ligger i dokumenter, victorian lit... , texts)
Vi samler op på "the importance of being Earnest". Alle har lavet analysis 1-4 + title + themes, message, intention.
læs: "introduction Horror" (ligger i mappen)
QUESTIONS introduction to horror.docx
husk høretelefoner
Dice game tell tale heart.docx
læs: "Tell-Tale Heart" (ligger i dokumenter - vic lit/horror - texts)
I må gerne lytte til denne læsning at teksten, samtidig med at I følger med i teksten.
Questions to the squaw.docx
læs: "The Squaw" (dokumenter - viclit horror - texts)
the squaw.mp4 teksten som lydfil.
læs: "the Boogeyman" (ligger i dokumenter, som de andre tekster)
the boogeyman.m4a Igen må I gerne høre lydfilen.
frankenstein 1994 movie.docx
Omfang
Estimeret: 27,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Prison USA (EKSAMENS EMNE)
Emnet inderholder:
Vi startede forløbet ud med at læse og arbejde med "Rita Hayworth and the Shawshank Redemption" af Stephen King. Derefter sammenlignede vi bog og film
emnets hovedformål var at træne at snakke engelsk og diskutere relevante ting indenfor emnet og de tekster eller dokumentarfilm vi har arbejdet med.
der har indgået elevpræsentationer.
emner der er blevet diskuteret:
prison generelt
gangs in prison
kids in prison
3 strike rule
kids being sentenced as adults
og meget mere.
film i forløbet:
Shawshank redemption
Gridiron gang
(De dokumentarer vi har set, ligger i vores teams mappe)
"Børn bag tremmer"
"Hard time s2 e 5 - prison gangs"
"kid's for cash" (vi så de første 10 min)
"young kids, hard time"
"Biggest prison history"
http://topdocumentaryfilms.com/biggest-prison-system-history/
ca. 15%
Indhold
Kernestof:
Spørgsmål der skal arbejdes med ifm. læsning af roman. (pagenumber spørgsmålene skal bruges i timerne, the things to consider spørgsmål er så I har læse fokus og kan highlighte i romanen)
I skal have læst til side 64 til idag.
VIRTUELT: I timen: Start med at svare på det spørgeskema der ligger i lectio, fra elevrådet. I arbejder med spørgsmålene til side 64-94.
læs til side 94.
I går bare igang med at læse - jeg har SRP vejledning i starten af timen.
læs til side 122
læs bogen færdig til timen idag
Vi laver en skriveøvelse om bogen idag. Så husk at få skrive redskaber med og bogen.
Orienter dig i fokuspunkterne til filmen inden timen: Shawshank Redemption movie.docx
lektie: svar på de sidste spørgsmål til bogen inden timen.
se filmen færdig, den kan findes på viaplay, Max og filmstriben. Vi er nået til 1.13.22 ca (lige efter at Red har pustet i sin mundharmonica)
læs: How Prisons Work.docx
Questions for “ The Economist explains - Why prisoners join gangs”
læs: The Economist explains.docx
husk blyant osv, vi laver en skriveøvelse om den dokumentar vi skal se i timen.
Brug min. 20 på at lave research om den bande du er sat på. Gangs in prison elev oplæg 3c 2025.docx
Vi mødes i lokale 114.
I skal i denne time filme jeres fremlæggelser. Det er VIGTIGT at I taler frit og IKKE læser op. Denne video vil komme med i bedømmelse ift. årskarakterer.
ny-stx202-ENG/A-18082020
Vi laver en 1. delprøve i timen, så husk høretelefoner.
Følgende grupper skal til i dag have lagt deres videopræsentationer ind i teams i filer i mappen til jeres prison fremlæggelser:
læs: "2 million kids.." + "status offenses" (ligger i prison mappen - texts)
læs: "camp Kilpatrick article" (ligger i mappen prison - texts)
grammatik august 2020 - rettet.docx
In class: Watch the documentary. Write/discuss pros and cons of sending troubled kids/youth to bootcamps. What might be the consequences of doing so. (aflever i elevfeedback before 8p.m)
Working with gridiron gang.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/222/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52567388660", "T": "/lectio/222/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52567388660", "H": "/lectio/222/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52567388660" }