Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Holstebro Gymnasium og HF
|
Fag og niveau
|
Matematik B
|
Lærer(e)
|
Peter Sand
|
Hold
|
2023 Ma/x (1x Ma, 2x Ma)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Procent- og rentesregning
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 109-129
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Trigonometri
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 36-47 (NB: der er kun gennemgået det alternative bevis for Pythagoras).
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Eksponentiel sammenhæng og potenssammenhæng
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 21-30.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Tal og grundlæggende regneteknik
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 50-81.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Løsning af ligninger - også 2. gradsligninger
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 88-103 (minus beviset for sætning 4.2). .
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Mere om lineær, eksponentiel, potens sammenhæng
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 135-170.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Statistik
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 189-200 (NB: trappediagram er ikke gennemgået) + 201-206 + 212-213.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Sandsynlighedsregning
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 219-230.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Vektorer + trigonometri
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 231-245 + 249-258 + 267 midt-271.
Clausen m.fl. :"Gyldendals Gymnasiematematik Grundbog B1, 2. udgave", side 20-21 og 23-24.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Vektorer (fortsat)
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 254-271.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Funktioner
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik AB1+C" (Hax, 2017), side 278-317
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Linjer og cirkler
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik B2" (Hax, 2018), side 19-39.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Polynomier
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik B2" (Hax, 2018), side 46-47, 50-61, 64-71.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
De trigonometriske funktioner sinus og cosinus
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik B2" (Hax, 2018), side 80-84.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
15
|
Differentialregning
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik B2" (Hax, 2018), side 105-135, 138-151 (det er ikke alle beviser, som er blevet gennemgået).
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
16
|
Logaritmer
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik B2" (Hax, 2018), side 86-94.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
17
|
Sandsynlighed og statistik
Nielsen og Fogh: "Vejen til Matematik B2" (Hax, 2018), side 162-215 (ved hypotesetest blev kun gennemgået dobbeltsidet test).
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
21 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
18
|
Opsamling, repetition mm.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/222/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62517849398",
"T": "/lectio/222/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62517849398",
"H": "/lectio/222/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62517849398"
}