Holdet grf/6 en (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution Holstebro Gymnasium og HF
Fag og niveau Engelsk C
Lærer(e) Karoline Lassen
Hold 2025 en/grf/6 (grf/6 en)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Who Am I? (grundforløb i engelsk)

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Who Am I? (grundforløb i engelsk)

Forløbsbeskrivelse
Forløbet tager udgangspunkt i temaet identitet, med særligt fokus på, hvad der former et menneskes identitet – primært i ungdomsårene. De udvalgte tekster belyser temaet fra forskellige perspektiver og fungerer som afsæt for refleksion og diskussion.

Der arbejdes målrettet med mundtlighed gennem hele forløbet, med fokus på at styrke elevernes tryghed og fortrolighed med at udtrykke sig på engelsk. Derfor indledes hvert modul med en kort mundtlig øvelse, der har til formål at skabe en tryg ramme for samtale og sproglig udvikling.

I forløbet introduceres eleverne for forskellige analyseformer: novelleanalyse, digtanalyse, analyse af kortfilm, artikelanalyse samt podcastanalyse.

På det grammatiske område introduceres følgende emner:
- kongruens
- tællelige og utællelige substantiver
- verbets tider, ejefald, ordstilling
- flertalsdannelse samt ordklasser.

Kernestof
“Will’s Story” Julia Green.
Philip Larkin: “This Be The Verse”
Adrian Mitchell: “This Be the Worst”
Dtonio LeBrian: “Junior”/ Monika Wilczynska: “Who I Am”
Ashley Westerman: “I Found My Birth Mother. It Didn't Rock My Life — And That's OK”
Episode af Adult-ISH eller Teenager Therapy

Omfang
Cirka 15 sider
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Assignment 1 - Blog post 07-09-2025
Assignment 2 - Podcast 23-10-2025
Omfang Estimeret: 13,00 moduler
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer