Holdet 2022 DA/d - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Rysensteen Gymnasium
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e) Lotte Bolander
Hold 2022 DA/d (1d DA, 2d DA, 3d DA)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forløb#1 Introforløb
Titel 2 Forløb#2 Slægt og ære i vikingetid og middelalder
Titel 3 Forløb#3 DHO: Oplysningstiden
Titel 4 Forløb#4 Nyheder
Titel 5 Forløb#5 Romantikken i Danmark og Norden
Titel 6 Forløb#6 Dokumentarfilm (GCP)
Titel 7 Forløb#7 Essaygenren
Titel 8 Forløb#8 Det forbudte - Det moderne gennembrud
Titel 9 Forløb#9 Selvfremstilling i det senmoderne samfund
Titel 10 Forløb#11 Unges trivsel i Øst og Vest GCP
Titel 11 Forløb#12 fortællende journalistik
Titel 12 Forløb#13 Eksistentialisme og modernisme
Titel 13 Forløb#14 Fortællinger om fattigdom
Titel 14 Forløb#15 Repetition
Titel 15 Forløb#15 Tilladte hjælpemidler til eksamen

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forløb#1 Introforløb

Eleverne introduceres til grundlæggende danskfaglige genrer, metoder og begreber
Kortfilm - genre, analysebegreber, tema m.v.
Retorik - pentagram og argumentationsanalyse
Litterære genrer - her fokus på epik, komposition, fremstillingsformer, tema og motiv og perspektivering
Eleverne introduceres ligeledes til PEEL-modellen.

Tekster i forløbet:
Raymond Carver: "Min" (1,5 sider)
Naja Marie Aidt: "Bulbjerg" (10 sider)
Tale af Mathias Uglebjerg Vinholt (2 s.)

Teori i forløbet:
Teori: Håndbog til dansk (ibog Systime):
kap 5: Retorik og argumentation (5 sider)
kap. 3: Litteratur (5 sider)




Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Personkarakteristik af Amanda i kortfilmen Mor 31-10-2022
Omskriv tale til læserbrev - delvist omlagt 12-12-2022
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Forløb#2 Slægt og ære i vikingetid og middelalder


Med fokus på temaet: Slægt og ære, arbejder vi med en række tekster af forskellig genre og fra forskellige perioder. Vi laver litterær analyse og fortolkning samt medieanalyse af tv-serier (Vikings). Som intro til forløbet besøger vi Nationalmuseets vikingeudstilling: "Togtet".
Arbejdsformer: Gruppearbejde med fremlæggelser, omlagt skriftlighed, kreative skriveøvelser, projektarbejde (udarbejdelse af padlet), pararbejde om arbejdsspørgsmål og klassegennemgang.

Tekster i forløbet:
"Ravnkel Frøjsgodes saga" (15 s.) (VÆRK)
Germand Gladensvend (folkevise) (2 s.)
Ebbe Skammelsen (folkevise) (2. s.)
"Vikings" (tv-serie fra BBC, 1. afsnit 1. sæson) (2 s.)

Teori og supplerende stof:
Dokumentar om sagagenren fra BBC: https://www.youtube.com/watch?v=taVsvYWp1UU
"Litteraturens veje" kap. 1 og 2

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Forløb#3 DHO: Oplysningstiden

Klassen introduceres til oplysningstiden som litterær, filosofisk og historisk periode. Vi læser Ludvig Holbergs: "Erasmus Montanus" som det primære litterære værk. Eleverne producerer podcasts om Ludvig Holbergs liv og værk. Dernæst beskæftiger vi os med fremstillingen af Johan Struensee i kunsten, idet vi ser filmen En Kongelig Affære, læser et uddrag af "Livlægens besøg" samt Karoline Stjernfeldts grafiske roman: "I morgen bliver det bedre". Til sidst beskæftiger vi os med rejsemotivet i tidens litteratur og læser et uddrag af "Robinson Crusoe". På baggrund af den omfattende introduktion skrives DHO om udvalgte tematiske perspektiver i perioden.

Tekster i forløbet:
Citater af oplysningsfilosofferne Rousseau, Voltaire, Hobbes og Locke 2 s.
Ludvig Holberg: ”Erasmus Montanus” (VÆRK - drama) 56 s.
Nicolaj Arcel: ”En kongelig affære” (VÆRK – spillefilm) 5 s.
Per Olov Enquist: (uddrag af) ”Livlægens besøg” 25 s.
Daniel Defoe: (uddrag af) ”Robinson Crusoe” 5 s.
Karoline Stjernfeldt: "I morgen bliver det bedre" (grafisk roman) 10 s.

Teori og supplerende materiale:
”Litteraturens veje”: ”Rejsemotivet – det 18. århundredes spejl” 4 s.
Rundt om Holberg: Komedierne (https://rundtomholberg.dk/temaer/komedierne/#historie_og_karakter) 5 s.
Rune Lykkeberg: "Alle fortællingers hovedperson" (artikel om Robinson Crusoe) 1 s.
Carsten Andersen: "Livlægen i horehuset" (Interview med Per Olov Enquist)
Jens Holmgaard: "Sandheden om Struensee?" (artikel om "Livlægens besøg")


Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Forløb#4 Nyheder

I dette nyhedsforløb arbejder vi primært med avisjournalistik. Vi har bl.a. fokus på, hvad der kendetegner en nyhed (nyhedskriterierne), og hvad der karakteriserer sprog og komposition i en nyhedsartikel (nyhedstrekanten m.m.). Vi har undersøgt de forskellige landsdækkende avisers webudgaver og undersøgt artikeltyper, stofområder, vinkling, vægtning af nyhedskriterier, layout, målgrupper mm. Eleverne skal som en del af forløbet selv skrive en nyhedsartikel og skal i denne forbindelse anvende relevant layout, komposition, journalistisk sprog og kildetyper. Til sidst i forløbet zoomer vi ind på opinionsgenren og læser og analyserer kronikker.

Tekster i forløbet:
Ditte Lindblad: "To danskere blev såret i eksplosion i Beirut" (artikel fra Politiken) (1 s.)
Ditte Lindblad: “Danske Melissa overlevede kæmpeeksplosionen i Beirut: Jeg tænkte bare: Gør det ondt at dø?"  (1 s.)
Jan Sonnergaard: "Kronik: Alkoholen kan være en fantastisk øjenåbner" (1 s.)
Diverse dagblades webudgaver 27/4 2023 (2 s.)

Teori og supplerende materiale:
Håndbog til dansk kap. 5.1 om nyhedsjournalistik
Håndbog til dansk kap 8: Retorisk analyse af opinionsjournalistik
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Forløb#5 Romantikken i Danmark og Norden

Romantik og romantisme
Forløbet har et litteraturhistorisk fokus.Vi starter med at gå i Oehlenschlägers fodspor i Søndermarken og arbejder os op igennem de forskellige underperioder og ismer i 1800-tallets litteratur og billedkunst.

Tekster i forløbet:
Adam Oehlenschläger: ”Guldhornene” 2 s.
Schack von Staffeldt: ”Indvielsen” 1 s.
H.C. Andersen: ”Nattergalen” 7 s.
Steen Steensen Blicher: ”Sildig opvågnen" 20 s.
NFS Grundtvig: "Oplysning" 2 s.
Selvvalgte malerier fra guldaldersamlingen på Statens Museum for Kunst 5 s.

Supplerende materiale og teori:
Litteraturens veje kap. 7: ”Romantismen” og kap. 6: ”Poetisk realisme og Biedermeier”
Håndbog til dansk kap. 9: Billedanalyse
Third ear podcast: ”Guldhornene”
Lydfiler om ”romantiske spots” i Søndermarken og Frederiksberg Have
Statens museum for kunst: Guldaldersamlingen. Rundt på egen hånd og analyse af selvvalgte malerier.
”1800-tallet på vrangen” 1:9 dr.undervisning
Den store danske encyklopædis tekster om guldaldermalerne:
https://denstoredanske.lex.dk/Christen_K%C3%B8bke
https://denstoredanske.lex.dk/C.W._Eckersberg
https://denstoredanske.lex.dk/J.Th._Lundbye


Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Analyserende artikel - Indvielsen 22-09-2023
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Forløb#6 Dokumentarfilm (GCP)

I dette forløb undersøger vi, hvordan virkeligheden formidles i dokumentarfilm. De faglige mål med forløbet er at kunne analysere filmiske virkemidler og fakta- og fiktionskoder i dokumentarfilm. Vi vil få et overblik over de forskellige dokumentarfilmstyper samt gå mere i dybden med enkelte dokumentarfilm, som vi analyserer i dybden. Vi vil anvende retorik og argumentation i en diskussion af etiske problemstillinger omkring dokumentarfilm. Forløbet vil ligeledes indeholde en innovationsdel, hvor eleverne selv producerer dokumentarfilm. Forløbet vil indeholde studieretningstoning, idet vi ser og analyserer dokumentarfilmen: "Left over women" om kinesiske singlekvinder. I forbindelse med analysen af dokumentarfilmen: "Skål" får vi besøg af instruktøren samt hovedpersonen, den færøske digter Dania O. Tausen.

Analyseobjekter:
"Q's barbershop" (2019) af Emil Langballe (VÆRK - dokumentarfilm) 4 s.
"Skål" (2021) af Cecilie Debell og Maria Guldbrandsø Tórgarð  4 s.
"Leftover women" (2019) af Shosh Shlam og Hilla Medalia 2 s.
Uddrag af dokumentarfilm:
"På røven i Nakskov" 1.s.
Klip fra diverse dokumentarfilmstyper 2 s.

Teori og supplerende materiale:
Håndbog til dansk kap. 5.2 og 5.3 (ibog) 2 s.
"TV2: Vi latterliggør ikke Nakskov" Berlingske 6. maj 2015: 1 s.
"Fri mig for TV2's speltbollejournalistik" Berlingske 1. maj 2015 1. s.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Forløb#7 Essaygenren

I dette mini-essayforløb skal arbejde med at definere og analysere essaygenren samt selv skrive dialogisk, abstrakt og konkret igennem en række kreative skriveøvelser.
Forløbet udmunder i, at vi skriver vores første reflekterende artikel.

Materiale i forløbet:
"Om essaygenren" fra "Med tiden" (ibog fra Gyldendal) (5 s.)
"Skriv dig frem - også til eksamen" Kap. 3 afsnit 9 (Dansklærerforeningens forlag) (3. s)
"Tanker ved en tyvestyks" essay af Dan Turéll (3 s.)
"Det smukke ved Danmark er" essay af Klaus Rifbjerg (3 s.)
Torben Bramming: "Sprog skaber identitet" (1 s.)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Forløb#8 Det forbudte - Det moderne gennembrud

Dette korte forløb om det moderne gennembrud fungerer som optakt til årets skrivecup med emnet: Forbudt. Vi vil derfor i dette forløb have fokus på Det moderne gennembruds behandling af tabubelagte emner samt tekster, der faktisk blev forbudte i samtiden. De faglige mål i forløbet er at opnå viden om den litteraturhistoriske periode Det moderne gennembrud, at analysere tekster fra perioden med fokus på fremstillingen af det forbudte, samt remediering af en litteraturhistorisk tekst.

Tekster i forløbet:
J.P. Jacobsen: "Fru Marie Grubbe" (uddrag) 5 s.
Herman Bang: "Håbløse slægter" (uddrag) 5 s.
Charles Baudelaire: "Vampyrens forvandlinger" 2 s.

Teori og supplerende materiale:
TV-dokumentar: "1800-tallet på vrangen" (DR)
Håndbog til dansk litteraturhistiorie (ibog, Systime): kap. 7: "Det moderne gennembrud"
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Reflekterende artikel: Sprog og identitet 18-02-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Forløb#9 Selvfremstilling i det senmoderne samfund

I dette forløb arbejder vi med iscenesættelse af jeget i det senmoderne samfund i medier og i litteraturen. Vi arbejder med reality-tv, sociale medier og autofiktion. Som teori i forløbet arbejder vi med Erving Goffmans/Meyrowitz teori om frontstage, backstage og middle region, lige som vi arbejder med teorien om dobbeltkontrakten i litteraturen.
Som en del af forløbet læses et selvvalgt autofiktionsværk til efter sommerferien.

Analyseobjekter:
Glenn Bech: "Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet" (uddrag) 2 s.
Karl Ove Knausgaard: "Min kamp 2" (uddrag - NORSK) 5 s.
"Prinsesser fra blokken" (tv-dokumentar DR) 1 s.
Selvvalgt afsnit af reality-tv 1 s.
Caspar Eric: 7/11 (uddrag) 2 s.
Lawand Hiwa Namo: "Giga-influencer siger i 'Deadline' noget af det fattigste, et privilegeret menneske har sagt i år" (artikel om Cecilie Hougaard/Cillemouse) 1 s.
Diverse profiler og posts fra Instagram 5 s.
VÆRK: selvvalgt autofiktionsværk (digtsamling)

Teori og supplerende materiale:
Jan Aasbjerg og Johanne Katrine Larsen: Dig og digital dannelse  10 s.
Håndbog til dansk kap 5.3: ”Reality-tv”: https://hbdansk.systime.dk/?id=p226 2. s
Claus Christensen og Peter Jensen: Livsværk (”Introduktion” om autofiktion) 19 s.


Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Forløb#11 Unges trivsel i Øst og Vest GCP

I dette forløb, der leder op til vores GCP-rejse til Kina, vil vi have fokus på unges trivsel i hhv. Danmark og Kina.
Vi vil undersøge diskursen omkring unges trivsel herhjemme gennem diskurs- og argumentationsanalyse af forskellige tekster (tale, podcast, debatindlæg). Vi vil ligeledes øve os i selv at diskutere og debattere emnet mundtligt og skriftligt i den debatterende artikel.
Vi sammenligner vilkårene for danske unge med de unge kineseres, bl.a. gennem analyse af dokumentarserien: "9.z mod Kina"

Tekster i forløbet:
Podcast: Genstart "De unge menneskers lidelser" (https://www.dr.dk/lyd/special-radio/genstart/genstart-2022/genstart-de-unge-menneskers-lidelser-11802200060) 1 ns
Jacob Marks tale fra 2018 til folketinget om unge: https://www.facebook.com/stemjacobmark/videos/de-unge-skal-have-mere-ro-p%C3%A5/10155919487633411/?locale=da_DK 1 ns
Dokumentar: "9.z mod Kina" (DR1, 2013) 4 ns

Teori og metode:
Håndbog til dansk kap. 4.11: Diskursanalyse 2 ns.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 11 Forløb#12 fortællende journalistik

I forløbet bygger vi oven på vores nyhedsforløb fra 1.g. I år har vi fokus på den fortællende journalistiks historie fra Herman Bang til nutiden.

Primære tekster:
Herman Bang: "Branden" (uddrag) 3 s.
Johs. V. Jensen: "Reportage fra Verdensudstillingen i Paris" + vejrmelding 3 s.
Tom Kristensen: "Kinesisk høflighed" (rejsereportage) 5 s.
Matthias Dressler-Bredsdorff: "Tårnet er væltet. Dragefødderne er smeltet. Der kom et brag fra himlen.” (artikel fra Information) 2 s.
Poul Høi: "Og hele månen blev som blod" (artikel fra Berlingske) 2 s.
Hunter S. Thompson: "Fear and loathing in Las Vegas" (uddrag) 1 s.

Teori og supplerende materiale:
Håndbog til dansk kap. 5.1 om nyhedsjournalistik
Mikkel Hvid: "Fiktion, fakta og fortælling"
Marcus Rubin: "Nye tider, nye fortællemåder"
Dybris, Grundtvig og Petersen: Journalistik i dansk – Breaking news.
Systime. 2004. p. 46, 136-137
"Herman Bang" fra Systime Litteraturhistorie

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Debatterende artikel unges trivsel 05-10-2024
Løvfald 22-10-2024
Genaflevering debatterende 22-10-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Forløb#13 Eksistentialisme og modernisme

I forløbet arbejder vi med eksistentialismen og eksistentialistiske temaer i litteraturen fra Kierkegaard til nutiden. I forløbet berører vi blandt andet Kierkegaards stadielære, Sartres begreber om ond tro og engageret litteratur, Camus' opfattelse af det absurde livsvilkår. Vi har desuden fokus på forskellige faser af modernismen med eksistentialistiske træk.

Tekster i forløbet:
Kierkegaard: af Forførerens dagbog: 5 s.
Jean-Paul Sartre: af "Eksistentialisme er humanisme" 5 s.
Albert Camus: "Den fremmede" (VÆRK - roman) 150 s.
Simone de Beauvoir: "De andres blod) (uddrag) 20 s.
Martin A. Hansen: "Roden" 3 s.
Karen Blixen: "Ringen” 10 s.
Klaus Rifbjerg: "I badeværelset" 1 s. + "Nultime" (1. s.)
Peter Seeberg: "Patienten" 3,1 s.

Supplerende stof og teori
Små film om Søren Kierkegaard fra https://eksistentialismeidansk.systime.dk/?id=134
Liselotte Henriksen: "Eksistentialisme i dansk" (ibog Systime): "Jean-Paul Sartre: Eksistentialisme er valg og handling" 11 s., "Camus" 9 s., "Søren Kierkegaard" 8 s.
"Den franske eksistentialisme": "Camus - liv og værk" 12 s.  
Litteraturens veje:
"Hereticamodernisme" 3 s.
"Konfrontationsmodernisme" 17 s.
Forordet til Simone de Beauvoirs ”Det andet køn”: https://www.gyldendal.dk/artikler/simone-de-beauvoir-det-andet-koen-forord 3 s.
Artikel om Casper Christensen: https://www.dr.dk/nyheder/kultur/casper-christensen-siger-farvel-til-vanvids-rockstar-coke-liv#!/ 2 s.

Diverse videoer om de eksistentialistiske forfattere:
Sartre: https://www.youtube.com/watch?time_continue=96&v=3bQsZxDQgzU&feature=emb_logo
Camus (Sisyfosmyten):
https://www.youtube.com/watch?v=vPtzpjC7TF4&feature=emb_imp_woyt
Simone de Beauvoir:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=195&v=Dgc0-Cn4AAs&feature=emb_logo

Filmatiseringen af "Sorg-agre" (https://www.dr.dk/bonanza/serie/474/tv-t---80erne/65110/sorg-agre) 1. s
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Genaflevering og selvrefleksion Løvfald 11-11-2024
Blandet sæt eksistentialisme 16-12-2024
Genaflevering eksistentialisme-opgave 20-01-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 22 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13 Forløb#14 Fortællinger om fattigdom

I dette forløb arbejder vi med fattigdom og klasseforskelle so

Kernetekster:
Édouard Louis: Færdig med Eddy Bellegueulle (uddrag), 2015 (5 s.)
Glenn Bech: Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet. Manifest (uddrag), 2022 (10 s.)
Henrik Pontoppidan: Ane-Mette (KANON) (5 s.)
Olivia Levison: "Indespærret" (20 s.)
Martin Andersen Nexø: "Lønningsdag" (KANON) (2 s.)
Tove Ditlevsen: "Barndommens gade" (VÆRK) (200 s.)
Asta Olivia Nordenhof: "Djævlebogen" (uddrag), 2023 (3 s.)
Asta Olivia Nordenhof: "Jeg vil tale om arbejde" (Fra det nemme og det ensomme, 2013) (2 s.)

Film og TV:
"Tove i stykker", instr. Sami Saif 2020

Supplerende:
Jeppe Grandahl: Arbejderklasselitteraturen er tilbage igen, og den er blevet endnu mere personlig, SEIN 20. feb. 2023:https://seinmag.dk/arbejderklasse-litteraturen-er-tilbage-igen-og-den-er-blevet-endnu-mere-personlig/

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Genaflevering terminsprøve 28-02-2025
Blandet sæt 14-04-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15 Forløb#15 Tilladte hjælpemidler til eksamen

Tilladte hjælpemidler til skriftlig eksamen forberedelsestid til mundtlig eksamen:

Følgende ibøger og websites er anvendt i undervisningen og må tilgås online:
Håndbog til dansk (Systime): https://hbdansk.systime.dk/
Håndbog til dansk - Litteraturhistorie (Systime): https://hbdansklitteraturhistorie.systime.dk/
Min læring: Danskgram: https://app.minlaering.dk/bog/3
Min læring: God stil: https://app.minlaering.dk/bog/45
Ordbogen.com: https://www.ordbogen.com/da/
Ordnet.dk: https://ordnet.dk/ (NB: her findes en ordbog over gammelt dansk 1700-1950)

Du må bruge alt materiale fra drevet (noter, tekster mm.), men det skal være downloadet til din computer. DU MÅ IKKE GÅ PÅ DREVET ONLINE TIL EKSAMEN.

Hvad må jeg IKKE bruge:
Websteder som gymdansk.dk, denstoredanske.dk, forfatterweb.dk, litteratursiden.dk og sproget.dk må IKKE tilgås til eksamen, men det er tilladt for eleverne på forhånd at hente og gemme sider, som de ønsker at bruge til prøven.
Skriveprogrammer som AppWriter, TxtAnalyser o.l. må hverken anvendes i online
eller offline tilstand.

DU MÅ IKKE BRUGE STUDIENET. Heller ikke i downloadet form. : "Det er ikke tilladt for eksaminanden at tilgå Studienet.dk, herunder offline-udgaven ”Exam Mode”, under de skriftlige prøver eller under de mundtlige prøvers forberedelsestid. Forbuddet gælder også andre lignende portaler med eksempler på besvarelser af eksamenssæt, med mindre disse er indgået i en undervisningssammenhæng og fremgår af prøvefagets undervisningsbeskrivelse."

DU MÅ IKKE BRUGE AI.

Du må IKKE kommunikere med omverdenen under eksamen.

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer