Holdet 2022 id/c - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Rysensteen Gymnasium
Fag og niveau Idræt C
Lærer(e) Ditte Louise Ingvartsen
Hold 2022 id/c (1c id, 2c id, 3c id)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Boldbasis
Titel 2 Musik og Bevægelse
Titel 3 Træning og sundhed
Titel 4 Springgymnastik (EKSAMEN)
Titel 5 Svømning
Titel 6 Jive EKSAMEN
Titel 7 Basket EKSAMEN
Titel 8 Boksning (EKSAMEN)
Titel 9 Træningsprojekt
Titel 10 Badminton
Titel 11 Beachvolley (EKSAMEN)
Titel 12 Opvarmningsprogrammer (EKSAMEN)

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Boldbasis

Eleverne skal have et fælles fundament for tekniske og taktiske færdigheder i forskellige boldspil; diverse konkrete redskaber til at skabe en mere aktiv rolle i det færdige spil. Gennem spilhjulet skal eleverne få en bedre forståelse for de taktiske dimensioner i spilsituationer og hvordan man praktisk kan udnytte den teoretiske forståelse af spillets regler og rammer. Eleverne skal træne grundlæggende boldspilsmæssige færdigheder, rollefordeling og samspilsdimensionens betydning for spillets udvikling. Afslutningsvis skal eleverne på baggrund af et opstillet formål udvikle et spil grupper, som klassen skal prøve af og evaluere.

Faglige mål:
Boldkontrol primært i form af afleveringer/modtagninger
At kunne gøre sig spilbar og deri den nonverbale kommunikation
Evnen til at udnytte temposkift og retningsskift i spilsituationer.
Evnen til at udnytte banens størrelse i bredde/dybde perspektivet.
En taktisk forståelse for hvordan man griber henholdsvis undertals- og overtalssituationer.
Indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i det færdige spil

Kernestof:
Aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse, boldkontrol og fokuserer på samarbejde i et boldspil perspektiv. En blanding af boldbasis-øvelser og konkrete basketball-øvelser (løbemønstre & samspil).

Bedømmelseskriterier:
At kunne kaste og gribe →  i forhold til isoleret øvelse, funktionel og kompetitiv sammenhæng
At gøre sig spilbar →  i forhold til isoleret øvelse, funktionel og kompetitiv sammenhæng
At udføre temposkift og retningsskift →  i forhold til isoleret øvelse, funktionel og kompetitiv sammenhæng
At have en taktiske forståelse for ens egen rolle på banen, samt de andres.
At have en aktiv rolle i det færdige spil
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Musik og Bevægelse

I dette forløb skal eleverne lære at tælle takter og bevæge sig med kvalitet i takt til musik. Eleverne skal have kendskab til og kunne udføre bevægelsens grundkvaliteter (førende, svingende og markerede bevægelser) til musik samt have forståelse for sammenhæng mellem musik og bevægelse. Desuden er der lagt fokus på indlæring samt tillidsbyggende lege og øvelser for at få skabt et trygt læringsmiljø med mulighed for at udtrykke sig.

I forløbet er der særligt arbejdet med:
- rytmeforståelse, at tælle musik, at ramme 1-slaget, tælle til 4 og 8 samt at tælle ind.
- de førende, svingende og markerede bevægelser er introduceret og arbejdet med igennem forskellige koreografier, herunder: sving, jumpstyle, elementer af hiphop og moderne dans
- at lære en koreografi igennem en såkaldt "huskefortælling" således trinnene er nemmere at huske og dermed udvikle på.
- generelt er der i arbejdet med de forskellige koreografier arbejdet med motoriske indlæringsfaser og deres betydning for indlæring. Her har vi særligt snakke om at øve sig, grovkoordinere, finpudse og stabilisere.
- koreografiske principper som solo/kor og kanon er desuden benyttet

Faglige mål for forløbet:
- Eleverne skal kunne tælle musikkens takter
- Bevæge sig selvstændigt i takt til musikken og med bevægelseskvalitet
- Udvikle kropsbevidsthed inden for forskellige former for dans og bevægelse

I forløbet arbejdes med følgende kernestof:
- Aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse
- Aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik
- Relevante digitale redskaber
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Træning og sundhed

I dette forløb har eleverne arbejdet med styrke- og konditionstræning. Eleverne er blevet introduceret for forskellige former for træning herunder intervaltræning og cirkeltræning, hvor der i klassen er diskuteret forskellen på konditionstræning, muskelstyrke- samt muskeludholdenhedstræning. Desuden har vi arbejdet med elementer fra crossfit såsom: WOD, AMRAP, TABATA. Eleverne har bl.a. varmet op igennem styrketræningslege som en et led i et teambuildingselement for at ryste klassen sammen.

Teoretisk har eleverne gennemgået generel træningslære med fokus arbejdsfysiologi i forhold til konditionstræning og styrketræning. Ligesom at forløbet har kørt sidenløbende med et teoriforløb om sundhed.

Desuden har eleverne været i gennem yoyo-test hvor vi har snakket om puls og kondital.

Faglige mål:
Kunne redegøre for og udvælge øvelser der fremmer henholdsvis konditionstræning, muskelstyrketræning og muskeludholdenhedstræning.
Kunne udføre øvelser med korrekt teknik
arbejde med  almen fysisk form
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Springgymnastik (EKSAMEN)

I dette forløb skal eleverne møde og afprøve forskellige grundlæggende gymnastiske bevægelser: afsæt - flugt - landing, rotation, vende på hovedet, krumme/strække, balance, kip, kropsspænding, bære sig selv på armene.
Eleverne bliver vurderet på følgende færdigheder:
kolbøtter
håndstand
flyverulle
salto
hovedspring

Desuden har der været fokus på opvarmning både i form af lege, men også gymnastikkens mere rytmiske aspekter: sving, gang, hop og løb - i takt til musik.
Derudover arbejder vi generelt med modtagning, dog særligt i forbindelse med håndstand.

Teori:
Eleverne skal kort kunne gøre rede for den grundlæggense fysiologi i springgymnastik og derudover skal eleverne kunne redegøre for springgymnastikkens historie, herunder: den svenske og den tyske gymnastik samt DGI og DIF.

Faglige mål:
- beherske centrale gymnastiske færdigheder i forskellige typer spring
- beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for færdighedsområdet klassiske og nye idrætter
- opnå kropsbevidsthed, indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer

Kernestof:
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
- aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse
- aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik
- de for undervisningen relevante digitale redskaber

Omfang ca. 18 sider
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Svømning

I dette forløb arbejdes med forskellige aktiviteter med fokus på at fremme tryghed i vand, samt tekniske færdigheder i forskellige svømmestilarter med hovedfokus på crawlteknik.
Eleverne skal kunne beherske tekniske elementer i crawl herunder crawlben, korrekt vejrtrækning, streamline, rotation, armtag (isætning, trækkefase og fremføring).
Forløbet afsluttes med en crawl-test, hvor eleverne skal mestre crawl-bevægelsen med fokus på korrekt teknik og rytmisk vejrtrækning.

Eleverne skal yderligere koble teori og praksis med udgangspunkt i videoer om crawlteknik og forstå hvilken rolle biomekaniske betragtninger som tyngde/opdrift og fremdrift/modstand kan spille for bevægelse i vand.

Faglige mål:
- Eleverne skal gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i forbindelse hermed kunne redegøre for centrale begreber inden for svømning herunder crawlteknik.
- opnå kropsbevidsthed (i vand)
- kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger (biomekanik)
- beherske centrale færdigheder ift. svømning

Kernestof:
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
- aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse
- aktiviteter, der fokuserer på samarbejde (med fokus på peer-respons)

Omfang: ca. 15 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Jive EKSAMEN

Færdighedsområde: musik og bevægelse

I forløbet arbejdes der med stilarten jive. Der vil være fokus på at bevæge sig i takt til musikken og mestre grundtrin/variationer som indlæres efter følg-mig-princippet. Slutteligt skal eleverne i par kreere deres egen koreografi, hvor de skal vise, at de kan anvende og sammensætte grundtrin og variationer i et passende tempo. Desuden kan/skal de i deres koreografier finde og anvende andre variationer eller løft.
Gennem hele forløbet har vi fokus på bevægelseskvalitet og udtrykkene i denne stilart.

Kernestof og faglige mål:
- aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse
- aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik
- opnå kropsbevidsthed
- indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer
- kunne forstå den fysiske aktivitets og livsstilens betydning for sundheden
- kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
- basale natur- og sundhedsvidenskabelige samt humanistiske og samfundsvidenskabelige begreber om fysisk aktivitet, livsstil og idrætsvaner
- de for undervisningen relevante digitale redskaber

Teoretisk:
Eleverne skal kunne:
- Forklare om rytme, stil og fysiologi i jive
- Forklare om kredsløb og energisystemer og relatere til dans
- Forklare om sundhedsbegreber og livsstilssygdomme og relatere til dans

Liste over gennemgåede variationer:
Grundtrin
Åbne op (til begge sider)
Promenade
Promenade med spark ved siden af hinanden
Dame ud og hjem
Dame ud og hjem med grundtrin ved ude = Harmonika
Svingdør
omvendt rockstep
Stop and go
Sparke mellem ben (herren sparker først)
Rotation til siden
American Spin
Bytte hånd bagom ryggen
Kick Ball Change
evt. Løft

Omfang: ca. 10 sider plus genbrugt materiale fra tidligere forløb

Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Basket EKSAMEN

I dette forløb vil vi arbejde med følgende tekniske og taktiske færdigheder i basketball:

- standsninger (jump-stop og 1-2-standsning)
- boldkontrol og afleveringer
- skud og layup
- angrebsteknik og -taktik, herunder spilbarhed, triple-threat, cuts, give and go, screening, pick and roll

Teoretiske elementer:
- Forståelse for hvordan et hold kan fungere optimalt, herunder: roller på et hold, synergieffekt og social dovenskab
- Kunne forklare centrale fokuspunkter i de tekniske og taktiske elementer
- Kunne forklare kredsløbet og energisystemer og relatere til basketball
- Kunne forklare sundhedsbegreber og livsstilssygdomme

Følgende faglige mål og kernestof indgår:
̶ gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i forbindelse hermed kunne redegøre for centrale begreber inden
for træning og idrættens discipliner
̶ beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for de tre færdighedsområder: boldspil,
musik og bevægelse, klassiske og nye idrætter
̶ opnå kropsbevidsthed
̶ indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer
̶ kunne forstå den fysiske aktivitets og livsstilens betydning for sundheden
̶ kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger
̶ behandle problemstillinger i samspil med andre fag
̶ demonstrere viden og kundskaber i relation til fagets identitet og metoder
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
̶ aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse og boldbeherskelse
̶ aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik
̶ basale natur- og sundhedsvidenskabelige samt humanistiske og samfundsvidenskabelige begreber om fysisk aktivitet, livsstil
og idrætsvaner
̶ de for undervisningen relevante digitale redskaber
̶ de for undervisningen relevante videnskabelige metoder.

De tekniske elementer som eleverne skal mestre er; afleveringer, driblinger, pivotering, stående skud og lay-up
De taktiske elementer som eleverne skal mestre er; bevægelse på banen, overblik for spillet, cuts og evnen til at blive spilbar.

Samlet set skal man være i stand til at have aktiv rolle i det færdige spil, hvor man kan fremvise både tekniske og taktiske færdigheder i spilsituationen.

Derudover arbejder vi med teamdynamik herunder forståelse for roller på et hold samt social-psykologiske dynamikker på et hold.

Der er fokus på de mest simple regler, der har mest betydning for spillet: skridt, dobbeltdribling og opdækningsfejl.

Omfang: ca. 48 sider
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Boksning (EKSAMEN)

Færdighedsområde: klassiske og nye idrætter

I dette forløb vil vi fokusere på boksning både som fysisk træning og som teknisk disciplin. Uden at gennemføre egentlige kampe forsøger vi med pads og makkerarbejde at komme tættest muligt på den egentlige boksedisciplin. Desuden vil der igennem dialog forsøges at drage paralleller mellem boksning og samfundet udvikling. Inddragede teoretikere: Giddens, Ziehe, Bourdieu.

Vi arbejder med følgende tekniske elementer:
- udgangsposition og benarbejde
- forskellige typer af stød: jab, lige højre, hooks og uppercuts
- parader og undvigelser (slip og rul)
- slagkombinationer

og følgende fysiske elementer:
- slagudholdenhed
- eksplosivitet i stødene

Faglige mål:
- gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i forbindelse hermed kunne redegøre for centrale begreber inde for træning og idrættens discipliner
̶ beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for de tre færdighedsområder: boldspil,
musik og bevægelse, klassiske og nye idrætter
̶ opnå kropsbevidsthed

Kernestof:
- Aktiviteter der træner den fysiske kapacitet
- Aktiviteter der træner kropsbeherskelse
- Aktiviteter der fokuserer på samarbejde og etik
- De for undervisningen relevante digitale redskaber (video)
- Undervisning der præsenterer eleverne for mulighederne for fysisk aktivitet uden for skoleregi

Teoretisk:
- I skal kunne forklare hvorfor boksning og kampsport tiltrækker stadig flere medlemmer og inddrage sociologisk teori
- I skal kunne forklare tekniske fokuspunkter i jab, lige højre, hook og uppercut

Omfang: ca. 15 sider
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Træningsprojekt

Færdighedsområde: Klassiske og nye idrætter

På baggrund af 2400m løbetest tilrettelægger og følger eleverne individuelle konditionsstræningsprogrammer for herigennem at forbedre deres kondition. Der er i forløbet fokus på forskellige former for konditionstræning og træningsplanlægning. I forløbet er der fokus på løbetræning. Forløbet afsluttes med endnu en 2400m test.
Eleverne afleverer en lille rapport indeholdende træningsprogrammet, refleksion over de fysiologiske forbedringer og evaluering af forløbet .

Kernestof og faglige mål:
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
- grundlæggende principper for træning
- udarbejde, gennemføre og evaluere træningsprogrammer og i relation hertil - kunne redegøre for relevant fysiologisk teori
- gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i forbindelse
hermed kunne redegøre for centrale begreber inden for træning
de for undervisningen relevante digitale redskaber (trænings-apps)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Badminton

I dette forløb introduceres eleverne til et udpluk af tekniske elementer i badminton. Hovedfokus ligger på badminton som det færdige spil. Herunder vil de stifte bekendtskab med reglerne for single - banens mål, regler og pointsystem/tælling.

Vi har arbejdet med følgende slag:
forhånds- og baghåndsserv
clear
netdrop
drop
lop
smash
I forbindelse med slagene har vi haft fokus på slagteknikken i form af grebet på ketcheren, underarmsrotation, slice og “mødet” med bolden.

Eleverne har arbejdet med slagsekvenserne:
drop - lob
drop - netdrop - lob

Derudover har vi arbejdet med benarbejde og placering på banen. Herunder særligt: chassé. bevægelsesmønstre på banen med fokus på at have midten af banen som centrum, saksehop ved clear.

Teorien består bl.a. af videoer der viser og fortæller teknikken bag slagene samt artiklen “Ketsjersport nedsætter risikoen for tidlig død”, hvor eleverne forventes dels at kunne beskrive teknikken bag de forskellige slag samt at diskutere hvorfor badminton er en god form for motion.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11 Beachvolley (EKSAMEN)

Beachvolley i Hafnia Hallen

Færdighedsområde: boldspil

Det overordnede formål er at skabe et godt basis for at kunne spille beachvolley. Der vil i forløbet blive fokuseret på basale færdigheder. Overordnet set består de tekniske og taktiske fokuspunkter af grundslagene og bevægelsesmønstre. Tanken er at med simple tekniske og taktiske færdigheder skal eleverne på holdet være i stand til at indgå aktivt i et færdigt spil.
De tekniske elementer som eleverne skal arbejde med er grundslag; baggerslag, fingerslag og serv. Derudover skal der arbejdes med følgende angrebsslag; pokey og (stående) smash.

De taktiske elementer som eleverne skal arbejde med er; tre berøringer og kvalificeret overspilninger, placering på banen både i angreb og forsvar, kommunikation, regler, pointtælling og overblik for spillet.

Samlet set skal man være i stand til at have aktiv rolle i det funktionelle spil, hvor man kan fremvise både tekniske og taktiske færdigheder i spillet.

I den forbindelse har eleverne arbejder med følgende niveauer for at få et kvalificeret spil op at køre. Et spil med en modtagning (baggerslag), hævning (fingerslag) og et angrebsslag (stående smash eller pokey). Eleverne har i den forbindelse arbejdet med dette i niveuaer:
Niveau 1: at få ovenstående sekvens til at køre på baggrund af et kast fra “modstander”
Niveau 2: at få ovenstående sekvens til at køre på baggrund af en “blød” serv fra “modstander”
Niveau 3: at få ovenstående sekvens til at køre uden kast eller serv. Sådan så efter den første igangsætning kan spillet køre på tværs af nettet i et par runder. Her har vi arbejdet med at spille hinanden gode, også på tværs af nettet, sådan at spillet, eller basisøvelsen nævnt ovenfor, kan fungere.

For øvelsen beskrevet i niveuaer ovenfor er det gældende at hvis eleven kan se at bolden ligger håbløst eller at slaget vil give et dårligt outcome kan eleven vælge at gribe bolden og kaste videre (inspireret af teen eller kids volley) sådan at spillet vil se mere flydende ud samt få lidt intensitet i.

Faglige mål og kernestof:
- gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i forbindelse hermed kunne redegøre for centrale begreber inden for træning og idrættens discipliner
̶ beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for de tre færdighedsområder: boldspil,
musik og bevægelse, klassiske og nye idrætter
̶ opnå kropsbevidsthed
̶ indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
̶ aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse og boldbeherskelse
̶ aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik

Teoretisk:
- Skal kunne forklare teknik og overvejelser om servemodtagning og hævning
- Skal kunne forklare om teampsykologi og relatere til holdspil i en gymnasiesammenhæng

Bedømmelseskriterier:
At kunne udføre et kontrolleret baggerslag →  i forhold til isoleret øvelse, funktionel og kompetitiv sammenhæng
At kunne udføre et kontrolleret fingerslag →  i forhold til isoleret øvelse, funktionel og kompetitiv sammenhæng
At kunne udføre en underhåndsserv→  i forhold til isoleret øvelse, funktionel og kompetitiv sammenhæng
At kunne udføre et angrebsslag →  i forhold til isoleret øvelse, funktionel og kompetitiv sammenhæng
At kunne placere sig og bevæge sig på banen både i et angrebs- og forsvarsperspektiv.
At kunne anvende de tre berøringer til at skabe det bedst mulige angreb  →  i forhold til, funktionel øvelse og kompetitiv sammenhæng
At have en aktiv og betydningsfuld rolle i det færdige spil

Omfang: Ca. 10 sider
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Opvarmningsprogrammer (EKSAMEN)

Fokusområde: musik og bevægelse

I forløbet er der fokus på opvarmningsprogrammer.
Eleverne skal kunne udarbejde, gennemføre og evaluere opvarmningsprogrammer og i relation hertil kunne redegøre for relevant fysiologisk teori. Endvidere vil der i forløbet være fokus på bevægelseskvalitet. Vi bygger i den forbindelse videre på danseforløbet i 1g, hvor vi arbejdede med bevægelseskvalitet og skelnede mellem markerede, førte og svingende bevægelser
Slutproduktet har fokus på den rytmiske del i opvarmningsprogrammet - herunder kvalitet i øvelserne, bevægelse til musik og velvalgt koreografi med fokus på:
Brugen af rummet (retninger, niveauer, formationer)
Arbejde både synkront og asynkront (kanon, solo/kor, fragmentarisk)

Eleverne laver deres eget opvarmningsprogram i grupper. Fokus i programmerne:
at programmet viser de forskellige grundelementer: gang, sving, styrke, hop
at musikken passer til de valgte øvelser
at der er kvalitet i bevægelserne
at der er variation i koreografien/brugen af rummet
at opbygningen er hensigtsmæssig ift at varme op og undgå skader

Faglige mål:
udarbejde, gennemføre og evaluere opvarmningssprogrammer og i relation hertil kunne redegøre for relevant fysiologisk teori
beherske centrale færdigheder ift. musik og bevægelse
opnå kropsbevidsthed

Kernestof:
aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse
aktiviteter, der fokuserer på samarbejde

Omfang ca. 5 sider
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer