Rysensteen Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Rysensteen Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 FrF/e - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Rysensteen Gymnasium
Fag og niveau
Fransk B
Lærer(e)
Anne Emilie Sveistrup, Trine Mai Sørensen
Hold
2023 FrF/e (
1e FrF
,
2e FrF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb 1 - La jeunesse
Titel 2
Forløb 2 Les contes
Titel 3
Forløb 5 Le Canada
Titel 4
Paris - la grande ville - examen '25
Titel 5
Inégalité et racisme - examen '25
Titel 6
Filmfestival 2. fremmedsprog
Titel 7
Les cultures françaises et francoph. - examen '25
Titel 8
La famille compliquée - examen '25
Titel 9
Tilladte hjælpemidler til eksamen/terminsprøve
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb 1 - La jeunesse
La jeunesse
Ungdomstema: Vi arbejder med gloser og ordforråd om skole, lektier, kærester, venner, fritidsinteresser, arbejde, forældre- og familieforhold.
Materiale:
Mette Bering, m.fl: Rendez-vous à Nice kap. 1-10
"Les drogues au lycée", in Par écrit, Gyldendal, 1992
42 sider
Grammatik, Par écrit:
§2 Geografiske navne
§3 Artsartiklen
§4 "De" og det bestemte kendeord
$5 Delingsartiklen
§6 "À" og det bestemte kendeord
§7 Tillægsord
§9 Udsagnsord
§11 Uregelmæssige udsagnsord
§12 Le futur proche
§17 Le passé composé
§19 Tillægsformens endelser
§20 Être eller avoir?
§27 Nægtelser
§28 Personlige stedord (bundne)
§30 Ejestedord
Indhold
Kernestof:
Présentation en classe :
Billedbeskrivelsesordforråd
Jeg glæder mig til at møde jer :) 🇫🇷 Medbring Par écrit
Lær følgende ord udenad til episode 1
Lær følgende ord til description d'image udenad. Brug 15-20 min.
Le futur proche
Quizlet
Brug maks 25 min. på lektien.
IMG_3766.jpg
Øv ordforrådet til billedbeskrivelser. Brug ca. 15 min
Jeg har oprettet en lektie om genitiv på Minlæring. Log på linket med Unilogin. Lektien tager 16 min.
Jeg har oprettet en lektie om possessive pronominer på Minlæring. Log på linket med Unilogin. Lektien tager 20 min.
Forklar din morgen- og aftenrutiner ved at anvende nedenstående refleksive verber. Husk at bøje det refleksive pronomen 'se', så det passer til 1. person singularis (je).
Medbring høretelefoner og computer til screeningen
https://app.minlaering.dk/screeninger/7?homeworkId=244464
I modulet retter I jeres fejl i jeres første aflevering. Husk Par écrit :)
Log ind på fritfransk på Systime med dit Unilogin og øv bøjning i præsens og le PC af disse nedenstående verber. Klik på verberne til venstre for at læse om dem.
Se épisode 4 af Rendez-vous à Nice og skriv 5 sætningerne, som opsummerer handlingen.Du skal være logget på drev for at kunne se den
Læs og forstå teksten "Coin culturel : Les Français préfèrent la ville ou la campagne ?" s. 31. Når du har forstået den, skal du læse den højt mens du optager dig selv. Læg optagelsen i din AFL-mappe inden timen.
Dagen starter 8.45 i FT1- auditorium, hvor alle holdene samles. I skal medbringe en lille gave (10-20 kr). Ole vikarierer for mig i dag.
Hej 1e! Jeg skal være jeres vikar i dag. Jeg glæder mig til at møde jer!
Noël.doc
Her er vigtige nye ord, I skal lære til episode 5. 1) Læs og oversæt de 12 sætninger. 2) Forbind dernæst de danske ord og sætningerne - det er de danske ord og det markerede ord, der er synonymer.
Ordforrådet til RVAN 6
Bonne année ! Présentez un livre ou un film que vous aimez
Øv ordforrådet til RVAN 7
Læs om artsartiklen § 3 & delingsartiklen § 5 i Par écrit. Husk at medbringe bogen
Allez sur Internet et cherchez des informations sur la Guadeloupe. Incluez (inddrag) au minimum deux images (billeder). Présentez devant la classe (3 min.).Brug maks. 25 minutter, du kan fx fortælle om geografi, natur, turisme, historie, det er helt
Medbring blyant til testen. I bliver testet i den grammatik, vi har været igennem: genitiv (§4), adjektiver (§7), artikler herunder delingsartikler (§1,3,5), nægtelser og bøjning af être og avoir. Der vil også være forståelsesspørgsmål til Rendez-vou
Post 2: Gambitter
Post 6: Rendez-vous à Nice épisode 8
Lav lektien om ubestemte artikler
Lav lektien om bestemte artikler
NB: Obligatorisk: tæller for ét modul, og der føres fravær. Vi glæder os til at se jer til en festlig aften. Husk fransk ret! :-)
Vi skal afslutte Rendez-vous à Nice, hvor vores hovedpersoner bliver færdige med gymnasiet. Som lektie skal du fortælle om, hvordan vi fejrer studentereksamen (le bac) i Danmark med udgangspunkt i billederne herunder. Prøv kun at snakke ud fra stikor
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Courte composition
15-11-2023
Screening
14-12-2023
Grammaire - le passé composé
08-01-2024
Contrôle 1
26-01-2024
Les drogues au lycée
31-01-2024
Omfang
Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb 2 Les contes
Les contes
Vi læser eventyr og analyserer dem med henblik på eventyrelementer og aktantmodellen. Arbejde med eventyrelementer i reklamefilm og analyse af eventyrbilleder.
Kernestof:
"La définition du genre" + "Traits typiques" : I-bog :
https://lescontes.systime.dk/?id=136#c307
"Bouledeneige". I Par écrit: Dalgreen et al. 2008
"La princesse au petit pois": I-BOG :
https://lescontes.systime.dk/?id=136#c315
Om "La Reine des Neiges" (résumé) :
https://onceuponatime.fandom.com/fr/wiki/La_Reine_des_Neiges_
(conte)
Chanels N.5, reklame med træk fra Rødhætte
Lolita Lempicka, le premier parfum, reklame med træk fra Snehvide
Trident, Le chewing-gum reklame med træk fra alice i Eventyrland
Film:
Kirikou, Michel Ocelot, Frankrig, 1998
Supplerende:
"Fallen Princesses", Dina Goldstein, 2009 - billedanalyse-præsentationer
"Le schéma actantiel" : I-BOG :
https://lescontes.systime.dk/?id=136#c313
Grammatik (Par écrit):
§ 7 adjektiver
§ 8 adverbier
§21 Hvilken datid? (Imparfait og Passé composé)
§22 Passé simple
Indhold
Kernestof:
Vi begynder et nyt emne om "Les contes de fées"(eventyr). Læs og forstå spørgsmålene og forsøg at svare på dem vha. ordbogen. Brug maks. 25 minutter på lektien. Læg din besvarelse på elevfeedback.
Øv grundigt ordforrådet til Kirikou
Læs om eventyret som genre. Prøv at forstå, så godt du kan. Brug Uni-login til at komme ind: Le genre
Øv ordforrådet til "Bouledeneige". Vi laver orddiktat med ordene i timen. Medbring Par Écrit
Læs og forstå de tre første afsnit = 12 linjer af Bouledeneige (Par écrit p. 84). Find og oversæt de 12 substantiver i de tre små afsnit og find og oversæt de 5 adjektiver. Husk at medbringe bogen.
Læs uddraget af La princesse au petit pois og besvar spørgsmålene vha. ordbogen. Du skal logge ind med Unilogin. Teksuddraget er ca. midt på siden.
Titel Choisis l’un des dessins de La Reine des Neiges et fais la description de l’image - vælg en af tegningerne fra Snedronningen og lav billedbeskrivelse af det. Der er tre forskellige, se link.
Minlæring Jeg har oprettet en adaptiv lektie om adjektiver til jer på Minlæring. I skal arbejde med forskellige øvelser, som tilpasses jeres niveau, efterhånden som I arbejder. I skal arbejde løs i 15 minutter med opgaverne.
Hej 1e. Vi skal i gang med et nyt GCP-forløb om Le Canada. Lær følgende 30 ord. Ordene vil være gennemgående i Canadaforløbets tekster.
https://quebec.systime.dk/?id=133
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Lytte/læse
05-04-2024
Les contes de fées dans les publicités
15-04-2024
Omfang
Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb 5 Le Canada
Et GCP-forløb om Canada med hovedfokus på Québec.
Vi arbejder med temaer som sprog, geografi, kultur(møde), historie og traditioner. Eleverne fremlægger om selvvalgte emner.
Kernestof:
Følgende tekster og opgaver fra e-bogen
https://quebec.systime.dk/:
Avant de commercer
Au Québec - à Québec ?
Le Canada et le Québec
Vrai/faux
Terres de contrastes
Les contrastes du pays
Supplerende stof:
Projektarbejde og elevoplæg om selvvalgte regioner i Québec. 2 moduler
Læste sider: 10
Indhold
Kernestof:
Hej 1e. Vi skal i gang med et nyt GCP-forløb om Le Canada. Lær følgende 30 ord. Ordene vil være gennemgående i Canadaforløbets tekster.
https://quebec.systime.dk/?id=133
En classe :
Terres de contrastes
1: Le Canada et le Québec
Vocabulaire : Présenter un lieu du Québec. Øv de ti ord hjemme. I timen skal I i små grupper fordybe jer i et område i Québec og i næste modul præsentere det for klassen.
Løs følgende opgave: vrai/faux : deux photos
Lis le texte Terres de contrastes
11. Perspektivering. Spørgsmål og svar
Fransk årsprøve 2024
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Årsprøve
07-06-2024
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Søge information
Formidling
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Personlige
Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Projektarbejde
Titel 4
Paris - la grande ville - examen '25
On va faire la connaissance avec cette ville magnifique, pleine de splendeur, de beauté, de différences sociales et de culture.
Forløbet er inddelt i undertemaer, der hver især peger ud mod franske historiske, samfundsmæssige eller kulturelle forhold.
Kernestof:
Film:
Quais de Seine (court-métrage) par Gurinder Chadha, 2006
https://youtu.be/4Q7QD63IkcU?si=TH-QKS23meZU9j5f
Chansons:
La symphonie des éclairs par Zaho de Sagazan (2024)
Aux Champs Elysées par Joe Dassin (1969)
Articles sur l'internet:
Des idées pour occuper les ados pendant les Jeux de Paris 2024, paris.fr (Jeux Olympiques, JO)
https://www.paris.fr/pages/10-idees-pour-occuper-les-ados-pendant-les-jeux-de-paris-2024-27464
Le parlement par Connie Pedersen
https://www.franskpolitik.dk/intro-parlament/
Paris est vraiment une fête, paris.fr (Jeux Olympiques, JO)
https://www.paris.fr/dossiers/paris-est-une-fete-la-preuve-en-images-158 NB: Materialet er for nyligt fjernet fra hjemmesiden, så den indgår ikke i pensum pr. 6/6-25
Clip: Les arrondissements de Paris, Karambolage, ARTE, 2016
Besøg på Glyptoteket, udstilling fransk kunst 1870-1925. Billedbeskrivelse i forhold til Paris-tema
Supplerende stof:
Plan de Paris (kort over)
https://fr.maps-paris.com/cartes-de-paris-quartiers/paris-banlieue-carte
Article, internet:
Cinq enfants te racontent leur Jeux Olympiques
https://www.1jour1actu.com/sport/5-enfants-te-racontent-leurs-jeux-olympiques
Clip YT:
Les nationalités,
https://www.youtube.com/watch?v=zt1Se2Knufo&t=6s
Diverse quizlets
Dialogøvelser
Minlæring-øvelser
Besøg fra fransk gymnasium (2.bfsx2, 2.ku), i den forbindelse præsentationsvideoer til og fra franske elever
Samlet omfang: 15%
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Vi går i gang med et forløb om Paris, så I skal se denne video om arrondissementerne fra 2016 i modulet og svare på spørgsmålene på dansk:
Devoirs: Finis ton passeport digital avec une photo et rends-le dans AFL-mappen (download og udfyld passet digitalt og læg det i AFL-mappen)
Se videoen om at fortælle om nationalitet. Prøv om du kan udlede, hvilke regler der gælder for maskulin/femininum og forklar dem. Forbered en lille præsentation af tre af skolens rejsedestinationer for at sige hvilken nationalitet, de har.
Jeg har lovet at vise jer instagram-konti til at øve fransk med
Læs teksten
Læs sangteksten af Zaho de Sagazan La symphonie des éclairs Oversæt, og skriv alle de vejr-gloser, du kan finde i teksten i Elevfeedback.
Lav også denne quizlet hjemmefra med 41 ord om Paris og storby.
Se lektien fra modulet tirsdag
Kør quizletten igen som lektie
Som lektie skal I læse og prøve at forstå uden hjælpemidler den berømte parisersang Aux Champs Elysées af Joe Dassin. Skriv ti nøgleord i Elevfeedback. Vi arbejder med den i kladdehæftet, som I skal huske.
Nous allons regarder un court-métrage Quai de Seine/vi skal se en kortfilm i timen, så der er nogle sætninger nedenfor, som I skal forberede.
Nous allons faire une analyse du court-métrage Quais de Seine
eNøgle
I timen arbejder vi med futur proche på minlæring og derefter får i en skriftlig opgave på papir
Ingen lektier
Læs om futur simple og lav øvelserne på minlæring. Det forudsætter, at man kan huske futur proche, så hvis man ikke har lavet den lektie, er man nødt til at lave den først.
Vi skal på Glyptoteket og lave billedbeskrivelse, så husk høretelefoner, papir og blyant. Vi mødes foran Glyptotekets hovedindgang kl. 12.10. Hvis man er fraværende, skal man også lave opgaven, se nederst i dokumentet.
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Inégalité et racisme - examen '25
Materialer:
Kernestof:
L'histoire de la révolution française, 17.07.2024, mômes-parents.fr
Chroniques de l'asphalte par Samuel Benchetrit, p.9-10
Eddy - uddrag af En finir avec Eddy Bellegueule, 2014 (eksamenshæfte FrF A, 10.aug. 2016)
Le racisme expliqué à ma fille par Tahar Ben Jelloun, p. 236-241
Film:
La Haine, Mathieu Kassovitz, 1995
Supplerende stof:
Den ambitiøse Disney-satsning "Oussekine" kaster lys på ofrene for politivold i 80'ernes Frankrig, Information, 12.05.2022
Gruppefremlæggelser om La Haine
Samlet omfang: 25 %
Indhold
Kernestof:
Evaluering af forløbet
Her er oversigten over alle superverberne
Superverber: Som omtalt for nyligt, skal I øve tre uregelmæssige verber til hver gang i alle personer, så I kan dem udenad. Vi starter med être, aller og avoir, som I skal kunne i le présent og i le passé composé. Brug ordbogen.com, hvor verberne er
Superverber: Devoir, pouvoir, vouloir. Vi træner dem på minlæring
Parler d'inégalités: Nous allons travailler avec La révolution française
Superverber: Savoir, aimer, croire. I le présent og le passé composé. Husk, at aimer er regelmæssigt efter 1. bøjning I skal læse videre på teksten fra sidst om den franske revolution Læs og lav gloser til de to afsnit Comment résumer la révolution
I får JO opgaven tilbage (endelig!) og I skal se hinandens glyptoteksvideoer i makkerskabsgruppen.
Sidste franskmodul før efterårsferien: I skal se Oussekine på Disney+ i løbet af de næste tre uger (4 afsnit) til vores forløb Inégalité et racisme. Vi laver lige nogle serie-grupper i modulet
Superverber: Demander, dire, penser. I får en lille test af de første 12 superverber, så husk at øve godt
Vi starter på teksten Eddy (En finir avec Eddy Bellegueule)
Samme program som sidste modul, der blev aflyst:
Læs den danske artikel fra Information,12.05.22 om Malik Oussekine-serien
I timen starter vi på at læse et uddrag fra en roman, Eddy Bellegueule af Edouard Louis.
Øv dig i de første 12 superverber (fra être - penser) i le présent og passé composé, I får en papirtest, I selv skal rette i modulet. Senere vil I få en rigtig test, så øv dig nu.
Kig igen på quizletten om den franske revolution, og overvej 3 ting, som du synes viser moderne ulighed. Oversæt det til tre, franske sætninger.
gruppearbejde til Edouard Louis: En finir avec Eddy Bellegueule (Eddy)
Karaktersamtaler: Franskstyrkeskema, læg det i din AFL-mappe
Øv dig i de tre næste superverber, så du kan dem i le présent og i le passé composé: Comprendre, devenir, donner
Læs videre i teksten om Eddy (Bellegueule), som vi startede på i tirsdags: Du skal læse frem til linje 21 på side 2 (pdf-side 4) og give hvert afsnit en overskrift. De skal fremlægges i timen. Hvis du kan, så læs hele siden og giv overskrifter.
Ark til superverber udfyldes og lægges i AFL i modulet.
I får en prøve om Eddy-teksten, så repeter dine overskrifter fra sidst (se instruks sidste modul) og læs teksten igennem igen. Det er spørgsmålene på sidste side, som du skal besvare skriftligt i prøven
minlæring
Her er en quizlet til "Hall"
Læs præsentationen af forfatteren Samuel Benchetrit til teksten "Hall" fra bogen Chroniques de l'asphalte
Superverber: Sortir, venir, voir+ rester. I får en prøve snart, så øv dig i verberne, selvom vi skal se film + arket fra sidst om superverber, som I fik på papir. Det skal afleveres til mig.
Afsnit
Øvelser i præsens i forskellige superverber på minlæring
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Filmfestival 2. fremmedsprog
Remediering til en fransksproget film af selvvalgt tekst fra franskundervisningen i 1. og 2. g
Samlet omfang: 5 %
Indhold
Kernestof:
Vi skal lave grupper til filmfestival: I må gerne på forhånd have delt jer ind i grupper à 4-5 elever, så hvis nogen er fraværende, har de stadig en gruppe.
Træn superverberne stadig, I får en ny test efter filmfestivalen. Lav blandede øvelser på minlæring, og brug testen fra før ferien til at øve dig
Manuskriptet skal afleveres i dag på lectio
Sørg for at have filmen så færdig som muligt med danske undertekster. Husk at den højest må vare 3 min., ellers bliver den diskvalificeret i hovedkonkurrencen. Vi skal kåre en vinderfilm.
Filmanmeldelse på fransk.docx
Oversigt over film 2025 (Elevdokument)
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Les cultures françaises et francoph. - examen '25
GCP - forløb
Materialer:
Ppt til forløbet kulturforståelse med fokus på det deskriptive og det komplekse kulturbegreb, herunder præsidentkampagnefilm fra Macron og Le Pen, 2017
Selvstændigt arbejde og materiale med mundtlig fremlæggelse om frankofont områrde, herunder egen ppt.
Textes (Kernestof):
Charte de la laïcité expliquée aux enfants, La ligue de l'enseignement, Milan 2013
La Marseillaise (udg. fra Ministère de l'Education nationale et de la jeunesse)
La Francophonie: i: Entrées, 2009
Le Maghreb:
La colonisation + la guerre d'Algérie
Les pieds-noirs et les harkis, i: Entrées, 2009
Le Québec tout court, Fransk Nyt, 2025
Les outre-mers (les DROM-COM), site på TV5 Monde
https://apprendre.tv5monde.com/fr/exercices/a1-debutant/les-outre-mer
Film:
Mommy, Xavier Dolan, 2014
Supplerende stof:
Fængsling af anerkendt forfatter har intensiveret kløften mellem Frankrigs højre- og venstrefløj, Politiken, 01.02.2025
Charte de la laicité
Diverse quizlets koblet til tekster
Øvelser på minlæring
Verbetest, såkaldte "superverber"
Film CPH:DOX "Casa94"
Samlet omfang: 30%
Indhold
Kernestof:
Link til artikel om Boulem Sansal
Vocabulaire du ski
I timen læser vi om la francophonie (hvad det vil sige at være frankofon)
Her er oversigten over de 25 verber med link til bogen Frit fransk
Brug den superseje side superverber.dk
Vi får styr på les DROM-COM
Le Maghreb: Læs afsnittet "La colonisation". Lav nøgleord til, som du skriver i dit kladdehæfte (medbringes)
Læs videre i samme fil fra sidst om Le Maghreb, s. 2: "Les pieds-noirs et les harkis" Læs frem til La guerre d'Algérie. Skriv des mots-clés (nøgleord) Hvis du kan, så læs videre frem til "Imaginez et Jouez". Prøv disse to quizletter til at øve ordfor
Vi skal i gang med Le Québec. Læs hele første spalte af interviewet med Roxanne, der er fra Québec frem til Tu parles le français et/ou langlais au travail? Forbered også tre sætninger om det skønne pyjamas-billede en français.
On regarde les dernieres 30 min. du film. Ensuite travail du film
Vi fortsætter fokusset på Québec med dette interview med Roxanne, som I også skal lave en matrix-fremlæggelse af.
Ret alle fejlene i testen, du fik tilbage i sidste modul. Du skal kunne forklare dem til mig.
Le Québec tout court
Arrangementet starter 10.15 i Palads, så I har tid til at nå til Palads efter første modul. Vi mødes i foyeren og går samlet ind kl. 10.05. Den slutter 12.05, jeg giver besked om, at I bliver lidt forsinket til 3. modul. Spis diskret i biografen. Og
Husk kladdehæfterne
Critique du film Casa94
43321064-9386a-391
I skal have jeres ppt klar til fremlæggelse i matrix. I får lidt tid til at øve det sproglige, men indholdet skal være på plads.
Resten af modulet skal vi arbejde med nationalesange
Arbejdsspørgssmål
Vi kommer ind på kulturforståelsesbegreber, så læs denne artikel fra Zetland om fransk over for dansk kultur: Franske børn skal sidde pænt, dansk børn skal spise jord
Quizlet billedbeskrivelse La clé før/efter, les relations entre les personnes, éléments culturels
Husk at øve billedbeskrivelse, se sidste modul. Hvis du har tid, så øv dig i Passé récent (Il vient de manger: han har lige spist osv.) på minlæring. Ellers er passé composé helt fint at bruge som datid.
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
La famille compliquée - examen '25
Indhold
Kernestof:
I skal øve denne quizlet til en kortfilm, vi skal se i timen, C'est dimanche. I skal også lave opgave 2) på dette ark hvor I skal overveje på forhånd, hvilke temaer, som filmplakaten antyder. Da vi får franskmænd på besøg, skal I også forberede at ku
Fiche de travail après le film
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Tilladte hjælpemidler til eksamen/terminsprøve
Oversigt over tilladte hjælpemidler
Ordbogen.com
De i-bøger, vi har brugt i undervisningen:
fra Systime:
La Clé
Un, deux, trois
.
Onlinegrammatik:
Minlæring.dk
Du må bruge dine noter og alt materiale fra undervisningen, som du har downloadet på din computer.
One Note kan tilgås online
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/23/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62602734898", "T": "/lectio/23/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62602734898", "H": "/lectio/23/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62602734898" }