Holdet 2022 1k22 EN - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Y - Køge Handelsskole
Fag og niveau Engelsk A
Lærer(e) Jane Dixon, Linda Mie Jeppesen, Samantha Heimann Capasso
Hold 2022 1k22 EN (1k22 EN, 2k23 EN, 3k24 EN)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Business introductory course
Titel 2 The US
Titel 3 Intro til engelsk: Who am I?
Titel 4 USA: A country profile
Titel 5 The American Dream, Values and Beliefs
Titel 6 Social Media: Are they social?
Titel 7 Marketing and company profiles
Titel 8 UK: A country profile
Titel 9 Homelessness in Britain
Titel 10 The Presidential election 2024
Titel 11 India - from colony to superpower?
Titel 12 Written communication, grammar and language usage

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Business introductory course

Formålet med engelsk i grundforløbet er at præsentere eleverne for, hvad engelsk på hhx er.
Forløbet har til formål at introducere eleverne til business-delen af engelsk og kommer således til at berøre forskellige aspekter af den merkantile verden.
Forløbet skal også hjælpe eleverne til at nå til en afklaring af valg af skoleform i løbet af grundforløbet.
Der lægges vægt på at introducere eleverne til, hvad der må antages at være et fremmed aspekt af engelskfaget, ligesom engelsk på gymnasieniveau og som selvstændig gymnasieelev er i fokus.
Begreber som retailing, advertising, market segmentation, franchising, marketing og business communication introduceres.

Kernestof:
A Brief History of Retail
https://www.youtube.com/watch?v=KJBbHU3D5y4

“The Retail Store of the Future”:
https://www.youtube.com/watch?v=whpT6VknpEc (2:25 minutter)

Inside Amazon Go Businesslike
3.2 Inside Amazon Go | BusinessLike – The History of Business (systime.dk)
fra BusinessLike – The History of Business, Systime ibog af Lisbeth Carlson Kjær og Pia Ballegaard Hansen, 1. udgivelsesår 2019. Read both introduction and text further down.

The Evolution of Marketing – From Trade to Tech
4.1 The Evolution Of Marketing – From Trade to Tech | BusinessLike – The History of Business (systime.dk)
fra BusinessLike – The History of Business, Systime ibog af Lisbeth Carlson Kjær og Pia Ballegaard Hansen, 1. udgivelsesår 2019

The Future of Retail: From Commerce to Community:
https://www.youtube.com/watch?v=FfRdajGlRFw

Kommunikationsmodeller:
https://apbogen.ibog.gyldendal.dk/?id=163&loopRedirect=1

In English:
https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=155

Four Trends That Will Shape Retail In 2022, Forbes, 28 December 2021
Four Trends That Will Shape Retail In 2022 (forbes.com)

"What is advertising?" fra Company, Culture, Communication
Advertisements | Company, Culture, Communication (systime.dk) Advertisements.

"The science of persuasion" (film – 12 min.)
Advertisements: https://ccc.systime.dk/?id=p225

Coca Cola-reklamer:
- 1971: I’d Like to buy the World a Coke:  https://www.youtube.com/watch?v=1VM2eLhvsSM
- 1988: Have a Coke and a Smile: https://www.youtube.com/watch?v=CD6j_7bgrtA
- 2000: A Cola is it:  https://www.youtube.com/watch?v=ImZBwnxD9og
- 2000:  Coca Cola Christmas Commercials: https://www.youtube.com/watch?v=xb2sDEbP2uU  
- 2017 Pool boy: (302) Coca-Cola / Pool boy / Andy Fogwill - YouTube

The AIDA model and the Communication model  (fra FED Engelsk, Catherine Brejnholt et. al., Systime, 2018) https://fedengelsk.systime.dk/index.php?id=144 (FED Engelsk, Systime)

Best commercial 2014: https://www.youtube.com/watch?v=K9vFWA1rnWc

Lifestyle poster or collage + Market segmentation  (FED Engelsk, Systime, Marketing and Advertisement).
https://fedengelsk.systime.dk/index.php?id=119, (FED Engelsk, Systime, Company Profile).

Franchising from Company, Culture, Communication. (Text: “Who wants to be McMillionaire?”)

Business Communication: Yours Faithfully (s. 20)

Written assignment:
1 – Manuscript for speech inspired by assignment in Businesslike (4 hours)

Vi arbejder såvel induktivt som deduktivt. Arbejdsformerne veksler mellem klasse-, gruppe-, par- og individuelt arbejde, ligesom der arbejdes med både elevernes kommunikative, receptive og produktive kompetencer.

AIDA-modellen, kommunikationsmodellen og markedssegmentering introduceres som metoder.
Eleverne afleverer to skriftlige opgaver inden for emnet business communication, og det sidste modul er afsat til præsentation af emner i grupper og evaluering.

Omfang: ca. 50 s.
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 The US

Forløbet begynder med en brainstorming om USA og elevernes interesse heri. Dette præsenteres i grupper. Derudover arbejder eleverne med en introduktion til USA vha. teksterne:
- American Identity: https://beingamerican.systime.dk/?id=130
- Richard Powers: Identity: American Dreaming (2000): https://beingamerican.systime.dk/?id=135

Undervejs i forløbet har eleverne også lavet en begynderscreening på Minlæring, er blevet introduceret til Business letters samt studieteknik om inspiration eller snyd.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 Intro til engelsk: Who am I?

Med udgangspunkt i bogen Compass af Dorthe Hjort Jensen, Nanna Flindt Kreiner, Jesper Kaalund og Bo Høpfner Clausen arbejdes der specifikt med kapitlet "Who Am I?", som beskæftiger sig med identitetsdannelse og de faktorer, der skaber vores personlighed, herunder også fokus på klasse i UK. Der arbejdes primært med non-fiktionstekster og analyse af disse tekster, samt en selvreflektion over egne valg og drømme.

Keywords: identity, personality development, vocation, education, genetics, parenting, environment, societal variables, class

Faglige mål:
Træning af læse-, skrive- og lyttefærdigheder og at kunne forstå forholdsvis komplekse mundtlige tekster om et fagligt emne.
Træning i at kunne redegøre for indhold og synspunkter.
Træning i at kunne analysere og fortolke tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode - fokus på non-fiction genren
Træning i at udøve kildekritik

Kernestof:
Texts:
- Abby Young-Powell: How I found my vocation
- Jephta Asamoah: As a black, deaf student, I work 10 times harder
- Molly Innes: Now I'm an Oxford student, am I still working class?
- Kevin Shafer: Why Canadian dads are more involved in raising their kids than American fathers

Video clip:
BBC: Seven Social Classes (2m 50s), 1ns, link: https://www.bbc.com/news/av/uk-22011732

Analytical tools:
- Plot and characterization, from The English Handbook
- Style and language
- Modes of persuasion: Ethos, Pathos, Logos

Supplerende stof:
- Grammatisk fokus: subject/verb agreement, apostrophe, the odd one out, semantic fields

Project:
- Make a Video News Clip based on one of the texts read in class using information about personality development

Omfang: ca. 10 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Titel 4 USA: A country profile

An introduction to the United States of America.
Focus on general knowledge about the States: geography, demographics, history and events.
Focus on seeking and finding relevant information on the internet.
Focus on group work and presentation skills

Faglige mål:
Træning i at orientere sig i engelsksproget stof
Træning i at analysere aktuelle forhold i USA og anvende engelskfaglig viden om historiske- kulturelle- og samfundsmæssige forhold.
Træning i at formidle sin viden
Træning af mundtlighed og mundtlig fremstilling (præsentationsteknik)

Kernestof:
- Geoguesser: US Major cities - link: https://www.geoguessr.com/seterra/en/vgp/3095
- Geoguesser: US 50 states - link: https://www.geoguessr.com/seterra/en/vgp/3003
- US Census: Population and demographics - link: https://www.census.gov/popclock/
The Great America Quiz + worksheet

Omfang: ca. 10 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Tekstbehandling
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde

Titel 5 The American Dream, Values and Beliefs

Focus on the idea of the American Dream - definition, general values and beliefs
Focus on analyzing documentaries

Keywords: Cultural diversity, The land of opportunities, Immigration (briefly) / cultural pluralism

Faglige mål:
Træning af læse-, skrive- og lyttefærdigheder og at kunne forstå forholdsvis komplekse mundtlige tekster om et fagligt emne.
Træning i at kunne redegøre for indhold og synspunkter.
Træning i at kunne analysere og fortolke tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode - fokus på non-fiction genren
Træning i at kunne perspektivere til samfundsmæssige -og kulturelle forhold i USA.

Kernestof:
Texts:
- The American Dream, from: Get Ahead, Helle Pløger og Mai-Britt Fennefoss Nielsen, Forlaget Øknom, 2002
- Traditional American Values and Beliefs, ch. 2 from American Ways, by Datesmann, Crandall and Kearney, Longman, 2005
- Making Generalizations About American Beliefs, Ch. 1 in 'American Ways' by Datesman, Crandall and Kearny, Longman, 2005
- The Constitution of the USA

Analytical tools:
- Documentary, ch. 5.4 in The English Handbook:
- How to analyse a Documentary, ch. 6.11 in The English Handbook
- Plot and Characterization, from Creative Writing

Youtube videos:
- National: Defining the American Dream, from The New York TImes, 2009, link: https://www.youtube.com/watch?v=C48aGtPIuZo (3.12 mins)
- First-Generation Americans Talk About The American Dream, from As/Is, Buzz Feed (2.05 mins)

Documentaries:
- America's Broken Dream: Middle-class families living in Motels (Poverty in the USA Documentary), by Java Films 2012

Film:
- Pursuit of Happiness, dir.: Gabriele Muccino, 2006

Supplerende stof:
- Grammatisk fokus: Sætningsanalyse og sætningsled

Omfang: ca 35 s.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Argumentative essay 30-04-2023
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Diskutere
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Tekstbehandling
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde

Titel 6 Social Media: Are they social?

Forløbet tager udgangspunkt i brugen af sociale medier og inkluderer arbejde med forskellige genrer som kortfilm, artikler og spoken word. Derudover er der arbejdet specifikt med personkarakteristik, sprog, filmiske virkemidler udover generel analyse og fortolkning.

Der har været fokus på begreber som fomo, trolling, troll, SoMe, ligesom vi har diskuteret vaner (egne og forestillinger om andres) og løsninger på problemer som fx trolling, og bevæggrunde for, hvorfor det eksisterer på de sociale medier. Eleverne har skulle indgå i diskussion og samtale om egne perspektiver på emnet med deres klassekammerater med forskellige perspektiver på emnet, men også kunne sætte sig ind i specifikke kilder og argumentere for disse uden personlig indblanding.

Derudover har der også været et fokus på at træne elevernes færdigheder i at lave kildehenvisninger og dermed bidrage til målet om studieteknik, samt at træne genren "Manuscript for Speech".

Arbejdsformerne har været varierede - præsentationer, individuelt arbejde, par- og gruppearbejde.

Kernestof:
NOAH, kortfilm, fra antologien From Where You Are 2, https://fromwhereyouare2.systime.dk/?id=156
Leo Traynor: The day I confronted my troll, fra antologien From Where You Are 2, https://fromwhereyouare2.systime.dk/?id=132
Whitney Phillips: Interview with a troll, fra antologien From Where You Are 2, https://fromwhereyouare2.systime.dk/?id=133
Hilary Anderson: "Social media apps are 'deliberately' addictive to users", 4. july 2018, BBC, https://www.bbc.com/news/technology-44640959
Gary Turk: "Look Up", https://www.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY
"The Social Network", instrueret af David Fincher, tilgået på mitCFU

Supplerende stof:
Theory about communication:
- Goffman: Minimal Response, PDF
- Still Face Experiment: https://www.youtube.com/watch?v=YTTSXc6sARg
- Jay Randall, Twins 1: https://www.youtube.com/watch?v=_JmA2ClUvUY
- The Ellen Show, Twins 2 "with translation": https://www.youtube.com/watch?v=ocjWFGIQr3s
Social Media Addiction Statistics: https://www.addictionhelp.com/social-media-addiction/statistics/
Emma Fierberg: "I quit social media for a month and it changed my life", 10. january 2018, https://www.businessinsider.com/i-quit-social-media-for-one-month-it-changed-my-life-facebook-instagram-snapchat-twitter-millennial-2018-1?r=US&IR=T
Jean Twenge: "Smarthphones are damaging this generation's mental health", 17. november 2017, https://www.weforum.org/agenda/2017/11/smartphones-are-damaging-this-generations-mental-health/
Nick Morrison: "Social Media Is Not To Blame For Children's Poor Mental Health", Forbes, 10. october 2019, https://www.forbes.com/sites/nickmorrison/2019/10/10/social-media-is-not-to-blame-for-childrens-poor-mental-health/
Tom Bawden: "Social media has no significant impact on teenagers’ mental health generally, study suggests", 6. april 2023,  https://inews.co.uk/news/science/social-media-not-bad-feared-teen-mental-health-study-2258605
Anne Mette Thorhauge og Stine Liv Johansen: "Hvorfor det er en dårlig ide at tale om afhængighed", artikel fra Medierådet for børn og unge, 2018

Ekstra:
Midtvejsscreening på Minlæring
ESL Conversation Questions: http://iteslj.org/questions/privacy.html

Grammatik:
Kongruens (minlæring)
Verballed (minlæring)

Hjælpemidler/portaler:
Ordbogen.com, Ordbogen.com
The English Handbook:
- 6.1. Short story or novel, https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=148
- 6.2. Non-fiction text, https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=147&L=0
- 6.8. Short film, https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=178
Skriftlig eksamen på HHX:
- 4A: Manuscript for speech, https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=141
- Nyttige vendinger, https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=159
- Struktur, https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=152
- Tjekliste, https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=146
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 18 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 Marketing and company profiles

Dette forløb har til fokus at arbejde med den merkantile del af engelskfaget, da forløbet beskæftiger sig med marketing og virksomhedsprofiler. Elevene kender mange af begreberne fra Afsætning, og disse indeholder begreber som Maslow's hierarchy of needs, buying motives, the four Ps, neuromarketing og storytelling.

Eleverne arbejder også med genren business e-mail vha. Minlæring og FED engelsk-bogen fra Systime.

Til slut i forløbet har eleverne gruppevis lavet virksomhedsprofiler baseret på forløbet, som skulle præsenteres mundtligt foran en anden gruppe samt læreren. Derudover har eleverne afleveret en skriftlig aflevering (e-mail) baseret på deres specifikke virksomhed.

Materiale:
Catherine Brejnholt, Marianne Klostergaard og Tilde Kongsgaard Valentin: FED-engelsk, Systime:
- Maslow's Hierarchy of Needs: https://fedengelsk.systime.dk/?id=138
- Buying Motives: https://fedengelsk.systime.dk/?id=139
Opgave: “Find the match – functional or non-functional buying motives”
- The Marketing Mix (The Four Ps): https://fedengelsk.systime.dk/?id=141
Opgave: Discussion of slogans based on product. Find new slogans.
- Storytelling: https://fedengelsk.systime.dk/?id=123
Opgave: Storytelling in recent comercials

- Writing a Business Letter: https://fedengelsk.systime.dk/?id=165

Introduction to commercial correspondence, Minlæring: https://app.minlaering.dk/bog/42/kapitel/56651

DW Planet A, "Neuromarketing: How brands are getting your brain to buy more stuff", YouTube, 18. jun. 2021, https://www.youtube.com/watch?v=mkDVC_izIV0
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 UK: A country profile

I dette korte forløb introduceres eleverne til UK i et historisk perspektiv. Forløbet tager afsæt i elevernes projektdag i lidt tidligere i 2.G, hvor de arbejdede med Commonwealth of Nations. Dette introduceres ved hjælp af et mindmap og en introduktion til 'The Proms'.

Derefter arbejder eleverne i grupper for at afdække forskellige perspektiver af UK, som: forskellen på UK, GB og England, regeringssystemet, British Empire, Colonies of the British Empire og deres tihørsforhold i dag samt imperialisme-begrebet. Eleverne skulle her selv udvælge og arbejde med kildekritik og senere præsentere sit emne i klassen.

Eleverne har igennem forløbet både arbejdet i grupper, individuelt og i par.

Materiale:
Bridget Christie: "'I thought I'd hate it': Bridget Christie on loving the Last Night of the Proms", Sun 15 Sep 2019, https://www.theguardian.com/music/2019/sep/15/bridget-christie-last-night-of-the-proms-jamie-barton-laura-mvula
BBC MUSIC: "Rule, Britannia! (excerpt) with Jamie Barton and rainbow flag (BBC Proms 2019)", YouTube, 15. sep. 2019, https://www.youtube.com/watch?v=sDtyJyidhlc
Billede: "An Empire On Which The Sun Never Sets"
Quizlet: The British Empire Vocab, https://quizlet.com/715419104/the-british-empire-vocab-flash-cards/?x=1qqt
Explainer: Knowledgia, "How did the British Empire Rule the World?", YouTube, 11 minutes, 31. maj 2020, https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=frF33emgn5g
Quiz - Britain: From Island to Empire and back, Worlds of English, Systime, https://worldsofenglish.systime.dk/?id=117#c721
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 9 Homelessness in Britain

Vi arbejder igennem forløbet med klasseskel og hjemløshed i Storbritannien. I begyndelsen af forløbet arbejder vi med nogle indledende tekster for at forstå størrelsen af problemet med hjemløshed og hvordan et klasse defineres, derefter med værket "Stone Cold", hvor vi arbejder analytisk med hjemløshed som tema og træner analyse og fortolkning i et større værk. Derudover diskuterer vi, hvordan folk ender i denne situation. Her perspektiverer vi også til danske tal og sammenligner velfærdssystemerne.

Eleven læser værket delt i tre hjemme som lektie, hvor timerne i klassen fungerer som læsecirkler, hvor vi diskuterer de forskellige dele af bogen og deres proces med læsning mere generelt. Undervejs laver vi personkarakteristikker, snakker om temaer og setting, men også om analyse og fortolkning generelt, og hvordan man gør dette.

I forløbet har der også været fokus på brug af kilder og referencer i skriftlige opgaver ligesom der har været et fokus på digital dannelse og brug af ChatGPT.

Kernestof:
Stone Cold (roman)                                                                            100

Supplerende stof:
Homeless Link (National membership charity for organisations): https://homeless.org.uk/
Living on the streets – Homelessness of
young people (BBC/Netflix documentary)                25NS
https://www.youtube.com/watch?v=56QLSdSo5vY
Danish numbers of homelessness

Opslagsværker:
The English Handbook:
- "How to analyse a short story or a novel"
https://theenglishhandbook.systime.dk/index.php?id=148&L=0   6
Skriftlig Eksamen i Engelsk HHX:
- "4B: Analytical essay/fiction", https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=140
- "Nyttige vendinger", https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=158
- "Tjekliste", https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=147
- "4A: Manuscript for a speech", https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=141
- "Nyttige vendinger", https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=159
- "Tjekliste", https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=146

Grammatik på Minlæring:
- Verber
- Substantiver og artikler
- Adverbier og adjektiver
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer


Titel 11 India - from colony to superpower?

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Assignment 3: analytical essay on fiction 14-01-2025
Ny opgave 24-01-2025
Genaflevering af terminsprøve 09-03-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 34 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 12 Written communication, grammar and language usage

Forløb, der strækker sig over alle tre års arbejde med sproglige, stilistiske og grammatiske kompetencer.

Anvendte materialer:
Grammatiske områder:
Engram (MinLæring): https://app.minlaering.dk/bog/1
Getting Started: https://gettingstarted.systime.dk/
Getting Started A: https://gettingstarteda.systime.dk/
Engelsk Multimediegrammatik: https://emmg.systime.dk/
Engelsk Grundgrammatik: https://engelskgrundgrammatik.systime.dk/

Fri skriftlig formulering:
Do it! Write (MinLæring): https://app.minlaering.dk/bog/28 - herunder:
Handelskorrespondance (e-mails): https://app.minlaering.dk/bog/28/kapitel/16599 og https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=133
Skriftlig eksamen: https://app.minlaering.dk/bog/28/kapitel/16186 og https://skriftligeksameniengelskhhx.systime.dk/?id=143

Ordbogen.com

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Assignment 4 - last assignment ever! 04-05-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
Væsentligste arbejdsformer