UNORD Lyngby
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
UNORD Lyngby
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet hj2514/24XEinformatikC (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
UNORD
Fag og niveau
Informatik C
Lærer(e)
Hold
hj25gfeux14/24EinformatikC (
hj2514/24XEinformatikC
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Erhvervsinformatik
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Erhvervsinformatik
Indhold
Kernestof:
Kap 1 - Den Digitale Udvikling
Vi arbejder med Kapitel 1 i Erhvervsinformatik til EUD/EUX på systime - https://erhvervsinformatik.systime.dk/?id=p142
Elevopgave til aflevering:
image.png
I skal efter timerne i dag uploade CASE 1
Vi starter med en tilbagemelding på jeres CASE 1 (den digitale udvikling)
2.1 Sikkerhed og adfærd.pptx - præsentation af kap. 2.0 og 2.1
Gruppepræsentationer - kap. 2.1.2
Dernæst taler vi om Kildekritik - se kapitel 2.1.3
Gruppepræsentationer
I sidste uge præsenterede I forskellige måder, virksomheder (og personer) kan beskytte deres data.
Efterfølgende løser og uploader I Case 2 (SPORT24).
Digitale Artefakter teknologiforståelse 3.1.pptx
Drejebog - analyse af digitale artefakter.docx
I afslutter jeres Case 3 i dag - og uploader jeres analyse af et digitalt artefakt efter eget valg - I skal aflevere i mappen: CASE 3
I Erhvervsinformatik skal I snart udvikle jeres egen app.
Vi gennemgår øvelserne i kap. 4 - som I løste tirsdag i sidste uge.
4.1 til 4.3 Designudvikling - Iterative designprocesser etc - Kopi.pptx
Forsøg nu at designe jeres mockup (Sport24) ved hjælp af et digitalt artefakt - Marvel App https://marvelapp.com/
Case 4 - forslag til design af rapport.docx
Besvar og upload caseopgave 4, som afslutning på dette kapitel
Vi går i gang med kapitel 5 - Programmering af en app
Vi fortsætter med kapitel 5 - Programmering af en app
Repetition - Hvad skal du vide om programmering? [Erhvervsinformatik C]
Lektie: I skal være færdig med jeres programmering i dag - dvs. TIL og MED kapitel 5.4 (løkker)
Upload Caseopgave 5 om programmering efter timerne i dag
Supplerende stof:
Ekstra viden:
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
elevnoter til fremlæggelse kap 1
26-08-2025
CASE 1 - Sport24s lager
02-09-2025
CASE 2 - SPORT24 IT-sikkerhed
17-09-2025
CASE 3 - digitalt artefakt analyse
26-09-2025
5 skarpe til kapitel 4
30-09-2025
CASE 4 - Designproces
10-10-2025
CASE 5 programmering af App
21-11-2025
Omfang
Estimeret: 64,00 moduler
Dækker over: 38
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/234/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72108782990", "T": "/lectio/234/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72108782990", "H": "/lectio/234/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72108782990" }