Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
UNORD
|
|
Fag og niveau
|
Kemi C
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
mi25hftøm2x-kemiC b (mi25hftøm2x-kemiC)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
6
|
Syre og base
Materiale
Syrer og base https://kemic.praxis.dk/1124
Hvad er en syre og en base? https://kemic.praxis.dk/7189
Korresponderende syre/base-par https://kemic.praxis.dk/7189#7345
Flerhydrone syre https://kemic.praxis.dk/7189#7349
Amfolytter https://kemic.praxis.dk/7189#7350
Vand https://kemic.praxis.dk/7189#7351
Reaktioner kan gå begge veje https://kemic.praxis.dk/7190
Vand – opløsningsmiddel og reaktionsdeltagerhttps://kemic.praxis.dk/7190#7632
Stærke og ikke-stærke syrer og baser https://kemic.praxis.dk/7190#7633
Syre/base eller sur/basisk https://kemic.praxis.dk/7190#7634
pH-begrebet https://kemic.praxis.dk/7191
koncentrationen af oxonium, hydroxid og pH https://kemic.praxis.dk/7191#7642
Måling af pH-værdier https://kemic.praxis.dk/7191#7643
Fokuspunkter
Syre, base, syre basereaktion, hydron, ledigt elektronpar, syre base stryke, dihyrone syre, Neutralisering, pH, pOH, vandsionprodukt, Syre base indikator, indikatorpapir, pH-meter, Syre-base titrering
Øvelser
pH i syre og base
Titrering af saltsyre
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
14 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
8
|
Organiske kemi
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
21 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/235/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61985211739",
"T": "/lectio/235/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61985211739",
"H": "/lectio/235/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61985211739"
}