Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
UNORD
|
Fag og niveau
|
Matematik A
|
Lærer(e)
|
Ida Bytoft Pedersen
|
Hold
|
cb22ht1e-mata (cbht1e-mata, cbht2e-mata, cbht3e-mata)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Logaritmer
Systime MatB1 HTX
Matematisk Formelsamling A for HTX
Logaritmer
Enkelt og dobbelt logaritmisk koordinatsystem
Logaritmeregneregler
Logaritme-funktioner
Eksponentielle funktioner
Løsning af eksponentielle funktioner vha. 2 pkt.
Ret linje i enkelt-log
Beviser for at exp. funktion er ret linje i enkelt-log
Bevis for ½ og fordoblingskonstanten - Grafisk og analytisk.
Fokus på skriftlighed:
Gamle eksamensopgaver i prøven med hjælpe midler
Gamle eksamensopgaver i prøven uden hjælpemidler
Særlige fokuspunkter:
Faglige
Lytte
Læse
Skrive
Diskutere
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
IT
Tekstbehandling
Arbejdsformer:
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Logaristme funktioner
|
28-01-2023
|
Regresionsopgaver
|
06-02-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Forløb#1
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Differentialregning
Introduktion til Differentialregning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/236/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52706391180",
"T": "/lectio/236/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52706391180",
"H": "/lectio/236/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52706391180"
}