Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Rødovre Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
|
Lærer(e)
|
Søren Dahl Mikkelsen
|
|
Hold
|
2025 En/4 (1g-4 En)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Grundforløb: Choices & Consequences
Eleverne introduceres til engelsk i gymnasiet med temaet "choices & consequences." Hertil indgår tre forskellige tekststyper, samt de almene analytiske begreber og tilgange. Vi arbejder med ordbogsøvelser, ordforråd, samtale, skrivning, læsning og grammatik (ordklasser, sætningsanalyse ifm. subjekt og verballed, verbalkongruens, ordstilling og verbets bøjning i præsens og præteritum).
Der skrives én skriftlig opgave bestående af to PEE-afsnit, der analyserer teksten "New Beginnings".
Begreber: poetry, non-fiction, fiction. The rhetorical pentagram (topic, writer, audience/reader, circumstances, language, purpose / intention). Ethos, logos, pathos. Humour. Speaker, narrator, point of view. Interpretation. Mood, atmosphere. Setting.
Kernestof:
- "Hard Choices" af Jojoba Mansell, 2012. Digt.
- "Choice, Choice. How Do I Opt Out?" af Phil Daoust, 2016. Artikel.
- "Why I Left College, Twice" af Rachael Seamands, 2017. Artikel.
- "New Beginnings" af Sonya C. Dodd, 2013. Novelle.
I alt ca. 9 sider
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/24/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71315078849",
"T": "/lectio/24/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71315078849",
"H": "/lectio/24/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71315078849"
}