UNORD Hillerød Handelsgymnasium og Handelsskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
UNORD Hillerød Handelsgymnasium og Handelsskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet tm22hh1b DA - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
UNORD
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Lars Bo Jonassen
Hold
tm22hh1b DA (
tmhh1b DA
,
tmhh2b DA
,
tmhh3b DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Retorik & argumentation
Titel 2
Nyhedsjournalistik
Titel 3
Billede- & reklameanalyse
Titel 4
Litteraturanalyse & skriftlighedsforløb
Titel 5
Fra middelalder til romantik
Titel 6
Diskursanalyse & analyserepetition (mhp. DHO)
Titel 7
SO5 med DHO: Folkedrab / Holocaust
Titel 8
Det moderne gennembrud
Titel 9
Realisme & modernisme i det 20.årh
Titel 10
Tendenser i samtiden - Homo Sapienne
Titel 11
Web 2:0
Titel 12
Tendenser i samtiden - Homo Sapienne (fortsat)
Titel 13
Web 2.0 (fortsat)
Titel 14
Tendenser i samtiden - Autofiktion & Yahya Hassan
Titel 15
Forløb#11
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Retorik & argumentation
Indhold
Kernestof:
Kronprinsens tale ved dronningens 50-årsjubilæum.docx
Hvad har I med jer fra dansk i grundforløbet.docx
Argumentationstyper - opgaver fra Håndbog til dansk.docx
Argumentationstyper mm - Håndbog til dansk
Læs om argumentationstyper i "Håndbog til dansk" (link)
Retorik og argeumentationsøvelse - gør et debatindlæg bedre.docx
Jeres færdige indlæg skal uploades i mappen "Gør et debatindlæg bedre" under Retorik og argumentation i 1B dansk på Lectio.
4.10 Argumentation
Vi skal have lavet nye pladser.
Vi se på de debatindlæg I lavede i sidst uge.
4.3 Sproglige figurer
Afsnit
Statsminister Anders Fogh Rasmussens tale ved mindestenen for Flemming Juncker 4. maj 2004
Læs den vedhæftede tale til timen.
DRTV - Debatten: Forbandede ungdom
image.png
4.9 Retorik
Kære Kasper Hjulmand.docx
4.9 Retorik - opbygning af tale
Lynskrivning - nedskriv alle de ideer i overhovedet kan få til jeres tale. Gode ideer, skøre ideer, skæve ideer... alt duer.
Gå sammen med andre, der har samme emne som dig eller noget der minder om (se listens farver). Læs jeres ideer op for hinanden. Inspirer hinanden!
I skal i gang med jeres taler. Lektie: Vælg et emne og lav et udkast, så du har noget at arbejde videre med i timerne.
Tale 2022.docx
I læser jeres taler højt for hinanden i små grupper og giver sparring.
Skriv en tale
Retorikkonkurrence for alle 1-årsklasser i salen.
Opsummering: Hvad har I lært i dansk siden I startede på hhx?
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Nyhedsjournalistik
Indhold
Kernestof:
Avisfremlæggelser 1B.docx
Godt nytår 1B
Vi arbejder videre med avisfremlæggelserne.
Avisfremlæggelser: Grupperne fremlægger for klassen.
Avisfremlæggelser 1B grupper.docx
5.1 Avisjournalistik
Vi fortsætter med avisfremlæggelser. I får 10 minutter til lige at tale sammen, og så går vi i gang.
Analyse af EB-artikel - opgaver.docx
image.png
Vi arbejder med nyhedsjournalistik i alle dagens tre dansk lektioner. I skal være aktive, og det bliver sjovt!
Nyhedsjournalistik - skriveøvelse 2023.docx
Vi følger op på nyhedsøvelsen i fredags. Husk jeres notater!
Vi skal arbejde med vinkling og aktantmodel.
5.1 Avisjournalistik VINKLING - med link til aktantmodellen
Erkan Özden - falske nyheder
Brunch-bombe: Bacon og pølser så farligt som arsenik, asbest og cigaretter
Russisk reality-TV vil tillade mord og voldtægt i sibirisk isørken
Opgave til grupperne
Vi arbejder med Fake News
Opgaver til artikel om russisk reality
Nyhedskriterier og -behov (1).docx
Vi arbejder videre med falske nyheder - vi skal høre om den anden nyhed.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Billede- & reklameanalyse
Indhold
Kernestof:
Billedanalyse - opgaver til Håndbog til dansk.docx
Vi skal arbejde med billedanalyse i forlængelse af vores arbejde med journalistik.
Ingen undervisning - lektionen bliver flyttet
image.png
Vi arbejder videre med billedanalyse.
Vi arbejder videre med billedanalyse: Vi skal høre fremlæggelser af Kathrine Ærtebjergs billeder - så vær parat til at fremlægge.
Billedanalyse - kontekst
Krop og fremtræden (gruppearbejde)
De grupper, der ikke fik fremlagt sidst, fremlægger. Vi arbejder herefter videre med billedanalyse.
Nye grupper til Krop og fremtræden
Gruppeopgave
Gruppearbejde:
5.5 Billeder - billedsprog og retoriske billeder
Gå ind på linket og læs afsnittene "Billedsprog" og "Retoriske billeder".
Afsnit
Opsamling på billedanalyseøvelse i forrige lektion.
Hej 1B
Læs afsnit 5.6 om reklamer i "Håndbog til dansk" (link). Læs ned til overskriften "Reklamefilm".
Reklameanalyse - opgave til Håndbog til dansk.docx
Lektien er den samme som til sidste lektion. Læs afsnit 5.6 om reklamer i "Håndbog til dansk" (link). Læs ned til overskriften "Reklamefilm".
I gør reklamefilmene helt færdige, og vi ser, hvad I har fået lavet.
Bomae - fra boligdrøm til drømmebolig
Lektien er den samme som til sidste lektion. Har du ikke læst afsnit 5.6 om reklamer i "Håndbog til dansk" (link), er det med andre ord din lektie. Læs ned til overskriften "Reklamefilm". 5.6 Reklamer
Reklameanalyse - opgave til Håndbog til dansk (ny).docx
Vi tager fat, hvor vi slap. Genopfrisk afsnit 5.6 om reklamer i "Håndbog til dansk" (link). Læs ned til overskriften "Reklamefilm".
Virtuel lektion - lav opgaven herunder
TV 2 | Alt Det Vi Deler 2
5.6 Reklamer
OK - Der kommer et spyd
Vi arbejder med reklamefilm.
Billed- og reklameanalyse skriftlig aflevering.docx
Vi afrunder vores forløb med billedanalyse og reklameanalyse med en skriftlig opgave, som I kommer til at tage hul på i timerne.
Vi arbejder videre med billed- og reklameanalyserne.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Litteraturanalyse & skriftlighedsforløb
Indhold
Kernestof:
Den sidste gæst.pdf
Håndbog til dansk - 3. Litteratur
Vi skal i gang med at arbejde med skønlitteratur. Gå ind på linket og læs indledningen til + afsnittene om Motiv og Konflikt.
3.1 Hvad handler teksten om?
Læs om tid og miljø, personkarakteristik og forholdet mellem personerne i Håndbog til dansk afsnit 3.1 (link).
Som englene flyver 1B maj 23 - opgave + grupper.docx
Grupperne fremlægger for LBJO - se vedhæftede dokument. Først får I imidlertid lidt tid til at gøre fremlæggelserne færdige (med mindre I er færdige).
ARBEJD HJEMME - brug de to lektioner til at gøre jeres oplæg færdige.
Når man er færdig med "Som englene flyver" læser man novellen "Myggestik", som vi skal arbejde med frem til det skriftlige årsprøve i dansk d. 31. maj.
RESUMÉ
Myggestik.docx
Vi fortsætter med fremlæggelser for LBJO
Som englene flyver 1B maj 23 - opgave grupper (1).docx
Vi arbejder videre med novellen "Myggestik". Sidst I havde dansk, skulle I skrive et resume på 5-10 linjer. Jeg har oprette en afleveringsmappe, I skal aflevere i. Så gør det.
RESUMÉ © MaCom A/SE-mail
Håndbog til dansk - 3.1 Hvad handler teksten om?
I skal arbejde videre i jeres Myggestik-dokument.
Myggestik (1).docx
Stil opbygning (5).docx
Vi afrunder vores arbejde med Myggestik.
Program:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Fra middelalder til romantik
Indhold
Kernestof:
Ebbe Skammelsen - opgaver.docx
Ebbe Skammelsen - tekst.pdf
A
Vores nye forløb efter sommerferien bliver litteraturhistorie. Det er obligatorisk, så vi kan lige så godt gå i gang. Og vi starter med middelalderen.
Ebbe Skammelsøn - opgaver.docx
Vi arbejder med Ebbe Skammelsøn
2. 1536-1650: Renæssancen
Ebbe Skammelsøn vs Brødre - perspektivering.pptx
Vi skal arbejde med perspektivering og sammenligner Ebbe Skammelsøn med den moderne film Brødre.
Ebbe Skammelsøn vs Brødre - sammenligning.pptx
Vi gør Brødre og sammenligningen med Ebbe Skammelsøn færdig. Herefter arbejder vi videre med den næste periode: renæssancen.
Kapitel 2. 1536-1650: Renæssancen
Kapitel 3. 1650-1720: Barokken
Afsnit
BAROK -stilleben og vanitas 2023.ppt
Sorrig og glæde - tekst + opgaver (2023).docx
Vi fortsætter vores rejse gennem litteraturhistorien. Vi er nået til renæssance og barok.
image.png
Vi arbejder videre med barokken. Herefter fortsætter vi til oplysningstiden.
4. 1720-1800: Oplysningstiden
Vi fortsætter med Oplysningstiden.
To centrale tekster fra Oplysningstiden.docx
DRTV - Historien om Danmark: Enevælde og oplysningstid
CFU-login
Vi ser uddrag fra Jeppe på Bjerget.
Jeppe på Bjerget - uddrag.pdf
Jeppe på Bjerget - opgaver.docx
Ø - hvis vi bliver færdig med Jeppe
Vi ser ca. 10 minutter mere af Jeppe på bjerget og arbejder herefter med opgaver.
Når vi er færdige med Jeppe på Bjerget, går vi videre til næste periode: Romantikken.
image-20230921162425-1.jpeg
Guldhornene tekst.pdf
Guldhornene - opgaver (2).docx
Romantikkens samfund: fra enevælde til demokrati
Læs afsnittene "Romantikkens samfund ..." + "Livssyn" (se link).
Program for lektioner:
Plantons hulelignelse - undersøg og forklar (1).docx
Platons hulelignelse
Litt. hist. - Nyplatonisme og Schack Staffeldt
Universalromantik: Adam Oehlenschläger og H.C. Andersen
Klokken af HCA.pdf
Vi arbejder videre med nyplatonisme og universalromantik.
Læs om universalromantikken (link)
DRTV - 1800-tallet på vrangen: Guld, hor og romantik, 1800-1814
Panteisme og organismetanke.docx
Nationalromantikken i Danmark
Der er et yndigt land - opgaver.docx
Læs: Nationalromantikken i Danmark
Den lille Karen - opgaver.docx
Dannelsestanken i prosaen
Efter at have arbejdet med universalromantik og nationalromantik er vi nu kommet til den tredje romantikkens undergenrer: Den poetiske realisme. Læs den første halvdel af "Den lille Karen" (link). Det er en gammel tekst, men giv den en chance og læs,
Thomasine Gyllembourg: Den lille Karen
Skyggen.pdf
Læs de første 6 sider af Skyggen af H.C. Andersen (vedhæftet dokument). Det er naturligvis også tilladt at læse hele historien.
Skyggen - opgaver (2023).docx
H.C. Andersen
Hvordan har romantikken sat sine spor i nutiden. Læs: Perspektivering til i dag og tag stilling.
Har du styr på romantikken? Hvor mange af spørgsmålene her Arbejdsspørgsmålkan du besvare? Gør et forsøg og besvar så mange som muligt.
Læs om dannelsestanken og dannelsesromanen: https://litthist.systime.dk/?id=163. Hvordan passer Den lille Karen til dannelsestanken og dannelsesromanen? Skyggen er helt anderledes, hvordan?
Emil Aarestrup - Paa Sneen
Vi skal have rundet vores forløb om romantikken af.
Perspektivering til i dag
Vi laver følgende i lektionen:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 30
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Diskursanalyse & analyserepetition (mhp. DHO)
Indhold
Kernestof:
image.png
Vi holder pause fra litteraturhistorien og skal i stedet arbejde med diskursanalyse, skriftligt dansk og vidnesbyrdlitteratur frem til SO4 (DHO'en). Men vi lægger ud med at repetere, hvad I har med jer i "værktøskassen" fra i år og sidste år.
Håndbog til dansk
8. Retorisk analyse af meningsjournalistik
Skriftlig opgave - analyse af meningsjournalistik.docx
Læs Debatindlæg - unge og sociale medier.docx (lektie!)
Håndbog til dansk - 4.11 Diskursanalyse
Studievejledetime.
Diskursanalyse - Intro 2023.pptx
Sidste gang blev I delt op i grupper, og hver gruppe fik en mærkesag fra Liberal Alliances hjemmeside, som gruppen skulle lave en diskursanalyse af. I skal nu vise klassen, hvad I er kommet frem til.
http://liberalalliance.dk/maerkesager
10. Medieanalyse af nyhedsjournalistik og fortællende nyhedsjournalistik
Ny rapport: Sociale medier kan også være gode for unge
Opgaver til artikel:
Fælles juleafslutning i kantinen for hele hhx
Skriftlig opgave - analyse af nyhedsjournalistik.docx
Gaza_ Verdens største og farligste fængsel.pdf
Vi arbejder videre med faktaanalyse og skriftlighed.
Diskursanalyse
Vi skal arbejde med debat om kongehuset
4.11 Diskursanalyse
Skriftlig opgave - billedanalyse.docx
5.5 Billeder - Håndbog til dansk
Vi skal have repeteret fiktionsanalyse og det gør vi ved at analysere og fortolke den engelske kortfilm Poolen
Vi skal repetere fiktionsanalyse.
OPGAVE
Håndbog til dansk - Analysevejledninger
Terminsprøve - stileskrivningsdag
Medbring høretelefoner - en af opgaverne I kan vælge er en kortfilmanalyse.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
SO5 med DHO: Folkedrab / Holocaust
Indhold
Kernestof:
Vi skal i biografen og se filmen "Zone of Interest". Vi mødes i biografen nede ved stationen12.20.
Politimuseet - ondskab.jpg
Kampen om historien: Familien Höss og 'Paradis' i Auschwitz
SO4-site
Medbring høretelefoner
Dagens fokus: De to fags metoder + formulering af problemformulering
Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier
Opgavesæt Terminsprøve
Har vi tid til overs, arbejder vi med opgave 2 fra sidste uge, som vi sprang over.
Vi følger op på arbejdet fra sidst + taler om jeres stile
Afsnit
Herefter vender vi os mod DHO-forløbet, hvor vi igen skal arbejde med folkedrab.dk
Vi lægger ud med lidt opfølgning på terminsprøven
Program for lektion
7. Den danske undtagelse: Redningen i oktober 1943
Emner + tekster/kilder
Mød op til timerne med et bud på en problemformulering.
DHO forside 2024.docx
Skabelon for problemformulering
DHO-materiale
Endelig afklaring af problemformuleringer.
Vi arbejder med DHO
Hvordan bruger I danskfaget i jeres DHO? Det skal vi arbejde med. De tekster eller film I har valgt at analysere i jeres opgave, skal I have læst/set inden timerne.
BREV til elever og forældre studietur 2B 2024.pdf
Brainstorm:
Sidste lektion før studieturen - er der noget vi skal have styr på?
SO4 DHO-fremlæggelse.pptx
Program for lektion:
Museumsopgave 2B Manchester-Liverpool.docx
image.png
2B DHO fremlæggelser tidsplan.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Det moderne gennembrud
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Hvad skal vi lave i år?
Vores første forløb bliver:
Hej 3B, velkommen tilbage fra sommerferie. Vi skal have organiseret frokost til Hvid Picnic og så skal vi naturligvis have startet op på dansk - vi får lidt travlt her på 3. år.
Arbejdsspørgsmål til det moderne gennembrud
Læs til og med afsnitte om Skrivestil og sprog i 6. 1870-1890: Det moderne gennembrud
ARBEJD SELV
Vi gennemgår og følger op på jeres svar fra arbejdselvtimen i onsdags.
Pontoppidan: Naadsensbrød
Vi ser på:
Henrik Pontoppidan er kendt for i sine noveller at lade fortællerens holdning skinne igennem, blandt andet ved at anvende en ironisk fortæller.
Christian Krohg: Albertine, 1886
Henrik Pontoppidan: Naadsensbrød
Bang, Herman: Irene Holm (1890)
Øgendahl og de store forfattere | DR
Vi læser en ny tekst fra det moderne gennembrud.
Kim kommer forbi og fortæller om praktikmuligheder i udlandet efter 3.g
Irene Holm - arbejdsspørgsmål.docx
Læs Irene Holm færdig
Program for lektionen
Opgaverne til Irene Holm skal være færdige. Det sidste spørgsmål vedr. den impressionistiske novelle gemmer vi dog til timen (det behøver I ikke lave hjemme) - Men alle de andre skal I have besvaret.
Øgendahl og Katinka om Herman Bang.docx
Vi arbejder med Herman Bang - vi ser en TV-udsendelse og lytter til lidt musik.
Emma Gad om Husherren og Husfruen
Dansk stil 3B september 2024.docx
Vi skal have gang i et hovedværk + årets første stil. Og så skal vi se lidt på kønsroller.
Husk spørgeskema fra drugrebels
Vi læser "Et Dukkehjem" af Henrik Ibsen sammen.
Et dukkehjem - vi læser videre.
Vi ser slutningen på "Et dukkehjem" sammen.
Dagens opgaver
Vi skal have talt om "Et Dukkehjem".
Vi arbejder med jeres stile.
Guide til skriftlig dansk hhx/eux
image.png
Dagens opgave:
Vi skal arbejde med forskellen på realisme og modernisme
il_794xN.4834019830_fu2k.jpg
Opgaverne fra sidste lektion skal være besvaret og jeres kunstværker uploadet under elevfeedback. Vi lægger ud med en gennemgang.
Program for lektioner:
Johannes V. Jesnsen - Fusijama.docx
Vi arbejder videre med Johannes V. Jensen og den tidlige modernisme:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Realisme & modernisme i det 20.årh
Indhold
Kernestof:
DAGENS MINIPROJEKT
Læs fra og med afsnittet "1. verdenskrig og ekspressionismen" til og med det sidste afsnit på siden:
image.png
Mordernisme i kunst.pptx
Solsort opgaver (2024).docx
Lektie til timen: LÆS:
Dagens tekster:
Vi arbejder videre med 1960-modernismen.
Gruppearbejde - Patienten
Vi ser afsnit 5 i Peter Kærs serie dansk kunst og arbejder med modernistisk kunst i forlængelse af dokumentaren.
Opgaver til dokumentar
Tyvetøs, M.A. Nexø.pdf
Sidste uge arbejdede vi med modernismen i det 20.'ernde årh. Nu skal vi se på realismen - I første omgang gælder det den folkelige realisme.
Læs:
Man binder os på mund og hånd - Youtube
Poul Henningsen: Man binder os på mund og hånd (1940) | Krydsfelt – Antologi
Man binder os på mund og hånd
BODIL UDSEN: "NÅ" 1959 - (af Poul Henningsen, 1937)
Tove Ditlevsen: Aften | Litteraturhistorien – på langs og på tværs
LÆS Tove Ditlevsens novelle Aften som lektie til timen:
Vi gennemgår spørgsmålene til Aften: Tove Ditlevsen: Aften | Litteraturhistorien – på langs og på tværs
Har vi tid ser vi: Tove i stykker
Læs om Tove Ditlevsen: Tove Ditlevsen: Aften | Litteraturhistorien – på langs og på tværs
Signalet - tekst.pdf
Vi fortsætter med realismen. Vi er nået til Nyrealisme.
NU: Læs Signalet sammen og lav opgaverne på opgavearket.
Program for lektion:
Vi gør vores realisme/modernisme forløb færdigt. Læs som lektie hele afsnittet: Nyrealisme (1965-1980) | Litteraturhistorien – på langs og på tværs
Vi arbejder videre med Dan Turèll.
Dagens Disney Evangelium
Arbejdselv
Arbejdselv - se besked i Lectio.
Her Har I vores næste stil: Stil december 2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Tendenser i samtiden - Homo Sapienne
Indhold
Kernestof:
Crimson & Clover - Google-søgning
Crimson & Clover - lyrics
Program for dagens to dansktimer
Homo Sapienne
crimson and clover lyrics - Google-søgning
Hvis vi får tid arbejder vi med jeres næste stil.
Homo Sapienne kap. 2 spg..docx
Læs Homo Sapienne, kapitel 2: Home - INUK.
Homo Sapienne - kap. 2.pdf
Opstart af nyt forløb
Samtidig med at vi selvfølgelig fortsætter med at læse "Homo Sapienne" skal vi i gang med et nyt forløb om den moderne medievirkelighed, Web 2.0, med særlig fokus på sociale medier.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Web 2:0
Indhold
Kernestof:
Homo Sapienne - kap. 2.pdf
Opstart af nyt forløb
Samtidig med at vi selvfølgelig fortsætter med at læse "Homo Sapienne" skal vi i gang med et nyt forløb om den moderne medievirkelighed, Web 2.0, med særlig fokus på sociale medier.
Program for dagens to dansklektioner
Opgaver til lektie
Opgaver til facebookistan
Læs kapitlet Digital kommunikation - web 2.0 | Dig & digital dannelse i dansk med alle underafsnit (dvs. til og med afsnittet om ansigtsløs kommunikation) færdigt.
Afsnit
Læs fra Onlineidentiteters performancer på sociale medier |til og med afsnittet om "Frontstage, backstage og middle region"
Opgaveark til dagens lektie
Præsentation af onlinepersonlighed
Virtuel time - arbejd videre med opgaven herunder og gør den færdig. I må arbejde individuelt eller i mindre grupper.
Har vi tid fortsætter vi med Kønsperformance på sociale medier | Dig & digital dannelse i dansk
Vi følger op på opgaven om onlinepersonlighed.
Opgaver til Kønsperformance på sociale medier | Dig & digital dannelse i dansk
image.png
Læs:
ANALYSE – KØNSPERFORMANCE I HÆVNPORNOKAMPAGNE
Vi skal arbejde med:
Læs: Politikeres performance og politik på sociale medier | Dig & digital dannelse i dansk
Får vi tid lytter vi til:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Tendenser i samtiden - Homo Sapienne (fortsat)
Indhold
Kernestof:
Virtuel undervisning, onsdag d. 5. februar
Afsnit
Virtuel lektion - se første lektion.
Homo Sapienne - kap. 4 Stay.pdf
Gruppeopgave
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Web 2.0 (fortsat)
Indhold
Kernestof:
Læs kapitlet om marketing på sociale medier (med underafsnit)
Virale reklamer og influencer marketing.docx
Gruppeopgave
image.png
Vi arbejder videre med det samme som sidst. Men denne gang skal der analyseres.
De to grupper, der ikke har fremlagt, fremlægger.
Tilbagemelding og opsamling på terminsprøver.
Forslag til gode eksamensopgaver i Web 2.0
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Tendenser i samtiden - Autofiktion & Yahya Hassan
Indhold
Kernestof:
Program
ETU-opfølgning
Vi skal i gang med vores sidste forløb, som kommer til at handle om tendenser i samtidens litteratur, dvs. litteraturen inden for de sidste 10-15 år. Vi kommer naturligvis ikke til at arbejde med alt, men kommer til at gøre et par et par nedslag.
Vi læser Tine Høeg: Tour de Chambre og arbejder med opgaver til romanuddraget.
PUNKT 1
PUNKT 2
PUNKT 3
Læs:
Leonora Christina Skov
Vi arbejder videre med autofiktion.
Autofiktion og performativ biografisme | Litteraturens huse
Yahya - Den fødte digter | Se online her | DRTV
Skriv stil
DAGENS OPGAVE
Se TV-dokumentaren om Yahya Hassan færdig: DRTV - Yahya - Den fødte digter
Vi går nået til fase 2
Program for dagens dansklektioner
Vi arbejder videre med YH og afrunder. Vi mangler at høre Victor og Anders' digtfremlæggelse.
Læs om Casper Eric her :Casper Eric
Før vi går i gang med Casper Eric skal vi have gjort Yahya Hassan færdig.
Dansk 3B forløb
Ved det grønne bord: Ved det grønne bord - dansk hhx
Har I styr på sidste skoledag?
Vi ser "Ved det grønne bord" og samler op på det vi har været igennem med henblik på eksamen.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Forløb#11
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53498214558", "T": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53498214558", "H": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53498214558" }