Holdet tm23hh1frb Fr - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution UNORD
Fag og niveau Fransk B
Lærer(e) Iben Schneider, Wivian Kristensen
Hold tm23hh1frb Fr (tmhh1frb Fr, tmhh2frb Fr)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Les jeunes et la vie d'étudiant
Titel 2 Les SDF Eksamen
Titel 3 La Gastronomie
Titel 4 Paris
Titel 5 SO3
Titel 6 La musique francophone contemporaine
Titel 7 Le voyage
Titel 8 Hjælpemidler til mundtlig eksamen

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Les jeunes et la vie d'étudiant

En indføring i det franske skolesystem via faktuelle tekster og fiktion. Vi læser uddrag af en novelle om 4 unge mennesker, der går på gymnasiet og oplever deres hverdag og udfordringer som unge mennesker. Vi ser filmen "la vie scolaire" og lærer om at være ung i "les banlieues". Fokus på ligheder og forskelle mellem Frankrig og Danmark.
Endvidere læser vi om at være ung i Frankrig generelt. Vi ser filmen "Respire", læser om hvordan unge franskmænd bor hjemme længe, og læser om unge franskmænds brug og indstilling til sociale medier.

Gruppearbejde
Klassearbejde
Individuelt
Præsentationer

Materiale stammer hovedsageligt fra fransksprogede aktualitetskanaler,


1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Notre lycée 08-11-2023
Alors Demande - L'école 17-11-2023
Quatre Amis - page 15 traduction 12-12-2023
Quatre Amis - video - chap. 1, 2, 3, 6 20-12-2023
Quatre Amis - Portrait 14-01-2024
Respire - Træk vejret 25-01-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 38 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 2 Les SDF Eksamen

Les SDF
Temaet fokuserer på Frankrig og landets udfordringer med hjemløse.
Temaet søger at afdække, hvilke initiativer, der er for at hjælpe disse mennesker i nød. Hvilke hjælpeorganisationer findes i Frankrig.
Hvordan hjælper forskellige mennesker hjemløse.


Faglige mål: 1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 10
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Colouche et les Restos du Coeur 04-03-2024
Souf - Sans-abris - video 15-03-2024
Pauvreté:le nombre de SDF a doublé en 10 ans 18-03-2024
Ejestedord - Fransk øvehæfte for fortsættere 22-03-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 3 La Gastronomie

Temaet fokuserer på at give eleverne indblik i hvordan fransk gastronomi, som en finere madkunst, manifesterer sig i hele verden. Temaet søger at give eleverne kulturel og almen gastronomisk dannelse.


Vi ser filmen ’Comme un chef’ og arbejder særligt med billed- samt personbeskrivelse.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Alors demande - la gastronomie 19-04-2024
Les chefs présentés - des réflections 08-05-2024
Le bon choix - at oversætte "som" 22-05-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 23 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 4 Paris

EKSAMENSEMNE

Forløbet udgør 40,66% af undervisningen på andet år.

I forløbet arbejder eleverne med selv at finde oplysninger om Paris, som de er interesseret i, og I at fremlægge dem for de andre elever i klassen. Vi arbejder med, hvordan man orienterer sig i byen med metroen og videregiver informationer herom til andre. Et underemne er en mindre, komparativ undersøgelse af, hvad Paris og København gør for bæredygtigheden og hvordan det formidles videre. Emnet giver desuden mulighed for at besøge den Franske Udstilling på Statens Museum for Kunst, hvor eleverne vælger et billede ud hver til en efterfølgende fernisering. Her kommer de omkring billedbeskrivelse, baggrundshistorie, kunstner, og hvordan man udtrykker sin holdning. Der arbejdes desuden med filmen, Eiffel, som danner grundlag for at skabe nye fortællinger i forskellige genre, med genbrug af eget produceret sprog. Under emnet arbejdes der sideløbende med den mundtlige, forholdsvis umiddelbare, kommunikation der passer til det pågældende tema eller hvor eleverne skal fortælle hinanden noget til hinanden om dem selv og dem de kender.

Faglige mål, som indgår i forløbet:

1. forstå hovedpunkterne, når der tales fransk om kendte såvel som almene emner, formidlet gennem forskellige medier
2. læse og forstå ubearbejdede fransksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
3. deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende fransk om kendte og almene emner, herunder beskrive oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
4. præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende fransk
5. udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende fransk
6. analysere og fortolke fransksprogede tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle, interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
8. perspektivere den erhvervede viden om franske og frankofone samfunds-, erhvervs- og kulturforhold til andre samfunds-, erhvervs- og kulturforhold
9. demonstrere viden om fagets identitet og metoder
10. benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde

Kernestof:
Eleverne har opnået faglig fordybelse gennem kernestoffet via arbejdsformer, didaktiske principper og følgende materialer/tekster/kilder:

Video: Sous le ciel de Paris, Yves Montand, 2,58 min.: https://www.youtube.com/watch?v=LACZU05vmbk

Sangtekst: Sous le ciel de Paris, 48 linjer: https://www.bing.com/search?pglt=2083&q=sous+le+ciel+de+paris+yves+montand+lyrics&cvid=dae9e63841e740528df5f83abf1bd26f&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBggCEAAYQDIGCAAQRRg5MgYIARAAGEAyBggCEAAYQDIGCAMQABhAMgYIBBAAGEAyBggFEAAYQDIGCAYQABhAMgYIBxAAGEAyBggIEAAYQDIICAkQ6QcY_FXSAQkzMTYyOWowajGoAgCwAgA&FORM=ANNAB1&PC=U531


Paris - la grande ville: https://paris.systime.dk/?id=130

Jeux Olympiques de Paris 2024 - Actualités, calendriers, résultats: https://olympics.com/fr/paris2024

Tout pour les jeunes: https://www.paris.fr/tout-pour-les-jeunes

Histoire de Paris: https://www.etsionvisitaitparis.com/histoire


Le plan métro: https://www.ratp.fr/plan-metro

Itinéraire de métro à Paris: https://www.ratp.fr/itineraires

Dans le métro: expliquer un itinéraire: https://francaisfacile.rfi.fr/fr/quotidien/20230726-dans-le-m%C3%A9tro-expliquer-un-itin%C3%A9raire

Video: Métro, boulot, dodo, Genoux Vener, 3,08 min.: https://www.youtube.com/watch?v=1pagje0oFmU

Video: Métro, boulot, dodo, Aurélien Lehmann, 2,33 min.: https://www.youtube.com/watch?v=hFMkx97wjkU

Video: Métro, boulot, disco, Helmut, 3,18 min.: https://www.youtube.com/watch?
v=CP7_1THLwYQ


Des exemples de villes durables, prémices d’un nouveau monde: https://energies-media.com/quelques-exemples-de-villes-durables-premices-dun-nouveau-monde/#:~:text=Il%20existe%20diff%C3%A9rentes%20d%C3%A9finitions%20de%20la,notamment%20par%20la%20protection%20de%20l%E2%80%99environnement.&text=Il%20existe%20diff%C3%A9rentes%20d%C3%A9finitions,la%20protection%20de%20l%E2%80%99environnement.&text=diff%C3%A9rentes%20d%C3%A9finitions%20de%20la,notamment%20par%20la%20protection

Paris pour le climat: https://www.paris.fr/pages/paris-pour-le-climat-2148/

Tout savoir sur la transition écologique et sociale à Paris: https://www.paris.fr/pages/le-developpement-durable-a-paris-5340  


Værker fra udstillingen Fransk kunst 1900 - 1930, SMK: https://www.smk.dk/exhibition/fransk-kunst-1900-1930/

Filmen: Eiffel: https://www.dr.dk/drtv/program/eiffel_472795



Supplerende stof:

Bæredygtig byudvikling, Københavns Kommune: https://byudvikling.kk.dk/klima/klimaplan

Afdelingen for bæredygtig udvikling, Københavns kommune: https://groen.kk.dk/
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Projet Paris 05-09-2024
Quizlet projet Paris 05-09-2024
Fernisering 26-10-2024
Eiffel - resumé 30-10-2024
Omfang Estimeret: 37,00 moduler
Dækker over: 33 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Pararbejde
  • Projektarbejde
Titel 5 SO3

Afholdt 23 moduler. Forløbet udgør 25,27% af undervisningen på andet år.

Fagligt emne: Økonomisk ulighed og globalisering - Les inégalités économiques en France et au Danemark en perspective de la globalisation

Produkt:
Mundtlig gruppepræsentation med brug af mindmap/planche eller PP med talekort (ikke ren oplæsning).
Varighed: Selve præsentationen skal vare ca. 15 min. i alt
30 min. inkl. spørgsmål og formativ bedømmelse – lærer laver grupperne

Indhold:
Redegør på fransk for ulighed i Frankrig. Inddrag fakta og konkrete eksempler fra undervisningsmaterialerne.

Sammenlign med forholdene i Danmark og inddrag statistik, som beskrives på fransk. Anvend så vidt muligt statistik fra undervisningen i IØ og i fransk.

Perspektivér til hvad I ellers har arbejdet med i timerne - sammenlign flere tekster fra pensum.


Faglige mål, som indgår i forløbet:

̶forstå hovedpunkterne, når der tales fransk om kendte såvel som almene emner, formidlet gennem forskellige medier
̶ læse og forstå ubearbejdede fransksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende fransk om kendte og almene emner, herunder beskrive oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
̶ præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende fransk
̶ udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende fransk
̶ analysere og fortolke fransksprogede tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle,
interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
̶ perspektivere den erhvervede viden om franske og frankofone samfunds-, erhvervs- og kulturforhold til andre samfunds-,
erhvervs- og kulturforhold
- behandle problemstillinger i samspil med andre fag
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder
̶ benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde


Faglige mål fra studieområdet:

̶ beherske relevante faglige mål i studieområdets fag
̶ formulere og analysere en problemstilling ved at kombinere viden og faglige metoder fra flere forskellige fag
̶ perspektivere besvarelsen af en problemstilling i forhold til kulturelle, økonomiske og politiske temaer i samtiden
̶ reflektere over forskellige fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger
̶ søge, udvælge og behandle relevant faglig information
̶ forholde sig kritisk til faglig information og eget arbejde
̶ formidle flerfaglige problemstillinger og resultater mundtligt og skriftligt
̶ beherske mundtlige og skriftlige fremstillingsformer.

Kernestof:
Eleverne har opnået faglig fordybelse gennem kernestoffet via arbejdsformer, didaktiske principper og følgende materialer/tekster/kilder:

https://www.franskpolitik.dk/le-premier-ministre/

https://www.vie-publique.fr/fiches/les-modeles-detat-providence

https://www.ehess.fr/fr/espace-num%C3%A9rique/widworld-base-donn%C3%A9es-r%C3%A9f%C3%A9rence-sur-in%C3%A9galit%C3%A9s-mondiales

https://www.rfi.fr/fr/%C3%A9conomie/20241204-france-plus-de-gouvernement-pas-de-budget-et-un-climat-social-chaud

https://www.rfi.fr/fr/france/20241213-france-fran%C3%A7ois-bayrou-un-t%C3%A9nor-centriste-%C3%A0-matignon

https://www.latribune.fr/economie/france/thomas-piketty-le-nouveau-front-populaire-est-le-seul-a-dire-comment-la-france-va-trouver-des-ressources-pour-investir-dans-l-avenir-1000907.html

En 2021, les inégalités et la pauvreté
augmentent: file:///C:/Users/is/Downloads/En%202021,%20les%20in%C3%A9galit%C3%A9s%20et%20la%20pauvret%C3%A9%20(1).pdf




Supplerende stof:
https://videnskab.dk/kultur-samfund/pikettys-oekonomiske-forudsigelser-har-udloest-ophedet-debat-om-ulighed/

https://wid.world/www-site/uploads/2023/12/WorldInequalityLab_WP2023_26_The-carbon-footprint-of-capital_Final.pdf
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Foreløbig SO3 franskaflevering 16-01-2025
Endelig SO3 franskaflevering 16-01-2025
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 23 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde
Titel 6 La musique francophone contemporaine

EKSAMENSEMNE
Forløbet udgør 16,48% af undervisningen på andet år.

Eleverne undersøger den francophone, nutidige musik og fortæller hinanden om den, hvorefter vi dykker ned i rapgenren og dens sproglige karakteristika. Eleverne arbejder med selvstændig kildesøgning og fremstilling, og med sproglige virkemidler i kunstneriske udtryk, og med strategier til at forstå hovedindholdet i en tekst eller en dokumentar og til formidle det videre.

Faglige mål:

1. forstå hovedpunkterne, når der tales fransk om kendte såvel som almene emner, formidlet gennem forskellige medier
2. læse og forstå ubearbejdede fransksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
3. deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende fransk om kendte og almene emner, herunder beskrive
oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
4. præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende fransk
5. udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende fransk, herunder skrive kortere tekster af erhvervsrelateret
karakter
6. analysere og fortolke fransksprogede tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle,
interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
7. perspektivere den erhvervede viden om franske og frankofone samfunds-, erhvervs- og kulturforhold til andre samfunds-,
erhvervs- og kulturforhold
9.demonstrere viden om fagets identitet og metoder
10. benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde.

Kernestof:
Eleverne har opnået faglig fordybelse gennem kernestoffet via arbejdsformer, didaktiske principper og følgende materialer/tekster/kilder:

L'Entourage : l'héritage du rap parisien (Documentaire), 35,54: https://www.youtube.com/watch?v=iQcho3rXnEk

Video: L.P., Choco S., 3,02 min.: https://www.youtube.com/watch?v=jrqE7PJUh3Y

og tekst hertil à 18 linjer.

LE VERLAN et ses principales expressions: https://www.francaisavecpierre.com/le-verlan/

Video: OrelSan - La pluie (feat. Stromae), 2,56 min.: https://www.youtube.com/watch?v=37StRy0LEbI

Rapteksten: La pluie, 49 linjer: https://www.bing.com/search?qs=UT&pq=la+pluie+orel&sk=CSYN1UT1&sc=6-13&q=la+pluie+orelsan+paroles&cvid=6996c1a2223644f5911bd2048ec76f58&gs_lcrp=EgRlZGdlKgYIAhAAGEAyBwgAEAAY-QcyBggBEEUYOTIGCAIQABhAMgYIAxAAGEAyBggEEAAYQDIGCAUQABhAMgYIBhBFGD0yCAgHEOkHGPxV0gEJMTQ5ODBqMGoxqAIAsAIA&FORM=ANAB01&PC=U531

Video: Ailleurs, Black M., 4,04 min.: https://www.youtube.com/watch?v=dn3Eg2P5YKM

Rapteksten hertil, 96 linjer: https://www.bing.com/search?q=Ailleurs+black+M+paroles&cvid=43761d81d3b14088bdb240734fc1e98f&gs_lcrp=EgRlZGdlKgYIABBFGDkyBggAEEUYOTIGCAEQABhAMgYIAhAAGEAyBggDEAAYQDIGCAQQABhAMgYIBRAAGEAyBggGEAAYQDIGCAcQABhAMgYICBAAGEAyCAgJEOkHGPxV0gEJMTUzMjNqMGoxqAIIsAIB&FORM=ANAB01&PC=U531

Video: Ne me quitte pas, Jacques Brel, 4,09 min.: https://www.youtube.com/watch?v=e0esAGxzP6Y

Teksten hertil, 80 linjer: https://www.bing.com/search?q=ne+me+quitte+pas+jacques+brel+paroles&qs=UT&pq=ne+me+quitte+pas+jacques+brel+paroles&sc=8-37&cvid=BC0F2E19B659475ABA5416D75EED3317&FORM=QBRE&sp=1&ghc=1&lq=0

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
1 Projet artiste francophone contemporaine 03-02-2025
Nægtelser 16-02-2025
2 Projet Artiste francophone contemporaine 05-04-2025
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Le voyage

EKSAMENSEMNE

I forløbet arbejder vi med den interkulturelle, kommunikative kompetence i form af gruppepræsentationer ud fra diskussion, planlægning og beskrivelse af rejseprogrammer med fagligt og kulturelt indhold for henholdsvis franske og danske elever på udveksling og mundtlig fremstilling, med udgangspunkt i elevernes egne udvekslingserfaringer med franske elever. Vi anvender hertil elevernes viden fra deres udveksling og tiden anvendt hertil, som ligger ud over de medregnede moduler.

Vi arbejder endvidere med afkodning og redegørelse af tekstuelt indhold samt analyse af billedsprog og stilistiske figurer samt evaluering, perspektivering og diskussion af sprogbrug i et historisk og antropocænt dannelsesperspektiv og alle fire sprogkompetencer jf. den europæiske referenceramme er i spil.

Faglige mål som indgår i forløbet:
1. forstå hovedpunkterne, når der tales fransk om kendte såvel som almene emner, formidlet gennem forskellige medier
2. læse og forstå ubearbejdede fransksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
3. deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende fransk om kendte og almene emner, herunder beskrive
oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
4. præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende fransk
5. udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende fransk, herunder skrive kortere tekster af erhvervsrelateret
karakter
6. analysere og fortolke fransksprogede tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle,
interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
7. perspektivere den erhvervede viden om franske og frankofone samfunds-, erhvervs- og kulturforhold til andre samfunds-,
erhvervs- og kulturforhold
9. demonstrere viden om fagets identitet og metoder
10. benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde.

Kernestof:
Eleverne har opnået faglig fordybelse gennem kernestoffet via arbejdsformer, didaktiske principper og følgende materialer/tekster/kilder:

Desireless - Voyage Voyage (4:09 min. afspilning):  https://www.youtube.com/watch?v=NlgmH5q9uNk

Le texte de la chanson Voyage voyage (53 linjer):
https://www.bing.com/search?pglt=43&q=voyage+voyage+paroles&cvid=6e3949e576ed4cbe958939ff91b7bf2d&gs_lcrp=EgRlZGdlKgYIABBFGDkyBggAEEUYOTIGCAEQABhAMgYIAhAAGEAyBggDEAAYQDIGCAQQABhAMgYIBRAAGEAyBggGEAAYQDIICAcQ6QcY_FXSAQkyNzczNmowajGoAgCwAgA&FORM=ANNAB1&PC=U531

Les grandes vacances: https://bonjour.systime.dk/?id=187

Le départ inattendu d’Anna et de Monique: https://lemaroc.systime.dk/?id=136

Décrire une image: https://quebec.systime.dk/?id=136

Supplerende stof:
Elevernes egne kilder, herunder danske
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Produit projet voyage 06-04-2025
Omfang Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde
Titel 8 Hjælpemidler til mundtlig eksamen

Hjælpemidler i forberedelsen:

1. Paris – la grande ville, Systime ibog (download teksterne fra undervisningen)
2.    https://quebec.systime.dk/?id=136
3.    https://bonjour.systime.dk/?id=187
4.    https://lemaroc.systime.dk/?id=136
5.    https://enseigner.tv5monde.com/fiches-pedagogiques-fle/regardez-moi
3. Le conguguer (skal/kan downloades og det koster kr. 12) : Conjugaison de tous les verbes avec Le Conjugueur (lefigaro.fr)
4. Ordbogen.com (download): parler - Ordbogen.com
5. Min læring: FRANSKGRAM | Minlæring (minlaering.dk)
6. Lectio (skal downloades), fx undervisningsbeskrivelse, dokumenter, links og moduloversigt med indhold, opgaver og besvarelser samt feedback
7. Noter og dokumenter i Teams (skal downloades)
8.    Noter og dokumenter i OneNote (skal downloades)
9.    Oplæsningsfunktion I browser, i Word og i Systime ibøger OK
10. Larousse.fr fransk/fransk, fransk/engelsk ordbog
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer