Holdet tm24hh3xyinn In - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution UNORD
Fag og niveau Innovation B
Lærer(e) Jakob Helnæs Jensen
Hold tm24hh3xyinn In (tmhh3xyinn In)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Teambuilding og samarbejde
Titel 2 Idegenerering
Titel 3 Gamification
Titel 4 Brugerdreveninnovation og FG-traditioner
Titel 5 Business Mind Program
Titel 6 Dommer, Edison
Titel 7 Pitch, Novo Nordisk
Titel 8 BMP-KB Hallen
Titel 9 Ny tradition på skolen
Titel 10 Selvvalgt projekt

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Teambuilding og samarbejde

Teambuilding

Vi arbejder med teambuilding på holdet, både teoretisk og med praktiske øvelser.

Slutproduktet er en elevskabt teambuildingplan der anvendes på 2.G'ernes studietur i november.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Teambuilding til 2.g studietur 19-08-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Idegenerering

Vi arbejder med teori omkring kreativitet og idegenerering gennem en række mikroforløb.

Herunder arbejder vi med brugerdrevet innovation i form af et besøg på et lokalt STX-gymnasium for at indsamle viden om skoletraditioner fra brugere og leadusers (elevrådet).

Forløbet inkluderer også et mikroforløb om gamification som benyttes som inspiration/benspænd til en idegenerering.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Gamification af hverdagspain 09-09-2024
Elevundervisning, Forretningsmodel 05-10-2024
Opsamling på FG-traditioner, brugerdreven inno 05-10-2024
Selvvurdering 28-10-2024
Undersøgelser 31-10-2024
Pitch, generalprøve 11-11-2024
Forløbsevaluering og faglighed 17-11-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 34 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Gamification

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Brugerdreveninnovation og FG-traditioner

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Dommer, Edison

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Pitch, Novo Nordisk

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 BMP-KB Hallen

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Ny tradition på skolen

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Opsamling, ny skoletradition 25-11-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Selvvalgt projekt

Eleverne arbejder i grupper á 3-4 på et selvvalgt projekt. Der arbejdes ud fra Design Thinking modeller samt Google Design Sprint.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Discover, første fase i Design Thinking 19-01-2025
BMC-skitse for jeres koncept 26-01-2025
Selvvalgt projekt 29-01-2025
Selvvalgt projekt, skriftlig del 09-02-2025
Selvvalgt projekt, præsentation (PPT) 14-02-2025
Foretagsomhed 24-02-2025
Cheferne, ledelse i innovation 24-02-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 49 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer