Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
UNORD
|
Fag og niveau
|
Innovation B
|
Lærer(e)
|
Jakob Helnæs Jensen
|
Hold
|
tm24hh3xyinn In (tmhh3xyinn In)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Teambuilding og samarbejde
Teambuilding
Vi arbejder med teambuilding på holdet, både teoretisk og med praktiske øvelser.
Slutproduktet er en elevskabt teambuildingplan der anvendes på 2.G'ernes studietur i november.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Teambuilding til 2.g studietur
|
19-08-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Idegenerering
Vi arbejder med teori omkring kreativitet og idegenerering gennem en række mikroforløb.
Herunder arbejder vi med brugerdrevet innovation i form af et besøg på et lokalt STX-gymnasium for at indsamle viden om skoletraditioner fra brugere og leadusers (elevrådet).
Forløbet inkluderer også et mikroforløb om gamification som benyttes som inspiration/benspænd til en idegenerering.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Gamification af hverdagspain
|
09-09-2024
|
Elevundervisning, Forretningsmodel
|
05-10-2024
|
Opsamling på FG-traditioner, brugerdreven inno
|
05-10-2024
|
Selvvurdering
|
28-10-2024
|
Undersøgelser
|
31-10-2024
|
Pitch, generalprøve
|
11-11-2024
|
Forløbsevaluering og faglighed
|
17-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
34 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Gamification
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Business Mind Program
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
45 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Dommer, Edison
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Pitch, Novo Nordisk
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
BMP-KB Hallen
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Ny tradition på skolen
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Opsamling, ny skoletradition
|
25-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Selvvalgt projekt
Eleverne arbejder i grupper á 3-4 på et selvvalgt projekt. Der arbejdes ud fra Design Thinking modeller samt Google Design Sprint.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Discover, første fase i Design Thinking
|
19-01-2025
|
BMC-skitse for jeres koncept
|
26-01-2025
|
Selvvalgt projekt
|
29-01-2025
|
Selvvalgt projekt, skriftlig del
|
09-02-2025
|
Selvvalgt projekt, præsentation (PPT)
|
14-02-2025
|
Foretagsomhed
|
24-02-2025
|
Cheferne, ledelse i innovation
|
24-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
49 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64265754729",
"T": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64265754729",
"H": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64265754729"
}