UNORD Hillerød Handelsgymnasium og Handelsskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
UNORD Hillerød Handelsgymnasium og Handelsskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet tm24hh3yinn in - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
UNORD
Fag og niveau
Innovation C
Lærer(e)
Klaus Jørgensen
Hold
tm24hh3yinn in (
tmhh3yinn in
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Onboarding intro til innovation
Titel 2
Ideudvikling
Titel 3
Brugerdreven innovation, proces samt diffusion
Titel 4
Innovationv og samfund samt tendenser
Titel 5
Eksamensforberedelse
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Onboarding intro til innovation
Indhold
Kernestof:
The art of innovation | Guy Kawasaki | TEDxBerkeley
klassens team i innovation vores undervisningsmaterialer bliver lagt på teams, så brug linket til at komme ind på holdet.
Six Thinking Hats
Del I - Introduktion (1-3)
1. Introduktion til innovation
2.1 Casen Quilts of Denmark
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Ideudvikling
Indhold
Kernestof:
2. Grundbegreber
3. Tre former for bæredygtighed
3y grupper.jpg
Vi mødes i klassen og arbejder i 2 spor.
3.3 Social bæredygtighed, social bæredygtighed i Jysk, DSB og Bones
4. Entreprenørskab
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Brugerdreven innovation, proces samt diffusion
Indhold
Kernestof:
5. Samarbejde
Læs de 4 første afsnit i Kapitel 7 om ideudvikling, dvs. til og med 7.4 som handler om Divergens og Konvergens i tænkning.
Eksamensprojekt Innovation C 2024 1.0.docx
Opgave 7.4
7.5 Ideudviklingsmetoder | Innovationsgrundbogen C-B
Resten af kapitel 7
Vi gennemgår lektien fra sidst, opgave 7.4 om Doros telefoner
3y krydsmetoden.pptx
1) Sæt jer i jeres grupper og udvælg et af temaerne, som I vil arbejde videre med til brobygningssitet. Valget skal foretages ved hjælp af en metode fra dagens lektier, så husk at argumentere for jeres valg og metode. Har I endnu ikke en gruppe, må I
Læs resten af kapitel 7, hvordan udvælger man den bedste ide?
8. Brugerdreven innovation | Innovationsgrundbogen C-B læs de to første afsnit, til og med 8.2.
Dagens timer er fysisk i klassen, læs sidste del af kapitel 8.
Eksamensprojektet Udfra jeres valgte tema ideudvikler I gennem bevidst valgte metoder fra bogen, undervisningstimer til (i) innovation, (ii) aø, (iii) vø og (iv) iø.
Dagens progfram for timerne:
Genlæs kapitel 8, vigtigt af kunne de forskellige typer af brugerdreven innovation samt metoderne til at gennemføre den.
Genlæs kapitel 8, Brugerdreven innovation
Dagens plan:
Dagens program
Læs kapitel 9, Procesmodeller i Innovation, vær mærke til forskellen mellem Causal og Effectuation tilgang i processen.
image.png
Opsamling på jeres opgave fra sidste uge, hvor det handlede om at skabe ideer til et bedre studiemiljø til gruppearbejde i blokkenen og kantinen.
Timerne er virtuelle og anvendes til at færdiggøre jeres powerpoint til jeres brobygningstime, baseret på den tilbagemelding I fik sidste gang fra jeres brugerdrevne innovation. Får I behov for hjælp, ringer I til mig på 2325 1312.
10. Diffusion | Innovationsgrundbogen C-B
Omfang
Estimeret: 30,00 moduler
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Innovationv og samfund samt tendenser
Indhold
Kernestof:
Produktivitet i Europa
Dagens program
Kapitel_15_Innovation_i_samfundet.pptx
15. Innovation i samfundet | Innovationsgrundbogen C-B
15.5 Statens rolle | Innovationsgrundbogen C-B løs opaven "Forstå statens rolle".
Vi mødes i klassen 11:30 og samler op på opgave 15.5.
Dagens programFælles gennemgang af dagens lektie, herefter opdeler vi os i 2 spor.
11. At arbejde med strategi | Innovationsgrundbogen C-B, bemærk afsnit 11.5, 11.6 og 11.8 er b-niveau og kan derfor overspringes.
1) Udarbejd en swot analyse udfra den vedlagte rapport fra Mario Draghi, som blev præsenteret for kommissionen i EU for 2 måneder siden.
12. Forretningsmodeller | Innovationsgrundbogen C-B, kun første afsnit 12.1
business model Nestle.pdf lektie som læses hjemmefra
nespresso spørgsmål.docx vi mødes i klassen 14:50 og gennemgår jeres svar.
14. Forretningsplan og økonomi | Innovationsgrundbogen C-B
14.2 Indholdet i en forretningsplan | Innovationsgrundbogen C-B, løs opgave 14.1
Fremlæggelsesplan
Løs opgave 14.1
Praktisk information
Kernestoffet
Her er de 10 vigtigste trends i 2025a.pdf
Vi mødes i klassen og starter fremlæggelserne 11:20 :o)
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Eksamensforberedelse
Indhold
Kernestof:
Dagens programHvordan foregår den mundtlige eksamen?
kernestof inn c.pdf
Mr Beast.docx
Se sidste skemabrik med fagets kernestofområder, og skriv en besked på lectio over de ting I gerne vil have genopfrisket som en del af eksamensforberedelsen.
I arbejder selv med vedlagte 2 eksamensopgaver, som vi gennemgår i klassen næste gang.
2 eksamensopgaver Inn C.docx
8. Brugerdreven innovation | Innovationsgrundbogen C-B Genlæs kap 8
I er netop startet som produktchefer i et dansk hotel i København. Direktionen har bedt jer tage stilling til en række tendenser i hotelbranchen fra vedlagte rapport og ønsker jeres bud på nogle praktiske handlingsforslag til at vurdere egnetheden af
tendenser i hotelbranchen 2024.docx
8. Brugerdreven innovation | Innovationsgrundbogen C-B, kapitel 8 genlæses.
Genopfrisk ideudviklingsmetoder og kilderne til ideer.
tilbage i klassen 11:20
Idegenerering.pdf Dagens powerpoint, som I efterspurgte
Institut for fremtidsforskning
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64265779387", "T": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64265779387", "H": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64265779387" }