Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2024/25 - 2025/26
|
|
Institution
|
UNORD
|
|
Fag og niveau
|
Dansk A
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
tm2501st3u-dansk (3u-danskf, tm25st3u-danske)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Litterære undersøgelser
Udgangspunkt i bogen "Litterære undersøgelser"
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
26 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Kommunikation & argumentation
3X Corona videoer (svensk, norsk og dansk)
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Jens Stoltenbergs mindetale efter angrebene på Utø
|
30-03-2025
|
|
Spørgsmål til dokumentarfilm
|
31-03-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Menneskesyn gennem tid
Litteratur historie
Renæssancen herunder reformationens betydning for DK
Oplysningstiden (Holberg)
Romantikken - herunder også romantismen: Oehlenschläger, H.C. Andersen, Steen Steensen Blicher, Grundtvig
Det Moderne gennembrud: Pontoppidan, Herman Bang
Det folkelige gennembrud: Martin Andersen Nexø
+ Johannes V. Jensen
|
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Vi er vrede veganere
|
13-04-2025
|
|
Adolescence
|
01-05-2025
|
|
PowerPoint
|
16-05-2025
|
|
Sig nærmer tiden
|
25-05-2025
|
|
Velkommen til den grønne Lund
|
26-05-2025
|
|
Øvelse i indledning og præsentation
|
01-06-2025
|
|
Ørneflugt og Den grimme Ælling
|
08-06-2025
|
|
Spørgsmål til "Mente I det"
|
28-08-2025
|
|
Sammenligning
|
31-08-2025
|
|
Romananalyse
|
14-09-2025
|
|
Analyse af "De andre"
|
02-11-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
36 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
EO1
I samarbejde med IT
Arbejde i grupper og fremlæggelser
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
5
|
Forhold mellem kønnene
Fokus på køn og seksualitet
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Digtanalyse
|
11-09-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
6
|
Argumentation og diskurs
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Det moderne samfund ...
|
22-09-2025
|
|
Arbejdsnoter til Herrelogen
|
23-09-2025
|
|
Herrelogen: Analyse og vurdering
|
28-09-2025
|
|
Danmark - et cykelland
|
12-10-2025
|
|
Spørgsmål til "Aften"
|
20-10-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
23 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70424734461",
"T": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70424734461",
"H": "/lectio/240/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70424734461"
}