Grenaa Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Grenaa Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 SP/stx2 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Grenaa Gymnasium
Fag og niveau
Spansk A
Lærer(e)
Helle Due Pedersen, Susanne Kristensen Degn
Hold
2022 SP/stx2 (
2stx SP2
,
3stx SP2
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Caminando (grunbog) fortsat
Titel 2
Tema: Bolivia - eksamenstema 1
Titel 3
Tema: Cuba - eksamenstema 2
Titel 4
Cuba (fortsat) y la película Habana Blues
Titel 5
Entre dos culturas
Titel 6
Tema 5: Sprogtur
Titel 7
Un mes en Málaga
Titel 8
La vida y el arte de la artista Frida Kahlo
Titel 9
Vivir es fácil con los ojos cerrados
Titel 10
Naara, Los jóvenes españoles y los mileuristas
Titel 11
Las pandillas y la violencia
Titel 12
Narcocorridos y el narcocultura
Titel 13
el cambio climático en España
Titel 14
Cuba II - personajes de la crisis económica
Titel 15
Forløb#5
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Caminando (grunbog) fortsat
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Tema: Bolivia - eksamenstema 1
Tekster:
Besøg af Teatro Trono:
Arbejdshæfte til "Rompiendo fronteras" (vedhæftet modul)
Supplerende:
Dans, la cumbia
Spørgsmål på spansk forberedt til Teatro Trono
Billeder fra Bolivia
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Tema: Cuba - eksamenstema 2
Tekster:
Kapitel 6C i Caminando "Cuba"
José Martí: "Guantanamera" (læst og oversat)
Afleveringsopgave på MinLæring.dk: "Cuba y el turismo"
Supplerende:
Billeder fra Cuba
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Cuba (fortsat) y la película Habana Blues
Introduktion til cubansk kultur, med vægt på musik
"Cuba?" i magasinet Ahora,enero-febrero 2020 www.mg-plus.net/ahora
Arbejde med filmen Habana Blues (2005)
- Billedmateriale fra Cuba - billedbeskrivelse
- spørgsmål og svar (delprøve 1 habana Blues)
-musik: "Arenas de soledad" og "Habana Blues" (fra filmen )
evt. Guantánamo af Outlandish og Buena Vista Social Club
Normalsider:15
Indhold
Kernestof:
Feliz año nuevo!
Feliz año 2022.pdf
Hej ingen lektie til mandag
lee en voz alto (læs højt) y traducir "Maria Caria Díaz Rodriguez, 15 años" página 9 (side 9 første afsnit)
LEKTIE oversæt til spansk : kapitalisme, cubansk kultur, et- partis regering, fattigdom, , fri adgang til uddannelse og hospitaler, gratis, musik, musikgruppe,unge cubanske musikere , dans, gamle amerikanske biler fra 5oerne,forandringer, turisme
Habana Blues
oversæt og bøj følgende AR verber fra kompendium (se skema i vedhæftede side 2. BØJ i præsens + de 2 datider) : cantar, bailar, ganar kompendium 2.g.pdf alle verber er regelmæssige og har samme endelser!
Afsnit
lektie: læs side 2 i vedhæftede billedbeskrivelse
læs habana blues Haz un resumen.pdf og forberede dig på at skulle lave et lille resumé af filmen sammen med en anden i modulet.
i modulet (ikke lektie)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Entre dos culturas
Caminando, Unidad 7a "Entre dos culturas"
intro til Spanglish : "Where You From" Gina Valdés i Somos Latinos in the U.S s.61(Systime),
LÆSERBREV: La adaptación es necesaria
https://www.unmesenmalaga.com/cap-7/
Normalsider: 10
Indhold
Kernestof:
I arbejder med aflevering Delprøve 1 Habana Blues, som I afleverer efter modulet
habana blues delprøve 1.doc
nyt forløb "Entre dos culturas" . læs første 12 linjer om TARIK side 115 Caminando grundbog - læs højt og oversæt.
I modulet (ikke lektie):
læs om refleksive verber side 119 i Grundbog Caminando . I skal bruge grammatikken i næste aflevering :o)
Lektie: læs og oversæt resten af teksten om Soad (side 116-117)
EN CLASE:
I modulet arbejder I selv med en delprøve 1 fra minlæring.dk der handler om en kvindelig fodboldspiller "Marta Charle - una talentosa futbolista española"
i modulet idag læser I om Spaniens historie. Læs side 121 - 126 (læs teksten højt på spansk ALTID og oversæt
I MODULET
"Entre dos culturas" og opsamling "Hvad er Spanglish ?" (find jeres svar frem fra sidste arbejdselv-modul d.6.marts). HUSK Caminando bogen.
lektie: repeterer side 119 om refleksive verber. Og repetér side 189 med regelmæssige bøjninger i datiden Præteritum - I får lille test i modulet uden hjælpemidler.
OBS: Skriv en seddel med 3 navne på dem, du gerne vil sove sammen med på Sprogtur. Medbring sedlen og giv den til Rikke
Afsnit
del af aflevering præteritum 2.g .pdf
OBSOBS: Vi mødes i lokale 40 det første 15 min af timen i dag!
I modulet:vi arbejder igen med teksten og emnet Kulturmøder
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Tema 5: Sprogtur
sprog og kulturrejse Barcelona 8.4-14.4.2024
Indhold
Kernestof:
OBS: Skriv en seddel med 3 navne på dem, du gerne vil sove sammen med på Sprogtur. Medbring sedlen og giv den til Rikke
Afsnit
del af aflevering præteritum 2.g .pdf
OBSOBS: Vi mødes i lokale 40 det første 15 min af timen i dag!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Un mes en Málaga
materiale: i-bogen "Un mes en Málaga" (din kode til sitet: grenaagym2024) SKAL OPDATERES
Unidad 7c "Andalucía", i: Caminando s.129-131
https://www.unmesenmalaga.com/
Danske Marie er en måned på sprogskole i Málaga efter 3. g. Hun fortæller om sit møde med Spanien, spanierne og spansk kultur i forskellige genrer: breve, dagbøger, artikler, mails, læserbreve og blogindlæg.
emner: mødet med en anden kultur, og forskellige aspekter af det spanske samfund: La familia, los jóvenes, una ciudad andaluz, el turismo, el arte, la pobreza
eleverne arbejder i grupper med kapitler:
-cap.1-4 : 1.Mis primeros días en Málaga (blogindlæg) 2.Vivir con una familia española 3.Un día típico en Málaga 4.Los jóvenes malagueños - los jóvenes pobres con esperanza (artikel)
- Cap.7 la adapcion es necesaria – los extranjeros nos debemos adaptar a la cultura malagueña
- Cap.9 La pobreza en Málaga - son los mendigos un problema? ( delprøve 1) + delprøve 2 hvor de skriver artikel om emnet.
EVT i opstart august 2024 OPDATER
- billedbeskrivelse "los jóvenes por la noche"
- Cap.8 los estereotipos sobre los españoles
"Es esto robar un estilo?" (tekst om Rosalía V.Tobella og flamenco musik fra bladet "Ahora", enero-febrero 2019)
flamenco musik og dans på youtube: Rosalía Vila Tobella, El chalo, Paco de lucia
ca.20 sider
Indhold
Kernestof:
1.læs den danske tekst om Andalusien side 129 Caminando og oversat de spanske ord med fed til dansk.
1.LÆS hele kapitel 1 og besvar a-g (og resten hvis du har lavet disse i modulet) i : https://www.unmesenmalaga.com/cap-1/
ingen lektier!
EN LA CLASE (IKKE LEKTIE)
oversæt intensivt (traduz intensivamente): udsnit af cap.3
Vi lytter til cap.3 igenI oversætter lekite på klassen og undervejs ser vi på grammatik: Gustar verber, refleksive verber m.mI oversætter spørgsmålene, som besvares. Og dernæst walk and talk med same spørgsmål! pause
lektie: se verbets bøjninger i de to datider imperfektum og præteritum side 43(lav æseløre :o) HUSK at tage den røde bog med og de printede ark I fik sidst. Vi træner datid noget af modulet. Træn verbet "tomar" i de 2 tider - vi hører dem på klassen
Se video om Gode råd delprøve 1delprøve spansk skriftlig eksamen
lektie: oversæt "preguntas al texto" side 2 textoA:La pobreza en Málaga - son los mendigos un problema? (delprøve1)læserbrev La pobreza en Málaga Texto A med gloser delprøve 1.docx
Afsnit
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
La vida y el arte de la artista Frida Kahlo
Formål at skabe kendskab til den mexicanske kunstner Frida Kahlo, hendes personlige historie og kunsten, samt hendes samliv med Diego Rivera . Desuden at få kendskab til Mexicos historie.
tekster:
Frida Kahlo - una introducción (fra Primaria)
https://www.berlingske.dk/kunstanmeldelser/frida-kahlo-den-store-tragedie
EVT:
Billedbeskrivelse af kunstværkerne:"Frida y Diego Rivera" (1931), "Selvportræt på grænsen mellem Mexico og Usa" (1932), "Las dos Fridas" (1939)
filmen "Frida" (2002) + billedbeskrivelser af screendumps
Normalsider:10
Indhold
Kernestof:
oversæt intensivt (traduz intensivamente): udsnit af cap.3
Vi lytter til cap.3 igenI oversætter lekite på klassen og undervejs ser vi på grammatik: Gustar verber, refleksive verber m.mI oversætter spørgsmålene, som besvares. Og dernæst walk and talk med same spørgsmål! pause
lektie: se verbets bøjninger i de to datider imperfektum og præteritum side 43(lav æseløre :o) HUSK at tage den røde bog med og de printede ark I fik sidst. Vi træner datid noget af modulet. Træn verbet "tomar" i de 2 tider - vi hører dem på klassen
Se video om Gode råd delprøve 1delprøve spansk skriftlig eksamen
lektie: oversæt "preguntas al texto" side 2 textoA:La pobreza en Málaga - son los mendigos un problema? (delprøve1)læserbrev La pobreza en Málaga Texto A med gloser delprøve 1.docx
Afsnit
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Vivir es fácil con los ojos cerrados
Et forløb om filmen "Vivir es fácil con los ojos cerrados"(2013) af David Trueba
temaer: om Spanien i 60erne, Franco og diktaturet, familie traditionel, kønsroller og sex.
og træne gloser til at tale om film.
litt:
"España: de dictadura a democrarcia y la nueva canción de Paranoia", i Vidas 2
"La época de franco, side25-26, i: !Vamos a los temas! Anny Holmgaard&Sabina Dafcik (forlaget EA,2012)
"Det brogede Spanien" af Jakob Buhl Jensen s.30 (billeder) + (http://www.his2rie.dk/boeger/det-brogede-spanien/)
+ kildetekst 4 "Kønsroller og sex" (http://www.his2rie.dk/kildetekster/det-brogede-spanien/kildetekst-4/)
15 normalsider
Indhold
Kernestof:
Bienvenidos al tercer año :o) I modulet får I en "nyhedsøvelse"
I modulet:
LEKTIE:
LEKTIE
Lektie:
tips billedbeskrivelse.pdf repetér hvordan man skriver en god billedbeskrivelse, som I skal bruge både i en skriftlig og mundtlig spansk eksamen.
1.Ark til Spansk Eksamen Billedbeskrivelse RJ.docx
OVERSÆT: Temas de la película "Vivir es fácil con los ojos cerrados" (el filme)
I MODULET (ikke lektie):
LEKTIE : hablar de ti mismo.pdf "Tal om dig selv"
I MODULET(ikke lektie) HUSK KOMPENDIUM udleveret
https://docs.google.com/document/d/1BILxwA-yxdN7nr-e_RRZb_9V7FOFanIWdZJQ0qAMSYs/edit
SE Video om Franco "Does Fransico Franco(El Caudillo) still haunt Spain?":
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Naara, Los jóvenes españoles y los mileuristas
Los jóvenes y sus vidas, el desempleo juvenil
"La generación de los mil euros", i Ole Loumann "Retratos": s.16-23
"Alba 19 años, Los idiomas son fundamentales para conectar personas y culturas", i "España mañana - 12 portrætter af unge spaniere", af Kasper Kloch m.fl. (Colombus 2022)
Naara tiene 34 años, trabaja como ingeniera en Metro Madrid – y vive cerca del parque Retiro en Madrid.
Materiale:
http://tengbergmedia.com/stream/naara-film/
(video:1-5, 7-14). Temas: la casa y el trabajo,el tiempo libre,los viajes, la comida, diferencias culturales, los redes sociales etc
10 cosas muy típicas de las familias españolas, de Aurore Michelin | Jueves, 07 mayo 2020
skriftlige opgaver:
-Un blog personal
-delprøve 1 "Jóvenes españoles emigran al extranjero" (https://app.minlaering.dk/opgavesaet/40)
30 normalsider
Indhold
Kernestof:
LEKTIE se video om verbalperifraser
"Jóvenes españoles emigran al extranjero" , en delprøve 1 træning
LEKTIE:
lektie: lee otra vez el texto "JÓVENES españoles emigran al extranjero" - hvor er der substantiver? adjektiver? verber? verbalperifraser?
forløb "Los jóvenes españoles, Naara una joven española y los mileuristas "
lektie: oversæt og brug GUSTAR verber (dativstyrede verber)
I MODULET
lektie: saber elle conocer video(3min):- saber o conocer https://videoele.com/A1-Sabes-conoces.html
EN CLASE
LEKTIE: læs tekster/se video/arbejd med spørgsmål til video 1-8 som I allerede har arbejdet med i modulerne! I modulet taler I parvis med mig om spørgsmålene.
læs og oversæt : 12. Mis viajes 13. Otras culturas 14.Diferencias culturales
I arbejder selv I M ODULET
Træn spørgsmål og svar MUNDTLIGT til video 12 Mis viajes +13 Otros culturas +14 Diferencias culturales
I MODULET "Quieres hablar español con un hispanohablante?" det er der mulighed :o)
LEKTIE
LEKTIE (husk rød aquí está) :
I laver aflevering til idag og afleverer efter modulet
I arbejder med afleveringen som uploades i lectio efter modulet.
LEKTIE : I bøjer verber i de forskellige tider
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 32
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Las pandillas y la violencia
"Los Angeles og banderne" i : Retratos latinos en California ( s.115-117), i: Ulla Ringgaard, Åse Kledal (Gyldendal 2012)
"La guerra en El Salvador en los años 80" (side 76, linje 21-37),"Las Maras Salvatruchas" (side 78, linje 113),
"Randy Jurado Ertll :Esperanza en tiempos de oscuridad (uddrag)", i : Retratos latinos en California, s.123-132
http://es.insightcrime.org/noticias-sobre-crimen-organizado-en-el-salvador/mara-salvatrucha-ms-13-perfil?highlight=WyJtczEzIiwiJ21zMTMnIiwibXMxMyciLCInbXMxMyJd
(uddrag: linje 1-11, Historia linje 1-9)
Dokumentar ”On gangs – El Salvador” , af Ross Kemp
https://www.youtube.com/watch?v=wB4-OhQ0EcU
Dokumentar "Caribien rundt med Simon Reeves" (om Honduras, BBC 2015)
Trailers a la película "Sin nombre" :
https://www.youtube.com/watch?v=Fvbqwx3e_bQ
https://www.youtube.com/watch?v=Mu3Q4g2R8aE
Adolescentes pandilleros (text A, delprøve 1) + Proyecto Golazo (delprøve 2, skr.eksamen 2015)
https://portal.supportcenter.dk/Eksamen/SpanskA2015B/index.html#
La importancia de la música ( (text A, delprøve 1 Skr.spansk eksamenstekst 30.5.2024)
Los pandilleros y la violencia (billedbeskrivelse, lydfil aflevering)
sider: 22
Indhold
Kernestof:
TRÆN BILLEDBESKRIVELSE Ark til Spansk Eksamen Billedbeskrivelse RJ.docx
LEKTIE: læs den danske tekst (3 sider) om de latinamerikanske bander og besvar de 7 spørgsmål, der kommer lige efter teksten.
escucha la canción y responde https://www.youtube.com/watch?v=2hvbcsUFOvo
I M ODULET (IKKE LEKTIE):
Lektie: Traduz las preguntas al documental "On Gangs"
træn gloser "Gloseark 1" side 8 , i kompendium (kompendium ligger lectio/holdets dokumenter/mappe Las pandillas y la violencia)
oversæt spørgsmålene på side 1-3 Preguntas al sujeto Las pandillas.docx
LEKTIE: 1.træn tallene
3.g SP terminsprøve
I gen-afleverer terminsprøven - markér med gult hvor I retter
LEKTIE: læs intensivt, oversæt igen og forstå tekst A fra terminsprøven 2stx242_SPAb_A_30052024_tekst.pdf
LEKTIE
LEKTIE : muy eller mucho - læs Aquí Está RØD side 20 OG se videoSpaSpansk grammatikk: Muy eller mucho?
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Narcocorridos y el narcocultura
Narcocorridos (canciónes): delprøve 1 i modulet d.24.1+ delprøve 2 som aflevering
- Buknas de Culiacán/Movimiento Alterado: "Los sanguinarios del M1" (2013):https://www.youtube.com/watch?v=S2IWRGVUs_0
narcocorrido SANGEN ”Los Sanguinarios del M1” (afl.6.2)
https://www.youtube.com/watch?v=v9dyMh3sp9g
- trailer dokumentaren: ”Narco Cultura” (2013)
delprøve 1 El cartél de Sinaloa
https://app.minlaering.dk/lektier?vis=199298
artikel "Movimiento alterado: La increible moda cultural que glorifica a los carteles de la droga en México", 25 de diciembre 2016 :
https://www.infobae.com/america/america-latina/2016/12/25/movimiento-alterado-la-increible-moda-cultural-que-glorifica-a-los-carteles-de-la-droga-en-mexico/
DET NÅEDE VI IKKE
omfang: 12
Indhold
Kernestof:
LEKTIE Læs om Narcocorridos som er en musikgenre der hylder narkobaroner - vi opstarter lille forløb om "Narcocultura y Narcocorridos"
nuevo tema , un género de música "Los Narcocorridos" que homenajean (hylder) y celebran a los narcos ( los narcos er forkortelse for narcotraficantes: narkohandlere)
I MODULET
Lektie: læs om skrivegenre LÆSERBREV (Carta al director) til delprøve 2 :de 4 skrivegenrer, rev. 2019.docx
emilie skal i nr.39 pædagogisk besøg MAB
vi mangler at afrunde (det nåede vi ikke sidste uge):
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
el cambio climático en España
Indsigt i klimaforandringernes konsekvenser i Spanien.
litt: cap.1 página 8-36 i "España frontera climática - 16 fortællinger fra klimaforandringernes Spanien" , af Kasper Kloch m.fl ( forlaget Columbus 2024)
lærerudviklet materiale:
videos sobre el catastrope en Valencia otoño 2024:
https://www.youtube.com/watch?v=mgoKcfZq1wg
https://www.youtube.com/watch?v=L5lXyh98Itg
delprøver:
- Los jóvenes contra el cambio climático (delprøve 1+2, sommer eksamen år?)
Indhold
Kernestof:
nuevo tema: el cambio climático en España
I MODULET:
Espana frontera climatica s.4-35.pdf vi mødes i holdets Team gruppe kl.8.40 - I bliver inddelt i grupper og skal arbejde med "El cambio climático en España" (husk at have dit kompendium klar!)
repetér tekst fra virtuel modulet d.7.2+spørgsmål+svar - Vi hører jeres svar i modulet Espana frontera climatica s.4-35.pdf
LEKTIE : TRÆN BILLEDBESKRIVELSEArk billedbeskrivelse til spansk mundt eksamen.pdf
I MODULET (no hay deberes(lektier) hoy)
LEKTIE: Rød aquí om de 2 datider side 63 "Tidsudtryk der forbindes med:Imperfektum og Præteritum"
Espana frontera climatica s.4-35.pdf vi mødes Teams kl.8.40 - I bliver inddelt i grupper og skal arbejde med teksten: "TERESA- Ældgamle metoder til nedkøling"" (husk at have dit kompendium klar!)
3.Diálogo y describir la foto (tarea 3 página 21) al texto "Aire acondicionado en la calle como hace 3.000 años"
LEKTIE:HITVERBER 1 side.pdf
læs grundigt på billedbeskrivelse:en go billedbeskrivelse 2.-3.g.pdf
LEKTIE: lav "antes de leer" opgave 1 til teksten "1.3 Landmand uden vand.Rafael". Qué significa las palabras "grave" , "sequia" etcetera. Espana frontera climatica s.4-35.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Cuba II - personajes de la crisis económica
Cuba y el turismo- og de nye sociale roller i "el periodo especial" og derefter.
tekster:
"El período especial - y los nuevos papeles socio - culturales" (s.6-8), "Personajes de la crisis económica - Macetas, jineteras y mantenidas"(s.9-12), i: Cuba en cambio ,af Rosalba López og Bente Frederiksen (Gyldendal 2016)
delprøve 1+ 2 :tekst A fra delprøve 1 Cuba y el turismo (Minlæring.dk:
https://app.minlaering.dk/lektier?vis=202276
) og én eller flere af teksterne B (La Cuba de hoy: problemas económicos), C (video: Escaner: Turismo de salud con potencialidades por explotar) eller D (billedmateriale)/delprøve 2
supplerende:
"Cuba bajo Fuelgencio Batista", "La revolución en1959 - La invasión de la Bahía de Cochinos" (s.7-9) i : "Cuba - la lucha cubana " af Anny Holmgaard (Forlaget EA 2015)
"Mi tierra" (og dansk artikel), sang af Gloria Estefan
20 sider
Indhold
Kernestof:
LEKTIE: sidste emne "Cuba II y los nuevos papeles socio-culturales" Lee y traduz (læs og oversæt) la mitad del texto "Cuba bajo Fulgencio Batista " OG find verberne - hvilken tid står de i?
Lektie: læs og oversæt “La revolución” en 1959 - La invasión de Bahía de Cochinos". Og find verberne - hvilken tid står de i?
LEKTIE:
LÆS jeres billedbeskrivelse Cuba igennem og træn mundtligt.
I MODULET: medbring RØD Aquí Está
Frivilligt - vi træner basal grammatik og billedbeskrivelse. Tag Caminando grundbogen med.
delprøve 1 "Cuba y el turismo" (tekst A) laver I i Minlæring.dk. Teksten skal inddrages i delprøve2, hvor I skal skrive en artikel til et spansk skoleblad om dit indtryk af Cuba .
LEKTIE 1.Repetér de 2 tekster:side 6-8 "El período especial y los nuevos papelses socio-culturales 1960-1991" og "1991-2007 El período especial". Du skal kunne svare på: Qué es el período especial? Qué pasó en Cuba y cuándo?
LEKTIE
START MODULET MED AT LÆSE mine RETTELSER TIL AFLEVERINGen - jeg kommer lidt senere idag.
læs igen teksten :Personajes de la crisis económica - la jinetera, el jinitero, El maceta y la mantenida, el extranjero o la extranjera" i Cuba kompendium 3.g RJ.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Forløb#5
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/241/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57117267794", "T": "/lectio/241/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57117267794", "H": "/lectio/241/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57117267794" }