Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Grenaa Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Idræt C
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
2025 id/g1 (g1 id)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Boldbasis
I forløbet har eleverne spillet forskellige utraditionelle boldspil og øvelser. Eleverne har desuden udviklet deres egne spil og undervist hinanden. Gennem hele forløbet har eleverne reflekteret over fordele/ulemper ved forskellige spil, samt udviklingsmuligheder og optimeringer med udgangspunkt i spilhjulet.
- Introduktion til boldbasis
- Afleveringer/modtagninger
- Samarbejde/spilbarhed
- Løbemønstre/placeringsevner
- Spilhjulet
- Spilfamilier
- Spiludvikling
- Afprøvning af egne spil
Kompetencemål:
Faglige kompetencemål:
- Fysisk aktivitet, beherske grundlæggende tekniske og taktiske boldspilsfærdigheder, arbejde med fællesbegreber indenfor de store boldspil (kaosspil) og herigennem opnå en bred spilforståelse. Igennem forskellige småspil at udvikle samspillet mellem krop, bold og bevægelse og derved opleve og forstå de kvaliteter som ligger i de boldspil(kaosspil). Redegøre for og anvende centrale begreber i spilhjulet og udvikle sit eget boldspil.
Betydning af sammenspil, løbebaner, placeringsevne, forsvarsformer, gennembruds- og angrebsspil
Sociale kompetencemål:
- Pararbejde, samarbejde, instruktion af klassekammerater.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/241/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72379057996",
"T": "/lectio/241/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72379057996",
"H": "/lectio/241/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72379057996"
}