Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Silkeborg Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Mediefag C
|
Lærer(e)
|
Remi Nikolai Vejen Nissen
|
Hold
|
2024 24 me/43 (1 me43)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
2
|
Eksamensproduktion
Forløbsbeskrivelse: Eksamensproduktionerne skydes i gang efter en fagdag med fokus på ideudvikling og en pilotproduktion.
Litteratur:
Produktionsmappe med dramaturgisk teori
Powerpointgennemgangen af dramaturgiske principper og karakterarbejde
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Pilotprojekt
Kunstfagdag d. 27/2 med fokus på dramaturgi og produktion. Der arbejdes i de kommende eksamensgrupper fra 8.10 til 15.20 med ideudvikling og produktion af en 2 minutter lang Edgar Wright-inspireret produktion med gennemsyn og feedback d. 6/3.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Kampagnespottet + repetition
I dette forløb arbejder vi med kampagnefilm i reklame og oplysning. Fokus er på SoMe, øvrige genreforhold samt kommunikationsteori, herunder platforme og målgrupper, fakta -og fiktionskoder. Vi har også haft et udvidet fokus på brugen af humor i forsøget på at nå ud til målgruppen og gå viralt.
-Laswells kommunikationsmodel
-Målgrupper
-Humorteori
-Appelformer (Patos, logos, etos)
-Kampagnetyper
-Viralitet
-Sociale medier
-Distribution
- Blandingsformer mellem fiktion og fakta
Kampagner:
-Do it for Denmark (2014) reklamekampagne fra Spies Rejser https://www.youtube.com/watch?v=vrO3TfJc9Qw
-Man kan da aldrig få for meget pølse? (2020) oplysningskampagne mod alkoholgruppepres fra TrygFonden og Kærftens bekæmpelserhttps://www.youtube.com/watch?v=HEP3jURCXnI
Help a Dane - MENEO (2019)oplysningskampagne for solcreme for Kræftens bekæmpelse- https://www.youtube.com/watch?v=HyU7q31lplg
Breaking up with Plastic (2017) Oplysningskampagne mod plast i havene FN's miljøprogram UNEP https://www.youtube.com/watch?v=-DEc16dEMns
Sekundærlitteratur:
-https://pkmedier.dk/generation-z/ - om generationer og målgrupper
-Teori om kampagnespottet s. 109-132 i "De korte medeiformater" af Henning Bøtner Hansen og Maria Rebekka Holm Andersen, 2019. Udgivet på Systime.
- Kapitlet om fakta, fiktion og blandingsformer i Levende Billeder (netversion 2025)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/248/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64616864371",
"T": "/lectio/248/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64616864371",
"H": "/lectio/248/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64616864371"
}