Silkeborg Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Silkeborg Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2024 24 mu/22 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Silkeborg Gymnasium
Fag og niveau
Musik C
Lærer(e)
Mathias Nørgaard Achermann
Hold
2024 24 mu/22 (
1 mu22
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Rytmer og groove
Titel 2
Melodik og harmonik
Titel 3
Stemme og udtryk
Titel 4
Lyden af et hit
Titel 5
Kunstmusik
Titel 6
Soul i 1960'erne
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Rytmer og groove
Indhold
Kernestof:
Johannes Grønager: C-nøglen - musiklære for C-niveau, systime; sider: 53-54
Sammenspilsgrupper
1999 - sammenspilsvideoer
1999 groove.pdf
Prince - 1999 (Official Music Video)
Groove
Uptown Funk groove.pdf
Uptown Funk leadsheet.pdf
Grooveanalyse.pdf
Sting - Englishman In New York
Queen - Another One Bites the Dust
Grupper til rotation
Repetér forløbet hjemmefra
Sammenspilsgrupper:
Omfang
Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Melodik og harmonik
Indhold
Kernestof:
Øvelser » Toner | Musikipedia
Grupper ved klavererne
Johannes Grønager: C-nøglen - musiklære for C-niveau, systime; sider: 7-15, 21-26, 30-36
Skalaer » Dur og ren mol » Noder | Musikipedia
Melodisk analyse, begreber, TH.pdf
Øvelser » Skalaer | Musikipedia
Sammenspilsgrupper:
Vær velkommen, Herrens år (C).pdf
Øvelser » Akkorder | Musikipedia
Besvar elevfeedback hjemmefra
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Stemme og udtryk
Indhold
Kernestof:
Sangstil og vokal-arrangement.pdf
Find hjemmefra en sang, du kender godt, hvor vokalen spiller en særlig rolle (alle genrer er velkomne)
Sadolin forkortet.pdf
Besvar elevfeedback på sidste lektion hjemmefra
Voice quality and timbre - stikord MNA.pdf
Van Leuwen_Speech, Music, Sound.pdf
Lyt hjemmefra til den sang, I valgte i jeres gruppe sidste gang
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Lyden af et hit
Indhold
Kernestof:
Marstal og Jaeger, Hitskabelonen.pdf
Form, instrumentation og sound.pdf
Musik på formel: Her er opskriften på et pophit
Forslag til sammenspilsgrupper:
Fra hitfabrikken til din krop - politiken.dk.pdf
onenote:https://silkeborggymnasium537.sharepoint.com/sites/msteams_6beb43/SiteAssets/24%20mu22-notesbogen
hook break og gimmick (3).pdf
Sloan_Switched on Pop.pdf
Sammenspilsgrupper:
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Kunstmusik
Indhold
Kernestof:
Symfoniorkestret, Vivaldi og rondo.pdf
Forårskoncert 2025 program.docx
Vivaldi foråret arbejdspørgsmål.docx
Introduktion til musikekskursion.pdf
Husk madpakke
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Soul i 1960'erne
Særligt studeret område
Indhold
Kernestof:
Tænk hjemmefra på, hvad du kan huske fra Respect-filmen
Soul - baggrund og rødder.pdf
Forslag til sammenspilsgrupper:
Tekstuddrag Aretha Franklin.pdf
Komparativ analyse Respect.docx
TJEKLISTE TIL ROCKANALYSE C.pdf
Mercy – Google Drev
Burnout.docx
Soul - sydstatssoul og Stax.pdf
Aretha Franklin - Respect [1967]
Otis Redding - Respect (1965)
Analyse af Mustang Sally.docx
Wilson Pickett - Mustang Sally
Sammenspilsgrupper
Analyse af Baby Love.docx
Motown, s. 82 + 92-98.pdf
The Supremes: Baby Love
Analysespørgsmål - My Girl.docx
The Temptations - My Girl (Lyric Video)
Burnout strings.pdf
Dum for dig.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/248/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64616871594", "T": "/lectio/248/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64616871594", "H": "/lectio/248/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64616871594" }