Holdet 2022 DA/bx - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Egaa Gymnasium
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e) Mads Damgaard Fangel, Pia Rørkær Sigh
Hold 2022 DA/bx (1bx DA, 2bx DA, 3bx DA)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Underhund: sociale skel i dansk litteratur
Titel 2 Mundtlighed
Titel 3 DHO: velfærdssamfundet i 60'erne og 70'erne
Titel 4 Rap
Titel 5 Folkeviser og salmesang
Titel 6 Oplysningstiden + værk (drama) "Erasmus Montanus"
Titel 7 Dybdeborende og narrativ journalistik
Titel 8 Det moderne gennembrud + VÆRK
Titel 9 Romantikken + værk "Find  Holger danske"
Titel 10 Supplerende nedslag i romantikken
Titel 11 Multimodalitet
Titel 12 Værklæsning: Digte 1906
Titel 13 Modernisme: Mellemkrigstid og ekspressionisme
Titel 14 Den personlige stemme
Titel 15 Efterkrigstid og eksistentialisme
Titel 16 Podcast
Titel 17 Repetition
Titel 18 Links til eksamen

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Underhund: sociale skel i dansk litteratur

Forløbet ”Underhund” indeholder både sagprosa og fiktion, ligesom det også har både en sprogligt (diskursanalyse), skønlitterær (autofiktion) og mediemæssig (dokumentaranalyse) vinkel. I teksterne ser vi på marginaliserede personer i samfundet, og vi betragter teksterne som en reaktion på og undersøgelse og repræsentation af skellene i samfundet.  Vi skal træne, at I skal kunne analysere, fortolke og perspektivere tekster i alle medier metodisk og have blik for den enkelte teksts særlige træk. Vi undersøger også sprogets rolle gennem tidens realismeformater og den kritiske spejling af virkeligheden.


• Tobias Rahim “Skæbnen elsker os” (2022)
• Teori fra  ”Realismer – Modernismer” Auring og Svendsen, Systime 2011
• Teori fra ”Den sociale vending – dansk litteratur efter 2000” af Finker, 2015
• Hans Kirk "En plads i verden" (1898)
• Uddrag af Martin Andersen Nexø "Pelle Erobreren" (1906-1910)
• Kim Fupz Aakeseon "Tyren" (1996)
• Jakob Ejersbo: ”Sushi Sunshine” (2000)
• Dokumentar "Testamentet" (2011, medieværk)
• Uddrag af digtsamlingen ”Det nemme og det ensomme” af Asta Olivia Nordenhof, 2013
• Roman af Thomas Korsgaard ”Hvis der skulle komme et menneske forbi” (2017, værk 1)
• Uddrag af Kristian Bang Foss "Frank vender hjem" (2019)
• Tobias Rahim ”Bums for eliten” (2022)

Omfang: ca. 385 sider, inkl.  værk

Arbejdsformer:
Undersøgende, dybdegående og perspektiverende tekstanalyse af forskellige genrer.  Klassesamtale, diskussion, kreative skriveøvelser, oplæsning, præsentationer.

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 20 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Mundtlighed

Ord har magt - ord er magt. Ord kan forføre og bevæge. Ord er tankens redskab til erkendelse. Det er overordnet fokus for dette forløb. Vi skal arbejde med retoriske virkemidler og argumentation. Vi skal analysere taler og samtaler, og I får en bred vifte af analytiske begreber, som man bruger inden for retorik og stilistik.

Indhold:
• Definition af begrebet retorik
• Kommunikationsmodellens elementer (Gyldendals Studiebog)
o Øvelse: Mix og match retoriske begreber og stilistiske figurer
• De tre appelformer
• Toulmins argumentationsmodel
o Øvelse: Mix og match: Toulmins argumentationsmodel
o Øvelse: rollespils-debat om feminisme versus transseksuelles rettigheder ud fra Zetland-artiklen "Harry Potters mor har lagt sig ud med alverdens transpersoner. Men hvorfor?" (2. marts 2023)
• Statsminister Mette Frederiksens nytårstale 2023
• Arbejdsark til nytårstaler
• Den klassiske tales opbygning og de tre klassiske talegenrer
• Statsminister Lars Løkke Rasmussens nytårstale 2017
• Guldhandout til retorisk analyse
• Uddrag af Hitlers tale i Sportspalast 1933 (PowerPoint: kroppens tale)
• Martin Luther Kings tale ”I have a dream” 1963
• Barack Obamas sejrstale 2008
• Samtaler  (teori)
• Arbejdsark med begreber om samtalens elementer
• ”Den gode argumentations anatomi” af Christian Kock
o Øvelse: samtalekæder- og genrer (Clement og Mette Frederiksen +  Margrethe Vestager og Pia  Kjærsgaard) + instruktionsark, find selv eksempler på samtaler og analyser dem
"Festen" (1998) instrueret af Thomas Vinterberg
o Øvelse: Vi holder fest - I holder tale!


Arbejdsformer
Undersøgende, dybdegående og perspektiverende tekstanalyse af forskellige genrer.  Klassesamtale, diskussion, kreative skriveøvelser, oplæsning, præsentationer og afholdelse af taler.

Omfang ca. 45 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 DHO: velfærdssamfundet i 60'erne og 70'erne

Som optakt til DHO om 60'erne og 70'erne skal vi analysere og fortolke tekster fra perioden for at forstå de genrer, som fx realisme og protestsange, der gør sig gældende i den tid. Vi kigger også på kontrasten mellem modernisme og realisme og på samfundskritik og absurditet.

IntroduktionsPowerPoint
Politik, protest og samfundskritik:
Klaus Rifbjerg ”Det er blevet os pålagt” 1963
Ungdomsoprør:
Skousen og Ingemann ”Herfra hvor vi står” 1971
Benny Holst ”Sang om merværdi” 1971
Røde mor ”Ta’ på landet” 1976
Trille ”Sangen om Brit” 1975
Steppeulvene ”Dunhammeraften” 1967
Kvindekamp:
Vita Andersen ”Arkitektens specialitet” 1977
Suzanne Brøgger ”Creme Fraiche” 1978
Christian Kampmann "Løsrivelsen"
Velfærdssamfund:
Leif Panduro "Uro i forstæderne"
Peter Seeberg "Patienten"
Baggrundsviden:
http://danmarkshistorien.dk/historiske-perioder/kold-krig-og-velfaerdsstat-1945-1973/ungdomsoproer-og-kulturliv-i-1960erne/
https://bl.systime.dk/

Omfang: ca. 50 sider

Arbejdsformer
Undersøgende, dybdegående og perspektiverende tekstanalyse af forskellige genrer.  Klassesamtale, diskussion, kreative skriveøvelser, oplæsning, præsentationer.

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Rap

Poesi, sociolekt og Bakhtinsk karnevalisme i rap og hiphop

Formål
I skal lave sproglige analyser af raptekster, hvor I inddrager begreber som sociolekt, gruppesprog, inklusion, eksklusion og Bakhtins karnevalismebegreb. Derudover skal I kunne redegøre for sproglige virkemidler og klassiske retoriske figurer som hyperbel, litote, indrim, sekvensrim og slang, som markerer kode og gruppetilhørsforhold samt karakterisere rapgenrer, og hvordan rapteksten ”fremskriver jeg’ets identitet”.

Indhold:
• Læreroplæg om rappens fremkomst og Bakhtins karnevalismebegreb, herunder også East coast og West coast rap
• Uddrag af ”Det’ sprog til et beat” af Jan Aasbjerg Petersen
o Tematikker
o Sproglig analyse
o Samantik
o Positionering
• Tungenosser af Stemmejernet
• Jokeren ”Godt taget” 2005 (fælles analyse)
Tekster til gruppefremlæggelser:
1. Malk de koijn ”Vi tager fuglen på dig”
2. Per Vers ”Black Power”
3. Østkyst Hustlers ”Hvor cool kan en hvid mand blive”
4. Niarn ”Antihelt”
5. LOC ”Undskyld”
6. Natasja ”Danmark”
7. Raske penge ”Bor her”
8. Suspekt ”Proletar”
9. Benal ”Fri”

Omfang: ca. 30 sider

Arbejdsformer
Undersøgende, dybdegående og perspektiverende tekstanalyse af forskellige genrer.  Klassesamtale, diskussion, kreative skriveøvelser, oplæsning, præsentationer af egne raps
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Folkeviser og salmesang

I dette forløb ser vi på sangens funktion gennem historien. Vi starter med folkevisens oprindelse, funktion, livssyn, genrer (som tryllevise og historisk vise) og struktur. Vi ser ligeledes på barokkens og Kingos salmedigtning og dens stramme symmetriske komposition og funktion. Dette sætter vi i modsætning til Grundtvigs salmedigtning og det livssyn, der kommer til udtryk her. Salmen er et eksempel på 'kollektiv brugsdigtning', men der er forskel på de poetiske virkemidler, dogmatikken og livssynet hos Kingo og Grundtvig.

Baggrundsviden om middelalderen og folkevisens genre
"Ebbe Skammelsøn"
"Elverskud"

Barok
DR2-udsendelsen af Liv Thomsen ”Liv i renæssance” om Thomas Kingo
Faktaark om barokken
Kingos ”Keed af Verden, og kier ad Himmelen (1681)

Grundtvig:
"Den signede dag med fryd vi ser" 1826
"Nu falmer skoven trindt om land" 1844
"Er lyset for de lærde blot" 1839

Omfang: 10-15 sider

Arbejdsformer
Undersøgende, dybdegående og perspektiverende tekstanalyse af forskellige genrer.  Klassesamtale, diskussion, fællesfremførelse og fællessang, præsentationer.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Oplysningstiden + værk (drama) "Erasmus Montanus"

I dette forløb ser vi på oplysningstidens ideer om rationalisme, fornuft, demokratai og frihed (i ytring, religion og tryk), borgerskabets fremkomst, essayet og dramaet som genre samt Holbergs humor og fremskrivning af moraler.

Indhold:

Oplysningstiden
• Introduktion til oplysningstiden i 1700-tallet (Litteraturens veje)
• Sociolog Jürgen Habermas’ model over borgerlig offentlighedskultur
• Udvalgte epistler af Johan Ludvig Holberg: epistel 99 om forskellen på mænd og kvinders selskab samt epistel 127 om ambition versus passion
• Introduktion til dramagenren
• Værk II, Værklæsning,: ”Erasmus Montanus” af Holberg – samt se Kasper Rostrups filmversion fra 1973
• Gruppearbejde om ”Erasmus Montanus” og fremlæggelser
• Litteraturhistorisk opsamling og diskussion af den borgerlige offentlighed
https://ordnet.dk/ddo

Omfang: 130 sider

Arbejdsformer
Undersøgende, dybdegående og perspektiverende tekstanalyse af forskellige genrer. Klassesamtale, diskussion, kreative skriveøvelser, præsentationer.


Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Dybdeborende og narrativ journalistik

I dette  forløb ser vi meget bredt på journalistik og specielt den dybdeborende/undersøgende og narrative journalistik. Vi skal læse om generel nyhedsformidling, dens opbygning, klassisk journalistik, men samtidig skal vi i dybden med den narrative journalistik, som er kendetegnet ved et mere litterært sprog og ofte en mere suspensefyldt opbygning. I denne forbindelse skal vi også se på podcasts.

I kommer til at kende begreber som: nyhedskriterier, stofområder, nyhedskompasset, fakta- og fiktionskoder, modalitet, fortællerforhold, vinkling, fabula og sjuzet, dramaturgi, rammesætter og fortæller, stemmerne og deres funktion, effektlyd, reallyd, stemning (herunder signaturmusik), lydenes symbolik, lydbilledets sammenhæng, fiktions- og faktakoder.


PowerPoint om nyhedsformidlingen:s historie og den 4. statsmagt
• PowerPoint om new journalism, gonzojournalistik.
• ”Et trip fra en anden verden”, Information 14. sept. 2018, artikel om Burning Man Festival
• "Englevingen" af Flemming Christiansen og Kim Faber, Politiken 2006, med fokus på de sproglige og narrative virkemidler. "Englevingen" er en journalistisk fortælling, der følger Nadia Kjærgaard Jensens forsøg på at opspore sin treårige datter, der i 2½ år har været bortført og formentlig befinder sig i Egypten. Flemming Christiansens og Kim Fabers journalistiske fortælling blev bragt i Politiken i april 2006 og blev fortalt i kapitler. Vi skal arbejde med første og andet kapitel Labyrinten og En anderledes fyr.

Rundt om nyhedsdækningen af FE-sagen og Findsen:
https://www.dr.dk/stories/1288510966/forstaa-sagen-hvad-gaar-fe-sagen-ud-paa
sagen https://www.zetland.dk/historie/seE3nbr3-a8DEYXaM-6a03a
https://www.berlingske.dk/samfund/lars-findsen-sigtet-for-samtaler-med-sine-naermeste-og-to-journalister

Oppositionspolitikeren Navalnys død, 16. feb. 2024, TV-Nyhederne kl.  21.00 https://www.dr.dk/drtv/se/tva_-russisk-systemkritiker-meldes-doed_438122 (00:00-07:11)

Materiale til rådighed er PowerPointen om journalistiske fortællinger
• Lydfortællinger og podcastanalyse: Fælleslytning ”Fire patroner på lommen” afsnit 1 og 2 fra DR, om Rane Willerslevs ekspedition i Sibirien.


Arbejdsformer
Undersøgende, dybdegående og perspektiverende tekstanalyse af forskellige genrer. Klassesamtale, diskussion, kreative skriveøvelser, oplæsning, præsentationer i matrix


Omfang: 30 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Det moderne gennembrud + VÆRK

I dette forløb ser vi på en brydningstid, der sætter problemer under debat. Gennem bl.a. naturalistiske og impressionistiske tekster ser vi på, hvordan de fattige, kvinderne og samfundets marginaliserede skildres.

Indhold:
• Introduktion til emnet: ”Det moderne gennembrud 1870-1890”
• Uddrag af Georg Brandes ”Hovedstrømninger i det 19de Aarhundredes Litteratur ”
Naturalisme, kritisk realisme, evolution, arv og miljø
• H. C. Andersen ”Den grimme ælling”
• Henrik Pontoppidan ”Ørneflugt”
Sociale forhold på land og i by
• Jeppe Aakjær ”Jens Vejmand”
• Henrik Pontoppidan ”Bondeidyl”
• Holger Drachmann ”Engelske socialister”
Kvindernes vilkår, sædelighedsfejden og impressionismen som kunstnerisk strømning
• Thomasine Gyllembourg ”Den lille Karen” (poetisk realisme)
• Ark om sædelighedsfejden
• Malerier af Anna Ancher
• Amalie Skram ”Forrådt” (NORSK)
• Herman Bang ”Foran Alteret”
• Ark om Herman Bangs impressionisme samt info om Bang og Strindberg
• Uddrag af August Strindberg ”Giftas II” (SVENSK)
• Uddrag af J.P. Jacobsens ”Niels Lyhne” (Edele på puffen)
VÆRK "ET DUKKEHJEM"
• Arbejdsspørgsmål til ”Et dukkehjem” af Henrik Ibsen, vedlagt sidste scene

Omfang: ca. 140 sider

Arbejdsformer
Undersøgende, dybdegående og perspektiverende tekstanalyse af forskellige genrer.  Klassesamtale, diskussion, kreative skriveøvelser, oplæsning, præsentationer, remedieringer.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Romantikken + værk "Find Holger danske"

I dette forløb ser vi på de forskellige strømninger i romantikken og inddrager begreber som panteisme, Zerissenheit og eros. Vi kobler samtidig også fortidens nationalromantik med nutidige nationalitets- og identitetsproblematikker gennem værklæsning af en digt/konceptsamling.

Optakt
• Historisk rids og skematisk oversigt over perioden, diverse malerier
• DR2: ”1800-tallet på vrangen”
Universalromantik
• Henrich Steffens af ”Indledning til philosophiske Forelæsninger” 1803
• Adam Oehlenschläger ”Guldhornene” 1802
Nyplatonisme
• Genfortælling af Platons hulemyte fra ”Sofies Verden” af Jostein Gaarder 1991
• Schack Staffeldt: ”Indvielsen” 1804
Romantisme
• Søren Kierkegaard ”Enten – Eller” uddrag fra 1843
• H.C. Andersen ”Skyggen” 1847
• Emil Aarestrup ”På sneen” 1838
• Love Shop ”Love Goes On Forever” 1997
• Michael Strunge ”Coma” 1981

Nationalromantik og biedermeier
• H. C. Andersen ”I Danmark er jeg født” med Burhan G
• Adam Oehlenschläger ”Der er et yndigt land” 1819
• H. C. Andersen ”Hist hvor vejen slår en bugt” 1829
       Maleri af Peter Carlsen "Danmark 2009"

Der refereres her også til Maja Lee Langvads værk "Find Holger Danske". værklæsning (digt).Værklæsningen fokuserer på emner som identitet, nationalromantik, nationalisme, genrer og politisk kunst

Arbejdsformer
Undersøgende, dybdegående og perspektiverende tekstanalyse af forskellige genrer.  Klassesamtale, diskussion, kreative skriveøvelser, oplæsning, præsentationer.

Omfang: ca. 60 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Supplerende nedslag i romantikken

Romantisme: Steen Steensen Blicher: Hosekræmmeren

Eventyr (kunst- og folkeeventyr)
Andersen: Hyrdinden og skorstensfejeren (uddrag fra Brug Litteraturhistorien)
Uddrag af Litteraturens Veje s. 66-67 (om folkeeventyret)
Intro til eventyr fra bookbites: https://www.youtube.com/watch?v=_4XAkUBrjQQ
ukendt: Kong Lindorm
om aktantmodellen fra filmcentralen.dk: https://filmcentralen.dk/grundskolen/filmsprog/aktantmodellen
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Debatterende artikel 01-09-2024
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11 Multimodalitet

Om multimodalitet:
Anne Løvland: af Multimodalitet og multimodale tekster (artikel, 2010)
Læreroplæg om multimodalitet og det hertil knyttede begrebsapparat, bl.a. baseret på slideshows af Raffaele Brahe-Orlandi og Michael Jensen

Analyse af følgende billeder:
Statens Vegvesen: Husk bilbelte
Amnesty International: It starts with screams and must never end in silence
Amnesty international: After the olympic games the fight for human rights must go on
Skat: Tænk hvis alle arbejdede sort
Logo for Dyreparken Kristianssand

Analyse af udvalgte videoer fra danmarkskanon.dk med efterfølgende gruppevise elevoplæg.

Produktion af korte videoer med hhv. redundans og funktionel specialisering

Produktion af debatterende video som en del af det skriftlige arbejde ("Debatterende artikel i multimodal videoform").
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Værklæsning: Digte 1906

Værklæsning af Johannes V. Jensens digtsamling "Digte 1906" (VÆRK)

Klassen planlægger og afvikler selv i grupper en undervisningssession på 30-45 min. ud fra FIMME-modellen om selvvalgte digte fra samlingen.
Afslutningsvis stil om et af digtene med perspektiv til resten af samlingen.

tv-programmet "Øgendahl og de store forfattere - Johs. V. Jensen) (DR 2018)

Brug Litteraturhistorien: siden "Johannes V. Jensen: Hyldest til den moderne verden"
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13 Modernisme: Mellemkrigstid og ekspressionisme

Hele kapitlet "Mellemkrigstiden: Oprør og elendighed" i Brug Litteraturhistorien, bortset fra undersiden "Perspektiverende: Mellemkrigstiden"

Tom Kristensen: Det blomstrende slagsmål
Harald Herdal: af Før jul
Schoenberg: 12-tone-musik (1934) String Quartet no 3, https://www.youtube.com/watch?v=K_0W5MIQrT0
Digtere, Divaer og Dogmebrødre, nr 2 fra 0-12:40 (tv-program, 2001)
Edvard Munch: Skriget (maleri, 1893)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14 Den personlige stemme

Forløb om den personlige stemme og kreativ skrivning med forfatterbesøg.
Fokus på litterære virkemidler og "tone" i tekster samt egne produktioner.

Optakt med analyse og skriveøvelser i relation til
Knausgård: "Sommernat" (2016)
Mads Mygind: Tre digte fra samlingen "I min hule hånd" (2023), s. 5-7, 8 og 12-14.

2 lektioners workshop i klassen med forfatter Mads Mygind med oplæsning og skriveøvelser.

Fællestime for alle 3gere med Mads Mygind i januar.

Afsluttende reflekterende artikel om den personlige stemme

Projektet var en del af huskunstnerordningen
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15 Efterkrigstid og eksistentialisme

Litterær eksistentialisme med fokus på efterkrigstiden

Brug Litteraturhistorien: Undersiden "Efterkrigstiden: eftertanke og eksistentialisme" under hovedkapitlet "Efterkrigstiden: skæbne og valg".
Den store danske om eksistensfilosofi: https://denstoredanske.lex.dk/eksistensfilosofi?utm_source=denstoredanske.dk&utm_medium=redirect&utm_campaign=DSDredirect
Lone Brinkmann Jakobsen: Søren Kierkegaards arketyper (pdf)

Martin A. Hansen: af Løgneren
Camus: af Den fremmede
Karen Blixen: Babettes Gæstebud (VÆRK)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16 Podcast

Kort introducerende forløb til podcastgenren med fokus på det produktive aspekt.
Gruppevis produktion af podcasts med emnet "overgangen fra gymnasiet til tiden efter".
Fælles lytning og respons/samtale om alle podcasts på klassen efterfølgende.

Uddrag af teori taget fra Dorte Palle, Martin Houlind og Mimi Olsen: ”Podcast” (Dansklærerforeningen 2020) - om podcastens formater, episodedramaturgi og produktion af podcast
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17 Repetition

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 18 Links til eksamen

Alt hvad der er anført i undervisningsbeskrivelsen
dansksiderne.dk
gymdansk.dk
ordnet.dk
Indhold
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer