Skive Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Skive Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 1gf3 nv (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
Skive Gymnasium
Fag og niveau
Nat. grundf. -
Lærer(e)
Dorthe Waagner, Ole Lilleør, Pawel Nørgaard Preiss
Hold
2025 nv/gf3 (
1gf3 nv
,
1gf3 nv bi
,
1gf3 nv fy
,
1gf3 nv ke
,
1gf3 nv ø
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
NV
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
NV
fysik-biologi: Dykning
fysik-kemi: Nedkøling og isproduktion
kemi-biologi: CSI
Indhold
Kernestof:
Gas-egenskaber
Stoftilstande: Basis
Nedkøling_01_Termisk_energi_og_opvarmning_og_afkøling.jpg
Nedkøling_02_Temperaturskalaer.jpg
Nedkøling_02a_Temperaturskalaer.jpg
Nedkøling_03_Tilstandsformer.jpg
Nedkøling_04_Termisk_energi_og_faseovergange.jpg
Nedkøling og isproduktion; sider: 4-6, 17-28, 30-35
I skal sidde i jeres nye makkerskabsgrupper: Siddepladser_Kemi med gf3 i lokale 14.docx
Læs den korte introduktion om atomets opbygning, det periodiske system, ioner, molekyler og polaritet på s. 7-9 i NV-hæftet Nedkøling og isproduktion
Læs om polære og upolære molekyler og deres blandbarhed på s. 11-13 i NV-hæftet Nedkøling og isproduktion.
Nedkøling - Modul 5 og 6 - Fysik Forsøgsskabelon.docx
Densitet_01_Vands_densitet.jpg
Densitet_02_Definition.jpg
Densitet_02a_Definition.jpg
Densitet_03_Omregninger_af_definitionsformlen_og_regneeksempler.jpg
Densitetsbestemmelse_jf_eksempel_1_fra_tavlen.docx
Densitetsbestemmelse_jf_eksempel_1_fra_tavlen.pdf
Vands_densitet_-_resultater_fra_hold_4.cmbl
Densitet_04_Vands_densitet_bestemmelse_-_Hold_4.jpg
Densitet_05_Bestemmelse_af_saltvandsdensitet.jpg
Makkerskabsgruppe 1, 3 og 5 laver fysikeksperiment.
Vands_densitet_-_resultater_fra_hold_8.cmbl
Densitet_04_Vands_densitet_bestemmelse_-_Hold_8.jpg
Repeter polaritet og se om du kan forklare hvad der karakteriserer henholdsvis emulgatorer og stabilisatorer. Læs evt tekst i NV-hæftet til modul 3 og 4 igen for at finde svar.
Afsnit
Sådan smelter salt is på vejene
Hvorfor spreder man ikke sukker på vejene?
kuldeblanding | lex.dk – Den Store Danske
Densitet_07_Definition_-_Repetition.jpg
Densitet_08_Omregning_mellem_enheder_tavle1_-_1_liter.jpg
Densitet_09_Omregning_mellem_enheder_tavle2_-_1_kubikmeter.jpg
Densitet_10_Øvelsen_Del_I_-_Densitet_af_[fersk]vand.jpg
Densitet_10a_Øvelse_tavle1a_Aflæsning_af_volumen.jpg
Densitet_11_del_III_-_Densitet_af_is.jpg
Densitet_11a_Øvelsen_Del_II_-_Densitet_af_saltvand_-_og_del_III_-_Densitet_af_is_(fra_et_tidligere_forløb).jpg
Densitet_12_Øvelsen_Konklusion_-_de_fundne_massefylder.jpg
Densitet_13_Øvelsen_Deløvelser_med_forskellig_præcision.jpg
Densitet_14_Vands_densitets_afhængighed_af_saltindhold_og_temperatur.jpg
I dag laver
Nedkøling - Modul 8 og 9 - Fysik Forsøgsskabelon.docx
Grønlandspumpen - demonstrationsforsøg (YouTube)
Øvelse_Simulering_af_Grønlandspumpen_tavle1.jpg
Øvelse_Simulering_af_Grønlandspumpen_tavle2.jpg
Øvelse_Simulering_af_Grønlandspumpen_tavle3.jpg
Medbring NV-hæfte og hypoteser om jeres is. Vi smager på den nu helt frosne is og undersøger om jeres hypoteser kan bekræftes.
Eksamensskriv til elever NV.pdf
Vigtige_begreber_01.jpg
Makkerskaber uge 36-37, 1gf3.pdf
Udregning_af_tyngdekraften.docx
Udregning_af_tyngdekraften.pdf
Tyngdekraft_01.jpg
Tyngdekraft_02_Omregning_mellem_masseenheder.jpg
Tyngdekraft_03_Tyngdekraften_på_en_fysiklærer.jpg
Tyngdekraft_04_Bestemmelse_af_masse_ud_fra_tyngdekraften.jpg
Måling_af_tyngdekraft_-_resultater_fra_et_hold.cmbl
Tyngdekraft_05_Tyngdekraftsmåling_af_hold_5_(og_andre_holds_resultater).jpg
Tyngdekraft_05a_Tyngdeacceleration_bestemt_af_de_for skellige_hold.jpg
Tyngdekraft_06_Opg_1.jpg
Tyngdekraft_07_Opg_2.jpg
Opdrift_01_Kraftdiagram.jpg
Opdrift_01a_Kraftdiagram.jpg
Opdrift_01b_Kraftdiagram.jpg
Opdrift_02_Opg_3.jpg
Dykning - et kompendium; sider: 3-5, 10, 15-16, 23
Læs side 6-8 i Dykningshæftet. Lav en begrebsliste med de "fede" ord og giv dem en lille forklaring
Forsøgsskabelon - Rosiner.docx
Forsøgsskabelon - Rosiner.pdf
Øvelse_Rosiner_01_Kraftdiagram.jpg
Øvelse_Rosiner_02_Induktiv_og_deduktiv_følgeslutning.jpg
Øvelse_Rosiner_03_Induktiv_følgeslutning_efter_de_indledende_forsøg_og_efterfølgende_deduktiv_fælgeslutning.jpg
Øvelse_Rosiner_04_Variabler_(fysiske_størrelser)_i_forsøgene_og_variabelkontrol.jpg
Øvelse_Rosiner_05_Kraftdiagram_for_rosin_i_danskvand.jpg
Øvelse_Rosiner_06_Et_muligt_kvantitativt_forsøg.jpg
Læs side 11 i dykningshæftet.Gruppe A, B, C og D møder til dette modul.
Gruppe E, F og G møder til dette modul
Læs side 11 i dykningshæftet.Gruppe E, F og G møder til dette modul.
Gruppe A, B, C og D møder til dette modul
Tryk_01_Definition_og_enheder.jpg
Tryk_02_Lufttrykket_-_barometerstanden.jpg
Tryk_03_Tryk_i_vanddybden_d.jpg
Tryk_04_Eksempel.jpg
Tryk_05_Opgave.jpg
Tryk_06_Boyle-Mariottes_lov.jpg
Tryk_07_s_32_opg_5.jpg
Læs Dyknings-hæftet side 17-18. Lær respirationsprocessen. Hvilken betydning har vejrtrækningen for blodets pH?
Lektie: underhold dig med side 20 i dykningshæftet
Forsøgsskabelon - Tryk i vand.docx
Forsøgsskabelon - Tryk i vand.pdf
Øv_tryk_i_vand_001_Situation_og_formel.jpg
Øv_Tryk_i_vand_002_Konstanterne_i_formlen.jpg
Øv_Tryk_i_vand_003_Forventet_graf.jpg
Øv_Tryk_i_vand_004_LoggerPro_opsætning.jpg
Øv_Tryk_i_vand_004a_Bestemmelse_af_dybde.jpg
Tryk_i_vand_-_resultater_fra_hold_4.cmbl
Øv_Tryk_i_vand_005_Resultat_fra_hold_4.jpg
Dem, der skal møde til biologi (se Pawels Lectiobesked), skal være klædt på til en tur ned til søen (fornuftige sko, overtøj)
Ingen læselektie, medbring dog smerte-hæftet og tænk over hvornår du sidst har oplevet smerte
Er du hurtigere end Astralis? Test din reaktionstid her
Læs s.4-9 i Smerte-hæftet
Siddepladser gf3 siddepladser lokale 14.docx
Tag NV-hæftet 'Smerter' med
Grupperne E, F og G møder til dette modul (se vedhæftede)Makkerskaber uge 40-41, 1gf3.docx.
Grupperne A, B, C og D møder til dette modul. Tag som altid NV-hæftet med
Grupperne A, B, C og D møder til dette modul
Grupperne E, F og G møder til dette modul. Tag som altid NV-hæftet med.
Human Benchmark
Læs s.18-19 i Smerte-hæfte
Læs s. 16 og 17 om syntese af acetylsalicylsyre. Hvilket af de to reaktionsskemaer på side 16 beskriver den reaktion der foregik da i lavede jeres acetylsalicylsyre?
Siddepladser gf3 lokale 14.pptx
Vi skal undersøge den acetylsalicylsyre i har fremstillet. Læs s. 24-26 i NV-hæftet Smerter
I dette NV-forløbs sidste modul skal vi undersøge om acetylsalicylsyre altid er acetylsalicylsyre. Hvad dét betyder kan du læse om på s. 27-28 i NV-hæftet Smerter.
NV, eksamensskriv til elever, 2025.pdf
Modul32 nvmetode2025.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 43
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/262/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71432823241", "T": "/lectio/262/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71432823241", "H": "/lectio/262/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71432823241" }